Stubbin puhe oli erinomainen
Tällaista puhetta tarvitaan nykyaikana, kun ihmiset ajautuvat tukemaan salaliittoja, ajautuvat äärilaitoihin jne.
Pysytään yhdessä suomalaiset!<3 Ainakin itse uskon että suurin osa meistä on kuitenkin maltillista ja järkevää tolkun porukkaa, jotka arvostavat Suomessa vapautta, itsenäisyyttä ja näkevät kyllä erilaiset ihmiset ympärillään mutta eivät ole koko ajan öyhöttämässä.
Ollaan samalla puolella niin pärjätään. Minusta Stubb toi hyvin esiin myös rauhallisuuden ja toivon sekä turvallisuuden viestiä. Kyllä Suomessa on asiat hyvin. Kiitollisuus ei maksa mitään.
Tuodaan toisiamme yhteen. Vaikka sitten muilla keinoilla kuin politiikalla. Ihmiset voivat löytää toisensa hyvin monilla tavoilla ja monenlaiset ihmiset voi tulla toimeen.
Stubb otti minusta oikeanlaista johtajuutta puheessa. Ja ei ollut huono veto ottaa myös rasismiin kantaa. Ei ketään saa syrjiä. Samaan aikaan todettakoon että perussuomalaiset on eri asia kuin rasismi. Toisten maalittaminen ei auta kerään.
Ajattelen että hän antoi erilaisuuden kunnioittamiselle ja uskonnonvapaudelle myös hyvin tilaa.
Kai Suomeen nyt mahtuu perussuomalaiset vihreät vasemmistoliitto kokoomus kuin piraattipuoluekin. Yhdistävä tekijä on suomalaisuus ja itsenäinen isänmaa.
Jokaisen kannattaisi vaalia yhteisöllisyyttä ja kiinnittää omaan puheeseen huomiota. <3
Oman puhelimen kiinni laittaminen on ehkä paras ensimmäinen askel. Musta oli hyvä kun Stubb puhui tästäkin!<3
Kommentit (311)
Stubbi jatkokaudelle vaan! Jos häntä kiinnostaa siis. Toki on täsä hyvä saada paljonnnäyttöjä vuosien mittaan ulkopolitiikasta. Mutta itse äänestäisin jo tähänastisen perusteella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli siellä ihan hyviä kohtia, mutta aika laskelmoitu loppujen lopuksi.
Loppu oli paras: "Jumalan siunausta!" Sillä saatiin taas punikit repimään ihokkaansa.
Harmi, etten ehtinyt kuunnella ruotsinkielistä puhetta, mutta kai sekin päättyi samoin. Stubb arvosti suuresti Ahtisaarta, joka Tarja Halosen punakauden jälkeen palasi toivottamaan Jumalan siunausta. Hieno ele Alexilta!
Tiedäthän, että Ahtisaari oli presidenttinä ennen Halosta?
No niinpä olikin - ajatuskatkos, josta pahoittelut. Joka tapauksessa Halonen ei Jumalan siunausta toivotellut. Hyvä, että on palattu Ahtisaaren linjalle. Hänhän ei edes varsinaisesti ollut demari.
Stubukalle jatkolappua kouraan vaan
Jos Stubbilta tulee tällaisia puheita niin enemmän voisi ottaa kantaa asioihin. On ollut aika varovainen.
Stubbim ulkopolitiikkaan luotan kyllä
Kukas muu kansan voisi yhdistää kuin presidentti? Siinä mielessä Stubbin olisi hyvä tuoda tuota kahtiajakoasiaa vielä enemmän esiin ja tuoda ihmisiä samojen pöytien ääreen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin kokonaan ja kaikilla kielillä. Pakko arvostaa tuota kielitaitoa.
Lähinnä saksan ja ranskan osaamisen voi laskea meriiteiksi hänen kohdallaan. Suomi ja ruotsi ovat molemmat hänen äidinkieliään, ja olisi ihme, jos hän ei osaisi myös englantia sujuvasti, kun on asunut pitkään englanninkielisissä maissa ja naimisissakin britin kanssa.
Ei se silti itsestäänselvyys ole. Esim. Teemu Selänne ei osaa vieläkään kunnolla englantia, vaikka on asunut USA:ssa tai Kanadassa suurimman osan elämästään eli yli 30 vuotta.
Stubb on kyllä edustava presidentti, joskaan ei kovin "suomalainen", mutta antaa olla omanlaisensa minun puolesta. Suomi kaipaa pirteämpiäkin tapauksia. Hän on aika hyvä sukkuloimaan ja luomaan suhteita varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veteraanit halusi itse jäädä pois.
Äläpä valehtele, veeraanijärjestöt itse ilmoittivat, ettei heiltä edes kysytty. Porvarilahtarit olette kovia valehtelemaan.
Porvarilahtarit???? Viittaat yli sata vuotta sitten olleeseen sisöllissotaan, jossa omaa kansaa teloitti niin punaiset kuin valkoiset. Ehkä nyt voisit jo tulla oikealle vuosituhannelle.
Porvarit ja yrittäjät tuo talouskasvua ja työpaikkoja Suomeen. Opiskelkaa taloustiedettä ja oppikaa että toisen varallisuus ei ole sulta pois
Ihmisten pitäis käydä koulut ja hommata mediakriittisyyttä niin ei lankeais salaliittoihin. Osa on ihan vietävissä. No, onneks maltillinen enemmistö ei jaksa korvaansa lotkauttaa
Mikä siinä stubissa ärsyttää niin monia? Positiivisuus?
Kielitaitoinen saa viestinsä perille
Hyvä oli Stubbin puhe. Ehkä enemmän olis voinut olla ulkopolitiikkaa, mutta toisaalta sitä kuulee mediasta vähän liikaakin
En kuullut, sillä putkassa olin pillerihumalassa.
Syytti suomalaisia rasisteiksi. Ikävä ihminen, olisi voinut jättää sanomatta.
Keskellä on hyvä olla. Äärilaidat eivät kiinnosta