Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei

Vierailija
01.01.2025 |

Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä

Kommentit (1818)

Vierailija
961/1818 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:.

Kuka enää maksaa käteisellä? En ole nähnyt vuosiin käteisellä maksavia.

Kyllä minä eilen maksoin peräti kolmessa kaupassa käteisellä. Vaikka vaan siksi että kassahenkilöillä pysyy rahantuntemus . Ja muutenkin on kiva maksaa rahalla,etenkin jos on nuorempaa väkeä siinä jonossa.

Tein uudenvuodenlupauksen itselleni, että jatkossa käytän vain käteistä ruokakaupassa. Ja muissakin ostoksissa. Jos jossain Gigantissa ei käteinen käy, niin sitten en osta sieltä.

Jo nyt on jäänyt rahaa säästöön, kun käteistä käyttäessä tiedostan selvemmin rahanmenon ja teen järkevämpiä ostoksia. Oikein innostuin tästä nyt. Plus että kun käteistä pitää erikseen käydä nostamassa, niin sitä ei huvita kylvää ihan joka pa

Kyllä kai sen setelin pitää jossakin kelvata, kun kerran on aito ja hyväksytty. Eiköhän ne pankissa sen vaihda pienemmiksi seteleiksi.

Vierailija
962/1818 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää eniten (yleensä) vanhemmat ihmiset, jotka eivät näe eikä kuule, että muitakin on siellä liikkeellä ja haluaisivat päästä samoille hyllyille, joiden edessä töpeksivät. Eniten tässä nyt ärsyttää se, että olen itse jäämässä  eläkkeelle ja olen varmaan, jos en nyt jo, niin melko pian samassa tilanteessa eli olen se tuke, joka ei havaitse muita. 

Toivotaan kovasti ettei sinusta tule kuuroa ja sokeata. Huisin outoa, että ihminen muuttuu heti eläkkeelle jäädessään toisten haitaksi kaupoissa ja muualla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1818 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellä olija ei laita kapula hihnalle

Teen itse niin, että laitan ostokseni silti tämän edellä olevan perään. Jos ei tajua laittaa kapulaa, niin saa sitten selventää kassalle mihin ostoksensa päättyvät. Ehkä oppivat siitä. Yleensä ovat sanoneet tämän jo ennen omien ostoksieni piippausta. Vähemmällä vaivalla pääsisivät sen kapulan laittamisessa. 

Mä taas teen niin, et ostan itselleni ne perässä tulevat toisen ostoksetkin, jos ei älyä kapulaa laittaa. Itse en kapulaa perässäni laita. En edes anna kassan korjata erehdystä, vaikka takana tuleva kuinka panikois. Kukaan ei pysty todistaa, ettei ne ole mun, jos väitän vastaan, eikä hihnalla ole kapulaa. Ostan ne, vaikken tarvii niitä. Oppiipahan takana tuleva kerra

En nyt oikein ymmärrä tätä kapula juttua. Laitan siis ostokseni hihnalle, kassa hoitaa edellistä tai hänen ostoksiaan, minä sanon nämä tulee minulle ja maksan pois. Jopa ulkomailla se on onnistunut. Barseloonassa jopa suomeksi sanottuna. Onko kaupassa puhuminen jotenkin kiellettyä? Hidastaako se jotenkin kassaa vai mikä tän ketjun dilemma oli?

Vierailija
964/1818 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vituttaa kaikki.

Vierailija
965/1818 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää eniten että joku flunssainen ja yskäinen asiakas joka yskii, pärskii ja aivastelee ihmisiä tai ruokia päin. Eikö se, että käsivarsi laitetaan eteen, jos yskitään tai aivastellaan, opeteta jo päiväkotilapsille? Miten aikuiset ihmiset ei tätä  opi? Minusta kaikki räkätautiset saisivat pitää maskia kauppareissun ajan.

Vierailija
966/1818 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan riskin, ja menen tyhjälle kassalle jonottamaan yksikseni. Tuli siihen joku tai ei. Yleensä tulee melko pian. Eli pääsen usein näin ohi toisen kassan jonon. 

Vierailija
967/1818 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ärsyttää kaupoissa ne puolikkaan- kokonaisen kärryllisen ostavat henkilöt jotka puolijuoksua kiilaavat sen pari tavaraa ostavan  edelle. Itse ainakin päästän ohi ne joilla vai muutama ostos, jos omat ostokseni on selvästi isommat.

Kiitoksia Sinulle ystävällinen ihminen! Mut on muutaman kerran päästetty edelle kun oli vain 1 ostos. Teidänlaisianne saisi olla lisää, paha maailma kiittää ja muuttuu paremmaksi.

Vierailija
968/1818 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteistä, tottakai

Niiden käteisen ystävien, joilla on pinkka viissatasia sukanvarressa kotivarana, kannattaa kuitenkin pitää varansa.

Huomasin pari vuotta sitten, että isoja ruokakauppoja lukuunottamatta kaupat eivät suostuneet ottamaan vastaan viissatasia. Forex ja pankit kyselevät mistä olin saanut ne ja vaihtoivat pienemmäksi vain 1-2 seteliä kerrallaan.

Pienten alkujäykistelyjen jälkeen sain vaihdettua rahani pienemmiksi Saksalaisessa kolossissa -- seteli kerrallaan. Kassat tulivat tutuiksi pitkän projektin aikana.

Kyllä kai sen setelin pitää jossakin kelvata, kun kerran on aito ja hyväksytty. Eiköhän ne pankissa sen vaihda pienemmiksi seteleiksi.

[Lähellekkään kaikki pank(kikonttor)it eivät tarjoa kassapalveluja (vaihtorahat voi ehkä tilata sinne etukäteen).

Kuten todettu, (muu kuin Suomen) pankki voi vaihtaa 12 seteliä. Esimerkiksi Danske vaatii, että ne talletetaan ensin tilille. Isommista summista vaaditaan lisäksi näyttö alkuperästä (pankki säilyttää tiliotteet max. kymmenen vuotta).

Isot ruokakaupat eivät vaihda rahaa, mutta hyväksyvät viissatasen maksuvälineenä (eivät välttämättä heti aamulla tai maksuksi jostskin parin kympin ostoksesta).

Jos sinulla on peukalonhangallinen kymmenkunta vuotta sitten jemmaamiasi seteleitä ilman dokumenttejä, sinulla on uusi hauska harrastus koettaessasi päästä niistä eroon.

Pankit (ja Forex) ovat jo pidemmän aikaa keränneet viisisatasia pois kuleksimasta, joten niitä ei enää saa mistään. Seuraavat koot (200 ja 100 euroa) eivät ole jostain syystä yleistyneet, vaikka nykyisellä inflaatiovauhdilla niille olisi jo käyttöä.]

Vierailija
969/1818 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...pankki voi vaihtaa 12 seteliä. 

=> ...pankki voi vaihtaa 1-2 seteliä.

Vierailija
970/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

K kauppojen epäsiisteys, ainakin Oulun seudulla on yksi K kauppa, jossa oli järkyttävän näköinen jauhohylly. Kaikki sikinsokin.

Ärsyynnyn myös noista K kaupan omista merkeistä. En ole saanut selkoa alkuperästä ja tuottajan kannalta riistoa.

Ja sitten tietysti se kapula kassalla jollekin se on tuntematon käsite.

Jos et laita kapulaa ostoksesiesi perään, oletko valmis maksamaan seuraavankin ostokset ?

Vierailija
971/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut rääpii takimmaiset tuotteet joissa pisin päiväys, vaikka etummaisissakin on runsaasti päiväystä jäljellä

myyjä

No jotkut käyvät kaupassa 1-2 kertaa kuussa, silloin on ihan viisasta "rääpiä" niitä pidempipäiväyksellisiä.

Vierailija
972/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ärsyttää aivan helvetisti.

Joo, meidän ostoksia on liukunu edellä menevän ostoksiin. Sitte alkaa kuulua, ei oo enää minun. Kassa neiti katsoo, johon vastaamme, että edellä oleva katkaisee omat ostokset. 

Vierailija
973/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut laittavat kapulan toisen ihmisen ostosten jälkeen, omia ostoksiaan varten. Ei omansa jälkeen. Ei edessä oleva ole vastuussa jälkeen tulevan ostoksista.

No ei todellakaan. Kyllä kapula laitetaan omien ostoksien perään! Aikuinen opettaa tämän jo lapsilleen. Miten ihmeessä voit vaatia toista ihmistä ottamaan vastuuta sinun asioista. Maksatko perässä tulevan ostokset?

Vierailija
974/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut laittavat kapulan toisen ihmisen ostosten jälkeen, omia ostoksiaan varten. Ei omansa jälkeen. Ei edessä oleva ole vastuussa jälkeen tulevan ostoksista.

Ei takana oleva voi tietää mihin edessä olevan ostokset loppuvat

Se, että ostoskori tai kärry on tyhjä ja ihminen suuntaa katseensa kohti kassaa heräteostoshyllyn sijaan on ihan hyvä merkki. Miten vaikea tällaista tilannetta voi olla lukea? 

Miksi minun vastuulla on sinun toiminta. Sairaana pidän ihmistä, joka kyylää minun jokaista liikettä, ilmettä, elettä.

Vierailija
975/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaväittäjälle suosittelen kuntoilua kun yhden kapulan nostaminen on niin kovan vastuksen takana.

Niin minäkin jos on niin heikossa kunnossa ettei pysty enää peruskäytöstapojakaan toteuttaa

No miksi sen edessä olevan ei tarvi vaivautua sitä kapulaa laittamaan omien ostosten perään? 

Vierailija
976/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mies, kun jään sen kärryjen kanssa odottamaan johonkin, jossa ei ole muiden tiellä, niin eikös se ole kohta siirtynyt jonnekin, minne luulee mun menevän seuraavaksi. Sitten etsin kädet täynnä tavaroita, että mihinkäs se mies on nyt mennyt, niin se onkin siellä toisessa päässä pitkää hyllyriviä, josta just tulin sinne, missä käskin odottaa.

Tämä kyllä hymyilyttää,meillä sama. Olen jo oppinut etsimään lähimmän penkin ja siellähän mies tyytyväisenä istuu ja odottelee. Seuraavaksi istutaan hänet suoraan siihen ja pyydän olemaan paikallaan.

Miten liittyy aloitukseen? 

Vierailija
977/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut rääpii takimmaiset tuotteet joissa pisin päiväys, vaikka etummaisissakin on runsaasti päiväystä jäljellä

myyjä

Tähän on pakko kommentoida, että yksin asuvana ihmisenä teen aina välillä noin ihan vain siksi, että jos päiväys on kovin nopeasti menossa umpeen, en ehdi käyttää tuotetta loppuun ennen kuin vanhenee. En suostu potemaan huonoa omaatuntoa tuosta.

Minä perheellisenä teen saman. 

Vierailija
978/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä täällä on peukkuja? Mistä lähtien nuoli on ollut peukku? 

Vierailija
979/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää laitan kapulan aina omien ostosten jälkeen seuraavaa asiakasta varten. Jos edelläoleva ei ole laittanut niin annan ostosten mennä sekaisin, siinähän sitte oottelee kun kassa vähentää tuotteita. Mulla on aikaa;)

Kuka sen määrää, laitetaanko kapula ennen vai jälkeen ostosten? 

No kyllä se edessä menevä tahdin määrää. Siinäpä selkkaa sotkuja kassan kans, ku ilmoittaa, että en oo tämmöstä ostanu. 

Vierailija
980/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun perässä tuleva kiirehtii ostoksiaan kassahihnalle niin, että tulee selkään kiinni.

Siksi justiin on edellä kävijän hyvä laittaa se kapula! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi