Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synkkä pilvi suomen puolustuksessa. Linkki

Vierailija
02.01.2025 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/29d5a2ad-f27a-45cc-9b74-88b334e2b4a7

Kansallistunnetta pitäisi herätellä. Kyllä se sieltä itsekkyyden kerrosten alta löytyy. 

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnollinen lopputulema Suomen asuttamisesta kehitysmaalaisilla, uuden vasemmiston inhosta valkoisia kantissuomalaisia kohtaan ja jatkuvasta rassettelusta. Paras keino hajottaa kansallisvaltioiden yhtenäisyys on asuttaa sinne keskenään liian erilaisia kansoja.

Ei näytä haitanneeen ainakaan Amerikan Yhdysvalloissa. 

Kyllä se on eriarvoisuus, joka syö kansakuntien sisäisen yhtenäisyyden. Taloudellinen epätasa-arvo ennenkaikkea. 

Kysäisepä asiasta Amerikan intiaaneilta, oliko hyväkin idea

Vierailija
42/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU ja Nato suurimpia syitä miksi itseä ei kiinnosta maanpuolustus. Tosin oli vain EU kun piti käydä armeijan, hankin siltikin c-paperit.

Ei kiinnosta Brysselin tai Washingtonin päätöksiä sotilaallisesti puolustaa.

m36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä puolustaisi tätä maata. Tämä maa ei anna töitäkään minulle joten ei ole motivaatiota puolustaa.

Sun on pakko puolustaa. Laissa on maanpuolustusvelvollisuus. 

Miksi et heti lähde maahan, joka antaa töitä sulle?

Luuletko olojesi tulevan mukavammaksi, jos meidät vallataan. 

Itse asiassa nykyään riittää kun eroaa reservistä niin ei joudu ainakaan heti rintamalle.

Minne luulet joutuvasi. Makaat kotonasi Kelarahoilla pelaamassa pleikkaa kun maa on sodassa...

Voi Voi...

Tuo ei ymmärrä, että kun maa joutuu sotatilaan, hänen elämänsä mullistuu väistämättä. 

Ei laiskankaan elo jatku ennallaan. Hän ei pysty elämään kauaa poterossaan, kun muut sotivat.

Saattaa sähköt ja tuet katketa. Mitä tekee sitten. Takuulla vakiovastaus: lähtee epäilemään kalaisan järven rannalle. No joo. Sinne tietysti. Jokainen sossurahaa saava menee kalastamaan. 

Vierailija
44/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä puolustaisi tätä maata. Tämä maa ei anna töitäkään minulle joten ei ole motivaatiota puolustaa.

Itse asiassa nykyään riittää kun eroaa reservistä niin ei joudu ainakaan heti rintamalle.

Ylilaudan teinien juttuja. Sut haetaan kotoa ja viedään minne halutaan. Luulet tosiaan makoilevasi sängyssäsi kun muut on rintamalla. Heh.

Vierailija
45/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnollinen lopputulema Suomen asuttamisesta kehitysmaalaisilla, uuden vasemmiston inhosta valkoisia kantissuomalaisia kohtaan ja jatkuvasta rassettelusta. Paras keino hajottaa kansallisvaltioiden yhtenäisyys on asuttaa sinne keskenään liian erilaisia kansoja.

Ei näytä haitanneeen ainakaan Amerikan Yhdysvalloissa. 

Kyllä se on eriarvoisuus, joka syö kansakuntien sisäisen yhtenäisyyden. Taloudellinen epätasa-arvo ennenkaikkea. 

Suomen ja Usan historia ja suhtautuminen nationalismiin on täysin eri. Lisäksi siellä ei m muuttajien perseilyä katsota läpi sormin eikä lentokenttää pidemmälle ei ole asiaa jos aletaan epäillä jotain, panevat seuraavalle lennolle ulos maasta.

No jaa, Amerikkahan on siirtolaismaa, ei alkuperäiset intiaanit oikein diggailleet valkoisen miehen tulosta samoille huudeille. Tietty heillä on KKK ja muut vastaavat salaseurat joilla valkoisen miehen asemaa on pidetty vakaana. Ei eri kulttuurit ole ongelma vaan ghettoutuminen ja epäintegraatio yhteiskuntaan. Niin. Onko monta kantasuomalaista pakotettu vaihtamaan uskontoaan ja äidinkieltään tässä maassa?

Vierailija
46/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös Natossa pitänyt olla turva??;D

Naton tuoma turvallisuudentunne taisi kestää kuukauden tai korkeintaan kaksi. Sitten alettiin hysterisoida Venäjän hyökkäyksellä. Vaan onko Natosta oikeasti mihinkään? Mitä Nato tekee esim. merikaapelien tuhoamisen estämiseksi?

Vierailija
47/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylilaudan teinien juttuja. Sut haetaan kotoa ja viedään minne halutaan. Luulet tosiaan makoilevasi sängyssäsi kun muut on rintamalla. Heh.

Vihdoinkin kunnollinen vastaus noille kitisijöille. 

Ei suomalaiset kattele sellaista, että muut joutuu vaaraan, mutta yks ei vaan viitsi tehdä mitään. 

Ne laitetaan kuriin ja hommiin. 

Vierailija
48/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien käsiin ei kannata antaa aseita. Tiedä, mihin suuntaan ne tähdättäisiin.

Vierailija
49/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta sitten olin vielä isänmaallinen. Nyt on ihan sama vaikka ydinsota alkaisi Jyväskylästä.

M50+

Vierailija
50/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaiset kattele sellaista, että muut joutuu vaaraan, mutta yks ei vaan viitsi tehdä mitään. 

Alistajalampaat fantasioivat, osa 367.

Vierailija
51/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikös Natossa pitänyt olla turva??;D

Naton tuoma turvallisuudentunne taisi kestää kuukauden tai korkeintaan kaksi. Sitten alettiin hysterisoida Venäjän hyökkäyksellä. Vaan onko Natosta oikeasti mihinkään? Mitä Nato tekee esim. merikaapelien tuhoamisen estämiseksi?

Paasikiven linja suojaisi meitä. Valko-Venäjälläkin on rauhallista.

Vierailija
52/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen täyspäinen suomalainen arvostaa itsenäistä Suomea. 

Vierailija
53/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauttisin ajatuksesta, että eliitti joutuisi kärsimään. Eliitillä on enemmän menetettävää kuin köyhällä, jonka eliitti yrittää pakottaa tykinruoaksi.

Vierailija
54/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne luulet joutuvasi. Makaat kotonasi Kelarahoilla pelaamassa pleikkaa kun maa on sodassa...

Voi Voi...

Tuo ei ymmärrä, että kun maa joutuu sotatilaan, hänen elämänsä mullistuu väistämättä. 

Ei laiskankaan elo jatku ennallaan.

Ennemmin kotona ilman sähköjä kuin kykkiä poterossa ilman sähköä. Lisäksi yhteiskunnan täytyy pyöriä sotatilankin aikana, tai sota on äkkiä hävitty. Fakta mitä sotahullut ei tunnu ymmärtävän. 

Vierailija
55/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin veljesten shown olevan vitsi siihen asti kunnes saivat syytteen maanpetturuudesta.

Vasta silloin tajusin, että meillä on Sandvikin tehtaat ja maa täynnä tunneleita.

Vierailija
56/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne laitetaan kuriin ja hommiin . 

Olisi siinä naurussa pidättelemistä kun joku rääpäle tulisi "laittamaan kuriin" :D

Vierailija
57/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menisin sotimaan? Minkä puolesta? Nykyään voi helposti muuttaa vaikka Saksaan jos syttyy sota. Samat eurot sielläkin kelpaa. 

Vierailija
58/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen täyspäinen suomalainen arvostaa itsenäistä Suomea. 

Vain jos se on sen arvoista.

Vierailija
59/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei elä ja näe maailmaa enää niin nurkkakuntaisesti. Oma maa ja kulttuuri voidaan yhä mieltää arvostettaviksi asioiksi, mutta ei niiden puolesta olla valmiita sotimaan ja kuolemaan. Sotimista ylipäätään ei enää nähdä keinona ratkaista asioita pitkäkestoisesti. Matkailun ja netin myötä on myös enemmän tietoa siitä, että myös muualla päin maailmaa voi elää hyvin samankaltaista elämää kuin koto-Suomessakin. 

Miksi jokin maa vastaanottaisi täältä lähtevät? Sota sitäpaitsi koskettaisi koko läntistä eurooppaa. 

Lähteneet haettaisiin takaisin, kuten tehtiin viime sodassakin. 

Luulen, että tilanne vastaisi jotakuinkin jotakin sellaista mitä nähdään nyt Ukrainan osalta. Merkittävä määrä asevelvollisia miehiä siis muuttaisi ulkomaille jo ennen sodan syttymistä, mikäli ei nyt ihan salamasotaa syttyisi. 

Mitään resursseja hakea kymmeniä tuhansia maailmalle muuttaneita miehiä takaisin kotimaahan ei ole olemassa, eikä useimmat valtiot todennäköisesti heitä luovuttaisikaan sotaa käyvään maahan, kuten ei Suomikaan nyt Ukrainalaisia. 

Täytyy myös muistaa, että jos täällä joskus soditaan, on käytössä vähintäänkin taktiset ydinaseet. Se taas tietäisi sitä, että kuolinluvut tulisivat olemaan valtaisia, eikä täällä olisi juuri hyvän elämän edellytyksiä jäljellä sodan päätyttyä, kävi miten kävi. Siksi vain hölmö haaveilee sodasta. Kaikki tulisi tehdä rauhan eteen, eikä rauhaa saavuteta aseita ostamalla.

Vierailija
60/79 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauttisin ajatuksesta, että eliitti joutuisi kärsimään. Eliitillä on enemmän menetettävää kuin köyhällä, jonka eliitti yrittää pakottaa tykinruoaksi.

Eliitti on osannut laskea oman turvallisuutensa optimaaliseksi ja varansa turvaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi