Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketogeeninen ruokavalio. Onko ok aloitus?

Vierailija
03.01.2025 |

Haluan terveen elämän, painoa on yli 30 kiloa ylimääräistä. Paastosokeri on yli 6 ja insuliiniresistenssi on selvä. 

Näin ei voi jatkua ja haluan elämäntavan, joka pitää minut kunnossa ja uskon, että keto on minulle ainoa oikea.

Olen ketoosissa neljän päivän jälkeen liuskojen mukaan, osoittavat tummanpunaista eli korkeaa pitoisuutta. 

Olen syönyt alkuun vain munakkaita, voissa paistettuna. Tänään jauhelihaa voissa paistettuna, juustoa, vihreää salaattia, kirsikkatomaattia, majoneesia.

Ainoa ongelma on tämä alun nälkä, palelu ja illat kun olen menossa nukkumaan, en meinaa saada unta. Kuitenkin kun nukahdan niin nukun paremmin kun aikoihin, todella syvää unta. 

Kiinnostaisi muiden ketoilijoiden elämä, mitä muuttui ja kuinka voi kun on noudattanut ruokavaliota pidempään. :)

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmasta ei löydy tiettävästi yhtään luotettavaa tutkimusta, joka osoittaisi ketogeenisella ruokavaliolla voivan saavuttaa pusyvän painonlaskun.

Minkään ruokavalion painonpudotustulos ei ole pysyvä, jos sen muuttaa toiseen lihottavaan ruokavalioon. 🙄

Todistaako kommenttisi jotain ketogeenisen ruokavalion tehosta?

Opettele lukemaan. Tarkoituksenani oli vain osoittaa sinun kommenttisi typeryys, ja sen se teki. 

Vierailija
42/61 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan sanoa vain että tsemppiä ja että mukavaa että olet löytänyt tehokkaan tavan pudottaa painoa ja tervehtyä! t. -20kg ketogeenisella

p.s minä söin kauravelliä iltasella jotta sain nukutuksi. (Joo ei ole ketogeenista mutta mahtui minun hiilareihin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos menet kyläilemään niin ota omaa evästä mukaan tai juot vain kahvia tai muuta hiilaritonta. Ei kannata tehdä suurta numeroa ketoilusta sillä se saattaa herättää tunnekuohuntaa joissakin ihmisissä. 

Ketoilussa on sekin hyvä puoli että voi olla pitkään syömättä yhtikäs mitään eikä silti ala heikottamaan eikä ole verensokerien heittelemistä.

Vierailija
44/61 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos menet kyläilemään niin ota omaa evästä mukaan tai juot vain kahvia tai muuta hiilaritonta. Ei kannata tehdä suurta numeroa ketoilusta sillä se saattaa herättää tunnekuohuntaa joissakin ihmisissä. 

Ketoilussa on sekin hyvä puoli että voi olla pitkään syömättä yhtikäs mitään eikä silti ala heikottamaan eikä ole verensokerien heittelemistä.

Kuulin eräässä seminaarissa joka oli ketoilijoille suunnattu, että usein ihmiset kokemuksensa mukaan sortuvat tai jopa palaavat entiseen normiin nimenomaan sen vuoksi, miten toiset ihmiset suhtautuvat. Se sosiaalinen paine on aikamoinen olet sitten koulussa/töissä tai muuten sosiaalinen ihminen, niin sieltä helposti alkaa tulemaan joka suunnasta vihjauksia keton turhuudesta. 

On kaikista paras jos ei kerro ja pitää oman pään tiukkana. 

Vierailija
45/61 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita, jotka haluaisivat jakaa kokemuksiaan? :)

Vierailija
46/61 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
47/61 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa mainostaa niin suosittelen ehdottomasti keto coach Saria. Ketopolku on minulle ollut tehokas tuki kun ketogeenista elämäntapaa aloitin. On kallis, mutta todella tehokas. Pääsin yhdellä neljän viikon jaksolla hyvään alkuun ja nyt olen yli vuoden noudattanut niillä neuvoilla ja itsenäisesti ketoruokavaliota. 

Vierailija
48/61 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa mainostaa niin suosittelen ehdottomasti keto coach Saria. Ketopolku on minulle ollut tehokas tuki kun ketogeenista elämäntapaa aloitin. On kallis, mutta todella tehokas. Pääsin yhdellä neljän viikon jaksolla hyvään alkuun ja nyt olen yli vuoden noudattanut niillä neuvoilla ja itsenäisesti ketoruokavaliota. 

