Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei

Vierailija
01.01.2025 |

Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä

Kommentit (1818)

Vierailija
901/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävi vahingossa etten hoksannut sitä kapulaa laittaa ostosteni perään. Olin ajatuksissani ja lisäksi taisin laittaa kapulan jo ennen ostoksiani. Ehkä tämänkin takia sitten "mokasin".

Ainakin takanani tulevan mielestä joka antoi ostostensa sekaantua minun ostoksiini. Jotain huomioita ainakin halusi tehdä minun virheestäni.

Todella ärsyttävä ja pikkumainen asiakas se takana tulija. Mahtaa olla rasittava nainen myös läheisilleen.

Niin, sinulle kävi vahinko, mutta toinen asiakas teki sen tahallaan? Mutta sen toisen asiakkaan pitää ymmärtää, että sinulta se oli vahinko? Sinä sen sijaan saat tulkita toisen toiminnan tahalliseksi.

Juuri tuollaisia asiakkaita kaupat on pullollaan. Minä vaan tässä sompailen ajatuksissani enkä yhtään tahallaan ketään häiritse. Jos jotakuta sompailuni häiritsee, niin hän on pikkumainen.

Vierailija
902/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävi vahingossa etten hoksannut sitä kapulaa laittaa ostosteni perään. Olin ajatuksissani ja lisäksi taisin laittaa kapulan jo ennen ostoksiani. Ehkä tämänkin takia sitten "mokasin".

Ainakin takanani tulevan mielestä joka antoi ostostensa sekaantua minun ostoksiini. Jotain huomioita ainakin halusi tehdä minun virheestäni.

Todella ärsyttävä ja pikkumainen asiakas se takana tulija. Mahtaa olla rasittava nainen myös läheisilleen.

No ajatuksissaan kaikille tulee joskus virheitä. Se on eri asia kuin laiskuus tai typeryys.

Näinhän voisi liikenteessäkin sanoa, kun ajaa lapsen päälle. Ajatuksissaan kun ajelee, näin käy.

Jospa vaivuttaisiin niihin ajatuksiin kotona tai muussa rauhallisessa paikassa, eikä mentäisi ruokakauppaan ruuhka-aikana vaipuilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...sama juttu paistopisteellä, josta ei oikein enää tee mieli ottaa mitään. Lattialla donitseja ja olen nähnyt kakaroita ronkkimassa tuotteita suuhunsa, paljain käsin.

Ainakin Lidlin paistopisteissässä on niin onnettomat ottimet, että en yhtään ihmettele, jos donitsi löytää itsensä lattialta. Myyjät ja muut asiakkaat paheksuvat oman käden oikeutta, vaikka noudattaisikin Kosketus on ostopäätös -politiikkaa.

Yksi toimiva ratkaisu olisi irtoperunalaarilta tuttu muovipussi, jonka avulla voisi noukkia haluamansa tuotteet.

Nää paistopisteiden pihdit on mietityttäneet...niissä pihdeissähän on ties kuinka monen asiakkaan bakteerit. Eikö hygieenisempäämolisi ottaa se tuote hyllyltä suoraan käsin ja laittaa pussiin? Niinkuin heviosastolla. Oikeastaan mikään ei ärsytä kaupassa käydessä, muutama yli- innokas tai pelokas korona- aikoina joistain turvaväleistä tai maskeista kiukutteli mutta ne lähinnä nauratti.

Kai se idea on se, että pihdeistä saa vähän lisää vartta ottamiseen, ettei tarvitse sitä paskaista karvaista hihaansa tunkea sinne paistolaariin. Plus että metallipinnat itsessään ovat melko hygieenisiä, bakteerit ei niissä erityisesti viihdy. Voithan niihin tarttua muovihanska kädessä, jos niin pelottaa. Kukaan ei kaipaa sitä, että ihmiset alkavat mustakyntisine käpälineen kopeloida pullia ja sämpylöitä...

Vierailija
904/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

haisevat, peseytymättömät ihmiset rääpii tuotteita (esim. hedelmiä) tahmatassuilla ja jättää ne sitten ottamatta

Meillä päin rääpiminen tarkoittaa pään aukomista. 

Vierailija
905/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassamyyjä tervehtii edeltävää asiakasta, mutta ei sano sinulle mitään, vaikka tervehtisit ensin. Jälkeesi tulevaa tervehtii taas.

Näin käy aina toisinaan ja silloin mietin, että mikähän minussa oli vikana.

Minulle käy lähes aina noin. Olen jo tottunut siihen että minua ei tervehditä joten nykyään en enää itsekään yritä.

N51

Vierailija
906/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ne, jotka jäävät pakkaamaan ostoksiaan takapuoli pitkällä kassan maksupäätteen viereen, siis siihen, mihin seuraavan asiakkaan pitäisi tulla maksamaan.

Eivät älyä, että pakkaamispaikka on kassahihnan PÄÄSSÄ, ei siinä maksupäätteen kohdalla.

Vierailija
907/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko on ollut? Nuo sormien nuolijat hedelmäpussia aukaistessaan ja niillä samoilla kuolaisilla sormilla  tuotetta punnitsemaan :( 

Hyi helkutti, ei tulisi mielenkään alkaa kaupassa nuoleskelemaan sormia. Ensin kosket niihin kämäsiin kärryihin/koreihin. Vanhemmat ihmiset tätä tekee.

Niitä hedelmäpusseja ei kuivilla sormilla saa auki kun sormet vaan luistaa siinä muovin pinnalla. Itse en nuole näppejä vaan kostutan niitä sylkemällä hitusen sormiin, sitten saa pussin auki.

Kyllä ne saa auki oikealla tekniikalla. Ei tarvitse sormia kostuttaa. 

Minulle on ihan periaate nuolaista sormea. Korona-aikana otin tämän johtotähdekseni yleisen hysterian vastapainoksi. Odotin, että kauppaan olisi tullut kieltolaput ja -kuulutukset kalsealla keskitysleirivartijan äänellä tästäkin. "Hedelmäpussin avaaminen sormia nuolemalla on vallitsevan tilanteen takia kielletty!"

Vierailija
908/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää S-marketin mustat katot ja kirkkaat spotit katossa, jotka sokaisevat silmät kun yrittää etsiä jotain ylähyllyiltä.

Ja se  kiukuttaa tosiaan, kun uusi kassa avataan, pitäisi kassan ohjeistaa, että seuraavat jonossa tänne olkaa hyvä, eikä niin että huutavat, täällä on vapaa kassa, jolloin ne jonon taaimmaiset ryntäävät sinne ensin. 

Monessa maassa toimitaan siten, että kun uusi kassa avataan, niin kassahenkilö tulee viereisen jonon seuraavana olevan asiakkaan kohdalle ja sanoo, että olkaa hyvä, voitte tulla tänne minun kassalleni. 

Ei toimi meillä. Suomessa se on eri asia.

Vierailija
909/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät asiakkaat v...ttaa eniten. Esimerkiksi ne, jotka seisoskelevat tai jutustelevat tuttujen kesken keskellä käytävää tai kapeaa hyllyväliä kärryt ja kassit levällään piittaamatta siitä, pääsevätkö muut ohi vai ei. Tai ne, jotka sotkevat selkeän järjestyksen laittamalla tavaroita, vaatteita, ruokia yms. mihin ja miten sattuu, jopa tuhoten tuotteita. Näitten sotkijoiden jälkeen ärsyttää yrittää etsiä haluamaansa kun tavarat on jätetty miten sattuu.

Vierailija
910/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kapula- jankutuksesta saisi varmaan aikaiseksi oman ketjun.

Vierailija
911/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta kapula- jankutuksesta saisi varmaan aikaiseksi oman ketjun.

Siitä on jo oma ketju. Hakemalla löydät niin voit kirjoittaa sinne.

Vierailija
912/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa selata kaikkea,joten saattaa olla jo täällä, mutta:

käteisellä maksettaessa vaihtoraha annetaan usein ensiksi setelit ja kuitti käteen ja siihen päälle kolikot. Monesti kolikot putoilee pitkin lattioita. Ammattitaitoiset myyjät joko jättää vaihtorahan virolaisittain siihen pikkutasolle tai antavat ensiksi kolikot käteen ja sitten setelit ja kuitti.

Kuka enää maksaa käteisellä? En ole nähnyt vuosiin käteisellä maksavia.

Kyllä minä eilen maksoin peräti kolmessa kaupassa käteisellä. Vaikka vaan siksi että kassahenkilöillä pysyy rahantuntemus . Ja muutenkin on kiva maksaa rahalla,etenkin jos on nuorempaa väkeä siinä jonossa.

Tein uudenvuodenlupauksen itselleni, että jatkossa käytän vain käteistä ruokakaupassa. Ja muissakin ostoksissa. Jos jossain Gigantissa ei käteinen käy, niin sitten en osta sieltä.

Jo nyt on jäänyt rahaa säästöön, kun käteistä käyttäessä tiedostan selvemmin rahanmenon ja teen järkevämpiä ostoksia. Oikein innostuin tästä nyt. Plus että kun käteistä pitää erikseen käydä nostamassa, niin sitä ei huvita kylvää ihan joka paikkaan. Auttaa taloudenhallinnassa huomattavasti.

Vierailija
913/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haisevat, peseytymättömät ihmiset rääpii tuotteita (esim. hedelmiä) tahmatassuilla ja jättää ne sitten ottamatta

Meillä päin rääpiminen tarkoittaa pään aukomista. 

Rääppiäiset on tilaisuus, jossa juhlat tai illanvieton (vast.) järjestäneet ihmiset syövät ja juovat seuraavana päivänä edellisenä päivänä syömättä ja juomatta jääneet syötävät ja juotavat.

Vierailija
914/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmän kaupoissa soitettava itsemurhamusiikki.

Vierailija
915/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut jonottajat tuuppii ostoskoria jalalla pitkin lattiaa. NE PINOTAAN SISÄKKÄIN! 

Vierailija
916/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoukset joita varten pitää rekisteröityä vaikka minne ja ladata vaikka minkäsorttista äppiä ja näitä sitten kassalla räpeltää jonon seisoessa takana. 

Vierailija
917/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aino mikä noista ärstyttää on hinnat.

Ja loppuneet "tarjoustuotteet".

Vierailija
918/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ajatuksissaan kaikille tulee joskus virheitä. Se on eri asia kuin laiskuus tai typeryys.

Minä osaan kyllä itsekin laittaa sen kapulan. Ei ärsytä jos joku ei laita.

Vierailija
919/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaiset kärryt ja korit.

Vierailija
920/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat, jotka yrittävät hevi-osastolla tunkea omat ostoksensa sinun sillä hetkellä käytössä olevalle vaa'alle, siinä välissä, kun sinä yhden punnitun tuotteen laitat koriin/kärryyn ja nostat sieltä punnitsemattoman vaa'alle. Tuota on tapahtunut jopa silloin, kun en ole vaa'an edestä askeltakaan mihinkään liikkunut. Ja vaikka muutaman askeleen päässä olisi useampia vapaita vaakoja.

Mä aina varmistan, että ei punnitse useampaa.

Ärsyttää ne, jotka punnitsee, ottaa sen lapun, katselee sitä hitaasti, miettii mihin kohtaa liimaa sen ja vielä sen kymmenen kertaa varmistavat taputtelemalla, että se tarra nyt varmasti on siinä pussissa kiinni. Sitten aletaan pistää pussin suuta solmuun siinä vaaan päällä ja muut odottaa.

En taputtele kymmentä kertaa, mutta minua opetettiin jo ihan lapsena, että se tarra tulee liimata oikeaan kohtaan, ettei se rypisty, koska rypistyneestä tarrasta ei pysty välttämättä lukemaan viivakoodia. Ja jos siinä selän takana tai muutaman askeleen päässä on muitakin vapaita vaakoja, niin niitä on ihan sallittua käyttää. Ei mahda missään olla kieltolappua, joka kieltäisi niiden käytön. Jonottaminen on silloin oma valita, jos muitakin vaakoja on vapaana. Itse ainakin valitsen vapaan vaa'an vaikka sinne olisi muutaman askeleen matka, koska lähes varmasti pääsen silloin nopeammin punnitsemaan, kuin odottamalla vuoroani toisen punnitsijan takana.