Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää yskiä. Keuhkoputkentulehdus jatkunut elokuusta lähtien

Vierailija
01.01.2025 |

Ei auta antibiootti. Crp normaali. Kunto alkaa olla jo niin paska että hengästyn puhumisesta. Terveysasemalta vaan käsketään puhaltelemaan pulloon. Aivastelen, niiskutan, yskin, henkeä ahdistaa ja haukon happea. En jaksa enää edes pidätellä pissaa näiden yskäkohtausten takia. Nukkumaan ei pysty kuin istualleen. En pääse mäkiä ylös ja köpöttelen kuin mummo. Keuhkot rahisee ja vinkuu vuorotellen.

Olen kärsinyt järkyttävästä stressistä koko viime vuoden ja yrittänyt sinnitellä töissä. Olen henkisesti, ja nyt sitten fyysisestikin täysin 100% loppu. Mistään en saa apua. Olen yh ja pitäisi jaksaa, mutta en vaan enää jaksa. 

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kui sää oot hengissä vielä?

Taitaa olla jotain muuta. Astmaa, keuhkoahtaumatauti tai keuhkoverenpaine. Tai sydänvika. Kaikki voi tulla myös nuorelle. Pienin paha on astma joten kokeile josko astmalääkkeillä saisit helpotusta.

Mistä ne astmalääkkeet? 

Lääkäri määrää lääkkeet. 

Vierailija
82/98 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahasti sydänongelmalta, varsinkin yöyskä jolloin pitää nukkua puoli-istuvassa asennossa on tyypillinen merkki, ja hengenahdistus.

Onko ultrattu sydäntä, tai edes kuunneltu.

Sukulainen kärsi samasta vaivasta pari vuotta, tutkittiin vain keuhkoja, hoidettiin keuhkotautina, astmana, tms. mutta ongelma oli sepelvaltimotauti. Meinasi kuolla kun sai sydänpysähdyksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain pitkittyneeseen yskään astmalääkkeitä. Auttoi heti. Mulla ei ole astmaa, mutta ilmeisesti lääkärit määräävät myös yskään. Olin kyllä työterveydessä. 

Vierailija
84/98 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tulehdus jos CRP on normaali. Lopeta yskiminen sillä se paranee. Jos yskittää älä yski, jos ei onnistu niin risiiniöljyllä lähtee yskä 

Vierailija
85/98 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hamsteri lapsen huoneessa. Saan sen käsittelystä iho-oireita, kutinaa. Mutta lapsi hoitaa lemmikkinsä. Pitää ilmeisesti luopua lemmikistä. Työpaikka on umpihomeessa ja vedet lorisseet sisälle monet kerrat. Sairaala vieläpä kyseessä. Monet oireilevat siellä. Ehdin olla tuolla alle vuoden töissä ja äskettäin vaihdoin työpaikkaa. 

Ap

Eli olet joutunut ottamaan koronapiikin ja sen jälkeen alkoi oireet. Ne aiheuttavat tukoksia mm. sydämeen, ihmisiltä on poistettu pitkiä kumimaisia lankoja verisuonista.

Vierailija
86/98 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti täällä on astmasta kirjoitettu. Mutta mitäs sitten, jos ihmisellä on jo todettu astma, hänellä on lääkkeet siihen ja jatkuvasti jatkuu yskä, tukehtumisen tunne, keuhkot porisee kuin rokkapata? No mitäs, ei osannut lääkärikään antaa kuin antibioottikuurin, vähän helpotti, alkoi uudelleen, uusi antibioottikuuri jne. Ei auttanut. Sama jatkuu. 

Vierailija
87/98 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuvaiheessa närästysoireet aiheuttavat polttavaa tunnetta ja kipua. Siinä vaiheessa kun refluksitauti etenee tarpeeksi pahaksi, ruokatorvi paksuuntuu ja minkäänlaista kipua ei enää tunnu. Tulee vain yskä, kun vatsahapot nousevat nieluun, sen lisäksi kun ruokatorven tulehdus leviää keuhkoihin. Tästä seuraa erittäin vaikeasti oidettavat astmaoireet.

Tämä siis vastauksena sille joka kirjoitti "

Refluksitauti aiheuttaa polttavaa kipua vatsalaukkuun, ja happama vatsasisältö nousee välillä suuhun asti. Jos refluksi olisi ap.n oireiden takana, olisi hän huomannut nämä oireet.

T. Refluksitautinen"

Refluksitauti ainoastaan _alussa_ aiheuttaa poltetta ja kipua. Edetessään se aiheuttaa ruokatorven tulehduksen (joka oi edetä syöväksi) ja astman. AP tarvitsee astmalääkettä joka tapauksessa, koska noin pitkään jatkunut yskä ei ole normaali.

Mitä ihmettä höpäjät? Kuinkahan kauan kestää, ettei enää tunnu kipua, jos saan kysyä. Minulla on nyt ollut refluksitauti noin 5-6 vuotta. Ruokatorven suukin on paksuuntunut. Mutta mutta, kivut ovat helvetilliset välillä. on kuin legopalikoita koittaisi niellä. Joten älä kirjoita mitään asiasta, jota et tunne. 

Vierailija
88/98 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että mulla on myös hinkuyskä, mutta yskä on ollut jo ainaki 8vkoa. Ei enää antibiootitkaan auta vaan täytyy kärsiä.

Vierailija
89/98 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkoputken tulehduksesta aktivoituu minulla usein astma. Sen saa taas pois oikeilla lääkkeillä, muttei mene itsestään pois. Hengitettävä kortisoni nyt ainakin ja voi tarvita myös toisen tablettilääkkeen, en muista sen nimeä.

Vierailija
90/98 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti täällä on astmasta kirjoitettu. Mutta mitäs sitten, jos ihmisellä on jo todettu astma, hänellä on lääkkeet siihen ja jatkuvasti jatkuu yskä, tukehtumisen tunne, keuhkot porisee kuin rokkapata? No mitäs, ei osannut lääkärikään antaa kuin antibioottikuurin, vähän helpotti, alkoi uudelleen, uusi antibioottikuuri jne. Ei auttanut. Sama jatkuu. 

Väärä abtibiootti ja liian lyhyt kuuri, jos on mykoplasma?

Homeasunto, jos oireet helpottavat, kun oleilet pidempään muualla, esim viikon pari?

Vierailija
91/98 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus yskä jatkuu vuosia, koska yskiminen ärsyttää yskimiselimiä.

Vierailija
92/98 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hamsteri lapsen huoneessa. Saan sen käsittelystä iho-oireita, kutinaa. Mutta lapsi hoitaa lemmikkinsä. Pitää ilmeisesti luopua lemmikistä. Työpaikka on umpihomeessa ja vedet lorisseet sisälle monet kerrat. Sairaala vieläpä kyseessä. Monet oireilevat siellä. Ehdin olla tuolla alle vuoden töissä ja äskettäin vaihdoin työpaikkaa. 

Ap

Voi taivahan vallat! Kyllä niitä hamsterin karvoja ym ihosolukkoa on koko huushollissa. Eläimen lahjoitus jonnekin on välttämätön ja supersiivous ym vaatteiden pesu koko kodissa. Miten joku ihmiset voi olla niin yksinkertaisia ,että eivät ymmärrä tätä ja sitten valittavat ,kun on oireita isoja tai pieniä. Aivan käsittämätöntä touhua.

Ei siihen mitkään lääkkeet, lääkärit ja kuvaukset auta ,kun saman tien on alttiina allergian aiheuttajille. HALOO, ONKO KETÄÄN KOTONA!

Vierailija
93/98 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut aina tosi allerginen, nenä on aina tukossa tai vuotaa, aivastelen, silmät ja korvat kutisee jne. Vasta viime vuosina on alkanut tulla näitä pitkittyneitä flunssia. Ensin tulee joku pikkupöpö ja siihen sitten päälle keuhkoputkentulehdus joka kestää ja kestää. Hengenahdistus on tullut myös kuvaan tällöin.

Kuinka saitte ne kortisonisuihkeet? En tiedä kuinka kauan jaksan enää jos pitää vielä odottaa että pääsisi edes testeihin.

Ap

Kiitos, kun siirsit nuo geenit seuraavalle polvelle. Kiitti pirusti.

Vierailija
94/98 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys potilasasiamieheen niin alkaa tutkimuksia löytyä7

Vierailija
95/98 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla jotain muuta. Astmaa, keuhkoahtaumatauti tai keuhkoverenpaine. Tai sydänvika. Kaikki voi tulla myös nuorelle. Pienin paha on astma joten kokeile josko astmalääkkeillä saisit helpotusta.

Mistä ne astmalääkkeet? 

Lääkäri määrää lääkkeet. 

Ne lääkkeet mitään auta, jos kaiken aikaa on kotona alttiina allergian aiheuttajalle😂

Vierailija
96/98 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne astmalääkkeet? 

Lääkäri määrää lääkkeet. 

Ne lääkkeet mitään auta, jos kaiken aikaa on kotona alttiina allergian aiheuttajalle😂

Auttaa, jos kyse on astmasta eikä allergiasta. Kaikki eläinallergikot eivät ole astmaatikkoja eivätkä kaikki astmaatikot eläinallergikkoja. Tätä voi olla vaikea ymmärtää, jos itse on molempia. 

Vierailija
97/98 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin hinkuyskään elokuun alussa, sain antibiootin joka ei auttanut. Oksensin monta viikkoa yskäkohtauksissa ja siitä jäi kurkkuun pysyvä sitkeä lima. Liikunta on vaikeaa ja väsyttää pitkäksi aikaa. Henki ei aina kulje, rohisen. Öisin nousee spontaanisti oksennus suuhun, samoin jos kumartuu. Tyhjä ja täysi maha aiheuttaa saman, aterioilla tai niiden väleillä ei ole merkitystä. Lääkäri sanoi ettei hoideta, voi kestää vuodenkin. Mahaportti on jotenkin rikki jatkuvasti oksentelusta eikä pidä enää nesteitä mahalaukussa. Mutta näillä mennään.

Vierailija
98/98 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi