Hyvä huulirasva joka auttaisi kuiviin huuliin?
Monenlaista oon kokeillut, mutta vaikutus on useimmiten päinvastainen.
olen miettinyt 8 hour huulirasvaa onkohan hyvä?
Kommentit (71)
Kaikki muut paitsi Blistex ovat huonoja. Olen teinitytöstä asti sitä käyttänyt ja nyt olen liki 60-v. Se valkoinen Blistex-voidetuubi sopii myös jo rohtuneisiin huuliin, talviulkoiluun sekä kesällä huulten aurinkosuojaksi. Myös nenän alle, jos on nuhasta nenänalus punainen. Blistex Medilip-puikko sopii päivittäiseen käyttöön, rohtuneisuuden ennaltaehkäisyyn. Toki myös sitä tuubivoidetta voi käyttää päivittäin, jos tarvii päivittäin hoitavampaa ja nestemäisempää.
Huulirasvaa kuuluu lisätä useita kertoja päivässä sen mukaan, paljonko nuoleksii ym.
Toisinaan talvella varsinkin sivelen myös apteekin Aqualan Plus kosteuttavaa perusvoidetta pohjavoiteeksi huulten rajoille.
Bepanthen-salvasta pidän minäkin. Hukkasin äskettäin melkein loppuun käyttämäni tuubin ja etsin tilalle jotakin käyttämättä jäänyttä huulirasvapuikkoa. Niitä oli joka paikassa salkusta piironginlaatikoihin: Blistex, Klöver ja monta eri Labelloa. Puikoista vain alkuperäinen, sininen Labello toimii melko hyvin, ja kaikki muut lähinnä ärsyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Valkovaseliini
Valkovaseliini EI i imeydy lainkaan ihoon !!!
Homojen huulirasvatuubeihin laitettu käyttöä varten. 😂
Nenäliinoja muistakaa taitella 5-6 kpl joka takin taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut paitsi Blistex ovat huonoja. Olen teinitytöstä asti sitä käyttänyt ja nyt olen liki 60-v. Se valkoinen Blistex-voidetuubi sopii myös jo rohtuneisiin huuliin, talviulkoiluun sekä kesällä huulten aurinkosuojaksi. Myös nenän alle, jos on nuhasta nenänalus punainen. Blistex Medilip-puikko sopii päivittäiseen käyttöön, rohtuneisuuden ennaltaehkäisyyn. Toki myös sitä tuubivoidetta voi käyttää päivittäin, jos tarvii päivittäin hoitavampaa ja nestemäisempää.
Huulirasvaa kuuluu lisätä useita kertoja päivässä sen mukaan, paljonko nuoleksii ym.
Toisinaan talvella varsinkin sivelen myös apteekin Aqualan Plus kosteuttavaa perusvoidetta pohjavoiteeksi huulten rajoille.
Nuo huulirasvat aiheuttaa just sen kierteen, että pakko lisätä koko ajan tai huulet rapisee irti. Itse pääsin onneksi pois siitä koukusta jo vuosia sitten! Nyt jo vuosia vain aamuin illoin valkovaseliini (itselläni käytössä Klöver) ja ei ikinä tarvitse mitään muuta! Huulet ei rohdu enää ollenkaan. Ja mulla on atooppisuutta, allergioita ja ulkoilen paljon päivittäin myös pakkasella ja tuulessa, eli iho on kovilla.
Guerlain huuliöljy, on väritöntä ja värillistä saatavilla, myös tuo Elizabeth Arden on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut varmaan kymmeniä eri merkkejä ja paras on ollut ainakin tähän asti Eucerin Aquaphor Soothing skin balm 45ml tuubissa. EA:n 8h huulivoide purkissa ja huulivoidepuikko on myös ok, mutta Eucerin menee senkin edelle.
Mulla päinvastoin, EA:n 8hr auttaa paremmin kuin Aquaphor.
Entinen Lipsil, nykyinen Lypsyl ja hajusteeton perusversio.
Olen alkanut voidella huuleni aamuisin ja iltaisin samalla tadvalka kuin kasvoni ja sitten päivisin sipaisen vielä huulipunaa enkä ole enää huulirasvoja kaivannut.
Olen käynyt läpi kaikki mahdolliset, nykyisin käytön pihkavoidetta tähän(kin).
Munkens bisalva on just siitä hyvää kun sitä ei tarvitse olla koko ajan lisäämässä parin tunnin välein. aamulla kun laittaa niin yöksi seuraavan kerran eikä aina silloinkaan. On se kumma kun kemikaalit ja jäteöljyt on olevinaan parempaa kuin mehiläisten väkertämä tuote jossa lisäksi oliiviöljyä ja yrttiöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Bevita R apteekista, edullinen, riittoisa ja silti todella hyvä. Mulla kuivuu huulet lääkkeen takia tosi paljon ja monet tuotteet kahlannut läpi. Jättää vielä nätin kiillonkin huuliin. Bepanthenkin on hyvää tavaraa mutta paljon kalliimpaa.
Toi bevita on hyvä (sitä ihan samaa tuotetta on muuten isommassa tuubissa kolme kertaa halvemmalla litrahinnalla) 🙂 Mutta en sais sitä isompaa tuubia kulumaan ikinä huuliin ja muutenkin kun on edullinen niin ostan tietty sen huulirasvan, kotona 1 ja laukussa toinen
Vierailija kirjoitti:
Bepanthen.
Ei ole hyvä eikä kannata käyttää huuliin.
https://www.sokos.fi/tuotemerkit/burt-s-bees
nämä toimii minulla, saa myös muualta kuin sokoksesta.
Silmänympärysvoide ja sen päälle huulirasva, jossa on mehiläisvahaa ja kasviöljyä esim. Lifen tai Burt's Bees
https://www.life.fi/kauneus/kasvojenhoito/huulivoiteet/life-lip-balm-hu…
https://www.sokos.fi/tuote/110494114/burt-s-bees-lipbalm-beewax-huulira…
Aco lip cerat apteekista. Vaaleansininen pakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Munkens bisalva on just siitä hyvää kun sitä ei tarvitse olla koko ajan lisäämässä parin tunnin välein. aamulla kun laittaa niin yöksi seuraavan kerran eikä aina silloinkaan. On se kumma kun kemikaalit ja jäteöljyt on olevinaan parempaa kuin mehiläisten väkertämä tuote jossa lisäksi oliiviöljyä ja yrttiöljyä.
Suurimmaksi osaksi parafiinia tuo :D
Locobase repair voide apteekista. On tarkoitettu kuivan ihon hoitoon, mutta toimii erinomaisesti huulissa. Käytän itse joka päivä.
Olen kokeillut varmaan kymmeniä eri merkkejä ja paras on ollut ainakin tähän asti Eucerin Aquaphor Soothing skin balm 45ml tuubissa. EA:n 8h huulivoide purkissa ja huulivoidepuikko on myös ok, mutta Eucerin menee senkin edelle.