Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei
Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä
Kommentit (1818)
Että ne kehtaavat tulla pyytämään maksua. Me olemme vain kauppiasta helpottaaksemme
pikalinjaa.
t. Logistiikka hameen käyttäjät / Miranda
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ei ole pihtien olemassaolosta vaan muotoilusta.
Käsiä on monenlaisia ja -kokoisia. Varsinkin vanhemmilla on sormissaa kaikenlaisia remppoja
Nykymallin ainoa etu taitaa olla kestävyys -- valitettavasti.
Käsi hedelmäpussiin ja ottaa sillä. Kuten perunoitakin. Hedelmäpusseja voisi tuoda tähän tarkoitukseen paistopisteille. Kaikien reumaiset sormet ei tosiaan pysty pihtejä käyttelemään. Terveille vinkiksi, että pihtejä saa taivutettua sen verran, että niillä saa otettuakin. Joskus pihdit on niin suppeasti auki, ettei niillä jotain isoa muffinssia saa kiinni. Ratkaisu on avata pihtejä reilusti. Eivät siitä mene rikki.
Vierailija kirjoitti:
Että ne kehtaavat tulla pyytämään maksua. Me olemme vain kauppiasta helpottaaksemme
pikalinjaa.
t. Logistiikka hameen käyttäjät / Miranda
JA kassa jono ruuhkaa helpottaaksemme ohitamme ne !
-Walde
Vierailija kirjoitti:
Joo, saan suuni tarvittaessa auki ja pyydettyä tietä, mutta sitä ei tarvitsisi tehdä, jos ihmiset eivät olisi itsekeskeisiä ääliöitä ja viitsisivät muistaa, että he eivät ole pääosassa kaikkien elämissä.
Kaikkien elämässä. Ohi aiheen ja sori siitä, mutta elämää ei tarvitse eikä pidä laittaa monikkoon. Syy: kaikilla on vain yksi elämä, joten ilmaus on ymmärrettävä. Myös pää on samanlainen, kaikilla on vain yksi: Miehet ottivat hatun päästään (ei päistään, siitä tulee rivo merkitys):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsiä on monenlaisia ja -kokoisia. Varsinkin vanhemmilla on sormissaa kaikenlaisia remppoja
Käsi hedelmäpussiin ja ottaa sillä. Kuten perunoitakin. Hedelmäpusseja voisi tuoda tähän tarkoitukseen paistopisteille. Kaikien reumaiset sormet ei tosiaan pysty pihtejä käyttelemään. Terveille vinkiksi, että pihtejä saa taivutettua sen verran, että niillä saa otettuakin. Joskus pihdit on niin suppeasti auki, ettei niillä jotain isoa muffinssia saa kiinni. Ratkaisu on avata pihtejä reilusti. Eivät siitä mene rikki.
Sulle pussin perseeseen mä työnnän.
-minä
Itseäni ärsyttää kaupoissa ne puolikkaan- kokonaisen kärryllisen ostavat henkilöt jotka puolijuoksua kiilaavat sen pari tavaraa ostavan edelle. Itse ainakin päästän ohi ne joilla vai muutama ostos, jos omat ostokseni on selvästi isommat.
Liityn tähän ketjuun kertomalla oikeastaan sen ainoan asian, joka ärsyttää. Ja se ei todellakaan ole toiset asiakkaat.
Se on se, että tämä kauravillitys on vallannut liikaa alaa. Ei tahdo löytyä sellaista leipää, missä ei olisi kauraa.
Kun en vain pidä kauran mausta. Se on imelää. Olkoon nyt miten terveellistä ollakseen, en pidä mausta. Siksi joudun viipymään siinä leipähyllyillä turhan kauan, kun yritän etsiä kauratonta tuotetta. Vehnä paahtoleipää olisi, joo, mutta valtavan isoissa pakkauksissa. Paistopisteissä olisi hyviä sämpylöitä ja vastaavia kyllä, mutta ennenkuin minä kauppaan pääsen, ne hyllyt ammottaa tyhjyyttään. Minulla on näitä sairauteen liittyviä rajoituksia ja kauppoihin pitkä matka.
No onneksi normaalia ruisleipää on sentään olemassa. Kohta kai niihinkin tupataan kauraa makua pilaamaan.
Minä en näe muissa asiakkaissa mitään ärsyttävää. Jokainen on omanlaisensa. Vain liiallinen hajuvesien käyttäminen vähän etoo. Aina minä sieltä ulos olen kuitenkin päässyt normiajassa. Lapsia näkyy muuten nykyään kaupoissa aika vähän.
Ja nuoret on ihan kohteliaita. Lyhyenä ihmisenä joudun joskus pyytämään jotain toista ihmistä ottamaan minulle jonkun tuotteen korkealta, ja aina on varsinkin nuoret olleet avuliaita. Joulun alla oli kivoja poikia myymässä joulukalentereita kaupan eteisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mua oikeesti huvitti itseäkin... Tykkään kovasti niistä mitä kai sanotaan berliininmunkeiksi, sellainen ihana kuorrutus päällä. Mutta kun sen saa niihin pihteihin pyydystetyksi, ne rikkoo sen päällisen ja vähän munkkiakin ja täytteet pursuilee ulos, jolloin se on sellainen ruma rikkonainen pulla, jota ei viitsisi ainakaan vieraille tarjota.
Omassa mahassahan se nyt ei haittaa, mössöksi se sielläkin menee. Mutta esteettisyys kärsii.
No, pikku juttu kumminkin.
Tiedän, että kaupoissa ne pesee niitä kyllä tietyin välein ja siis vaihtaa puhtaita tilalle, mutta ne pihdit mössääntyy nopeasti just kaikesta sokerisista munkeista ja muista. Ei oikein viitsisi jotain karjalanpiirakkaa noukkia samoilla ottimilla. Mutta minkäs teet. Ei niitä voi joka asiakkaalle puhtaita olla ojentamassa. Ehkä jotkut kertakäyttöottimet voisi kehittää, mutta ne lisää sitten taas hintaa.
Hitaasti kävelevät tien tukkijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka pakkaavat tavaroitaan heti kassan jälkeen, eivät siis kassahihnan päässä niin kuin on tarkoitettu. Siinä sitten vielä jäpittää pakkaavat ihan iholla kiinni kun itse yrittää maksaa omia ostoksiaan.
Joo, se on kyllä käsittämätöntä että jäädään munimaan siihen maksupäätteen viereen niin ettei seuraava pääse siihen
No tää on kyllä totta, ja tapahtuu ihmeen usein. Ja kun itsellä on vielä ne tyhjennetyt ostoskärryt siinä edessään, ei niitä muuallekaan siitä saa, niin olet sitten kaukana siitä maksupäätteestä, vaikka ostoksesi olisi jo skannattu ja myyjä odottaa maksua.
Mikähän siinä on, että ne on useimmiten sellaisia vanhempia miehiä, jotka siihen jää jumimaan. Naiset on varmaan jotenkin hoksaavaisempia, kun ovat enemmän elämässään tottuneet ruokakaupoissa käymään.
Mutta joo, ei se nyt maailmaa kaada kumminkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellä olija ei laita kapula hihnalle
Teen itse niin, että laitan ostokseni silti tämän edellä olevan perään. Jos ei tajua laittaa kapulaa, niin saa sitten selventää kassalle mihin ostoksensa päättyvät. Ehkä oppivat siitä. Yleensä ovat sanoneet tämän jo ennen omien ostoksieni piippausta. Vähemmällä vaivalla pääsisivät sen kapulan laittamisessa.
Mä taas teen niin, et ostan itselleni ne perässä tulevat toisen ostoksetkin, jos ei älyä kapulaa laittaa. Itse en kapulaa perässäni laita. En edes anna kassan korjata erehdystä, vaikka takana tuleva kuinka panikois. Kukaan ei pysty todistaa, ettei ne ole mun, jos väitän vastaan, eikä hihnalla ole kapulaa. Ostan ne, vaikken tarvii niitä. Oppiipahan takana tuleva kerrasta tai hakee jatkossakin tuotteensa kaupasta uudel
SUN se kapula kuuluu laittaa, se on kuin piste, että tähän päättyy minun ostokset.
Ja varmaan juu maksatkin ne takaaolevan ostokset, heh heh. Keksitty juttu.
