Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi uskot valtamediaa aukottomasti?

Vierailija
02.01.2025 |

Suomi on maailman mittakaavassa harvinaisen media -ja auktoriteettiuskovainen kansa. Nuoret osaavat jo vähän enemmän ajatella omilla aivoillaan mutta vanhemmat sukupolvet ovat kuin käveleviä ulkoapäin täysin ohjelmoituja robotteja.

Kommentit (700)

Vierailija
441/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen vimma teillä ryyssän kätyreillä on mollata YLEä ja Hesaria? Tai no, kysymyksessä taisi olla jo vastauskin

Vierailija
442/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon suomalaiseen vapaaseen mediaan, koska siinä tuotettu tieto on kuitenkin epätäydellisyyksineen ja mahdollisine ajoittaisine asiavirheineen kuitenkin lähempänä totuutta kuin diktatuureissa tuotettu huuhaapropaganda ja kaiken maailman foliohattujen vainarisalaliittoteoriat. 

Uskon myös siihen, että tylsä totuus on paljon mielenkiintoisempaa kuin mehusteltu paskapuhe.

Jos me seurataan medioita ympäri maailman ja oikeasti esim luotettavia tahoja ketkä puhuu asioista niiku ne on, niin ne on ollu kaikessa oikeassa koko esim tän Ukraina hässäkän aikana, toisinku valtamedia mikä ei ole ollut missään oikeassa koko 3 vuoden aikana. Se kertoo sen puolueellisuuden ja nimenomaan sen todellisuuden mikä halutaan massoille luoda. Toki mä ymmärrän mitä sä haet takaa tolla että paljon on myös huuhaa kanavia yms yms, mutta kyllä siellä todella paljon on myös oikeasti kanavia ja

Kyllä se venäläinen tiedonvälityskin kaikessa karmeudessaan voi olla joissain yksittäisissä Ukrainaan liittyvissä asioissa oikeassa, mutta se ei silti ole peruste siirtää tiedonhankintaa virallisten medioiden ulkopuolelle, paitsi niiden mielestä jotka haluavat ihmisten etsivän tietoa muista lähteistä. 

Faktaa on kuitenkin se, että jos olet ennalta päättänyt, että valtamedia ei tarjoa oikeaa tietoa, kynnys sille, että imaiset minkä tahansa valtamedian ulkopuolelta tulevan vaihtoehtoisen tiedon on hyvin matalalla jolloin myös vaihtoehtoiseksi naamioitu propaganda uppoaa sinuun. Parhaassa valheessa max 1/3 on valetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen vimma teillä ryyssän kätyreillä on mollata YLEä ja Hesaria? Tai no, kysymyksessä taisi olla jo vastauskin

Ei niillä olekaan. Teillä netti/pusikko-venäläisillä taas on kova into koittaa kääntää huomio mihin tahansa muualle ettei toimitukset herää ja tajua olevansa moskovan työkalu. Tai ainakin joudu myöntämään olevansa.

Valitettavasti teille breznevin ajat meni ja tuota ei voi enää hyväksyä suomessa. 

Vierailija
444/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen kannattaisi lukea Will Sommerin kirja Qanon, salaliittokultin ytimessä. Sitten voidaan jatkaa keskustelua.

Vierailija
445/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosiaan erikoista että suomalaiset eivät tajua mm. sitä että 2020-2024 Suomen valtamedia on kopioinut kaikki uutisensa etenkin USA:n demokraattien medioista kuten CNN ja vain nämä ovat sallittuja uutisia - kaikki muu on sitten sensuroitu. Meno on kuin Pohjois-Koreassa.

Muistan lukeneeni, että maailmalla jäljelllä olisi enää kuusi suurta sanomalehtikonsernia.

Australiassa syntynyt Rubert Murdoch omistaa omistamansa News corp:n kautta satoja paikallisia, kansallisia ja kansainvälisiä julkaisuja eri puolilla maailmaa, muun muassa Yhdistyneessä kuningaskunnassa (The Sun ja The Times), Australiassa (The Daily Telegraph, Herald Sun ja The Australian), Yhdysvalloissa (The Wall Street Journal ja New York Post). Televisiossa omistaa hän omistaa Sky News Australian ja Fox Newsin.

Forbes-lehden mukaan Murdoch on Yhdysvaltojen 31. rikkain henkilö ja maailman 71. rikkain. Koska Murdochilla on laaja vaikutusvalta mediaan ja politiikkaan, häntä on luonnehdittu oligarkiksi.

Vierailija
446/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtamedioista kouhkaavat ihmiset ovat itse yleensä täysin hukassa ja etsivät netistä jotain mitä seurata, koska eivät itse pysty suodattamaan tietoa. Medialukutaito puuttuu. Uskotaan vain sitä, mitä halutaan uskoa, eli sitä mikä ajaa omaa agendaa. 

Suomessa uutislähteet ovat yleensä aivan luotettavia. Jos jotain on tapahtunut, se pitää paikkansa tai lehti joutuu tästä vastuuseen. 

Muuten median jutut koostuvat eri asiantuntijoiden tai kommentoijien mielipiteistä. Nämä ovat mielipiteitä ja näissä ei silloin tietenkään ole mitään aukotonta totuutta. 

Mitä nyt Helsingin sanomat uutisoi että Trump esitti Tanskalle uhkauksen.

Mitään uhkausta ei ikinä esitetty, joten kyseessä oli valhe. Tätä asiaa on tiedusteltu teiltä valehtelijoilta pitkin ketjua, eikä yksikään teistä osaa kertoa miksi tuolla tavalla on valehde

Millaisen uhkauksen se väittää Trumpin esittäneen?

Tässä taas tahallaan vaan sekoitetaan korttipakkaa, jotta saadaan aikaan hämmenystä lukijoiden parissa.

Vierailija
447/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärioikeisto se täällä myökkää, kun ikävä media uutisoi heidän typeryydestään ja heille epämieluisista asioista.

Eikö juuri Riikka juuri ilmoittanut tekevänsä kirjan kokemastaan vääryydestä suomalaisen median kynsissä, kun ne uutisoivat hänen väkivaltafantasioistaan?

Tästä voi päätellä jo aika paljon kenen masinoima tämä: älä luota uutisiin-kamoanja on.

Vierailija
448/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon suomalaiseen vapaaseen mediaan, koska siinä tuotettu tieto on kuitenkin epätäydellisyyksineen ja mahdollisine ajoittaisine asiavirheineen kuitenkin lähempänä totuutta kuin diktatuureissa tuotettu huuhaapropaganda ja kaiken maailman foliohattujen vainarisalaliittoteoriat. 

Uskon myös siihen, että tylsä totuus on paljon mielenkiintoisempaa kuin mehusteltu paskapuhe.

Jos me seurataan medioita ympäri maailman ja oikeasti esim luotettavia tahoja ketkä puhuu asioista niiku ne on, niin ne on ollu kaikessa oikeassa koko esim tän Ukraina hässäkän aikana, toisinku valtamedia mikä ei ole ollut missään oikeassa koko 3 vuoden aikana. Se kertoo sen puolueellisuuden ja nimenomaan sen todellisuuden mikä halutaan massoille luoda. Toki mä ymmärrän mitä sä haet takaa tolla että paljon on myös huuhaa kanavia yms yms, mutta kyllä

Aika monet on jo tajunnut tämän pelin nimen, monet vaihtoehtomediat ovat olevinaan Venäjän puolella, mutta oikeasti valtamedialle ei ole vaihtoehtomediaa, ne ajavat samaa asiaa lopulta.

Vierailija
449/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen kannattaisi lukea Will Sommerin kirja Qanon, salaliittokultin ytimessä. Sitten voidaan jatkaa keskustelua.

Voi olla hyväkin kirja, mutta sinänsä ajanhukkaa, kun suurin osa on tajunnut jo, että Qanon oli psykologinen operaatio. Eli pillipiipari johdatti hiirulaisia capitoliin.

Vierailija
450/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Uskot siis, että Suomi on demokratia?

Meillä on yksi maailmanhallitus ollut vallassa jo kauan. Nyt siitä aletaan vasta kertoa ihmisille."

Ahaa, siksi palsta on täynnä vajaamielisiä juttuja, kun täällä on nämä VKK-hörhöt, joiden mielestä WEF, liskoihmiset ja eliitti hallitsevat maailmaa.

Jatkakaa vain rauhassa. Ei kiinnosta keskustella foliopäiden kanssa. Adios.

No heippa vaan. Olen ajat sitten tajunnut, että Ano on kontrolloitua oppositiota.

Vanhat videot poliitikkojen puheista ovat mannaa totuuden etsijöille. Uudesta maailmanjärjestyksestä ovat puhuneet monet presidentitkin jo kauan. Mm. George W. Bush ja eräskin suomalainen poliitikko. Pidätkö heitäkin foliohattuina?

"Eräskin suomalainen poliitikko"? No ainakin pres. Niinistö ja j. Katainen. Julkis

Tämän hokeman uusi maailmanjärjestys jotkut sanovat olevan kuitenkin jo vanha maailmanjärjestys, että se olisi ollut olemassa jo iät ja ajat. Tuleeko sen tilalle sitten joku uusi uusi maailmanjärjestys, jää nähtäväksi.

Vierailija
451/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos me seurataan medioita ympäri maailman ja oikeasti esim luotettavia tahoja ketkä puhuu asioista niiku ne on, niin ne on ollu kaikessa oikeassa koko esim tän Ukraina hässäkän aikana, toisinku valtamedia mikä ei ole ollut missään oikeassa koko 3 vuoden aikana. Se kertoo sen puolueellisuuden ja nimenomaan sen todellisuuden mikä halutaan massoille luoda. Toki mä ymmärrän mitä sä haet takaa tolla että paljon on myös huuhaa kanavia yms yms, mutta kyllä

Taidat olla hieman yksinkertainen? Vai ainoastaan subjektiivisen "totuuden" ystävä? Meilläkin on "asiantuntijat". Toveri esim. on varmaan harvemmin osunut oikeaan, kuin tikkaa heittävä apina satunnaisosumineen olisi osunut. Mutta silti jälkimmäinen olisi pärjännyt suvereenisti.

