Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei

Vierailija
01.01.2025 |

Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä

Kommentit (1818)

Vierailija
861/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanottoseremonia kuten Alkossa jo on ovella. "Voinko auttaa"  ja mitä haluat?

Mitä ottaisit?  Hengähdä hetkeksi ja ota shotti. Mitä Sinulle kuuluu?

Vierailija
862/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut rääpii takimmaiset tuotteet joissa pisin päiväys, vaikka etummaisissakin on runsaasti päiväystä jäljellä

myyjä

Yksinasujana välillä joutuu niin tekemään joidenkin tuotteiden kohdalla, jotta ei tulisi turhaa hävikkiä. Eri tilanne, jos syöjiä on useampia. Ei kaikkien asiakkaiden elämäntilanne ole samanlainen. 

Mun piti tehdä niin silloin, kun äiti vielä eli ja kävin sille kaupassa.  En voinut käydä vähän väliä, joten ruuissa piti olla aikaa siihen viimeiseen myyntipäivään..  Äiti ei aina muistanut heti syödä tai ei halunnut.  Jääkaapista löytyi sitten vanhentuneita eineksiä jne.  Yritin aina ottaa sieltä takaa niitä tuoreimpia.  

Ajattelin aina, että asiakkaalla on oikeus valita.  

Tottakai asiakkaalla on oikeus valita. Jos kylmäkaapin hoitaja päättää päästä helpolla ja laittaa uudet tuotteet vanhojen taakse, otan sen tuoreimman sieltä takaa. Ja jos tässä on tyhmänovelasti käännelty päviäykset taaksepäin niin sehän vasta paistaa silmään. 

Markkiinataloudessa ei ole oikeutta haitata kauppiaan työtä tai sotkea paikkoja, mutta on kyllä vapaus valita itse missä kaupassa käy ja minkä tuotteen ottaa. Jos kauppais haluaa myydä vanhat ensin pois niin laittaa ne tuotteet päiväys kerrallaan hyllyyn. Niin helppoa se on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa voisi olla omat kassat, joilla voi hoitaa pelkät tupakan ostot ja veikkaukset. Sujuvoittaisi.

Mutta silloin suurimman osan ajasta se kassa olisi ilman kassahenkilöä joka tulisi aina sitten siltä ainoalta käytössä olevalta kassalta joka v*n välissä.

Amerikoissa näkee suuremmissa marketeissa ruuhka-aikoina avattavia 10 items or less -pikakassoja, mutta ne eivät ilmeisesti toimi kovin hyvin.

Kassoilla ei ole kanttia kyykyttää maksavia asiakkaita, joilla on erilaisia käsityksiä siitä paljonko 10 on juuri silloin ĵa siinä paikassa.

Vierailija
864/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut rääpii takimmaiset tuotteet joissa pisin päiväys, vaikka etummaisissakin on runsaasti päiväystä jäljellä

myyjä

Teen aina näin. Vaadi että maitokaapin tms hoitaja laittaa ne vanhimmat tuotteet hyllyyn ja odottaa että ne menee ennenkuin työnnät uudet esille.

Jos yrität tunkea kaikki hyllyt kerralla täyteen, kaikki ottavat uusimmat päiväykset - sen seurauksena jää vain vanhat ja miltä se sitten näyttää kun naapurin marketti myy pari päivää tuoreempaa tavaraa? Sinulla jää varastot käsiin jos et jaksa vaatia myyjiltäsi mitään. 

Vierailija
865/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellä olija ei laita kapula hihnalle

Miksi stressaat itseäsi moisella mitättömällä asialla? Laitat itse, tai odottelet ihan rauhassa, että edelläsi olevan ostokset liikkuvat reilusti eteenpäin. 

Ei elämä ole niin vakavaa, eikä sinun kauppa-asiointi hidastu sen kapulan takia.

Tämä.  Nämä kapulan laittamisesta niin suunnattomasti huolta kantavat tyypit on varmaan niitä tiukkapipoisimpia mitä olla voi.  Ihmettelen aina, miten näin mitättömästä asiasta voi joku stressaantua.

Joillekin ihmisille kaikki on stressin aihe.  Kerrostaloissa ne on niitä, joille naapurin naaman näkeminenkin on liikaa.

Vierailija
866/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun ainoa poistumistie on kassojen kautta. Ainakin omassa lähimarketissani on näin, ja sitä kautta on epämiellyttävää mennä, jos ei osta mitään. Kassojen välit ovat aina tukossa asiakkaista ja ostoskärryistä, joten niistä on inhottavaa pujotella läpi.

Vierailija
867/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Logiikka on siinä, että jokainen huolehtii omista ostoksistaan ja panee kapulan merkiksi kassalle, että siitä alkaa minun ostokseni.  

