Miksi kovin moni nainen ei halua eron jälkeen enää avoliittoa? Miehet taas haluaa.
Olen huomannut että tosi moni nainen haluaa asua yksin/lasten kanssa. Miehet sen sijaan etsivät yhä asuinkumppania.
Minä olen itse tuo eronnut nainen, ja tapaillutkin miehiä. Missään nimessä en halua ketään asumaan kanssani. Tuntuu että niin moni on huonossa liitossa vain koska rahan takia ollaan yhdessä ja halutaan hienommat puitteet elämälle.
Kommentit (407)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on avoliitto? Ei mikään.
Aika usein nainen eroaa, koska mies on kotona kallis ja hyödytön. Uuden miehen ottaminen ei sitten houkuta etenkään, jos on lapsia. Jos ei lasten oma isäkään tehnyt osuuttaan kotitöistä vaan oli lähinnä vaivaksi, niin minkä verran voi odottaa osallistumista mieheltä, joka ei ole lasten isä?
Ompas masentava ketju.
Oisko ne onnellisemmat parit kuitenkin tähän aikaan vaikka töissä kantamassa kortta kekoon, ihan kumpikin?
Itse tapailen miestä, joka saanut nais(t)en kohdalta väkivaltaa osakseen (olen myös itse kokenut pahaakin sellaista suhteissa).
Hän on todella kiltti, herkkä ja huomaavainen (itse myös). Itse koitan olla projisoimatta noita vanhoja tähän suhteeseen, mutta hänellä on selkeä pelko siitä että alan samanlaiseksi, satutan ja defenssit nousee hyvin herkästi, kummallakin itsetunto jäässä. Opetellaan tässä kumpikin vielä aikuisena luottamaan siihen, että niitä hyviäkin ihmisiä on. Surullista kun joidenkin ilkeiden takia sitten ne tulevat hyväsydämiset ihmiset joutuu kärsimään. Toivon, että osaan häntä kunnioittaa, arvostaa ja kohdella niinkun arvokasta ihmistä pitää.
Tiedän myös sekä miehiä, että naisia, joiden kumppani on alkanut mm väkivaltaiseksi ja pettämään jossain vaiheessa vaikka se kotona oleva kumppani on mitä kultaisin.
Miten hyvät ihmiset ei löydä toisiaan? Missä vaiheessa suhteet kääntyy niin vaikeiksi ja kipeiksi? Ja miksi ihmiset alkuun esittävät?
Avioliitto on nähty ja lapset hankittu. Nainen ei fiksumpana sukupuolena halua palloa jalkaan uudelleen, jos pääsee lasten kanssa yksin helpommalla.
Ne, joilla on tasavertainen liitto, eivät eroa.
Miehillä on liikaa itsetunto-ongelmia. Tulotasosta riippumatta ne on aina jollain tavalla katkeria tai loukkaantuneita. Minulla on omistusasunto maksettuna, oma mökki (ei exän tms), yksi lapsi ja pari koiraa. Moni mies on sanonut, että minun elämä näyttää niin valmiilta, ei oo mitä antaa ja tuntee itsensä arvottomaksi. Eikä ne silti tajua viedä niitä helvetin roskia. Ei kukaan nainen kaipaa mitään supermieskaapuista kehonrakentajaa vaan aitoa läsnäoloa ja esimerkiksi vaikka apua kotitöissä oli ne siivoamista tai remonttihommia.
Viimeisin mieskokelas oli varakas, omisti useamman mökin jne ja oma elämä oli kasassa, mutta jostain syystä syytti minua mustasukkaiseksi, toksiseksi ja sanoi ettei kestä. En oikeen sisäistänyt tota väitettä ja mistä se tuli, koska en ollut mustasukkainen enkä ollut antanut aihetta niin olettaakaan. Noh, ainoa asia jota siitä miehestä jäin ikävöimään oli se kalu, kesti hyvin ja just sopivan kokonen, muuten oli vähän liian täynnä itseään (kalussa oli hyvin täytettä, nam). Anyway, tän jälkeen en oo enää jaksanut miehille puhua saati kaivannut seuraa.
miehet hakee parisuhteesta säännöllistä seksiä, naisille seksi ei ole niin tärkeää, varsinkin jos on pieniä lapsia on usein vain tyytyväinen, kun ei tarvitse lasten- ja muun kotihoidon lisäksi hoidella vielä miestäkin.
Toki poikkeuksia on.
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto on nähty ja lapset hankittu. Nainen ei fiksumpana sukupuolena halua palloa jalkaan uudelleen, jos pääsee lasten kanssa yksin helpommalla.
Ne, joilla on tasavertainen liitto, eivät eroa.
Tämä on niin totta kuin olla ja voi. Kaikki tuttavapiirissäni, jossa mies on osallistunut tasapuolisesti sekä lasten että kodin hoitoon, ovat edelleen yhdessä pitkissä liitoissa. Yleensä näissä perheissä on myös puolisoilla melko sama tulotasto. Näin myös omakohtaisesti.
N55
Tutkimusten mukaanhan jos nainen on kotona esim työttömänä ja mies käy töissä, nainen tekee sitten kotityöt. Mutta jos mies on työttömänä kotona ja nainen käy töissä, SILLOINKIN nainen tekee kotityöt.
Sama, jos mies tienaa enemmän, nainen tekee enemmän kotona. Mutta jos nainen tienaa enemmän, hän joutuu hyvittelemään miestä tekemällä kotona enemmän.
Kas kun itseä enemmän tienaava nainen on miehelle niin raskas asia, että sitä pitää hyvitellä ottamalla sitten muuten tosi supernaisellinen rooli ja hoivaamalla miesparkaa kuin kukkaa kämmenellä. Olisi ihan liikaa, jos miehen pitöisi lisäksi tiskata ja imuroida!
Miksiköhän monikaan nainen ei halua uutta parisuhdetta, jos hänellä on jo kokemusta yhdessä asumisesta?
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut mies enkä todellakaan kaipaa yhteisasumista naisen kanssa enää. Tein valtaosan hommista, ja arvatkaapa kumpi hoiti valtaosan valittamisesta?
Niin tuttua. Negavalittaja voi sujuvasti ohittaa oman nollapanoksensa ja aivan pokerina valittaa sille joka tekee, vähintääkin kuinka hän tekee asiat väärin.
Vierailija kirjoitti:
miehet hakee parisuhteesta säännöllistä seksiä, naisille seksi ei ole niin tärkeää, varsinkin jos on pieniä lapsia on usein vain tyytyväinen, kun ei tarvitse lasten- ja muun kotihoidon lisäksi hoidella vielä miestäkin.
Toki poikkeuksia on.
Nainen vastaa, että ei. Jos parisuhteessa ja yksilöinä on kaikki hyvin, ei seksi ole kummallekaan taakka. Jos jompikumpi joutuu haluamattaan tekemään enemmän kotitöitä ja toinen kitisee ja vaatii lisää, tulee seksistä ei pakollinen kotityö. Lapsiperheessä seksielämän ylläpitäminen molempia tyydyttävällä tasolla ei ole helppoa, mutta se ei ole yksin naisen tehtävä. Parisuhteen molemmat osapuolet voivat vaikuttaa teoillaan ja sanoillaan siihen, miten kumppani jaksaa.
Koska miehen pitäminen on raskasta, erityisesti henkisesti. Otin lopputilin 15v sitten niistä hommista. Kohta kuopus muuttaa omilleen ja saan olla yksin. Viimeinen asia mitä haluan nyt, on jotain äijää ristikseni.
Vierailija kirjoitti:
Toki poikkeuksia on.
Naisetkin tykkää seksistä ja moni varmasti haluaisi enemmänkin (eikö se nykyään menekin niin,että naiset kärsii suhteessa seksittömyydestä).
Mutta jos se tosiaan menee niin, että kaiken muun ohella pitää vielä se mieskin hoitaa niin varmasti halut lopahtaa.
Mitä jos hoidettais yhdessä? Eikait naiset yksinään päätä ja tee niitä lapsia ihan vaan kiusaksi. Ja siinä vielä jos paikat repeää ja se tekee vaan kipeää, mutta mies vaan kinuaa eikä tajua että se oikeasti sattuu, niin kai siinä helposti tulee traumat lopuksi elämää.
Ihmiset, osallistukaa yhdessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on puitteista kiinni ne liitot, kun eron tultua niitä kahden ihmisen kustantamia puitteita ei kaivata, vaan mieluummin eletään ilman puolisoa omien puitteiden varassa.
Siinähän on ulosmitattu ne miehen puitteet oikeuslaitoksen avustuksella :D
Siis nainen on saanut puolikkaansa yhteisestä omaisuudesta, kuten mieskin?
Niin, mies on tuonut ne rahat siihen pottiin, naisen vinkuessa siitä ettei mies tee kuin 60% kotitöistä
Miksi naitte työttömiä naisia, joita on muuten vähemmän kuin työttömiä miehiä? Järkeään saa käyttää.
Eipä ne työttömiä olleet naimisiin mennessä, mutta si
Minultakin kehtasi ex-vaimo kysyä että voisiko hän jäädä kotiäidiksi kun töissä niin veemäistä. Vastasin ettei se ole kyllä mikään optio, en ala elättämään naislasta.
Sentään rehellinen nainen. Monihan niitä lapsia haluaa erittäin suurelta osin koska haluavat paskasta työstään pitää vähän vapaata. Ja miehen pitää sitten kompensoida koska heidän mielikuvitusuransa kärsii, vaikka heillä on työ ilman etenemismahdollisuuksia eikä alkeellistakaan draivia puskea uutta tulille.
Miksi kukaan jäisi asumaan ex kanssa ylipäätään? Sen eron pointtihan on päästä nimenomaan eroon toisistaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä teettää edelleen kotityöt ja lastenhoidon naisilla ja valittaa seksin vähyydestä, vaikka sitä olisi säännöllisesti. Omassa kodissa voi nauttia omasta elämästä ja ottaa miehestä ilo irti, kun itselle sopii. Itselleni avoliitto ei ole täysin poissuljettu vaihtoehto, jos löytyy vaan oikeanlainen mies.
Suurin osa naisista maksattaa edelleen kaiken miehellä ja odottaa silti, että mies tekee 60 % naisenkin kotitöistä niiden kotitöiden lisäksi, jotka mies tekee 100 %:sti.
Minä tein naisena kotityöt 134 %:sesti ja miesten töistä 277 prossaa!
Ei ihme että naiset ovat matalimman tason alipalkatuissa töissä, kun matemaattinen osaaminenkin on tätä luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska ex-miehen rahat on jo tilillä ja toisen kerran naimisiin mennessä on riski että erotessa tulee rahallisesti takkiin.
Jaa. Oltiin ex-miehen kanssa yhtä persaukisia avioerotessa, niin eipä siinä tilillä ollut kuin omat hilut.
Mutta ei ole tarvetta uudelle avioliitolle, pikemminkin ajatuskin tuntuu ahdistavalle.
Eivät vaan kelpaa kenellekään valoa aistivalle miehille.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on avoliitto? Ei mikään.
Tämä on niin totta.
Sivusta naiselta, joka on omat lapset saanu jo aikuiseksi