Vierailija
452/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse luen uutisen aina ampparit.comista. Siellä on ne luotettavimmat uutiset ja sitä tekee jo miljoona ihmistä. Sinne ei tule mitään Ylen tai HS:n propagandauutisia vaan ainoastaan asiapitoisimmat luotettavat uutiset.

Mielenkiintoista, mun mielestä tuo vain referoi kaikkien lähteiden uutisia ml. YLE ja HS. Ei niillä edes ole omaa uutistuotantoa

Vierailija
453/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtamedioista kouhkaavat ihmiset ovat itse yleensä täysin hukassa ja etsivät netistä jotain mitä seurata, koska eivät itse pysty suodattamaan tietoa. Medialukutaito puuttuu. Uskotaan vain sitä, mitä halutaan uskoa, eli sitä mikä ajaa omaa agendaa. 

Suomessa uutislähteet ovat yleensä aivan luotettavia. Jos jotain on tapahtunut, se pitää paikkansa tai lehti joutuu tästä vastuuseen. 

Muuten median jutut koostuvat eri asiantuntijoiden tai kommentoijien mielipiteistä. Nämä ovat mielipiteitä ja näissä ei silloin tietenkään ole mitään aukotonta totuutta. 

Mitä nyt Helsingin sanomat uutisoi että Trump esitti Tanskalle uhkauksen.

Mitään uhkausta ei ikinä esitetty, joten kyseessä oli valhe. Tätä asiaa on tiedusteltu teiltä valehtelijoilta pitkin ketjua, eikä yksikään

Ihan sanoin: "Trump esitti Tanskalle uhkauksen."

Mutta kuten ennustettiin jo aiemmin, vasemmisto ei kykene tämän kysymyksen edessä kuin kiemurtelemaan ja venkoilemaan.

Vierailija
454/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtomediaan uskovien mielihokema "ota itse selvää", siis mistä lähteestä? Tiktokista? Seiskasta? Olen jutellut parin ihmisen kanssa, jotka ovat tosi paatoksellisia valtamedian vihollisia, mutta eivät osaa sanoa muuta kuin että "ota itse selvää". Jotenkin surullista j säälittävää. 

Vierailija
455/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan sanoin: "Trump esitti Tanskalle uhkauksen."

Mutta kuten ennustettiin jo aiemmin, vasemmisto ei kykene tämän kysymyksen edessä kuin kiemurtelemaan ja venkoilemaan."

Ja persujankuttaja ei kykene muuta kuin jankuttamaan.

Persut on siis yhden asian puolue myös keskustelussa, eli kyvyttömiä puhumaan normaalisti.

Vierailija
456/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse luen uutisen aina ampparit.comista. Siellä on ne luotettavimmat uutiset ja sitä tekee jo miljoona ihmistä. Sinne ei tule mitään Ylen tai HS:n propagandauutisia vaan ainoastaan asiapitoisimmat luotettavat uutiset.

Alma median julkaisu.

Vierailija
457/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihan sanoin: "Trump esitti Tanskalle uhkauksen."

Mutta kuten ennustettiin jo aiemmin, vasemmisto ei kykene tämän kysymyksen edessä kuin kiemurtelemaan ja venkoilemaan."

Ja persujankuttaja ei kykene muuta kuin jankuttamaan.

Persut on siis yhden asian puolue myös keskustelussa, eli kyvyttömiä puhumaan normaalisti.

Taisi tulla vahdinvaihto palstalla.

Vierailija
458/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, mun mielestä tuo vain referoi kaikkien lähteiden uutisia ml. YLE ja HS. Ei niillä edes ole omaa uutistuotantoa

En tunne sivustoa, mutta ehkä sinne on suodatettu vain kuivaa asiaa. Kaikki hömppä ja mielipidevaikuttaminen on ainakin yritetty filtteröidä pois, niinkö?

Vierailija
459/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan varmaan täysin kritiikittä mediaan luota, mutta se on kuitenkin vielä todella kaukana teidän persujen vainoharhoista, joissa kaikki paitsi persujen etu on valhetta.

Vierailija
460/700 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtomediaan uskovien mielihokema "ota itse selvää", siis mistä lähteestä? Tiktokista? Seiskasta? Olen jutellut parin ihmisen kanssa, jotka ovat tosi paatoksellisia valtamedian vihollisia, mutta eivät osaa sanoa muuta kuin että "ota itse selvää". Jotenkin surullista j säälittävää. 

He vastaavat noin, koska korniltahan se kuulostaa sanoa ääneen, että tieto tulee Youtubesta, Telegramista, foorumeilta ja virallisen median tarjoamista artikkeleista jotka on joko repäisty jutun yhteydessä kokonaan irti asiayhteydestään tai jotka jollain kulmalla saadaan tukemaan sen hetkistä epistolaa. Kriittisinkin valtamedian vastustaja tukeutuu valtamediaan silloin, kun se hyödyttää omia tavoitteita ja kyse on silloinkin uskottavuudesta - todistellaan asiaa USKOTTAVAN tietolähteen kautta.