Synkkä pilvi suomen puolustuksessa. Linkki
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/29d5a2ad-f27a-45cc-9b74-88b334e2b4a7
Kansallistunnetta pitäisi herätellä. Kyllä se sieltä itsekkyyden kerrosten alta löytyy.
Kommentit (79)
Jos ma.muja ei saada integroiduksi yhteiskuntaan niin niiden maanpuolustustahto on täysi nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä puolustaisi tätä maata. Tämä maa ei anna töitäkään minulle joten ei ole motivaatiota puolustaa.
Sama ajatus. Kävin amiksen ja intin ja kun duunia ei löytynyt irtisanouduin saman tien reservistä.
Tervetuloa Miinanpolkijaksi ja Linnoitusmieheksi. Kyllä sulle homma löytyy älä pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:En minä puolustaisi tätä maata. Tämä maa ei anna töitäkään minulle joten ei ole motivaatiota puolustaa.
Sun on pakko puolustaa. Laissa on maanpuolustusvelvollisuus.
Miksi et heti lähde maahan, joka antaa töitä sulle?
Luuletko olojesi tulevan mukavammaksi, jos meidät vallataan.
Itse asiassa nykyään riittää kun eroaa reservistä niin ei joudu ainakaan heti rintamalle.
Yhdysvallat on ihan eri asemassa koska siellä on rahaa ja sotilaille maksetaan ihan oikeaa palkkaa ja he saavat monia etuja. Suomessa koko homma perustuu asevelvollisuuteen josta ei makseta mitään. Joku ihan minimaalinen päiväraha jolla ei saa edes tupakka-askia.
Voi herran jestas sentään. Ei kiinnosta apinoiden reviirikiistat. Koittakaa kehittää joku sivistyneempi tapa selvittää kuka mölisee tällä tontilla ja kuka viereisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollinen lopputulema Suomen asuttamisesta kehitysmaalaisilla, uuden vasemmiston inhosta valkoisia kantissuomalaisia kohtaan ja jatkuvasta rassettelusta. Paras keino hajottaa kansallisvaltioiden yhtenäisyys on asuttaa sinne keskenään liian erilaisia kansoja.
Ei näytä haitanneeen ainakaan Amerikan Yhdysvalloissa.
Kyllä se on eriarvoisuus, joka syö kansakuntien sisäisen yhtenäisyyden. Taloudellinen epätasa-arvo ennenkaikkea.
Suomen ja Usan historia ja suhtautuminen nationalismiin on täysin eri. Lisäksi siellä ei m muuttajien perseilyä katsota läpi sormin eikä lentokenttää pidemmälle ei ole asiaa jos aletaan epäillä jotain, panevat seuraavalle lennolle ulos maasta.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvallat on ihan eri asemassa koska siellä on rahaa ja sotilaille maksetaan ihan oikeaa palkkaa ja he saavat monia etuja. Suomessa koko homma perustuu asevelvollisuuteen josta ei makseta mitään. Joku ihan minimaalinen päiväraha jolla ei saa edes tupakka-askia.
Tuohan kuulostaa vähän niinkuin parisuhteelta. Pelkkää s eksiorjuutta vailla mitään etuja. Jännä
Vierailija kirjoitti:
En minä puolustaisi tätä maata. Tämä maa ei anna töitäkään minulle joten ei ole motivaatiota puolustaa.
Anna ? Kenen pitää antaa sulle töitä. Kokeile ihan itse hankkia. Niin muutkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna ? Kenen pitää antaa sulle töitä. Kokeile ihan itse hankkia. Niin muutkin tekee.
Onko ongelmia luetunymmärtämisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Jos ma.muja ei saada integroiduksi yhteiskuntaan niin niiden maanpuolustustahto on täysi nolla.
Eipä sitä tuntunut olevan lähtömaassakaan, naiset ja lapset jätetään sinne ja täällä pelehditään paikallisten naisten hengen ja terveyden kustannuksella. Lisäksi täällä on väestöryhmiä jotka eivät Euroopan ulkopuolella siedä toisiaan yhtään.
Ei ole mitenkään kiellettyä miettiä, miten rauhaa saavutetaan yleisesti vaikka ilmeisesti osa maista on nyt sitä mieltä että aikovat syöstä naton avulla diktaattoreita vallasta. Ja idästä taas lännen rakenteita alas? Miten lännen oma diktatuuri myös, jos on vielä sellainen rakenne jossain. Ja mikä saa olla sotilaallisuuden ulkopuolella, jokainen ei ole sotilas syntyessään eikä oikein siksi muutu. Se on taitolaji suojata siviilejä ja evakuoida, uutta asumista jne. Sodat eivät saisi levitäkään ihan villisti. Onko mitään uusia ideoita tai kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Voi herran jestas sentään. Ei kiinnosta apinoiden reviirikiistat. Koittakaa kehittää joku sivistyneempi tapa selvittää kuka mölisee tällä tontilla ja kuka viereisellä.
Onko susta ok, että tämänkin reviirin johtajamölisijä on itäpuolen lauman johtaja?
Luuletko olojesi paranevan?
Miksi kukaan järkevä ihminen riskeeraisi terveytensä muiden omaisuuden takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö ei enää kieltäydytä tarjotuista työpaikoista 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Kykkiköön sotahullut pyssyjensä kanssa poteroissaan, minä lähden Pattijoelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa nykyään riittää kun eroaa reservistä niin ei joudu ainakaan heti rintamalle.
Minne luulet joutuvasi. Makaat kotonasi Kelarahoilla pelaamassa pleikkaa kun maa on sodassa...
Voi Voi...
Vierailija kirjoitti:
Olwt hassu.
Mitä teet, jos sun majan oveen kolkuttaa vieraan lauman porukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Kykkiköön sotahullut pyssyjensä kanssa poteroissaan, minä lähden Pattijoelle.
Sinä lähdet sinne minne sinut määrätään. Toki saat toisenkin vaihtoehdon. Seisot selkä seinää vasten huppu silmillä.
Valitettavasti luokkayhteiskuntaan ajaminen ei onnistu ilman muutosvastarintaa joka tietenkin 2020-luvulla näkyy erilailla kuin oikeasti kolmansissa maissa, tämä eriarvoistamisen ja ihmisten kastiin jakaminen- he paremmat nuoret joilla on viikkoraha satasen ja he matalapalkkaiset joille jää työssäkäynnistä ruokarahaa kuussa enää satanen on selvää kun katsoo eikä ummista silmiään mitä Suomessa nopeasti tapahtui. Kokoomus-oikeiston toimista.
Kuitenkin missään määrin raharikkailla ei ole varaa menettää kansallista moraalia huonompaan suuntaan, tarkoittaa se sitten hupparityyppejä jotka kujilla norkoilee tai vuokraluukkuihin unohtuneita ei-hyviä-tyyppejä. Nämä tyypit merkkaa kun heitä on tarpeeksi. Se yksi tesla-liigapelaajajuppi ei vaan tätä suuressa kuvassa halua uskoa.
Oikeiston kosto on tässä, ja jotkut maksavat siitä kovan hinnan jopa menettävät kotinsa johon ennen oli mahdollisuus.
Onko silloin vähäosaiselle Venäjä suurempi vihattava asia vai Kela josta tuleekin pitkän odottelun jälkeen kielteinen tukipäätös? Mieti tätä kun lataat Teslaa siellä marketin tolpalla.