Olen päivän aikana katsonut YouTubesta videot kun aihe on niin mahdottoman kiinnostava monin tavoin. Täytyy sanoa, että Sari ja Mariella ovat todella inspiroivia ja tosissaan otettavia valmentajia. Pohdin pitäisikö liittyä heidän valmennukseen mutta tällä hetkellä ei ole rahaa ylimääräiseen. Tietoa olen saanut yllin kyllin ja koko ajan himoitsen lisää mutta kaikista eniten jos mihinkään valmennukseen liittyisin niin olisi sen yhteisöllisyyden vuoksi. Samanmieliset ja ruokavaliota noudattaneiden tarinat kiinnostavat. 

Ap

Vierailija
49/61 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosi aiheuttaa sydämin. Laihduin normaalilla ryolla 33 kg söin vähemmön. Rasvan mässääminen on inhottavaa.

Vierailija
50/61 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino putoaa joka päivä useamman sata grammaa. Olo on tänään oikeastaan aika hyvä. Kaksi päivää tuossa oli todella väsynyt olo ja en oikein jaksanut mitään ylimääräistä. En kuitenkaan ruoski itseäni siitä etten nyt ole harrastanut liikuntaa, sillä tämä on elämäntapa ja keholla kestää hetki sopeutua. Tänään kuitenkin vaikuttaisi olo jo paremmalta, joten lähden lenkille. :)

Syönyt olen paljon rasvaa, edelleen simppelisti munakkaita ja jauhelihaa, vähän juustoa ja tomaattia, rasvakahviakin. Paastoa joka päivä 16-22h. 

Pidän tosi simppelinä tämän alkuun, että starttaa kunnolla. Sitten hiljalleen tuon hieman enemmän kasviksia ja erilaisia proteiinin lähteitä ruokavaliooni mutta niin tietenkin, että perus periaate säilyy ja verensokeri pysyy tasaisena. 

On mukavaa kun huomaa, että kehossa oikeasti tapahtuu paljonkin. Kasvoihin alkanut puskemaan finnejä mutta se on ilmeisesti osa sisäistä puhdistusprosessia. Kasvoissa huomaa kyllä turvotuksen laskeneen selvästi. 

Jos joku haluaa jakaa vielä kokemuksiaan, niin lukisin mielelläni. :)

Ap 

Vierailija
51/61 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
52/61 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vajaa pari vuotta ketoilija ja piti olla koko loppuelämäni, mutta keto laukaisi mulla kilpirauhasen vajaatoiminnan.

Lääkärin mukaan yhteys on tunnistettu ja on tutkimuksen aiheena.

Joidenkin ihmisten metaboliikka aiheuttaa sen, että ketoillessa keho tulehduttaa kilpirauhasen ja se laukaisee vajaatoiminnan.

Olin energinen ja söin paljon vihreää enkä mässännyt rasvalla.

Pikkuhiljaa energiataso putosi ja aloin olemaan tosi väsynyt.

Ensin mua hoidettiin masennuspotilaana, mut koska lääkkeet ei auttaneet yhtään, ni alettiin tutkimaan lisää ja löytyi se vajis.

Jätin samantien masislääkkeet ja tyroksiinilla on menty siitä asti.

Kaikille ei siis oo sopiva tapa syödä.

Harmittaa etten voinu jatkaa, koska hiilarihimo on mulle iso ongelma.

Vierailija
53/61 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti menee ap, jatka samaan malliin!

Näin alkuun voi tulla vielä pari ikävämpää oiretta, hengitys/hampaat haisee, suuhun tulee paha maku ja voi olla että koko keho haisee pahalta. Näihin auttaa pesu ja menee siis ohi.

Tarkkaileppa että onko sulla nyt selluliittia, itse huomasin kolmen kuukauden jälkeen että omani oli kadonnut. Muutenkin iho on kauttaaltaan parempi, nuorekkaampi ja ikuinen akne hävinnyt.

Vierailija
54/61 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulle vastailee täällä useampi ihminen, niitä saisi olla enempikin kun asiasta on mukava lukea.

