Mitä sellaista lapsenne jää vaille, jota rikkaampien perheiden lapsilla on?
Kommentit (51)
Meillä on ihan hyvä rahatilanne, mutta aina on jotain, mitä joku muu saa. Meillä lapset ei ole koskaan lentäneet ykkösluokassa ja heille ei osteta omia asuntoja. Muuten saavat minusta sen, mitä tarvitsevat.
Fyrkkaa.
Tämän vuoksi vanhemmuuteen pitäisi asettaa tuloraja jonka alapuolelle jäävillä ei olisi oikeutta lisääntymiseen. Jos kuitenkin vahinko käy, niin abortti olisi ratkaisu. Luonnollisesti myös sakkorangaistus sekä valtion tukien menettäminen vuoden ajaksi. Jos nainen on piilotellut raskauttaan ja abortin tekeminen ei olisi enää inhimillistä lasta kohtaan, niin lapsi otettaisiin välittömästi synnytyksen yhteydessä valtion huostaan.
Ovatko nämä köyhät vanhemmat koskaan miettineet miksi he ovat tuossa tilanteessa? Yhteiskunta kuitenkin tarjoaa jokaiselle ilmaiset koulutukset mihin ammattiin tahansa. Toisin kuin esimerkiksi amerikassa tai venäjällä. Miksi he ovat päätyneet köyhiksi ja kouluttautumattomiksi? Monella naisella selityksenä lähes lapsena tehdyt lapset. Miksi ehkäisy on jätetty pois? Kouluissa jo ala-asteella annetaan seksuaalivalistusta, onko näillä naisilla siis oppimisvaikeuksia? Kaikkea ei voi laittaa kännin piikkiin kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei jää mitään vaille, olen varakas eikä mulla ole lapsia.
Alat olemaan taas vainoharhainen. Yritähän jo laittaa putki poikki.
Viimeksi olen ottanut syyskuussa, yhden siiderin. Oliko muuta?
Terveellisiä hedelmiä.
Onneksi jäin itse lapsena ilman myös virvoitusjuomia, sipsiä, karkkia, hampurilaisia ja muuta roskaruokaa.
Hyvää, terveellistä kotiruokaa oli tarpeeksi ja paljon kasviksia.
Jää ainakin vaille vapaasti valittavaa ja toista harrastusta. Sekä ulkomaanmatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Helpon ja etuoikeutetun elämän tuoma huolettomuus, mutta toisaalta näennäinen ja vääristynyt itsevarmuus jolla ei olekaan todellisuuspohjaa....
Minun työpaikalla oli näitä varakkaampien lapsia kesätyö setelillä, oikein mukavia nuoria joilla ei ollut mitenkään vääristynyt itsevarmuus, olivat kyllä ahkeria nuoria tekivät enemmän kuin nämä ns köyhimpien nuoret
Huolettomuus.
Matkustelu.
Maksetut harrastukset.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaampi perhe on aika venyvä käsite. Miljonäärejä ei ole kovin paljon ja keskiluokkaisen perhe taas ei välttämättä matkaile paljon ja/tai hanki lapselleen kaikkea mitä lapsi haluaa. Elämäntapoja on monenlaisia.
Me ollaan ihan hyvätuloisia, ja ollaan käyty yhdellä ulkomaanmatkalla viimeisen 10 vuoden aikana. Lapsilla on vaatteet käytettyinä tai prismasta, käytetty iphone (joka uutenakin oli halvin). Lapsilla on harrastukset jotka maksaa noin 300e/lukukausi. Kesälomareissut on useimmiten mummolaan.
Mutta meillä ei oikeastaan ikinä murehdita rahasta. Luulen että se on pohjimmiltaan se tärkein juttu. Jos halutaan mennä ravintolaan, voidaan mennä.
Tosin onhan se osittain elämäntapakysymys oli tulot mitä tahansa, mutta itsestäänselvää että pienituloisen yksinhuoltajan täytyy miettiä kaikki tarkemmin.
Sen tiedän, että yh äitien lapsirukat jäävät vaille kasvatusta tai heistä kasvaa muuten vain huvikseen roadmaneja,kouluampujia ja niin edelleen.