Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

En ole alkoholisti vaikka nautin taas viiniĂ€ đŸ·

Vierailija
01.03.2025 |

Viimeksi toissapÀivÀnÀ. Asiat hoituu, en sekoile missÀÀn pultsarijengeissÀ.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Seli seli.

2/13 |
01.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Työtilanteen mukaan kÀyn pikkuprismassa pari kertaa viikossa.

En ole alkoholisti, mutta mielestÀni minulla on alkoholiongelma.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Työtilanteen mukaan kÀyn pikkuprismassa pari kertaa viikossa.

En ole alkoholisti, mutta mielestÀni minulla on alkoholiongelma.

MinĂ€ juon koska en kestĂ€ todellisuutta enÀÀ selvin pĂ€in. Olen aivan yksin. 

Vierailija
4/13 |
01.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Nautin sinum tavoin toissa pÀivÀnÀ viiniÀ. Kuljeskelin kaupungilla ja poikkesin matkalla sopiville paikoille lasilliselle.

Laskin seuraavana pÀivÀnÀ, ettÀ sen pÀivÀn viiniannokset oli kaikkiaan kaksi pullollista.

En ole rappioalkoholisti. Mutta karkaa lapasesta helposti. Ensin lasi silloin, toinen tÀllöin. Ja kohta joka pÀivÀ lasillinen, kaksi, kolme...

Vierailija
5/13 |
01.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Itse en pidĂ€ alkoholin mausta. Aiemmin join mukana kun mieskin joi. Tapa jĂ€i kun erosin. 

Vierailija
6/13 |
01.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kaikki tÀÀllĂ€ juomisestaan puhuvat ja juuri aloittajat ovat ongelmakĂ€yttĂ€jiĂ€, joilla ei ole muuta tekemistĂ€ elĂ€mĂ€ssÀÀn kuin trollailla tÀÀllĂ€ joko humalassa tai nousutiloissaan.Ja aina juoda. 

Vierailija
7/13 |
01.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tÀÀllĂ€ juomisestaan puhuvat ja juuri aloittajat ovat ongelmakĂ€yttĂ€jiĂ€, joilla ei ole muuta tekemistĂ€ elĂ€mĂ€ssÀÀn kuin trollailla tÀÀllĂ€ joko humalassa tai nousutiloissaan.Ja aina juoda. 

Viinilasi toisessa kÀdessÀ tÀnne vastailen. KÀvin hiljattain paikallisesssa baarissa, jossa törmÀsin nuoruusaikaisiin tuttuihin. HÀmmÀstelivÀt, ettÀ olen oikein löhtenyt JUOMAAN. En viitsinyt sanoa, ettÀ juon kotona joka viikonloppu pÀÀn nollille, mutta ei siitÀ kukaan tiedÀ.

Vierailija
8/13 |
01.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinĂ€ en juo ollenkaan. Alkoholi on solumyrkky, joka ei ole hyvĂ€ksi ihmiselle. Aiheuttaa vakavia sairauksia. 

TiedÀn, ettÀ ette pidÀ kommentista, mutta kannattaa lopettaa juominen. Ihminen ei tarvitse alkoholia mihinkÀÀn. Jos on vaikeaa lopettaa, niin hankkikaa apua ihan oman terveytenne vuoksi.

Vierailija
9/13 |
01.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinÀkÀÀn en ole alkoholisti. Juon vodkaa n. 3vrk. vÀlein. En myöskÀÀn juo "liikaa" aikoihin, jolloin se aiheuttaisi haittaa, hÀpeÀÀ tai muita kiusallisia tilanteita niin itselle kuin muille. Onpahan vain apua siitÀ, mikÀli lÀÀkÀrit mÀÀrÀisivÀt helpommin lÀÀkityksiÀ jÀnnittÀmiseen, stressiin, ei tarvitsisi lÀÀkitÀ alkoholilla oireita.

Vierailija
10/13 |
01.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Koen ettÀ mulle on muodostumassa alkoholiongelma, kun viimeiset 2kuukautta olen tissutellut 2-4x viikossa iltaisin. KÀyn kuitenkin töissÀ ja elÀmÀssÀ on muutakin sisÀltöÀ, mutta jostain syystÀ aina iltaisin yksin tekee mieli vetÀÀ pienet kÀnnit tai hiprakat. YleensÀ kerran viikonlopussa juon 9 annosta jolloin tulen kÀnniin ja sitten arkihiprakat on 3-6 annosta. Huomenna aion leikata mun passin kahtia ja olla vÀhintÀÀn 2kk kokonaan juomatta (ilman passia mulle ei myydÀ ikinÀ kaupassa ja passi vanhentuu 2kk pÀÀstÀ)

Vierailija
11/13 |
01.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Elin lapsuudessa ja nuoruuden parisuhteessa alkoholistien kanssa. SiltÀ pohjalta minulla on nÀkökulmaa, miltÀ touhu lÀheisille nÀyttÀÀ. Oli jotenkin pysÀyttÀvÀÀ, kun huomasin, ettÀ taidan itse olla kÀÀntymÀssÀ samalle tielle.

Vierailija
12/13 |
01.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen ettÀ mulle on muodostumassa alkoholiongelma, kun viimeiset 2kuukautta olen tissutellut 2-4x viikossa iltaisin. KÀyn kuitenkin töissÀ ja elÀmÀssÀ on muutakin sisÀltöÀ, mutta jostain syystÀ aina iltaisin yksin tekee mieli vetÀÀ pienet kÀnnit tai hiprakat. YleensÀ kerran viikonlopussa juon 9 annosta jolloin tulen kÀnniin ja sitten arkihiprakat on 3-6 annosta. Huomenna aion leikata mun passin kahtia ja olla vÀhintÀÀn 2kk kokonaan juomatta (ilman passia mulle ei myydÀ ikinÀ kaupassa ja passi vanhentuu 2kk pÀÀstÀ)

TÀmÀ on kun minun elÀmÀstÀ. TsemppiÀ sulle irtaantumiseen!

Vierailija
13/13 |
01.03.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinĂ€ olin alkoholisti-isĂ€n tyrannisoimasta perheestĂ€. HĂ€n osasi osansa, oli tykĂ€tty, sosiaalinen. ÄitiĂ€ni pidettiin outona ja tosikkona. HĂ€n oli kuitenkin sikĂ€li turvallinen, oli kotona, vaikkei lĂ€snĂ€. Tarkoitan tĂ€llĂ€ sillĂ€, ettĂ€ konkreettisesti oli kotona selvinpĂ€in, mutta hĂ€n ei osoittanut empatiaa. Mieleni oli lapsena vielĂ€ kirkas, ikinĂ€ en juo. Voitin parina vuotena kouluasteellani raittiuskilpakirjoitus kilpailun. Sain palkinnonkin. Se ei ilmeisesti miellyttĂ€nyt kotona, en saanut oikein mitÀÀn palautetta. Olen luisunut pÀÀtöksissĂ€ni, tiesin heti ensikĂ€nnin ollessa kyseessĂ€, tĂ€mĂ€ on mun juttu. Ei se ole. On ollut vaihtelevaa, olen jĂ€rkevĂ€ ja vĂ€lillĂ€ jĂ€rjen ÀÀni on puhunut. Tavoite on tĂ€ysraittius. Tietysti!

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yksi kaksi viisi