Niin, tai että siihen päättyy minun ostokseni.

Minusta on loogisempaa ja selkeämpää, että jokainen laittaa kapulan peräänsä merkiksi seuraavalle että minä olen nyt valmis, voit ruveta siirtämään omia tavaroitasi hihnalle.

Vierailija
868/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään muu kuin kalliit hinnat!

Vierailija
869/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kapula-asia kuuluu myös kuuluisaan "En mä vttu viitsi" - sarjaan.

Ei se ole iso vaiva ostostensa jälkeen heittää sitä pulikkaa siihen hihnalle. Jouduttaa kaikkien asiointia. Siinä se on muutaman sentin päässä sun kädestä, ja tavaraa hihnalle latoessa riittää yksi vaivainen ranneliike ja sormien koukistus. Mutta kun mä en vaaaan viitsi ja fuck you all!!!

Pakasteita ja kylmätuotteita näkee kaupoissa jätetyn vääriin hyllyihin ja paikkoihin, kun ei halutakaan niitä ostaa, ja se hävikki menee suoraan hintoihin, kun ei niitä enää voi edes aletuotteena myydä.

Ei ole myöskään iso vaiva ajaa parkkiruutuun niin, että täyttää vain sen yhden paikan, ei puolta siitä viereisestäkin. Tämä usein nähty, ja markettienkin pihalla, ruuhka-aikaan.

Iso typeryys on myös inva-paikkojen väärinkäyttö!!!!!

Samoin ajetaan niin, että itse kyllä pääsee hyvin ulos, mutta 5 sentin päähän siitä viereisestä, jolloin on mentävä pelkääjän puolelta, tai vaikka sitten takakontin ovesta sisälle.. 

Tupakointipaikoilla ei mitenkään viitsitä tumpata kunnolla ja laittaa natsaa siihen tarkoitettuun purkkiin tai pyttyyn, vaan se jauhetaan roskaksi kengän alle. Laiskimmat heittää palavan natsan maahan.

Roskisten vieressä on usein iso kasa saastaa, ja roskiksessa muutama paperinpala.

Koiranpaskaa on katujen varret täynnä. 

Kierrätyspisteiden ympärille ja metsiin heitetään romut, jääkaapit ja pesukoneet, ympäristöautoon ei viedä kai enää mitään, vaan heitetään minne muiden silmä ei näe.

Tämä viitsimättömyys, laiskuus ja saamattomuus näkyy ihan jokapäiväisessä elämässä, ja tuo kapulankäyttö on vain yksi esimerkki siitä. 

Vierailija
870/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää ne jotka kuvittelee että pitäs laittaa kapula omien ostosten perään. Kerran maksoin häntäilijän kaljan kun ei viitsinyt erotella ostoksiaan jälkeeni -toki otin sen mukaan ja sain mulkaisuja kun join sen kaupan pihassa sen nähden 

Niin siinä käy kun olet idiootti joka ei merkkaa mihin ostoksesi päättyvät. Toivottavasti ylimääräinen kalja maistui.

Vierailija
871/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut laittavat kapulan toisen ihmisen ostosten jälkeen, omia ostoksiaan varten. Ei omansa jälkeen. Ei edessä oleva ole vastuussa jälkeen tulevan ostoksista.

Ei niitä kapuloita ole ennenkään tarvinnut. Mikä vaikeus on sanoa että tässä on raja, nämä minun? Laittaa kapuloita rattaisiin, vanha suomalainen sananlasku!

Turhaa ja ylimääräistä selvittelyä, joka todennäköisesti menee toistuvasti pieleen kuten kommunikaatiolla on tapana. Kapula on paljon selkeämpi kaikille osapuolille.

Vierailija
872/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, vai että kokonaan  ilman kapulaa? :D

Monella samanlainen tarjoustuote, ja niitä siinä sitten peräkkäin, osa heittelee ostoksia huolimattomasti ja jopa kapulasta huolimatta ne usein saattavat mennä sekaisin, ja kassa kyselee kenen mikäkin on, kun ei ole maltettu yhtään väliä jättää, vaan on muka niin prkeleen kiire sen seuraavan persiiseen tulla tönimään. :D

Tässä nämä ovat minun, ei tuo maitopurkki, vaan nämä kaksi jogurttipurkkia vain...blaa blaa, ja sekunti menisi siihen kapulan laittamiseen :D

Vierailija
873/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävi vahingossa etten hoksannut sitä kapulaa laittaa ostosteni perään. Olin ajatuksissani ja lisäksi taisin laittaa kapulan jo ennen ostoksiani. Ehkä tämänkin takia sitten "mokasin".

