Miksi kovin moni nainen ei halua eron jälkeen enää avoliittoa? Miehet taas haluaa.
Olen huomannut että tosi moni nainen haluaa asua yksin/lasten kanssa. Miehet sen sijaan etsivät yhä asuinkumppania.
Minä olen itse tuo eronnut nainen, ja tapaillutkin miehiä. Missään nimessä en halua ketään asumaan kanssani. Tuntuu että niin moni on huonossa liitossa vain koska rahan takia ollaan yhdessä ja halutaan hienommat puitteet elämälle.
Kommentit (407)
Enpä todellakaan haluaisi uutta naista söhläämään talouteemme, enkä kyllä halua edes semmoista lapsille esitellä.
Kyllä noi yhteiselon auvoisuudet on niin nähty, ja tämä on myös lasten koti - ei kukaan lapsi halua vieraita aikuisia kotirauhaa häiritsemään.
Terv. Mies
Miehet hyötyy avioliitosta enemmän. Naiselle se on lähinnä työleiri. On mukavaa, kun ei ole mitään ankeaa ja kitisevää vapaamatkustajaa käyttämässä hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno yleistämistä taas. Ihmiset haluavat erilaisia asioita sukupuolestaan riippumatta. Joku haluaa uuden parisuhteen, avioliiton, ehkä lisää lapsia, yhteenasumaan tai ei mitään näistä.
tietysti suomalaiset naiset (spérmavíemärít) yleistää
Eiköhän yleistämistäkin tapahdu yleistäjän sukupuolesta riippumatta?
ei tällä palstalla, ketjut ovat poikkeuksetta tasoa "miksi miehet" johon sitten mylly käynnistyy
Oot nyt ymmärtänyt väärin. Se nainen ei enää kelpaa miehille.
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaa että joku hoitaa niiden huushollin ja lapset. Naiset haluaa hoitaa viimeinkin vain oman huushollinsa ja lapsensa.
Tätä vastaustahan ap haki, joku sen sille antaa ja sitten mammat peukuttaa.
Luonnollisesti ap:lla ei ole antaa mitään muuta evidenssiä väittelleen kun musta tuntuu. Minä taas voin nokittaa väittämällä, ettei eron jälkeen miehet todellakaan halua asua enää kenenkään kanssa. Oma tila, oma rauha eikä tarvii siivota naisen jälkiä.
Itse olen tilanteessa, että eronnut ja lapsi exän kanssa. Lapsi asuu luonani ja silloin tällöin tapaa isäänsä (isä ei halua tavata usein). Tapasin lapsen isän ollessani 16-17 ja eron aikoihin olin 20-21. Eron jälkeen olen ensimmäistä kertaa nauttinut elämästä ja ollut onnellinen. Exä yrittää vielä välillä sabotoida meidän arkea milloin mitenkin, mutta lopettaa kyllä kun tajuaa ettei saa toivomaansa reaktiota. Suhde ei ollut kovin terve ja lapsi valitettavasti siitä vieläkin kärsii. Olen erottuani tapaillut miehiä ja seurustellutkin, mutta onhan se tosi paskaa. Nykymiehet on niin draamanhimoisia ettei sitä kukaan jaksa. Lopetin deittailun tovi sitten ja hankin koiran. Kainalossa on aina paikka lapselle ja koiralle, mutta kolmatta kainaloa ei ole antaa miehelle, halailkoon vaikka puita
Vierailija kirjoitti:
Mikä on avoliitto? Ei mikään.
Vierailija kirjoitti:
Miehet hyötyy avioliitosta enemmän. Naiselle se on lähinnä työleiri. On mukavaa, kun ei ole mitään ankeaa ja kitisevää vapaamatkustajaa käyttämässä hyväksi.
Joo, nainenhan ei hyödy taloudellisesti parisuhteesta ehei, unohdetaan nyt todellisuus tässä.
Vierailija kirjoitti:
Koska on parempi olla yksin, kuin huonon kumppanin kanssa.
Tai edes hyvän. Itse olen ihan hyvässä liitossa hyvän miehen kanssa, mutta jos joskus yksin jään syystä tai toisesta, en enää aio ruveta asumaan kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
miehet ei hyödy mitenkään avioliitosta, siksi niiden määräkin on romahtanut sekä suomessa, että muissa länsimaissa. naiset eivät kelpaa enää miehille ja nämä aloitukset ovat viimeisiä kuolinkouristuksianne
Osmoosilla luonto pyrkii tasoittamaan eri aineiden koostumuksia.
Narsistisiasta ei kuitenkaan tule ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno yleistämistä taas. Ihmiset haluavat erilaisia asioita sukupuolestaan riippumatta. Joku haluaa uuden parisuhteen, avioliiton, ehkä lisää lapsia, yhteenasumaan tai ei mitään näistä.
Tilastot osoittavat, että miehet muuttavat keskimäärin yhteen uuden kumppanin kanssa eron jälkeen nopeammin kuin naiset.
eri asia, se koskee vain niitä jotka muuttaa yhteen.
99% ei muuta joten tuo missä ajassa ne muuttaa on 1% asia
Nämä sun perseestä vedetyt prosentit naurattavat aina. Kiitos nauruista!
Olen eronnut mies enkä todellakaan kaipaa yhteisasumista naisen kanssa enää. Tein valtaosan hommista, ja arvatkaapa kumpi hoiti valtaosan valittamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on puitteista kiinni ne liitot, kun eron tultua niitä kahden ihmisen kustantamia puitteita ei kaivata, vaan mieluummin eletään ilman puolisoa omien puitteiden varassa.
Siinähän on ulosmitattu ne miehen puitteet oikeuslaitoksen avustuksella :D
Siis nainen on saanut puolikkaansa yhteisestä omaisuudesta, kuten mieskin?
Niin, mies on tuonut ne rahat siihen pottiin, naisen vinkuessa siitä ettei mies tee kuin 60% kotitöistä
Miksi naitte työttömiä naisia, joita on muuten vähemmän kuin työttömiä miehiä? Järkeään saa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on miehiä jotka on tottuneet että pääsee helpommalla naisen kanssa. Ei tarvi väkivaltaakaan pelätä kun on itse vahvempi.
Miettikää vaikka ruoanlaittoa. Onhan siinä vaivansa. Mutta kun nainen laittaa, ei tarvi kuin istua syömään. On kätevästi kaikki, nätti koti, perhe siinä ympärillä kuin osmoosi, kannattelemassa löysän olemista.
perhebarometrin mukaan suurempi osa miehistä kokee väkivaltaa parisuhteessa kuin nainen. Vain seksuaaliväkivallassa se on toisinpäin.
Hetkinen, mitähän mies hyötyy avioliitosta? Päätyy asumaan naisen kotiin kuuntelemaan naisen valitusta? Kuulostaa hyödylliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Koska ex-miehen rahat on jo tilillä ja toisen kerran naimisiin mennessä on riski että erotessa tulee rahallisesti takkiin.
Miten exän rahat ovat tilillä? Jokainen pitää oman omaisuutensa ja liiton aikana kartutettu laitetaan puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaa että joku hoitaa niiden huushollin ja lapset. Naiset haluaa hoitaa viimeinkin vain oman huushollinsa ja lapsensa.
oliko isästä aina varmuus? tutkimusten mukaan jopa 85% kaikista lapsista on ns. käenpoikasia
Mitä ihmettä sekoilet? 🤣
Tutkimusten mukaan tuo luku ei oo edes muutamaa prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tilanteessa, että eronnut ja lapsi exän kanssa. Lapsi asuu luonani ja silloin tällöin tapaa isäänsä (isä ei halua tavata usein). Tapasin lapsen isän ollessani 16-17 ja eron aikoihin olin 20-21. Eron jälkeen olen ensimmäistä kertaa nauttinut elämästä ja ollut onnellinen. Exä yrittää vielä välillä sabotoida meidän arkea milloin mitenkin, mutta lopettaa kyllä kun tajuaa ettei saa toivomaansa reaktiota. Suhde ei ollut kovin terve ja lapsi valitettavasti siitä vieläkin kärsii. Olen erottuani tapaillut miehiä ja seurustellutkin, mutta onhan se tosi paskaa. Nykymiehet on niin draamanhimoisia ettei sitä kukaan jaksa. Lopetin deittailun tovi sitten ja hankin koiran. Kainalossa on aina paikka lapselle ja koiralle, mutta kolmatta kainaloa ei ole antaa miehelle, halailkoon vaikka puita
Lisään vielä, että ex ei todellakaan elätä meitä. Maksaa minimielarit pitkin hampain enkä enempää häneltä vaadi. Minimielarit on enemmän kuin mitä mies parisuhteessa panosti talouteen. Maksoi silloin sähkölaskun (vuokrakaksio kerrostalossa) ja autonsa ylläpidon, minä maksoin ruat, vuokran, lapsen kulut sekä kaiken muun, pl sähkö ja ex auto.
Höpsistä, täysin tuulesta temmattua.
Seksi avoliitossa loppui, muutaman vuoden jälkeen loppui yhdessä eläminenkin.
Hyvin olen pärjännyt ilman, sekä naista että seksiä, enkä kaipaile parisuhdetta.
Töissä käynnin jälkeen saa tehdä tai olla tekemättä,
tämän helpommaksi ei elämä enää muutu.
M58