Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei

Vierailija
01.01.2025 |

Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä

Kommentit (1818)

Vierailija
1001/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:.

Kuka enää maksaa käteisellä? En ole nähnyt vuosiin käteisellä maksavia.

Kyllä minä eilen maksoin peräti kolmessa kaupassa käteisellä. Vaikka vaan siksi että kassahenkilöillä pysyy rahantuntemus . Ja muutenkin on kiva maksaa rahalla,etenkin jos on nuorempaa väkeä siinä jonossa.

Tein uudenvuodenlupauksen itselleni, että jatkossa käytän vain käteistä ruokakaupassa. Ja muissakin ostoksissa. Jos jossain Gigantissa ei käteinen käy, niin sitten en osta sieltä.

Jo nyt on jäänyt rahaa säästöön, kun käteistä käyttäessä tiedostan selvemmin rahanmenon ja teen järkevämpiä ostoksia. Oikein innostuin tästä nyt. Plus että kun käteistä pitää erikseen käydä nostamassa, niin sitä ei huvita kylvää ihan joka pa

Tätä en tiedä, kun mulla ei ole koskaan mitään viissatasia hallussa.  Mistä joku ihminen niitä edes saa?  

Sen käteisen, mitä mulla on, saa nostoautomaatista ja siitä ei yleensä saa viisikymppistä isompaa seteliä.  Minä nostelen mielelläni kaksikymppisiä, koska ne on helppoja käyttää ja aina kelpaa.

Miksi valtio edes painattaa mitään viidensadan seteliä, jos se ei edes kelpaa maksuksi mihinkään?  

Mutta tosiaan mua nyt enemmän ihmetyttää se, että mistä joku niitä viissatasia oikein haltuunsa saa?  Ei kukaan työnantaja maksa palkkaa käteisenä.  Käykö joku varta vasten pankissa nostamassa tililtään käteistä ja pyytää sen viidensadan seteleinä?  

Vierailija
1002/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajuvesillä ja voimakkaan hajuisilla partavesillä itsensä kyllästäneet ihmiset! Jopa ostoskärryn kahva haisee partavedelle ja tarttuu käsiin. Lemupilvi seuraa näitä ihmisiä. 

Tuoksuvat ihmiset ovat ilo, joka paikassa! Hajuttomiksi itseään luulevat haisevat yleensä pahalle, jos ei hiki haise, niin syöty ruoka pukkaa hajuna ihohuokosista. YÖK.

Jos ei halua itse tuoksua, voisi edes huomaavaisuudesta muita kohtaan pukeutua hyväntuoksuisiin vaatteisiin! Itse suihkutan aina parkkihallissa ennen kauppaan menoa Ritualsin tuoksuvaa Refreshing Spray'ta vaatteisiini, ja saan usein kehuja ja kohteliaisuuksia hyvästä tuoksusta! Ja kerron aina mielelläni tämän vinkin :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta edelläolijan intressissä on laittaa kapula, hänhän maksaa takana tulevan ostokset jos ei sitä laita :)

Mutta sittenhän ne ostokset ovat edellä olevan asiakkaan, jos hän ne maksaa. Ongelmaa ei synny, jos se jäljessä tuleva panisi kapulan ostostensa edelle. Jokainen siis huolehtii oman ostosvuoronsa sujuvuuden ja sen kapulan.

Mutkumääennoitaostanu! Eli jokainen laittaa kapulan omien ostosten perään. 

mietin tuota aiemmin kirjoitettua ajatusta, että merkiksi kassalle.

Kun menen ensimmäisenä kassalle, eihän siinä ole muita! Minähän silloin merkitsen kapulalla, milloin minun ostokset loppuu, jotta kassa tietää kertoa minulle maksettavan summan, ennenkuin alkaa lappaa takana tulevan ostoksia. Vai mitenkä se menee? 

Vierailija
1004/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää ne jotka kuvittelee että pitäs laittaa kapula omien ostosten perään. Kerran maksoin häntäilijän kaljan kun ei viitsinyt erotella ostoksiaan jälkeeni -toki otin sen mukaan ja sain mulkaisuja kun join sen kaupan pihassa sen nähden 

Olet fiksu! 

Vierailija
1005/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pitävät lapsiaan ostoskärryssä istumassa kuraisissa vaatteissa ja kengissä. 

Tämä on kuelletty, mutta ei mene perille. Hygenian vuoksi. Tiedoksi lapsiperheille.

- myyjänä kerron tämän-

Kyllähän tämän tietää asiakkaatkin. 

Vierailija
1006/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun meinaat ostaa jotain tiettyä tuotetta ja sitä ei löydykään koko kaupasta. Sitten toiseen tai jopa kolmanteen kauppaan metsästämään. Kaupassa käyminen on muutenkin ärsyttävää, niin toivoisi että sieltä löytyisi just ne mitä meinaa ostaa. 

No tämä nyt on oikea muinaisen menneisyyden ongelma!! :D :D Silkkaa typeryyttä ja ajanhukkaa. Ottaa esiin Woltista sen hakukentän ja kirjoittaa siihen etsimänsä tuotteen, niin samantien on kaupat listattuna, mistä tuote löytyy. Ja sit vain tilaamaan! Kaikki on ovella puilessa tunnissa, eikä tarvii hölmönä juosta kaupasta toiseen. 

Mutta jos on lusikalla annettu.... ;) 

Vierailija
1007/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkumalla kommunikoivat lapset, jotka eivät hiljene (saati lakkaa kirkumasta), vaikka asiakkaana selität, että he häiritsevät kaikkia. Plussana he pomppivat lastauspaikalla, näperöivät irtokarkkeja sekä hedelmiä ja heittäytyvät maahan vetämään itkupotkuraivareita. 

Ja ne jotka lastauspaikalla alkavat omien lisäksi vieraita ostoksia!

Minä älähdän, jos ei usko, älähdän toisen kerran. Joskus saatan kysyä lapsen vanhemmalta, että oletko sääntöjä opettanut?! 

Vierailija
1008/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kassa tai asiakas kommentoi ostoksia, siitä en tykkää.

Miksi ostat joka kerta kolme koppaa olutta, viisi pakettia makkaraa ja savukkeita?

-asiakas takanasi

Vierailija
1009/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkumalla kommunikoivat lapset, jotka eivät hiljene (saati lakkaa kirkumasta), vaikka asiakkaana selität, että he häiritsevät kaikkia. Plussana he pomppivat lastauspaikalla, näperöivät irtokarkkeja sekä hedelmiä ja heittäytyvät maahan vetämään itkupotkuraivareita. 

kasvaisit aikuiseksi, huoh

Miksi sanot noin? Tosi asia on se, että, joidenka lapset noin toimii, toimii ne aikuisena samoin omien lasten kanssa. 

Vierailija
1010/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävi vahingossa etten hoksannut sitä kapulaa laittaa ostosteni perään. Olin ajatuksissani ja lisäksi taisin laittaa kapulan jo ennen ostoksiani. Ehkä tämänkin takia sitten "mokasin".

Ainakin takanani tulevan mielestä joka antoi ostostensa sekaantua minun ostoksiini. Jotain huomioita ainakin halusi tehdä minun virheestäni.

Todella ärsyttävä ja pikkumainen asiakas se takana tulija. Mahtaa olla rasittava nainen myös läheisilleen.

No ajatuksissaan kaikille tulee joskus virheitä. Se on eri asia kuin laiskuus tai typeryys.

No mutta eihän takana tulija sitä tiedä onko joku ajatuksissaan tai jotain muuta vastaavaa. 

Vierailija
1011/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikessa kaupankäynnissä ärsyttää se v*tun sovellusten latauspakko jos meinaat saada sinulle kuuluvat alennukset. Miksi asiakkaiden tiedot pitää kuppikokoa myöten saada johonkin appiin, jonka tietoturva on mitä sattuu.

Miksi sähköauton latauspaikatkin on vain appien kautta? Miksi pankkikortilla ei onnistu, kuten bensatankillakin?

Vierailija
1012/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haisevat, peseytymättömät ihmiset rääpii tuotteita (esim. hedelmiä) tahmatassuilla ja jättää ne sitten ottamatta

Meillä päin rääpiminen tarkoittaa pään aukomista. 

Rääppiäiset on tilaisuus, jossa juhlat tai illanvieton (vast.) järjestäneet ihmiset syövät ja juovat seuraavana päivänä edellisenä päivänä syömättä ja juomatta jääneet syötävät ja juotavat.

Rääpiminen ja rääppiäiset kaksi eri asiaa. Meillä tavattiin sanoa ei saa rääpiä, ku joku raapaisi tai raapi toista kynsillä. 

Vierailija
1013/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"siis ikinä se takana tuleva ei hiljaa sivussa katsele vaan reagoi yleensä viimeistään kol.annen tuotteensa kohdalla. Yleensä jotain vihannesta, lihapakettia tai tölkkiä. Not a biggy. Ei mikään iso taloudellinen menetys, mut hyvät naurut."

No ei kyllä kassakaan suostu siihen että otat toisen valitsemia tuotteita itsellesi siinä, joten älä jaksa selittää.

Vierailija
1014/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävi vahingossa etten hoksannut sitä kapulaa laittaa ostosteni perään. Olin ajatuksissani ja lisäksi taisin laittaa kapulan jo ennen ostoksiani. Ehkä tämänkin takia sitten "mokasin".

Ainakin takanani tulevan mielestä joka antoi ostostensa sekaantua minun ostoksiini. Jotain huomioita ainakin halusi tehdä minun virheestäni.

Todella ärsyttävä ja pikkumainen asiakas se takana tulija. Mahtaa olla rasittava nainen myös läheisilleen.

No ajatuksissaan kaikille tulee joskus virheitä. Se on eri asia kuin laiskuus tai typeryys.

Näinhän voisi liikenteessäkin sanoa, kun ajaa lapsen päälle. Ajatuksissaan kun ajelee, näin käy.

Jospa vaivuttaisiin niihin ajatuksiin kotona tai muussa rauhallisessa paikassa, eikä mentäisi ruokakauppaan ruuhka-aikana vaip

No ei ole ihan saman vakavuusasteen asiasta kyse, mutta tokihan on parempi aina jos ollaan skarppina tilanteessa kuin tilanteessa.

Vierailija
1015/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoukset joita varten pitää rekisteröityä vaikka minne ja ladata vaikka minkäsorttista äppiä ja näitä sitten kassalla räpeltää jonon seisoessa takana. 

Niin, miksei sitä etua saa sidottua vaikka suoraan bonuskorttiin niin ettei tarvitse jotain sovellusta ruveta aukomaan puhelimesta siinä jonossa? No siksi varmaan, että sovellukseen pitää saada kirjautumisia ja käyntejä mahdollsimman paljon, sitä kyttäävät.

Vierailija
1016/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun meinaat ostaa jotain tiettyä tuotetta ja sitä ei löydykään koko kaupasta. Sitten toiseen tai jopa kolmanteen kauppaan metsästämään. Kaupassa käyminen on muutenkin ärsyttävää, niin toivoisi että sieltä löytyisi just ne mitä meinaa ostaa. 

No tämä nyt on oikea muinaisen menneisyyden ongelma!! :D :D Silkkaa typeryyttä ja ajanhukkaa. Ottaa esiin Woltista sen hakukentän ja kirjoittaa siihen etsimänsä tuotteen, niin samantien on kaupat listattuna, mistä tuote löytyy. Ja sit vain tilaamaan! Kaikki on ovella puilessa tunnissa, eikä tarvii hölmönä juosta kaupasta toiseen. 

Mutta jos on lusikalla annettu.... ;) 

Silkkaa typeryyttä ja ajanhukkaa alkaa vittuileen toisen vastaukseen. Ehkäpä kaikki nyt ei vaan asu sellaisessa paikassa, jossa sun laiset laiskat möhömahat tilailee jostain woltista kaiken.

Sulle on annettu lusikalla paskaa suuhun.Mutta minkäs teet.

Vierailija
1017/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä osaan kyllä itsekin laittaa sen kapulan. Ei ärsytä jos joku ei laita.

Osaan minäkin, mutta ärsyttää jos toinen ei osaa tai ei välitä.

Vierailija
1018/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö se riipukkaan siitä missä ne ostokset ovat -)))? Jos ostan muutaman tuotteen niin usein kassa laittaa ne siihen viereen ja siitähän ne on otettava. Olisihan se hassua työntää ne uudestaan sinne linjalle ja odottaa et kassa käynnistää hihnan seuraavalle ja ne meneekin laariin ja pakata ne siellä? Ja väistellä seuraavan tavaroita? Ei näin, te olette niin malttamattomia niiden kaljojenne kaa ja tere tulemast aikaisemmin jos niin kiire tulee. Kerran näin kun yks mies osti 6 kaljaa ja kyllä oli kiire, ei maksaa ehtinyt kun jo meni, vartia siitä hänelle huomauttikin."

No se onkin eri asia jos on vain pari tuotetta jotka saa siitä nopeasti noukittua, en puhunut siitä.

Vierailija
1019/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun kaikki on niin pirun kallista.

Vierailija
1020/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ärsyttää näyttää kännykästä ne mobiiliedut ja seurata, kun viilipurkit litistyvät toisiaan vasten.

Se kiire laittaa ostoksensa, joita voi olla hankala laittaa muovikasseihin, esim ne itse otettavat salaatit, ettei neste valu pitkin pussin pohjia.

Meni nyt sanat sekaisinkin..

Ja juu, asutaan kerrostalossa, ja muovipusseja tarvitaan roskille.

Tuohon kapulajuttuun sen verran, et osaan takana tulijana laittaa itsekin sen kapulan eessä olijan jälkeen.

Kyllä, mutta edellä oleva tietää paremmin että tuleeko sinne hihnalle vielä mahdollisesti lisää tavaraa. Voi tulla vaikka tupakka-aski automaatista. Ihan turhaan sitten tippuu se tupakka-aski seuraavan tavaroihin kun ei ole edellinen jättänyt kapulalla sille varaa ja seuraava ei tiedä että sieltä sellainen vielä tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi