Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei

Vierailija
01.01.2025 |

Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä

Kommentit (1818)

Vierailija
981/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakas vaan odottelee ja toljottaa kun kassa piippaa tuotteet hihnalla. Miksi ei voi mennä heti samalla pakkaamaan niitä sen minkä ehtii eikä aloittaa vasta sitten kun on maksanut ne? Seuraavan asiakkaan tuotteet eivät etene hihnalla kun siinä on edellisen pakkaamattomat tuotteet joita edellinen asiakas alkaa pakkaamaan vasta kun kassa laittaa jo seuraavan tuotteita.

No voi voi. Ne voi pakata kun tuotteet on maksettu. Siinä ei kauan mene. Jos et tuon vertaa kestä niin mene itsepalvelukassalle.

Jollakin on ostoskärryn verran tavaraa jota alkaa pakkaamaan vasta kun maksanut. Kassa latoo sinun tavarat tietenkin heti perään, koska jono. Siinä menevät sekaisin samaan kasaan edellisen asiakkaan ja sinun ostokset, kun se toinenkin puoli hihnasta on varattu. Siinäkin oli asiakas, joka päätti pakata ostokse

No en oo törmänny siihen, että sanaan läjään seuraavat ostokset?! 

Vierailija
982/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K kauppojen epäsiisteys, ainakin Oulun seudulla on yksi K kauppa, jossa oli järkyttävän näköinen jauhohylly. Kaikki sikinsokin.

Ärsyynnyn myös noista K kaupan omista merkeistä. En ole saanut selkoa alkuperästä ja tuottajan kannalta riistoa.

Ja sitten tietysti se kapula kassalla jollekin se on tuntematon käsite.

Jos et laita kapulaa ostoksesiesi perään, oletko valmis maksamaan seuraavankin ostokset ?

Miksi maksaisin seuraavankin ostokset kun kassalle sanon että nämä tässä tulevat minulle? Aagh, olet ujo? Ei se haittaa eikä ole syy olla ärsyyntynyt. Minullakin on kotona jo 2 kapulaa. En vieläkään tiedä mistä ne tulivat. Jotain järkevää käyttöä yrittänyt. Koira tykkää kun sitä puista olen sille heittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaväittäjälle suosittelen kuntoilua kun yhden kapulan nostaminen on niin kovan vastuksen takana.

Niin minäkin jos on niin heikossa kunnossa ettei pysty enää peruskäytöstapojakaan toteuttaa

No miksi sen edessä olevan ei tarvi vaivautua sitä kapulaa laittamaan omien ostosten perään? 

Juuri näin, se on merkki tähän asti nämä ovat minun maksettavaksi tulevat ostokset. Jos tavarajunia ei ole katkaistu kapulalla, niin kassa voi olettaa että maksaja on edellä oleva.

( Tietysti jos haluaa, saahan sitä maksaa jonon jatkeena olevan ostoksetkin.).

Vierailija
984/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä logiikkaa, että ne jotka ovat jo ennestään jonon kärkipäässä, siirtyisivät toiseen jonoon. Toisekseen, kun uusi kassa avataan, siihen yleensä kävelee sellaisiakin, jotka eivät ole vielä ehtineet jonottaa ollenkaan.

Niin? Se on sallittua vaikka ei ollut vielä jonossa 

Toki sallittua, mutta ei kohteliasta

Siis minkälainen kaupassa kävijä oot?! Sinun mielestä jonottamaton henkilö ei voi suoraan kävellä vapaana olevaan kassaan?  😂

kysytkö itse toisessa jonossa olevalta, että haluaako siirtyä tuohon vapaaseen kassaan vai menetkö oikeasti itse? 

Vierailija
985/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kiire aikataulu, pitäisi ehtiä bussiin. Kassoilla ei ole pitkä jono, mutta sitten tulet valinneeksi sen kassan, jolla edellinen asiakas 

a. on unohtanut punnita tuotteen

b. haluaa kertoa myyjälle, miten ostaa aina maanantaisin kalaa ja valmistaa sitä Riitan antamalla reseptillä ja Riitasta puheenollen...

c. jumittaa koko linjaston tekemällä kaiken mahdollisimman hitaasti

d. haluaa keskustella reklamaatiosta/tilin avaamisesta/mistä vaan ihan ihan oikeasta asiasta

ja sitten myöhästyt bussista.

Vierailija
986/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää meidän perheen eniten käyttämässä kaupassa, että hedelmät ja kasvikset on ensimmäisenä. Minun mielestä se olisi paljon loogisempaa, että ensin ostan vissyt ja maidot ja vehnäjauhot ja muut raskaat tuotteet ja sitten viimeiseksi ne banaanit ja klementiinit. Paistotuotteet on heti kasvisten jälkeen, ja jos otan pari croissantia, pitää varoa, ettei ne mene mususiksi kun nostelen raskaampaa tavaraa.

Hygieniaa ajatellen järkevä ratkaisu kaupassa 

Vierailija
987/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellä olija ei laita kapula hihnalle

Muut laittavat kapulan toisen ihmisen ostosten jälkeen, omia ostoksiaan varten. Ei omansa jälkeen. Ei edessä oleva ole vastuussa jälkeen tulevan ostoksista.

Ei ole. Mutta edelläolevan annan maksaa minunkin ostokseni, jos ei huolehdi kapulaa jälkeensä. Minulla on kyllä aikaa odottaa, että kassa selvittelee, mikä ostos nyt kuuluikaan ja kenelle. ;-)

Tämän ketjun perusteella kassalla vuorossa olevan asiakkaan tulee samanaikaisesti sukkuloida pakkaamassa jo piipattuja ostoksia, latoa ostoskärrystä ostoksia hihnalle, laittaa kapula hihnalle, varoa koskettamasta likaisilla käsillään seuraavan asiakkaan puhtaisiin ostoksiin, kärryyn tai jo kassan vieressä kiireisenä odottavaan seuraavaan asi

Vähän kärjistettynä kyllä

Vierailija
988/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K kauppojen epäsiisteys, ainakin Oulun seudulla on yksi K kauppa, jossa oli järkyttävän näköinen jauhohylly. Kaikki sikinsokin.

Ärsyynnyn myös noista K kaupan omista merkeistä. En ole saanut selkoa alkuperästä ja tuottajan kannalta riistoa.

Ja sitten tietysti se kapula kassalla jollekin se on tuntematon käsite.

Jos et laita kapulaa ostoksesiesi perään, oletko valmis maksamaan seuraavankin ostokset ?

Todennäköisesti asiakkaiden sotkema jauhohylly. Ihmiset kääntelevät pakkauksia ja jättävät ne miten sattuu. Tietysti kaupan pitäisi jossain vaiheessa ehtiä siivoamaan. Asiakkaat on joka tapauksessa sikoja.

t. Itsekin asiakas ja kyllästynyt ihmisten perseilyyn

Vierailija
989/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoin tänään kaupassa erästä vanhusta kun hän ei saanut limsaa otettua ylä hyllystä.Tuli hyvä mieli.t.Lähihoitaja

Oisit edes tuon lähihoitajan jättäny pois. Et ole ainut laatuasi. 

Vierailija
990/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun yleisiä tapoja noudattaen laitat kapulan seuraavaa varten, niin että kahden kapulan välissä on tyhjä tila ostaessasi jotain minkä saa vain kassalta, ja kassahenkilö sinun vuorollasi alkaa lappaamaan seuraavan ostoksia, jolloin joudut siitä joka kerta huomauttamaan hämmentyneelle kassalle.

Siis mitä oikein selität? Kahden kapulan välissä tyhjä tila?

En harrasta itse tätä, mutta ymmärsin. Kolme henkilöä kassalla. Keskimmäinen ostaa vain esim. tupakkaa. Laittaa hän jo edellä menneen kapulan jälkeen kapulan merkiksi, että on vuorossa seuraavana. 

Vierailija
991/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ainakin että kauniit naistyöntekijät ovat pukeutuneet hassusti. Mielestäni olisi erinomaista jos siellä olisi vähän väljemmissä vaatteissa. Tehtäisiin esim K18 kauppoja. Palvelua alusvaatteissa yms. Arvatkaapa vetäisikö enemmän porukkaa kun paikallinen k kauppa?

Kannatan tuota K18-kauppaa sen takia että siellä ei olisi yhtään kakaraa! Toivoisin että kauppiaat viimein ymmärtäisivät ettei kukaan halua asioida lapsiperheiden joukossa, ne kun eivät omaa minkäänlaisia käytöstapoja.

Jos lähikaupassani olisi vaikka kerran viikossa lapsettomat tunnit jossa ikäraja, olisin valmis maksamaan +20% ostoskoristani ja keskittäisin asiointini näihin ajankohtiin!

Vierailija
992/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen päässyt takaperin kauppaan.

Vierailija
993/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kassahihnan välikapula on tarkoitettu myyjälle, ei meille asiakkaille. Selvennän. Siis kun olen laittanut KAIKKI ostokseni hihnalle, voi perässä tuleva voi laittaa jo ostoksensa hihnalle, vaikka kapulaa ei ole välittömästi saatavilla. Riittää että kapula on siinä vaiheessa hihnalla kun minun ostokseni on leimattu, emme siis tarvitse viittä kapulaa viisi asiakasta ennen kassaa. Yrittäkää ymmärtää mitä tarkoitan, saatatte oivaltaa jotain. Tarpeen tullen avatkaa suunne ja päästäkää sieltä sanoja, kuten Hei tästä alkavat minun ostokseni  tai Antaisitko kapulan tähän väliin, pelkään että en ymmärrä kohta mitä tavaroista ovat minun. Kiitos.

Kiitos  😂

Vierailija
994/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokaupassa rasittaa kauppiaan tekemät rahoitusdiilit.

Miksi ihmeessä minun pitää luoda profiileja ja jakaa tietojani jollekin klarnalle, paypalille tai muille sivullisille.

Aina pitäisi olla yksi normaali Pankkitililtä pankkitilille -siirtomahdollisuus. Mitä harvempi tallentelee henkilö- ja tilitietojani matkan varrella, sitä turvallisempaa minulle.

Kun noille kolmansille osapuolille sattuu moka, ne vain levittelevät käsiään ja asiakkaat saavat siivota jäljet miten parhaiten taitavat. Tämä on nähty jo niin monta kertaa.

Vierailija
995/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellä olija ei laita kapula hihnalle

Tämä ärsyttää aivan helvetisti.

Uskokaa jo, en laita. Laitan kapulan ostosteni edelle merkiksi kassanhoitajalle, että edellisen asiakkaan ostokset päättyvät siihen ja minun ostokseni alkavat. 

Sinä vastaat siitä mihin omasi päättyy  😉

Vierailija
996/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa selata kaikkea,joten saattaa olla jo täällä, mutta:

käteisellä maksettaessa vaihtoraha annetaan usein ensiksi setelit ja kuitti käteen ja siihen päälle kolikot. Monesti kolikot putoilee pitkin lattioita. Ammattitaitoiset myyjät joko jättää vaihtorahan virolaisittain siihen pikkutasolle tai antavat ensiksi kolikot käteen ja sitten setelit ja kuitti.

No tuo viimeinen. Mulle on usein kassa suuttunu ku pyydän kolikot ensin. Sitten vaa länttää kaikki rahat siihe tasolle. Kerran sanoin, että palautan ostokset, koska länttäsit rahat tasolle. Oli kassalle isompi työ kuin pyydetty kohteliaisuus. 

Vierailija
997/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa selata kaikkea,joten saattaa olla jo täällä, mutta:

käteisellä maksettaessa vaihtoraha annetaan usein ensiksi setelit ja kuitti käteen ja siihen päälle kolikot. Monesti kolikot putoilee pitkin lattioita. Ammattitaitoiset myyjät joko jättää vaihtorahan virolaisittain siihen pikkutasolle tai antavat ensiksi kolikot käteen ja sitten setelit ja kuitti.

Kuka enää maksaa käteisellä? En ole nähnyt vuosiin käteisellä maksavia.

Minä! Eilen viimeksi. - eri

Vierailija
998/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää tomaattien puristelijat ja ne ihmiset, jotka kaikessa rauhassa jäävät pakkaamaan kassalinjalle ostoksiaan. Siinä sitten mietitään, että mihinkä kassiin ja miten päin huolella asettelisin koko tämän ostosvuoreni.

Minä lukeudun näihin pakkaajiin, mutta kassan päädyssä. Haluan ostokset ehjänä kotiin. Eilen neljä kassia pakkasin rismassa. 

Vierailija
999/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttääkö teitä yhtään päinkävelijät? Jos vaikka kävellään samaa linjaa ja nähdään jo kaukaa että törmäys tulee jos toinen ei väistä. Nää on yleensä miehiä ketkä ei väistä. Havahduin kerran tähän ja aloin testaamaan mitä käy jos en väistä. Tuloksena oli että naiset yleensä väistävät mutta miehet posottavat eteenpäin välittämättä muista. Monet kerrat on tullut olkapäästä tai kyynärpäästä ohi mentäessä ja sitten kääntyvät ihmettelemään että eikö se väistänytkään. Kerran olin hyllyllä valitsemassa tuotetta kun yksi äijä rynni läpi just siitä minun ja hyllyn välistä. Takanani olisi ollut useampi metri tilaa mutta oli vaan pakko mennä just siitä edestäni. 

Nämä on kyllä kaikista useimmin huonokäytöksisiä pentuja tai äityliinejä vahinkovankkureidensa kanssa. Kersoilla usein verrattoman koomisia ilmeitä, kun joku ei  väistäkään näitä äidin pikku maailmannapoja!! :D 

Ja minähän en lasta enkä lisääntyjää väistä.

Vierailija
1000/1818 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vähä nolo tilanne kaupassa tällä viikolla, kun olin just vaihtanut uuteen pankkiin ja unohdin totaalisesti pankkikortin pin koodin. Ois ollut pakko se laittaa kun yli 100 e oli ostokset. Hävetti ihan hirveesti, mutta kassajonossa oli puolituttu ihminen, joka tuli hätiin ja höyläsi omalla kortillaan mun ostokset. Jäin odottamaan kun olin pakannut tavarat ja kun hän tuli, sain tilinumeron ja kotiin tullessa siirsin ostosten summan ja 10 e kahvirahaa kun oli auttanut minua. Sitte ei enään harmittanut yhtään ja kaikki päättyi hyvin. Puolisoni sai makeat naurut kun kerroin mitä mulle oli käynyt ja hänen hihitellessä muistui mieleeni se hiton pinkoodi. 

"Enään" voi prkl sellaista sanaa ei ole. Se on "enää" !!!!!!!! Opettele puhumaan ja kirjoittamaan.

ENNÄÄ! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi