Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sellaista lapsenne jää vaille, jota rikkaampien perheiden lapsilla on?

Vierailija
01.01.2025 |

Mikä se ero oikeasti on?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pillua

Vierailija
22/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saanut uusinta iPhonea kerran vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäävät raukat ilman karibian risteilyä.

Vierailija
24/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pillua

Jos pillua ei saa kun rahalla niin sietääkin olla ilman.

Ei ole kenenkään etu jatkaa kelvotonta geenimateriaalia joka ei pysty edes lisääntyyn.

Vierailija
25/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteita, kontakteja ja taitoa luovia seurapiireissä. Lisäksi jotain kalleimpia harrastuksia ja niiden kautta syntyviä verkostoja ei synny. Lentäminen pojalla ja kilparatsastus tytöllä ovat niin kalliita, etten niitä millään pysty tarjoamaan. Ymmärrys ihmisten johtamisesta, liiketoiminnasta ja perheyrittämisestä sekä pääomatulojen hankkimisesta jää puuttumaan. Rikkaat lapset oppivat elämään omaisuudella, köyhät työllä. Yrittäjämäinen elämäntapa, jossa vapaa-ajalla ja työajalla ei ole eroa. 

Vierailija
26/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vanhemmat ostivat yksiön Helsingistä, jotta pystyin opiskelemaan lääkäriksi.

Vierailija
27/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksulliset harrastukset

Ulkomaanmatkat

Kotimaanmatkat

Rauhallinen asuinalue

Vanhemmalla ei ole autoa

Laadukkaat vaatteet

Jne.

Vierailija
28/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain älyttömän kalliita merkkivaatteita tai puhelimia. Mutta toisaalta minusta ne ovat turhuutta joten en ehkä ostaisi vaikka voisikin.

Esim itsellä on ollut elektroniikan suhteen periaate että en osta kalliita Mäkkejä tai i-phoneja vaikka olisi varaa koska ne eivät ole hintansa väärtejä. Ihan hyvin pärjään muutaman sadan samsungilla.

Että en usko että jäävät mistään paitsi. Jos joku asia olisi oikeasti tärkeä olisi meilläkin siihen varaa vaikka ei rikkaita ollakaan.

Vierailija
29/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaampi perhe on aika venyvä käsite. Miljonäärejä ei ole kovin paljon ja keskiluokkaisen perhe taas ei välttämättä matkaile paljon ja/tai hanki lapselleen kaikkea mitä lapsi haluaa. Elämäntapoja on monenlaisia. 

Vierailija
30/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisesti turvattu lapsuus ja nuoruus.

Vierailija
31/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on jäänyt köyhästä lapsuudesta pelko köyhyydessä. Ammatin ja työpaikan olen valinnut sen perusteella, että töitä on ja työt pysyy.

Tästä huolimatta olen huolissani, että mitä jos tapahtuu sitä tai tätä ja olenkin yhtäkkiä taas köyhä. Olen kuullut, että monella on tätä samaa, jos on ollut köyhä lapsena.

Vierailija
32/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saanut 800e Pokemon korttia,vaikka olisi halunnut.Sai muutaman vitosen pakan.

Vierailija
33/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutettu ja hyvässä työssä mutta lapsuudesta jäänyt juuri tuo köyhyyden ja työttömyyden pelko. Ehkä hyväkin juttu koska ajaa tekemään taloudellisesti fiksuja päätöksiä ja töitä.

Esim. työttömyys on jotain mitä en ole koskaan omakohtaisesti tai perheessäni kokenut ja siitä on paniikinomainen pelko. Luulen suurinpiirtein että se olisi maailmanloppu tai kuolemantuomio ja sitä varten mulla on isot säästöt ja osakesalkut kerättynä.

Vierailija
34/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä harrastusseuroista, musiikkiopistoista jne. vapautusta maksuista ja tukea lapselle. Oman lapseni harrastusseurassa kerätään rahaa paitsi itse toimintaan myös niiden lasten osallistumisen mahdollistamiseen, joiden vanhemmilla ei ole varaa harrastuksen kustantamiseen. 

Vierailija
35/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on se elämysköyhyys. Sitä oma lapseni ei koe.

Elämysköyhyys on rikkaiden osa, joka johtuu siitä että mikään ei enää tunnu miltään.

Paitsi se yks upporikas isä ja poika, jotka kävi tapattamassa itsensä Titanicsukelluksella. Enkä oo varma, että ehtivätkö edes siinä kokea mitään, ennen kuin viikatehenkilö saapui.

Vierailija
36/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaanmatkoja, kalliita harrastuksia, merkkivaatteita ja snobeja ystäviä.

Meillä on yhteiset vuositulot 200k€ eikä ole mitään nousta, eikä mökkiä tai järvinäköalaa. Talo on ehkä n. 20 neliötä isompi kuin keskimäärin ja auto kalliimpi, mutta siinäpä se.

Mite niin siinäpä se? 20 neliötä keskimääräistä suurempi talo on jo huomattavasti kalliimpi kuin "keskimääräinen" talo. Siihen lisäksi "kalliimpi" auto. Huomaa kyllä, että raha tekee ihmisistä h*lvetin tyhmiä.

Jotkut varakkaat ovat hyvin menneiden opintojen kautta päässeet rahakkaisiin töihin. Osa toki vaurastuu kansakoulu- tai peruskoulupohjaltakin. Missä vaiheessa se tyhmyys iskee aivosoluihin?

Vierailija
37/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pillua

Mistäs lähtien sen saamiseen tarvitsee varakkuutta? Eipä tähän asti ole ollut ongelmaa tyhjätaskuduunarina.

Vierailija
38/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle vanhemmat ostivat yksiön Helsingistä, jotta pystyin opiskelemaan lääkäriksi.

Paljonko maksoivat sisäänpääsystäsi?

Vierailija
39/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaanmatkoja, kalliita harrastuksia, merkkivaatteita ja snobeja ystäviä.

Meillä on yhteiset vuositulot 200k€ eikä ole mitään nousta, eikä mökkiä tai järvinäköalaa. Talo on ehkä n. 20 neliötä isompi kuin keskimäärin ja auto kalliimpi, mutta siinäpä se.

Tässä puhuttiin rikkaista eikä tavallisista lääkäri-opettajapariskunnista.

Vierailija
40/51 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla rikas ostaakseen yksiön sieltä.