Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei
Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä
Kommentit (1818)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut rääpii takimmaiset tuotteet joissa pisin päiväys, vaikka etummaisissakin on runsaasti päiväystä jäljellä
myyjä
Käyn harvoin kaupassa, joten ärsytän sitten sinua.
Luulin, että kaikki hyllyssä oleva on myytävänä.
Samoin toimin, kun käyn iäkkäälle sukulaiselle kaupassa, valitsen todellakin sen pisimpään säilyvän tuotteen.
Vierailija kirjoitti:
pitkät kassajonot ja joku alkaa siinä ostamaan veikkauskuponkeja
Myös se on kaupalle bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kävi vahingossa etten hoksannut sitä kapulaa laittaa ostosteni perään. Olin ajatuksissani ja lisäksi taisin laittaa kapulan jo ennen ostoksiani. Ehkä tämänkin takia sitten "mokasin".
Ainakin takanani tulevan mielestä joka antoi ostostensa sekaantua minun ostoksiini. Jotain huomioita ainakin halusi tehdä minun virheestäni.
Todella ärsyttävä ja pikkumainen asiakas se takana tulija. Mahtaa olla rasittava nainen myös läheisilleen.
No ajatuksissaan kaikille tulee joskus virheitä. Se on eri asia kuin laiskuus tai typeryys.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka pakkaavat tavaroitaan heti kassan jälkeen, eivät siis kassahihnan päässä niin kuin on tarkoitettu. Siinä sitten vielä jäpittää pakkaavat ihan iholla kiinni kun itse yrittää maksaa omia ostoksiaan.
Joo, se on kyllä käsittämätöntä että jäädään munimaan siihen maksupäätteen viereen niin ettei seuraava pääse siihen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellä olija ei laita kapula hihnalle
Teen itse niin, että laitan ostokseni silti tämän edellä olevan perään. Jos ei tajua laittaa kapulaa, niin saa sitten selventää kassalle mihin ostoksensa päättyvät. Ehkä oppivat siitä. Yleensä ovat sanoneet tämän jo ennen omien ostoksieni piippausta. Vähemmällä vaivalla pääsisivät sen kapulan laittamisessa.
Mä taas teen niin, et ostan itselleni ne perässä tulevat toisen ostoksetkin, jos ei älyä kapulaa laittaa. Itse en kapulaa perässäni laita. En edes anna kassan korjata erehdystä, vaikka takana tuleva kuinka panikois. Kukaan ei pysty todistaa, ettei ne ole mun, jos väitän vastaan, eikä hihnalla ole kapulaa. Ostan ne, vaikken tarvii niitä. Oppiipahan takana tuleva kerrasta tai hakee jatkossakin tuotteensa kaupasta uudelleen. Se on mukavaa, ku ei oo niin rahasta kii, ni ei tarvii stressata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan aina, koska tiedän, että moni harmistuisi ellen laittaisi.
Minulle taas on yksi lysti, laittaako edellä oleva tai ei.
No ei se nyt hetkauta hirveästi, mutta ärsyttää jos jollakin on asenne että minähän en kapuloita käytä ja herran haltuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen itse niin, että laitan ostokseni silti tämän edellä olevan perään. Jos ei tajua laittaa kapulaa, niin saa sitten selventää kassalle mihin ostoksensa päättyvät. Ehkä oppivat siitä. Yleensä ovat sanoneet tämän jo ennen omien ostoksieni piippausta. Vähemmällä vaivalla pääsisivät sen kapulan laittamisessa.
Mä taas teen niin, et ostan itselleni ne perässä tulevat toisen ostoksetkin, jos ei älyä kapulaa laittaa. Itse en kapulaa perässäni laita. En edes anna kassan korjata erehdystä, vaikka takana tuleva kuinka panikois. Kukaan ei pysty todistaa, ettei ne ole mun, jos väitän vastaan, eikä hihnalla ole kapulaa. Ostan ne, vaikken tarvii niitä. Oppiipahan takana tuleva kerrasta tai hakee jatkossakin tuotteensa kaupasta uudell
Joo, ihan varmasti alat makselemaan ostoksia joita et halua etkä tarvitse. Ja lisäksi seuraava asiakas vain hiljaa katselee vierestä kun teet näin. Variksetkin uskovat.
Vierailija kirjoitti:
Nyrpeä kassa ja myyjät
Kehnosti hoidettu perehdytys.
Tosin, jos olet se ei-toivottu ahdistava ihailija, jonka asiointi on kauhistus kaikille, nyrpeydelle on perusteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas teen niin, et ostan itselleni ne perässä tulevat toisen ostoksetkin, jos ei älyä kapulaa laittaa. Itse en kapulaa perässäni laita. En edes anna kassan korjata erehdystä, vaikka takana tuleva kuinka panikois. Kukaan ei pysty todistaa, ettei ne ole mun, jos väitän vastaan, eikä hihnalla ole kapulaa. Ostan ne, vaikken tarvii niitä. Oppiipahan takana tuleva kerra
siis ikinä se takana tuleva ei hiljaa sivussa katsele vaan reagoi yleensä viimeistään kol.annen tuotteensa kohdalla. Yleensä jotain vihannesta, lihapakettia tai tölkkiä. Not a biggy. Ei mikään iso taloudellinen menetys, mut hyvät naurut.
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen nykytyyli tehdä hyllyttäminen aukioloaikoina. Ärsyttävää kun kaupan käytävät täynnä myyjiä tukkimassa käytäviä.
Toki tämä ei ole myyjien vika, ehkä se vaan on liian kallista hyllyttää ennen kuin kauppa aukeaa. Tai sitten toimitukset tulee nykyään miten sattuu ympäri päivää.
Haluatko todella maksaa siitä, ettet kestä nähdä työntekoa?
Hintoihin ne tuollaiset kosmeettiset kulut joudutaan lisäämään.
Yhden hengen taloudessa pitää ottaa takarivin parempipäivätyt tuotteet, jotta ne eivät vanhene ennen käyttöä. Jos taloudessa on monta syömäriä, tyhjenee kaapit nopeasti. Kun tajuaa tarvittaessa ottaa takaa, niin ei harmita yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Takana olijan tulee laittaa kapula hihnalle.
Hitaat pullonpalauttajat, jotka laittavat pullon hitaasti ja sitten katsovat näyttöä, että tuliko summa varmaan ylös ja sitten hitaasti ottavat seuraavan pullon ja sama jatkuu...
Vierailija kirjoitti:
Pyöröovissa samaan, liian ahtaaseen koloon ja selkään kiinni tunkijat.
Miten tätäkin voi joku alapeukuttaa? Onko ahtaaseen koloon ja selkään kiinni tunkeminen teistä ok ja jotenkin puolusteltavissa?
Vierailija kirjoitti:
Likaisissa vaatteissa haisevat köyhät ja työläiset !
Mene nyt hyvä ihminen sinne hienoon kauppaasi, vaikka ei sun sinnekään kyllä kuulu mennä! Olet näitä maan alhaisia. Joka itsensä ylentää se alennetaan senkin paskaperse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi stressaat itseäsi moisella mitättömällä asialla? Laitat itse, tai odottelet ihan rauhassa, että edelläsi olevan ostokset liikkuvat reilusti eteenpäin.
Ei elämä ole niin vakavaa, eikä sinun kauppa-asiointi hidastu sen kapulan takia.Tämä. Nämä kapulan laittamisesta niin suunnattomasti huolta kantavat tyypit on varmaan niitä tiukkapipoisimpia mitä olla voi. Ihmettelen aina, miten näin mitättömästä asiasta voi joku stressaantua.
Joillekin ihmisille kaikki on stressin aihe. Kerrostaloissa ne on niitä, joille naapurin naaman näkeminenkin on liikaa.
"Ihmettelen aina". Käykö sulle useinkin niin, että kapula "unohtuu", ja sitten saat taas "ihmetellä aina"?
Vierailija kirjoitti:
Se, kun ainoa poistumistie on kassojen kautta. Ainakin omassa lähimarketissani on näin, ja sitä kautta on epämiellyttävää mennä, jos ei osta mitään. Kassojen välit ovat aina tukossa asiakkaista ja ostoskärryistä, joten niistä on inhottavaa pujotella läpi.
Ja se, että kauppaan sisälle päästäkseen asiakasta kävelytetään mahdollisimman pitkästi. Arkkitehti on usein suunnitellut kyllä ovia, mutta ensi töikseen ainakin S-kauppa tukkii kaikki muut sisään- ja ulosmenoaukot paitsi yhden, että asiakkailla olisi mahdollisimman hankalaa.
Kauppojen nykytyyli tehdä hyllyttäminen aukioloaikoina. Ärsyttävää kun kaupan käytävät täynnä myyjiä tukkimassa käytäviä.
Toki tämä ei ole myyjien vika, ehkä se vaan on liian kallista hyllyttää ennen kuin kauppa aukeaa. Tai sitten toimitukset tulee nykyään miten sattuu ympäri päivää.