Ainakin takanani tulevan mielestä joka antoi ostostensa sekaantua minun ostoksiini. Jotain huomioita ainakin halusi tehdä minun virheestäni.

Todella ärsyttävä ja pikkumainen asiakas se takana tulija. Mahtaa olla rasittava nainen myös läheisilleen.

Vierailija
874/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tottakai asiakkaalla on oikeus valita. Jos kylmäkaapin hoitaja päättää päästä helpolla ja laittaa uudet tuotteet vanhojen taakse, otan sen tuoreimman sieltä takaa. Ja jos tässä on tyhmänovelasti käännelty päviäykset taaksepäin niin sehän vasta paistaa silmään. 

Markkiinataloudessa ei ole oikeutta haitata kauppiaan työtä tai sotkea paikkoja, mutta on kyllä vapaus valita itse missä kaupassa käy ja minkä tuotteen ottaa. Jos kauppais haluaa myydä vanhat ensin pois niin laittaa ne tuotteet päiväys kerrallaan hyllyyn. Niin helppoa se on." 

Se on tarkoituksella niin että uudemmat ovat takana, jotta tuotteet poimittaisiin hyllystä oikeassa järjestyksessä, eli aikaisemmin vanhentuvat ensin. Sinun on tarkoitus ottaa sen ensin vanhentuva, eikä ronkkia uudempia sieltä takaa. Tulee ihan saatanasti hävikkiä jos kaikki etsivät vain niitä uusimpia, eivätkä kuluta tuotteita aikajärjestyksessä. Arvaapa kuka sen hävikin sitten maksaa, se menee hintoihin. Ja onhan se ihan puhdasta haaskausta ylipäänsäkin jos tavaraa menee hävitykseen vain sen takia, että porukka ottaa aina vain uusinta erää.

Poikkeuslupa sinkuille, joilla saattaa maitopurkin kulumiseen mennä koko viikko ja tarvitsevat siksi pidemmän päiväyksen. Muuten siihen ei ole mitään perustetta.

Vierailija
875/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka pakkaavat tavaroitaan heti kassan jälkeen, eivät siis kassahihnan päässä niin kuin on tarkoitettu. Siinä sitten vielä jäpittää pakkaavat ihan iholla kiinni kun itse yrittää maksaa omia ostoksiaan.

Vierailija
876/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset. jotka tekevät siitä kapulan laitosta kassahihnalle jonkun numeron tai ongelman. Minusta se laittaa, kuka ehtii ja viitsii. Eihän se ole kuin sekunnin homma, niin ihan sama kuka sen milloinkin tekee. Jos edellinen ei ole laittanut, niin laitan itse. Ei ole sen isompi asia. 

Ei se mikään iso asia ole, mutta sitä suuremmalla syyllä ei luulisi olevan vaikeaa se kapulan laitto. Olisi kaikkein sujuvinta kun jokainen laittaisi sen peräänsä ja se siitä.

Vierailija
877/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat jotka antavat pienten lastensa olla ostoskärryissä paskaisilla kengillään. Siis kärryissä, ei siinä lastenistuimessa mikä kärryissä usein on. 

Vierailija
878/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset (usein vähän jo varttuneemmat naisoletetut) jotka käyttävät pikakassaa täysien ostosten kanssa. Mikähän järki siinäkin on? Onko se jotenkin hienoa itse scannata pari muovikassillista ostoksia? Outo juttu.

Vierailija
879/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan aina, koska tiedän, että moni harmistuisi ellen laittaisi.

Minulle taas on yksi lysti, laittaako edellä oleva tai ei.

Vierailija
880/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi stressaat itseäsi moisella mitättömällä asialla? Laitat itse, tai odottelet ihan rauhassa, että edelläsi olevan ostokset liikkuvat reilusti eteenpäin. 

Ei elämä ole niin vakavaa, eikä sinun kauppa-asiointi hidastu sen kapulan takia.

Tämä.  Nämä kapulan laittamisesta niin suunnattomasti huolta kantavat tyypit on varmaan niitä tiukkapipoisimpia mitä olla voi.  Ihmettelen aina, miten näin mitättömästä asiasta voi joku stressaantua.

Joillekin ihmisille kaikki on stressin aihe.  Kerrostaloissa ne on niitä, joille naapurin naaman näkeminenkin on liikaa.

No se nyt on kaikkein tyhmintä olla leväperäinen kapulan kanssa tai odotella että tulee iso väli ostosten välille. Se on myös kassalle avuksi, että ostokset on kapuloilla eritelty ja säästytään turhilta epäselvyyksiltä. Jos ei kykene niin simppeliin asiaan kuin kapulan laittamiseen, niin kannattaa mennä kotiin kasvamaan ja laittaa äiti ostoksille.