Mitä sellaista lapsenne jää vaille, jota rikkaampien perheiden lapsilla on?
Kommentit (51)
Ulkomaanmatkoja, kalliita harrastuksia, merkkivaatteita ja snobeja ystäviä.
Harrastukset. Ei ole varaa mihinkään maksulliseen.
Kukaan ei jää mitään vaille, olen varakas eikä mulla ole lapsia.
Ratsastustunteja, mopoautoa, jokavuotisia ulkomaanmatkoja (taitaa olla keskiluokan harrastus), toistuvia kylpyläreissuja....
Tosaalta näin keskituloisena nuo ei olisi taloudellinen mahdottomuus, pidän niitä vain typerinä rahareikinä. No, mopoauto on uutena kyllä kallis.
Rikkailla on tapana ostaa lapsille ensiasunto. Meillä jäi ostamatta.
Ei mitään. Lapsetkin on erilaisia. Toiset ei halua eikä vaadi mitään erikoista.
Ei harrastuksia, ulkomaanmatkoja, mopoja/mopoautoja, ei merkkivaatteita, ei pleikkaria ym laitteita. Ajokorttia en myöskään pysty kustantamaan heille.
Helpon ja etuoikeutetun elämän tuoma huolettomuus, mutta toisaalta näennäinen ja vääristynyt itsevarmuus jolla ei olekaan todellisuuspohjaa....
Mm. Isoa kotia merinäkymin, yksityistä hoitajaa ja kodinhoitajaa, kalliita merkkivaatteita ja asusteita, viimeistä teknologiaa, kyytiä luksusautolla, matkailua ympäri maailmaa ja matkustamista ykkösluokassa, ylellisissä hotelleissa ja syömistä 5 tähden ravintoloissa. Ylellisiä merkkipäiväjuhlia. Haluamaansa harrastukseen panostusta, kuten omaa hevosta ja yksityisvalmennusta. Tulevaisuuteen panostamista rahastoilla, osakkeilla, kiinteistöillä, mentoreilla, suhteilla ja verkostoitumisilla.
Työharjoittelupaikka ja opiskeluvuosien jälkeen suojatyöpaikka isin yrityksessä ilman työhaastattelua.
Koti johon voi kutsua kavereita. Asumme 40 neliön kaksiossa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhteiset vuositulot 200k€ eikä ole mitään nousta, eikä mökkiä tai järvinäköalaa. Talo on ehkä n. 20 neliötä isompi kuin keskimäärin ja auto kalliimpi, mutta siinäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhteiset vuositulot 200k€ eikä ole mitään nousta, eikä mökkiä tai järvinäköalaa. Talo on ehkä n. 20 neliötä isompi kuin keskimäärin ja auto kalliimpi, mutta siinäpä se.
Hmm, 5 vuotta töitä ja eläkkeelle. Mikä estää tämän?
Juljus kirjoitti:
Mopoautoa.
Ja se on hemmetin hyvä asia. Mopoautot ovat paholaisen keksitnö, kuten mopotkin. Ennen mopoilla ajoi vain papparaiset, nykyään vajaapäiset jonnet.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei jää mitään vaille, olen varakas eikä mulla ole lapsia.
Alat olemaan taas vainoharhainen. Yritähän jo laittaa putki poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mite niin siinäpä se? 20 neliötä keskimääräistä suurempi talo on jo huomattavasti kalliimpi kuin "keskimääräinen" talo. Siihen lisäksi "kalliimpi" auto. Huomaa kyllä, että raha tekee ihmisistä h*lvetin tyhmiä.
Herpestä.