Jos siellä on jonkun ostamat satasen ostokset, niin sinähän ne otat ja maksat... höpö höpö. Joku laittanut hihnalle kolmensadan kengät, niin sinä ne siitä otat ja maksat. Täytyisi oikein kokeilla, ostaisin kärryt tupaten täyteen kaikkea mahdollista, oikeastaan kahdet kärryt täyteen. Ja sinä lastaisit niitä matkaasi ja maksaisit. Jos tietäisin kuka olet, niin olisi hyvä kokeilla.
Mutta ei tarvitse tietääkään, koska tiedän, että todellakaan et niitä lähtisi maksamaan ja otiisi rahtaamaan.
Aika kalliiksi tulee sulle ihmisten opettaminen. Kun vielä se on periaatteessa sun tehtävä laittaa se helkkarin kapula. Ei pitäisi edes olla vaikeata. Mutta joillekin ihmisille kaikki on kauhean vaikeata ja rasittavaa.
Mä ostaisin vaikka kymmenen säkkiä kissanhiekkaa ihan muuten vaan, sä saisit ne sitten ostaa ja maksaa, vaikka tietäisin, että sulla ei ole kissaa. Ei ole mullakaan, joten ihan sama. Lähtisin kaupasta kahta kättä heittäen, sä kanniskelisit kissanhiekkasäkkejä ja luulisit olleesi hirveän fiksu ja ovela ja opettavainen.
Vois tehdä kauppiaan kanssa kampuksen, että aina kun tuut kauppaan, niin minä tulen kassalle sun jälkeen ja lastaan siihen kaikkee sellaista mitä kauppa ei ole saanut myydyksi. Sinä maksaisit ne, koska en laittais kapulaa.
Itsepalvelukassoissa helvetin pitkä jono ja osa pois käytöstä ja työntekijä kyttää
Vierailija kirjoitti:
Olet laittanut paketin noutopaikaksi lähikaupan automaatin ja se ohjautuu toiselle puolelle kaupunkia koska automaatit on täynnä eikä porukka hae pakettejaan
Syy ei taida olla tuo, mutta ongelma on todellinen. Kaupungin sisällä käy usein niin, että noutopaikka on kauempana kuin se mistä paketti on lähetetty.
Usein paketin saa onneksi kotiovelle vajaalla kympillä tulipa se naapurikorttelista tai vaikkapa Liettuasta niin kuin minulle viimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle pussin perseeseen mä työnnän.
-minä
Lupaat vaan.
Vierailija kirjoitti:
Liityn tähän ketjuun kertomalla oikeastaan sen ainoan asian, joka ärsyttää. Ja se ei todellakaan ole toiset asiakkaat.
Se on se, että tämä kauravillitys on vallannut liikaa alaa. Ei tahdo löytyä sellaista leipää, missä ei olisi kauraa.
Kun en vain pidä kauran mausta. Se on imelää. Olkoon nyt miten terveellistä ollakseen, en pidä mausta. Siksi joudun viipymään siinä leipähyllyillä turhan kauan, kun yritän etsiä kauratonta tuotetta. Vehnä paahtoleipää olisi, joo, mutta valtavan isoissa pakkauksissa. Paistopisteissä olisi hyviä sämpylöitä ja vastaavia kyllä, mutta ennenkuin minä kauppaan pääsen, ne hyllyt ammottaa tyhjyyttään. Minulla on näitä sairauteen liittyviä rajoituksia ja kauppoihin pitkä matka.
No onneksi normaalia ruisleipää on sentään olemassa. Kohta kai niihinkin tupataan kauraa makua pilaamaan.
Minä en näe muissa asiakkaissa mitään
Tästä viestistä keksin, mikä mua on aina kaupoissa ärsyttänyt! Se, että tuoreet leivät tulee sinne aamusta ja on loppu sitten, kun työssäkäyvät ehtivät kauppaan.
Joojoojoo, on monenlaisia työaikoja ja vuorotyötä jne. Mutta noin normisti yleensä moni veronmaksaja ehtii kauppaan vasta noin viiden pintaan illalla. Vttu ei mitään jäljellä! Suomessa palvellaan vain joutoväkeä näillä tuoreleivillä. Halvemmalla saisi tuotettua tuoreen leivän (ilman leipomoalan yölisiä), kun hoitaisi ne leivät kauppaan vasta iltapäiväksi. Mutta ei, pitää siinä lypsytalousajassa vielä elää. Turhauttaa niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:.
Kuka enää maksaa käteisellä? En ole nähnyt vuosiin käteisellä maksavia.
Kyllä minä eilen maksoin peräti kolmessa kaupassa käteisellä. Vaikka vaan siksi että kassahenkilöillä pysyy rahantuntemus . Ja muutenkin on kiva maksaa rahalla,etenkin jos on nuorempaa väkeä siinä jonossa.
Tein uudenvuodenlupauksen itselleni, että jatkossa käytän vain käteistä ruokakaupassa. Ja muissakin ostoksissa. Jos jossain Gigantissa ei käteinen käy, niin sitten en osta sieltä.
Jo nyt on jäänyt rahaa säästöön, kun käteistä käyttäessä tiedostan selvemmin rahanmenon ja teen järkevämpiä ostoksia. Oikein innostuin tästä nyt. Plus että kun käteistä pitää erikseen käydä nostamassa, niin sitä ei huvita kylvää ihan joka paikkaan. Auttaa taloudenhallinnassa huomattavasti.
Käteistä, tottakai.
Niiden käteisen ystävien, joilla on pinkka viissatasia sukanvarressa kotivarana, kannattaa kuitenkin pitää varansa.
Huomasin pari vuotta sitten, että isoja ruokakauppoja lukuunottamatta kaupat eivät suostuneet ottamaan vastaan viissatasia. Forex ja pankit kyselevät mistä olin saanut ne ja vaihtoivat pienemmäksi vain 1-2 seteliä kerrallaan.
Pienten alkujäykistelyjen jälkeen sain vaihdettua rahani pienemmiksi Saksalaisessa kolossissa -- seteli kerrallaan. Kassat tulivat tutuiksi pitkän projektin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Edellä olija ei laita kapula hihnalle
tämä ei ärsytä minua yhtään. Jos edellä oleva ei sitä laita, niin laitan itse.
Minua ärsyttää eniten (yleensä) vanhemmat ihmiset, jotka eivät näe eikä kuule, että muitakin on siellä liikkeellä ja haluaisivat päästä samoille hyllyille, joiden edessä töpeksivät. Eniten tässä nyt ärsyttää se, että olen itse jäämässä eläkkeelle ja olen varmaan, jos en nyt jo, niin melko pian samassa tilanteessa eli olen se tuke, joka ei havaitse muita.
Oijoijoi. "Eräät vanhemmat ihmiset..." tietenkin.
No kysyn sulta, että entä sitten? Miksi jätit kärrysi siihen? Minäkin ihmettelen toisinaan sellaisia yksinäisiä kärryjä, että miksi ne tuossa on, kun ei näytä kuuluvan kenellekään.
Itse teet virheen ja sitten ärsyynnyt.
Ole tarkempi.
Ja sitäpaitsi tuo ei ole mikään yleisesti tapahtuva juttu, vaan sulle (ehkä) sen kerran sattunut, ja siitä jo kannattaa laittaa viesti, että sua ärsyttää tällaiset ihmiset, ikään kuin yleisesti. Siinä oli todennäköisesti vain yksi ihminen tai kaksi, jotka luuli sun kärryä alekärryksi, ja vielä ihan syystä. Ei niissä ihmisissä mitään vikaa ole.
Kaupassa on AINA myös muita ihmisiä ja se merkitsee sitä, että niitä on edessä, takana ja sivuilla. Kukaan ei ole minun elämäni aikana koskaan räkinyt eikä kuolannut mihinkään eikä puristellut hedelmiä piloille jne. Nää on teidän mielikuvissanne, koska ne on niitä toisia ihmisiä, joita ei saisi olla.
Ja muuten, hedelmät PESTÄÄN kotona juoksevan veden alla, monet myös KUORITAAN. Jos paistopisteen ottimet pelottaa, hommatkaa itsellenne kertakäyttö hanskat. Ne ei paljoa maksa, ja saatte sielullenne rauhan.