Stubbin puhe oli erinomainen
Tällaista puhetta tarvitaan nykyaikana, kun ihmiset ajautuvat tukemaan salaliittoja, ajautuvat äärilaitoihin jne.
Pysytään yhdessä suomalaiset!<3 Ainakin itse uskon että suurin osa meistä on kuitenkin maltillista ja järkevää tolkun porukkaa, jotka arvostavat Suomessa vapautta, itsenäisyyttä ja näkevät kyllä erilaiset ihmiset ympärillään mutta eivät ole koko ajan öyhöttämässä.
Ollaan samalla puolella niin pärjätään. Minusta Stubb toi hyvin esiin myös rauhallisuuden ja toivon sekä turvallisuuden viestiä. Kyllä Suomessa on asiat hyvin. Kiitollisuus ei maksa mitään.
Tuodaan toisiamme yhteen. Vaikka sitten muilla keinoilla kuin politiikalla. Ihmiset voivat löytää toisensa hyvin monilla tavoilla ja monenlaiset ihmiset voi tulla toimeen.
Stubb otti minusta oikeanlaista johtajuutta puheessa. Ja ei ollut huono veto ottaa myös rasismiin kantaa. Ei ketään saa syrjiä. Samaan aikaan todettakoon että perussuomalaiset on eri asia kuin rasismi. Toisten maalittaminen ei auta kerään.
Ajattelen että hän antoi erilaisuuden kunnioittamiselle ja uskonnonvapaudelle myös hyvin tilaa.
Kai Suomeen nyt mahtuu perussuomalaiset vihreät vasemmistoliitto kokoomus kuin piraattipuoluekin. Yhdistävä tekijä on suomalaisuus ja itsenäinen isänmaa.
Jokaisen kannattaisi vaalia yhteisöllisyyttä ja kiinnittää omaan puheeseen huomiota. <3
Oman puhelimen kiinni laittaminen on ehkä paras ensimmäinen askel. Musta oli hyvä kun Stubb puhui tästäkin!<3
Kommentit (311)
Mielenkiintoista että presidentti otti taloudenhoitoon hienovaraisesti kantaa. Eli että julkista taloutta pitää hoitaa. Eihän siitä kaikki puolueet ole ollenkaan samaa mieltä tai pidä tärkeänä. Vasemmistoliiton kasvutoimien perään kysellään yhä.
Rasismi on kyllä yksi tekijä jolla maata saadaan ajettua kahtia. Maahanmuuton ongelmat on eri. Kyllä Suomessa on haitallista maahanmuuttoa ja tietyissä etnisissä taustoissa enemmän rikollisuutta. Mutta ei rasismiin pitöis koskaan olla aihetta. Ihminen on ihminen. Hyvä tai paha. No, onneksi ehkä Mari Rantasen ja persujen myötä on alettu tajuamaan katujengien vaarallisuus. En siis itse ole persu. Mutta onneksi on persuja nyt hallituksessa. Ei haluta Ruotsin meininkiä tänne.
Stubbia kunnioitetaan nykyisin, Orpo on kun heittolapsi. Orpo on epävarmaan oloinen. Vienyt maan kaaokseen.
"Henkinen huoltovarmuus" on tärkeää.
Osalla varmaan kolahti kun rivien välistä kannustettiin itsereflektioon. Savon Sanomat kirjoitti hyvin että Stubb tarjosi kansalle peiliä. Sitä taitaa moni tarvita. Tai ainakin tietty kansanosa.
Mun mielestä ei oo mitää ristiriitaa siinä että sanoo et meillä on hyvää "yhteishenkeä" tai mitä se nyt onkaan ja samaan aikaan on huolissaan siitä että tulee polarisaatiota. Suomessa on mun mielestä molempii. Hän esitti huolensa siitä että kehityssuunta on väärä vaikka me yhä suurin osa pysytään yhtenäisinä. Mun mielestä toi oli looginen.
Tossa näkee ristiriitaa ne uhmiset jotka ajattelee asian olevan näin tai näin. Musta tai valkoinen. Kuunnelkaa tän aamun jälkiviisaat. Kreeta Karvalalla hyvää tiivistystä puheesta.
Toi puhe saatto vaikuttaa itsestään selvyyksien lätisemiseltä mutta se on heidän kokemus joilla ei tietty viesti mene perille. Se että kannustetaan empatiaan ja kunnioittavaan keskusteluun... jännä jos joku siitä vetää herneen nenään.
Oli hyvä puhe kyllä. Tykkäsin. Kaikinpuolin hyvä. Erityisesti kun toivotti Jumalan siunausta. Se lämmitti niin mun sydäntäni.
Siihen muuten vaaditaan pokkaa että toivottaa tässä ajassa Jumalan siunausta
Oli kyllä sisältöä tuossa puheessa. Katsoin parikin kertaa.
Joo on kyllä kasvanut presidentiksi Stubb
Mielenkiinnolla seuraan Stubbin jatkokautta. Hyvä startti ollut!
Vierailija kirjoitti:
Siihen muuten vaaditaan pokkaa että toivottaa tässä ajassa Jumalan siunausta
Kyllä. Se oli rohkeaa. Ja rohkaisevaa, että presidentti ei arkaile.
Stubb vaikuttaa presidentillisen maltilliselta nykyään.
Eihän syyttänyt. Mitä oikein höpiset?