Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää yskiä. Keuhkoputkentulehdus jatkunut elokuusta lähtien

Vierailija
01.01.2025 |

Ei auta antibiootti. Crp normaali. Kunto alkaa olla jo niin paska että hengästyn puhumisesta. Terveysasemalta vaan käsketään puhaltelemaan pulloon. Aivastelen, niiskutan, yskin, henkeä ahdistaa ja haukon happea. En jaksa enää edes pidätellä pissaa näiden yskäkohtausten takia. Nukkumaan ei pysty kuin istualleen. En pääse mäkiä ylös ja köpöttelen kuin mummo. Keuhkot rahisee ja vinkuu vuorotellen.

Olen kärsinyt järkyttävästä stressistä koko viime vuoden ja yrittänyt sinnitellä töissä. Olen henkisesti, ja nyt sitten fyysisestikin täysin 100% loppu. Mistään en saa apua. Olen yh ja pitäisi jaksaa, mutta en vaan enää jaksa. 

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkeä alkaa yhtään enempää ahdistaa niin soitto päivystykseen ja sinne sitten menet. Heti huomenna tietysti soitat tk ajanvaraukseen ja sanot, että pitää päästä astmatutkimuksiin.

Älä kärsi yhtään enää. Tiedän mitä on kun ahdistaa. 

Vierailija
22/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä! Miten te selvisitte hengenahdistuksen kanssa ennen kuin saatte lääkityksen? Mitä testejä piti tehdä että lääkityksen sai?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita sukulaiselle tai viesti. Olisiko yksityinen erikoislääkäri tuossa osaava, jos on joku asiaan perehtynyt, eikä huono lekuri. Onko hengitystä avaavaa valmistetta (astmaatikon piippu), miten reseptillä yskänlääke, nenäsumute ja kostuke, hunajayrttipastillit, tulehduskipulääkettä ja muuta lääkettä, maitohappobakteerit. Ei tarvitse odotella jos ei kestä. Onko tyyny kohotettu. -Myös apteekissa voi olla troppeja ja etänä lekuri laittaa toisen reseptin. Ellei ole jo paha tilanne. Tarviiko verikoetta.

Yskänlääkettä ei saa, paitsi jotain apteekin itsehoitovalmistetta jotka ei auta. Minä menin viime talvena pyytämään yhtä pulloa codesania tai cocillanaa, jota olisin ottanut vain yöksi että olisin saanut edes nukuttua. Hoitaja pyysi lääkärin paikalle joka nauroi että ei niitä enää kirjoiteta kenellekään. Sanoin sitten hoitajalle että olen käyttänyt hunajaa teen seassa jo kokonaisen purkin verran niin se sanoi että ei hunajaa, se provosoi yskää. Käy sen sijaan apteekista flu acuta yskään tarkoitettua sumutetta. No menin apteekkin, ostin pienen 20e maksaneen pullon ja kotona aloin katsoa, että mikäs tässä nyt on se vaikuttava aine. No yllätys, hunaja. Näin meitä huijataan.

Vierailija
24/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mulla oli siis koronan jälkitautina ihan hirveä yskä. Niin kova, että yskiessä murtui kylkiluu. Lääkettä ei silti tipu. Tiedän että pitääkin yskiä mutta olisinkin ottanut sitä lääkettä vain yöksi. Että olisin saanut edes muutaman tunnin nukuttua. Mutta ei, lekuri se vaan hekotteli.

Vierailija
25/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli monta kuukautta yskimistä ja nukkuakin piti istualtaan.  Tutkimuksissa paljastui refluksitaudiksi.  Elikkä mahalaukusta pääsi hapollista sisältöä erityisesti yöllä kurkkuun.  Se ärsytti ja tulehdutti ruokatorvea, kurkkua ja keuhkoputkea.  Sain lääkkeet,joilla vaivan sai kuriin.  Ap, pyydäppä refluksitutkimusta.

Vierailija
26/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ei ole enää keuhkoputkentulehdusta vaan jotain muuta. Heti huomenna lääkäriin.

Vierailija
27/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos viesteistä! Miten te selvisitte hengenahdistuksen kanssa ennen kuin saatte lääkityksen? Mitä testejä piti tehdä että lääkityksen sai?

Ap

Olen sairaanhoitaja ja kynnys ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon on korkea. Aina välillä ahdisti henkeä. Sitten tuli päivä, jolloin piti mennä yövuoroon ja tuli hirveä ahdistuskohtaus. Soitto töihin etten voi tulla ja päivystykseen, jossa sain avaavaa lääkettä. Keuhkot kuunneltiin, mutta ei mitään diagnoosia. Seuraavana yönä ahdisti taas ja piti lähteä päivystykseen hengittään avaava lääke. Sitten vielä seuraavana päivänä kolmannen kerran. Sitten lääkäri totesi keuhkot kuunneltuaan, että ihan tukossa. Sain kuukauden  reseptin avaavaan ja hoitavaan lääkkeeseen ja ohjeeksi hakeutua astmatutkimuksiin, jos vielä jatkossa ahdistaa.

Meni reilu vuosi ja taas alkoi ahdistukset. Sitten varasin ajan astmatutkimuksiin. Sain nopeasti ajan spirometriaan ja kotiin pef-mittarin ja lääkäriajan heti pef - seurannan jälkeen. Molemmat mittaukset näytti astman. Tuli diagnoosi ja lääkitys. 

Vierailija
28/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintavat kuntoon,paino yms.

Vierailija
29/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli monta kuukautta yskimistä ja nukkuakin piti istualtaan.  Tutkimuksissa paljastui refluksitaudiksi.  Elikkä mahalaukusta pääsi hapollista sisältöä erityisesti yöllä kurkkuun.  Se ärsytti ja tulehdutti ruokatorvea, kurkkua ja keuhkoputkea.  Sain lääkkeet,joilla vaivan sai kuriin.  Ap, pyydäppä refluksitutkimusta.

Aiheuttaako refluksitauti hengenahdistusta? Ei mulla ainakaan. Mutta voihan jollain olla erilaiset oireet, siksi kysynkin. 

Vierailija
30/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun lapsen isästä mitään apua arkeen sulla?Kai se nyt jotenkin vastuunsa kantaa niin ettei arki olisi noin rankkaa.Onko tukiverkkoja?ystävät,sukulaiset.

Vierailija
31/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun lapsen isästä mitään apua arkeen sulla?Kai se nyt jotenkin vastuunsa kantaa niin ettei arki olisi noin rankkaa.Onko tukiverkkoja?ystävät,sukulaiset.

Ap:n arki helpottuu heti, kun saa itsensä kuntoon. Vahva veikkaus astmalle ja kun sen saa kuntoon niin energiaa on. 

Vierailija
32/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen sairaanhoitaja ja kynnys ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon on korkea. Aina välillä ahdisti henkeä. Sitten tuli päivä, jolloin piti mennä yövuoroon ja tuli hirveä ahdistuskohtaus. Soitto töihin etten voi tulla ja päivystykseen, jossa sain avaavaa lääkettä. Keuhkot kuunneltiin, mutta ei mitään diagnoosia. Seuraavana yönä ahdisti taas ja piti lähteä päivystykseen hengittään avaava lääke. Sitten vielä seuraavana päivänä kolmannen kerran. Sitten lääkäri totesi keuhkot kuunneltuaan, että ihan tukossa. Sain kuukauden  reseptin avaavaan ja hoitavaan lääkkeeseen ja ohjeeksi hakeutua astmatutkimuksiin, jos vielä jatkossa ahdistaa.

Meni reilu vuosi ja taas alkoi ahdistukset. Sitten varas

Itsekin alalla ja kynnys on korkea. Mitä sun peffit oli? Mä puhaltelen omalla mittarilla 350 joka ei kai ihan mahdottoman huono vaikka rohisee ja vinkuu.

Vierailija
33/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä eläimiä sinulla on kotona? Mitä kaikkia ruoka-aineita käytät viikon sisällä. Kerro!

Niin kauan kuin olet alttiina allergian aiheuttajalle, jatkuu ongelmasi. Kukaan muu tai mikään lääke ei ongelmaasi poista.

Vierailija
34/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin olin tukossa ja puhalsin alimmillaan 270. Avaavan lääkkeen jälkeen puhalsin 550. Tuo 350 on kyllä huono. 

Vierailija
35/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiselläni oli sama. Yskä paheni, hoidettiin keuhkoputkentulehduksena, joku lääkäri määräsi lopulta keuhkokuvan ja keuhkosyöpä todettiin... Vaadi parempia tutkimuksia. 

Vierailija
36/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö. Hakeudu lääkärin äläkä puoskarihuithapelin vastaanotolle.

Et ilmeisesti käy täysillä tehoilla muutenkaan.

Oot tyhmä tai avuton.

Naurattaa 😁🤭😂💩😄💩😆😅💩💩💩😁🙂

Vierailija
37/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinkuyskä, astma, hivin sekundaari-infektio.

Mene lääkäriin tai soita edes. 

Vierailija
38/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muuttanut tai vaihtanut työpaikkaa ennen kuin tuo alkoi? Voisi olla sisäilmaongelmia, hometta yms. Siihen ei auta muu kuin lopettaa altistavassa tilassa oleminen.

Vierailija
39/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkään (yli 2kk) keuhkoputkentulehdus ja olin ihan loppu yskimisestä. Lopulta lääkäri määräsi mulle astmapiipun jolla tilanne laukesi ja oireet loppuivat. Nykyään pitkittyneen flunssan jlk jos tulee taas keuhkoputkentulehdus niin otan suosiolla puolison astmapiipun ja se on ainoa mikä auttaa.

Vierailija
40/98 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheiselläni oli sama. Yskä paheni, hoidettiin keuhkoputkentulehduksena, joku lääkäri määräsi lopulta keuhkokuvan ja keuhkosyöpä todettiin... Vaadi parempia tutkimuksia. 

Oliko hänellä myös paha allergia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan