Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kipeä ero ja uusi suhde

Vierailija
23.05.2023 |

4 vuotta kestänyt parisuhteeni päättyi vuodenvaihteessa. Emme asuneet yhdessä. Ero oli hyvin kipeä. 2 viimeistä vuotta toinen joi jokapäivä, luulen että taustalla on myös jotain mt ongelmaa. Juominen oli aamusta iltaan kittaamista ja baareissa istumista. Yritin tukea, auttaa, puhua.. ja raivottuakin tuli.
Aloin voimaan todella pahoin, olin kokoajan ahdistunut, huolissani, itsetuntoni oli pohjamudissa.

Vihdoin irroittauduin, kyselin kuitenkin joskus kuulumisia ja auttelin jossain pikkujutuissa. Hänellä tuntui menevän aina vaan huonommin.

Lähdin sitten treffeille ja ihastuin, tuli hyvä olo. Olemme nyt tapailleet tiiviisti 2kk. Tämä ex otti taas yhteyttä ja halusi jutella, kerroin että olen nyt alkanut tapailemaan uutta ihmistä. Ex haukkui minut lyttyyn ja totesi että olen ollut pelkkää paskaa kokoajan..
Tuli tosi paha olo, en ymmärrä miksi, mutta kauhea syyllisyys ja häpeä. Olen varmaan jättänyt koko tuon suhteen/eron käsittelemättä ja nyt se kummittelee..

En tiedä voinko tai onko viisasta kertoa tästä uudelle tuttavuudelle, en haluaisi häntä minään terapeuttina käyttää tai jotenkin loukata..

Ehkä annan ajan nyt kulua ja pikkuhiljaa mietin sitä miksi olin tuollaisessa suhteessa noinkin kauan tai sitä miksi nyt on niin syyllinen olo. Tämä ahdistus vaan vaikuttaa jotenkin niin ylimitoitetulta. Olenko ollut tekemissä ehkä narsistin kanssa..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkaa exä

Vierailija
2/16 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen ei vastata hämäristä osoitteista tuleviin meileihin eikä puheluihin. Et ole tilivelvollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti ilmeisesti oletti, että otat takaisin aarteen  hoivattavaksi.  

Älä koe häpeää tai huonoa omaatuntoa. Ole onnellinen, että pääsit eroon. 

Vierailija
4/16 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida tuo läheisriippuvuutesi kuntoon ennen kuin lähdet uuteen suhteeseen. 

Vierailija
5/16 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas. Että tälläinen tarina tälle päivälle. Ehkä ei viimeinen kuitenkaan. Päivää on vielä jäljellä.

Vierailija
6/16 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain se alkoholisti on olettamukseen saanut tukea, esim ap käytös. 

"kyselin kuitenkin joskus kuulumisia ja auttelin jossain pikkujutuissa"

Vierailija
7/16 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannta tuhlata energiaa eksään. Oot sen kanssa tehny parhaasi.

Itsesi kannalta toppuuttelisin menoa, ei kannata heti vanhasta suhteesta hypätä uuteen, vaan on hyväkin olla vähän aikaa yksin.

Vierailija
8/16 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on kyllä nopeita käänteissään. Ihme, ettet ole jo kihloissa. Eikös kannattaisi ensin käsitellä vanha ja oma pää kuntoon.

Vierailija
9/16 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että lopetat tuon nykyisen suhteesi. Itsesi kannalta. läheisriippuvaisuudesta ja alkoholistista toipuminen on raskasta.

Hoida itsesi ensin kuntoon, elä itsellesi <3.

Olen itse myös eronnut samanlaisesta suhteesta kk sitten. Olen poistanut miehen kaikki viestit jne. Nyt keskityn itseeni.

On mul ikää jo sen verran, että en ehkä enää "löydä" ketään. Mutta vahvempana ainakin sen suhteen, että mihin en enää lähde mukaan. Mutta ennenkaikkea, on ihana olla itsekseen.

Vierailija
10/16 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain se alkoholisti on olettamukseen saanut tukea, esim ap käytös. 

"kyselin kuitenkin joskus kuulumisia ja auttelin jossain pikkujutuissa"

Roikotit sitä exää löysässä hirressä tyydyttämään omia narsistia tarpeitasi  ja nyt katkaisit narun kun tapasit uuden?

Vierailija
11/16 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eron jälkeen ei vastata hämäristä osoitteista tuleviin meileihin eikä puheluihin. Et ole tilivelvollinen.

Se oli kylläkin ap joka soitteli miehen perään...

Vierailija
12/16 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa, totta tuo että pidin yhteyttä ja kerroin että on ikävä. Niinkuin olikin. Sanoin myös että menen eteenpäin, enkä ole hänen käytettävissään kuten ennen.

Hän ei myöskään mitenkään osoittanut että olisi suhdetta enää halunnut.

Kuulumisten kyselyä oli muutaman kerran ja parikertaa autoin kun tarvitsi autokyytiä.

Kai sitä siinä vielä jotenkin toivoi, että toinen pääsisi pinnalle ja minä olisin joku suuri parantaja. Hölmöä.

Pakkohan se on varmaan tätä avata uudelle tuttavuudelle ja setviä omaa päätään.

Vierailija
13/16 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas. Että tälläinen tarina tälle päivälle. Ehkä ei viimeinen kuitenkaan. Päivää on vielä jäljellä.

Näitähän riittää. Alkoholisti mies ja nainen väittää että ero teki kipiää. No, uskokoon kuka haluaa. Minä en usko koko tarinaan.

Vierailija
14/16 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa, totta tuo että pidin yhteyttä ja kerroin että on ikävä. Niinkuin olikin. Sanoin myös että menen eteenpäin, enkä ole hänen käytettävissään kuten ennen.

Hän ei myöskään mitenkään osoittanut että olisi suhdetta enää halunnut.

Kuulumisten kyselyä oli muutaman kerran ja parikertaa autoin kun tarvitsi autokyytiä.

Kai sitä siinä vielä jotenkin toivoi, että toinen pääsisi pinnalle ja minä olisin joku suuri parantaja. Hölmöä.

Pakkohan se on varmaan tätä avata uudelle tuttavuudelle ja setviä omaa päätään.

Seli seli

Vierailija
15/16 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian nopeasti olet mennyt uuteen suhteeseen. Miksi teit niin?

Vierailija
16/16 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa, ehkä aloitin uuden suhteen koska halusin lohtua tai jotain laastaria. En osannut aavistaa että tulikin näin huono olo. No, turha se on itkeä, tein virheen ja nyt täytyy jutella tuon uuden tuttavuuden kanssa.