OP sulki yllättäen kaksi kiinteistörahastoaan 31.12.24 kymmenet tuhannet eivät toistaiseksi saa rahojaan ulos
Lunastusilmoituksia on tehty heinäkuusta alkaen 60 miljoonalla. Eli tuolla summalla pitäisi myydä asuntoja markkinassa jossa ei ole juurikaan ostajia nykyisillä hinnoilla
Rahaston salkussa on noin 5400 suoraan omistettua asuinhuoneistoa sekä 21 toimitilakohdetta.
Rahastot toimivat tukkumarkkinoilla, ja isompia kiinteistöeriä koskevilla markkinoilla ei vain ole ostajia. Ei ole kauppa käynyt
"harmi tietysti niille, jotka tarvitsisivat rahat nyt heti
Kommentit (599)
Vierailija kirjoitti:
Sama s-pankissa. Juippi hei, jos ne mun 6kk sitten tehdyt lunastukset ole mun tilillä Loppiaisen jälkeen, niin teen tutkintapyynnön poliisille ja ilmoituksen Fivallle - loppuu s-ketjun pelleilly!
("laskimme N tuotteen hintoja" [=samalla nostimme M tuotteiden hintoja - ttu mitä taas .......
Kattokaapa vaan!
S-pankilla ei ole mitään omaa rahastoa.
Se hoitaa vaan lunastukset tilillesi, joista rahastoista olet diilin pankin hoidettavaksi.
Myymäsi rahasto-osuudet tulevat tilille sitä mukaa, ja sen jälkeen, kun oma salkunhoitajasi on saanut osuudet myytyä, parhaimpasn hintaan.
Tai kun osuudelle yleensä ostaja löytyy.
Omia rahastojaan voi hoitaa myös itse. Ostaa ja myydä rahasto- osuuksia tatvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa ostaa asunto, koska hinnat ovat kohta lähdössä RÄJÄHDYSMÄISEEN NOUSUUN!
t. Asuntovälittäjä
Ei asuntojen hinnat lähde räjähdysmäiseen nousuun vaan ne asunnot, jos isistero laittaa kunnon laakin asunnon alle. Sama voi tapahtua myös esim. autoille, ei siis niiden autojen hinnoille.
Vierailija kirjoitti:
ratkaisu: ulkomailta lisää vieraskielisiä kela goldilla op:n asuntoihin
Joo, asuntosijoittajat hyötyy maa han muutosta ja asumistuesta.
Tänäpäivänä ei kannata ostaa kuin fyysistä kultaa, euron tulevaisuus on myös vaakalaudalla ja paluu markkaan on lähempänä kuin koskaan,Saksa jo suunnittelee eroa EUsta.
Saksan EU-erosta tuli suora uhkaus - Helmikuussa panoksena on Ukrainankin kohtalo
AfD vaatii vaaliohjelmassaan, että Saksa lähtee EU:sta ja perustaa uuden eurooppalaisen yhteisön
-Talouselämä
Mun piti juuri lopettaa tuo rahasto ja sijoittaa varat toisin. Onkohan se vielä mahdollista?
voihan jotain aina saada irti, ehkä joku suostuii ostamaan 20,000e potin tonnilla toiveena että koskus myöhemmin saa ehkä 2000e. Vaikkei kaupankäyntiä voi käydä suoraan noi osiidet voinee siirtää jollekulle toiselle. Pitänee vain itse löytää ostaja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sijoittaja ei saa myydä rahasto osuuksiaan toiselle sijoittajalle? Näin ei rahaston tarvitsisi alkaa myymään kiinteistöjään, mutta saataisiin markkinahinta osuuksille.
Ylläpidetään illuusiota asuntojen korkeammasta arvosta, kirjanpitoarvosta, koska sijoittajien asuntovarallisuus on toisten sijoituslainojen vakuutena. Jos illuusio tuhoutuu, joutuu sijoittaja myymään jotain muuta omaisuutta saadakseen lisävakuuksia, ettei mittarit bisnekselle käänny varattomuuden puolelle. Tämä johtaisi markkinoiden korjauliikkeeseen eli ns. paniikkiin sijoitusmarkkinoilla.
Finanssitalouden ja reaalitalouden suhde on tällä hetkellä samaa tasoa kuin Harry Potter -tarinoiden totuusarvo.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vain yksi monista todella hälyyttävistä talouden indikaattoreista mikä todistaa miten syvään lamaan olemme menossa, 90-luvun synkkä lama oli vain huviretki verrattuna mihin olemme menossa. Helsingin pörssi Euroopan surkein, asuntojen hintakehitys Euroopan surkein, rakentaminen käytännössä lopetettu, SAK virittelee ennätyslakkoja ja hallitus nukkuu eikä tee mitään.
Tilanne ei minuun suurta eläkettä nauttivaa koske, mutta harmittaa suunnattomasti nuorten ihmisten puolesta kun tulevaisuus on tuhottu
Mua ei nuorempanakaan hirvitä kun ei ole asuntolainaa ja lapsia on yksi. Tälle vuodelle olen suunnitellut enemmän luonnonmukaista elämäntapaa. Yksi mahdollisuus on myös lähtö vaikka pohjoiseen Ruotsiin jos täällä nipistetään palkkataso banaanivaltion tasoa vastaavaksi.
hauskaa, rahoitustarkastusta ei ole ollut 20 vuoteen, tässä ei ole mitään laitonta, ja näistä tulee rahastoyhtiön toki aina ilmoittaa finanssivalvonnalle.
Pankkeja alkaa kaatumaan kun ihmiset vetävät rahansa pois
Vierailija kirjoitti:
Liika raha ei aiheuta muuta kuin huolia joten edellinen kommentoija on oikeassa.
Ei mulla ole kuin pieni potti, jonka tahdon jakaa lapsille.
No sitten kun ne sijoitusten arvot ovat pudonneet nollaan, ei ole enää mitään ulosotettavaakaan enää, eikä sijoitusongelmiakaan. Problem solved.
Kyllä siellä Ossuuspankissa koulunsa käyneet diplomiekonomit osaavat ottaa asiakkailtaan rahat pois, ja sehän se onkin se niiden homma.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on odotettu, tänä vuonna rytisee. Velkavivuttajat saavat turpaan ja kunnolla. Toki joku on voinut sijoittaa rahastoihinkin velalla, mutta eiköhän tiktokista sijoitusneuvonsa hankkineet pösilöt ja nuorkauppakamareiden jakkukalkkunat ole niitä jotka tulevat saamaan karuimmat elämänopetukset.
En malta odottaa todellista ostajan markkinaa.
Nimenomaan tänä vuonna ei rytise.
Korotkin ovat kohta lähdössä nousuun, mikä tietää hyvää, eri rahasto-osuuksien omistajille.
Vierailija kirjoitti:
Mä otan rahat pois OP:sta.
Kaikki 30e, jätä nyt edes viitonen kahviin ja pullaan.
Vierailija kirjoitti:
Tällä tavalla saadaan ihmisiä töihin kun eivät saa toimeentulotukea, mutta eivät saa myöskään sijoituksia ulos. Näin luullaan ihmisten menevän töihin.
Samat tyypit todennäköisesti on äänestänyt nykyistä hallitusta, jotka on sijoittanut rahaa tuonne rahastoon.
Nyt ne sakset tuli myös sinne napsumaan.
Vierailija kirjoitti:
Et omista mitään, olet onnellinen.
Onnellinen on hevoseton mies.
"Rahaston salkussa on noin 5400 suoraan omistettua asuinhuoneistoa sekä 21 toimitilakohdetta.'
"Kohteet ovat sitten ehkä joillain katoavilla tehdaspaikkakunnilla tyhjissä homeisissa taloissa olevia perheasuntoja ja ravintolakiinteistöjä.
Vrt. Sulo Vilén, osti kun sai halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Pankkeja alkaa kaatumaan kun ihmiset vetävät rahansa pois
Heh heh. Taatusti eivät vedä.
Missä palkansaajat, eläkeläiset, pienyrittäjät, keskisuuret ja suuryrittäjät raha- asoitaan muualla hoitaisivat.
Mistä nuo yritykset saisivat lainaa, yms.?
Taitaa kohta olla turvallisinta pitää rahat tyynyn alla S-pankki ei ole maksanut korkoa säästötilille ilmeisesti järjestelmät sekaisin joko tahallisesti tai tahattomasti, voiko pankkeihin enää luottaa?