Miten joku voi olla KOKO AJAN sairaana!?
Kuukauden välein sairauspoissaoloja flunssan takia... Ilmeisen terveellisesti elävä ihminen kyseessä, ei edes pikkulapsia. Meillä on 2 päiväkoti-ikäistä ja me ei todellakaan sairastella kuukausittain...
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär.
Epäilen että liittyy herkästi kuormittumiseen, sairastuu usein loppuviikosta. On kunnolla kipeä, kuume nousee jne. mutta syytä ei tiedetä eikä verikokeissakaan näy mitään. On ns. neurologisesti vähän poikkeava.
Mulla on Asperger ja kuormittuessa sairastun myös fyysisesti.
Kiitos kun kirjoitit!
Tyttärelläni ei ole diagnoosia, koska pärjää jotenkin arjessa ilman tukitoimia. Aika paljon häntä kuitenkin auttelen, ja sitten päälle tuo kuormittuminen ja tarve yksinoloon ym.
Moni haluaa oikeasti vaan jäädä aamulla himaan nukkumaan. Saikuttaminen on nykyään ihan liian helppoa. Meillä riittää, että ilmoittaa työnantajalle, ettei pääse ja sen jälkeen menee Mehiläisen chat-osioon. Siellä täyttää ne robottikyselyt, jonka jälkeen lääkäri kirjoittaa vaan "OK, saikkua 3 päivää. Jos tilanne pahenee, varaa aika työterveyteen"
Vierailija kirjoitti:
Jos työ ei maistu, mutta siideri ja rööki sitäkin enemmän
Sarjassamme idioottimaisia kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
On ottanut koronapiikit? Koko sarjan hihaan? Ne romahduttavat immuniteetin.
Olet aivoton pösilö.
olin töissä liiketiloissa, tasakatto, valesokkeli eikä salaojia, oli aika homeessa liiketila, ja alati hengitystietulehduksia. Koko hlökunta oireli. onneksi tämä suljettiin 3v sitten, ja sain terveyden takaisin hiljalleen.
Vierailija kirjoitti:
Monikin asia vaikuttaa. Huono sisäilma, perussairaudet, vitamiini-/hivenainepuutokset jne. Oman veljeni vaimo ja lapset ovat ihan jatkuvasti kipeänä, kaikki heistä ovat pikkulapsina olleet myös korvatautikierteisiä (vaimo siis myös). Epäilen, että heillä nenä-korvakäytävät ovat rakenteellisesti otollisia virusten ja bakteerien kasvattamiselle ja siksi kaikki taudit iskevät kunnolla.
Minä olin pienenä korvakierteessä, vasta aikuisiällä selvisi että toinen korva on rakenteellisesti ahdas. Olen ollut eskari-ikäisestä alkaen hyvin vähän sairaana, kerran tai kaksi flunssassa per vuosi (aina en sitäkään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kuule ihan oikeasta elämästä tuo esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
On ottanut koronapiikit? Koko sarjan hihaan? Ne romahduttavat immuniteetin.
Tulihan se follarikin taas jauhamaan paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni haluaa oikeasti vaan jäädä aamulla himaan nukkumaan. Saikuttaminen on nykyään ihan liian helppoa. Meillä riittää, että ilmoittaa työnantajalle, ettei pääse ja sen jälkeen menee Mehiläisen chat-osioon. Siellä täyttää ne robottikyselyt, jonka jälkeen lääkäri kirjoittaa vaan "OK, saikkua 3 päivää. Jos tilanne pahenee, varaa aika työterveyteen"
Vaan mistä sekin kertoo, että ei jaksaisi/haluaisi herätä töihin? Vikahan ei suinkaan ole nykypäivän työelämässä, jossa yksi tekee kolmen työt, ketään ei vakinaisteta ja osa hommista tehdään ilman korvauksia ym.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tapaus ja sun mielestäsi tuntuu pätevän kaikkiin.
Olen itse ollut 6-7 kertaa flunssassa viime vuonna. Ensimmäinen näistä oli korona tammikuussa, en tiedä johtuisiko nuo muut siitä.
Immuniteetti on yksilollista. Jotkut sairastuu helpommin kuin toiset. Ihan tutkittu juttu.
Mutta mutuilkaa vaan rauhassa edelleen taattuun Vauva-tyyliin.
Tuo on esimiehen asia, ei työyhteisön kolleegoiden. Keskity omiin asioihisi, ja opettele olemaan hyvä työkavereillesi äläkä puhu kenestäkään pahaa.
Entinen duunipaikka oli läpihomeessa ja koko ajan oli joku flunu, vaikka olen erittäin terve yleisesti
Se on mahdollista. Joillakin voi olla usea vaiva. Puutoksia myös nuorena ellei saa ravinteet ja nesteet. Jotkut väsyvät helposti kylmässä ilmastossa.
Immuniteettia voi vahvistaa syömällä sinkkiä, C- ja D-vitamiinia.
Muun muassa stressi aiheuttaa uusiutuvaa flunssaa. Ehkä sairastajalla on kotona ongelmia tai suvussa tai jossain asiassa jotain, mikä stressaa. Tai on joku perussairaus taustalla. Tai vain huono vastustuskyky. Syitä kyllä löytyy.
Järkyttäviä nämä ihmiset, jotka KADEHTIVAT toisten SAIRAUKSIA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tapaus ja sun mielestäsi tuntuu pätevän kaikkiin.
Varmaan aika moneen pätee. Enpä sanonut sen pätevän kaikkiin.
Tupakka ja viina tunnetusti heikentää immuniteettiä, ja sitten päälle kun työmoraali muutenkin on mitä on.
Minä olen juuri tuollainen.
Perussairautena haavainen paksusuolentulehdus, jota lääkitään sytostaateilla ihan päivittäin ja pysyvästi. Perussairaus aiheuttaa suolisto-oireita, jotka saattavat estää tavanomaisen elämän ja immunosupressiivinen lääkitys pitää huolen siitä, että sairastan ihan kaikki kulkutaudit. Lisäksi minulla on niveloireita, jotka ovat liitännäisoire koliitista. Olen aidosti tosi harvoin ihan terve.
Tämä ei ole haukkumista tai mitään sellaista negatiivista.
Meidän työpaikalla veget on kipeenä koko aika. Niillä on koko aika joku vika tai tulehdus ja ne on koko aika jäässä.