Vierailija
55/61 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päivän aikana katsonut YouTubesta videot kun aihe on niin mahdottoman kiinnostava monin tavoin. Täytyy sanoa, että Sari ja Mariella ovat todella inspiroivia ja tosissaan otettavia valmentajia. Pohdin pitäisikö liittyä heidän valmennukseen mutta tällä hetkellä ei ole rahaa ylimääräiseen. Tietoa olen saanut yllin kyllin ja koko ajan himoitsen lisää mutta kaikista eniten jos mihinkään valmennukseen liittyisin niin olisi sen yhteisöllisyyden vuoksi. Samanmieliset ja ruokavaliota noudattaneiden tarinat kiinnostavat. 

Ap

Minulla myös rajoittaa köykäinen tilipussi uuden ketopolun aloittamista ja kyllä se yksikin kerta kirpaisi, mutta oli kyllä joka sentin arvoinen. Niitä videoita minäkin katson youtubesta kun kaipaan tsemppiä. Ari Miettinen lääkäri kuuluu samaan porukkaan ja hänellä on myös tosi mielenkiintoisia videoita.

Vierailija
56/61 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vajaa pari vuotta ketoilija ja piti olla koko loppuelämäni, mutta keto laukaisi mulla kilpirauhasen vajaatoiminnan.

Joidenkin ihmisten metaboliikka aiheuttaa sen, että ketoillessa keho tulehduttaa kilpirauhasen ja se laukaisee vajaatoiminnan.

Ensin mua hoidettiin masennuspotilaana, mut koska lääkkeet ei auttaneet yhtään, ni alettiin tutkimaan lisää ja löytyi se vajis.

Oisit jatkanut vaan ja syöny sitä rasvaa ja jättänyt vihreät vähemmälle. Ristikukkaiset kasvit varsinkaan ei oikein sovi kilpparin kanssa yhteen. Tiedän ihmisen, joka on ketolla saanut kilpparin sen verran kuntoon, että pystyi jättämään kilpparilääkityksen pois. Hän syö lähes karnivooristi, rehuja joskus aterian päällä koristeena.

Vierailija
57/61 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ketoilin yli puoli vuotta. Olo oli pirteämpi kuin ikinä, nukuin sikeämmin kuin koskaan ja vartaloni oli kiinteämpi, rasvaprosentti laski melkein liikaakin. Selluliitit ei kuitenkaan lähtenyt kokonaan. 

Syy miksi lopetin oli jatkuva ja paheneva aivosumu, jonka vuoksi tein aivan typeriä virheitä töissä. Sekä se, että kyllästyin siihen, ettei liikunnan jälkeen lopulta enää lainkaan palautunut. Lihakset olivat kipeitä jopa viikon ja kuntosalilla esim jalkaprässissä en jaksanut tehdä enää edes lämmittelypainoilla. Ei vaan ollut voimaa! 

Tuohon tilaan suivaantuneena yksi ilta söin kaksi näkkäriä ja avot! Seuraavana päivänä KAIKKI viime viikkojen lihaskolotukset ja jumittaa oli poissa kuin taikaiskusta. Myös aivot selkeni, oli kuin jokin sumuharso olisi vedetty edestäni pois ja maailman olisi nähnyt taas ihan selkeänä ja kirkkaana. Ei siis toiminut loppupeleissä mulle lainkaan tuo keto. Ja ennen kuin joku tulee syyttämään, että johtu liian vähistä elektrolyyteistä, niin ei. Elektrolyytit oli kyllä käytössä päivittäin, eli niiden puutteesta se ei voinut johtua. 

Vierailija
58/61 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisit jatkanut vaan ja syöny sitä rasvaa ja jättänyt vihreät vähe

En oikeen saa enää syötyä lihaa ja se vaikeuttaa huomattavasti.

Eläinten syöminen on alkanut inhottaa. 

Vierailija
59/61 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on sellainen tullut, etten oikeastaan jaksa syödä paljoa. Nälkä on selvästi vähentynyt ja kun syön niin en meinaa jaksaa.

Rasvakahvilla lopetin paaston ja nyt syön munakasta runsaalla voilla ja mukana juustoa. 

Ilmeisesti vähentyneestä ruokahalusta huolimatta kannattaa vain syödä, ettei myöhemmin kostaudu. 

Ap 

Vierailija
60/61 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa sellainen amerikkalainen kanava kuin KetoFocus. Hyviä reseptejä ja vinkkejä ruokiin.

Muutenkin youtube on runsaudensarvi kun vaan kirjottaa hakuun  keto meals, keto freezer meal, keto mealprep tai mitä vaan keto -alkuista. Tänään sieltä hain innoitusta tämän viikon ruokiin ja kun leivinuuni oli lämmin niin tein koko viikon kaikki ruoat siinä tänään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi