Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei

Vierailija
01.01.2025 |

Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä

Kommentit (1818)

Vierailija
841/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko on ollut? Nuo sormien nuolijat hedelmäpussia aukaistessaan ja niillä samoilla kuolaisilla sormilla  tuotetta punnitsemaan :( 

Hyi helkutti, ei tulisi mielenkään alkaa kaupassa nuoleskelemaan sormia. Ensin kosket niihin kämäsiin kärryihin/koreihin. Vanhemmat ihmiset tätä tekee.

Niitä hedelmäpusseja ei kuivilla sormilla saa auki kun sormet vaan luistaa siinä muovin pinnalla. Itse en nuole näppejä vaan kostutan niitä sylkemällä hitusen sormiin, sitten saa pussin auki.

Ehkä kaupoissa voisi olla hevi-osastolla pumppupulloja, joista saa suihkautettua näpeilleen vettä ennen pussin avaamista? Tai vaikka käsidesiä (nestemäinen versio eikä limainen).

Mä käytän luonnon omaa liukastetta eli munahikeä. Saa heviosastolla operoida ihan vapaasti.

T: Urpo

Vierailija
842/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...sama juttu paistopisteellä, josta ei oikein enää tee mieli ottaa mitään. Lattialla donitseja ja olen nähnyt kakaroita ronkkimassa tuotteita suuhunsa, paljain käsin.

Ainakin Lidlin paistopisteissässä on niin onnettomat ottimet, että en yhtään ihmettele, jos donitsi löytää itsensä lattialta. Myyjät ja muut asiakkaat paheksuvat oman käden oikeutta, vaikka noudattaisikin Kosketus on ostopäätös -politiikkaa.

Yksi toimiva ratkaisu olisi irtoperunalaarilta tuttu muovipussi, jonka avulla voisi noukkia haluamansa tuotteet.

Nää paistopisteiden pihdit on mietityttäneet...niissä pihdeissähän on ties kuinka monen asiakkaan bakteerit. Eikö hygieenisempäämolisi ottaa se tuote hyllyltä suoraan käsin ja laittaa pussiin? Niinkuin heviosastolla. Oikeastaan mikään ei ärsytä kaupassa käydessä, muutama yli- innokas tai pelokas korona- aikoina joistain turvaväleistä tai maskeista kiukutteli mutta ne lähinnä nauratti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellä olija ei laita kapula hihnalle.

Voit laittaa sen itse.

Vierailija
844/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko on ollut? Nuo sormien nuolijat hedelmäpussia aukaistessaan ja niillä samoilla kuolaisilla sormilla  tuotetta punnitsemaan :( 

Hyi helkutti, ei tulisi mielenkään alkaa kaupassa nuoleskelemaan sormia. Ensin kosket niihin kämäsiin kärryihin/koreihin. Vanhemmat ihmiset tätä tekee.

Niin, tässähän kumoutuu esim. käsidesin vaikutus, aika turhaa kuten maskitkin. Epidemioita on lähes mahdoton välttää. Jos kaupasta selviää käyttämättä koria tai kärryjä, hyvä. Mutta on siihen itse tuotteeseenkin joku muu ehkä koskettanut ja ainakin kassa ja se tuote kulkee vielä kahden kassahihnan kautta...no, bakteerikammoisten ongelmia, maalaistytöllä on vastustuskyky kunnossa. Eikä ärsytä mikään.

Vierailija
845/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan ajokortti ei ole virallinen henkilötodistus. Pankkiasioita hoitaessa käy vain passi tai henkilökortti.

Lait ovat siinä mielessä käteviä, että niistä on yleensä selvä teksti lukuineen ja pykälineen. Niin varmaan tästäkin.

Sitä odotellessa voi lukaista vaikkapa Osuuspankin ajatuksia jälkimmäisestä aiheesta.

https://www.op.fi/turvallinen-asiointi/hyvaksyttavat-henkilollisyystodi…

Uudehkolla ajokortilla pääsee yllättävän pitkälle -- niin ja pankkitunnuksilla tietysti.

Vierailija
846/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellä olija ei laita kapula hihnalle.

Voit laittaa sen itse.

Jos yletyn. Edelläolija on lähempänä kapulaa ja olisi loogisempaa, että hän sen laittaisi. Useimmat kyllä laittavatkin, onneksi. 

Vierailija
847/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassaneidit, jotka flirttailee, mutta maksutapahtuman jälkeen eivät vilkaisekaan minuun päin, kun pakkaan ostoksiani. Otapa tuosta selvää ovatko kiinnostuneita vai ei.

Eihän sitä koskaan voi tietää.

Valistuneen arvauksen voin toki esittää.

Vierailija
848/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut rääpii takimmaiset tuotteet joissa pisin päiväys, vaikka etummaisissakin on runsaasti päiväystä jäljellä

myyjä

Yksinasujana välillä joutuu niin tekemään joidenkin tuotteiden kohdalla, jotta ei tulisi turhaa hävikkiä. Eri tilanne, jos syöjiä on useampia. Ei kaikkien asiakkaiden elämäntilanne ole samanlainen. 

Mun piti tehdä niin silloin, kun äiti vielä eli ja kävin sille kaupassa.  En voinut käydä vähän väliä, joten ruuissa piti olla aikaa siihen viimeiseen myyntipäivään..  Äiti ei aina muistanut heti syödä tai ei halunnut.  Jääkaapista löytyi sitten vanhentuneita eineksiä jne.  Yritin aina ottaa sieltä takaa niitä tuoreimpia.  

Ajattelin aina, että asiakkaalla on oikeus valita.  

Vierailija
849/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellä olija ei laita kapula hihnalle

Ja sitä kapulaa ei aina ylety ottamaan ja laittamaan hihnalle itse. Minulle on käynyt vaikka kuinka monesti niin, että kun sitten alan laittaa ostoksiani hihnalle (toki pitäen kunnon välin edelläolijan ostoksiin), tuo edelläolija on kääntynyt katsomaan minua, joskus ärtyneenä. Hän siis huomaa minut, muttei siltikään vaivaudu laittamaan sitä kapulaa, vaikka ylettyisi siihen.

Vierailija
850/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarket, K-Supermarket, Prisma

Kaupoissa loistava tarjonta ja hyvä asioida, kunnes

KASSALLE MAKSAMAAN uiddu

Hirveät jonot eli kassoja puolet liian vähän.

Mitä kaupat antavat vastapalveluksi, että viemme rahamme niihin? 

Pian lopetan kaupassakäynnin kokonaan ja tilaan kotiin kerran viikossa tarkoittaen, että heräteostokset ja tuotteiden määrät harkittuja.

Kauppojen palveluhaluttomuus ryöstövoitto edellä vie tähän ostokäyttäytymiseen.

Vierailija
851/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassamyyjä tervehtii edeltävää asiakasta, mutta ei sano sinulle mitään, vaikka tervehtisit ensin. Jälkeesi tulevaa tervehtii taas.

Näin käy aina toisinaan ja silloin mietin, että mikähän minussa oli vikana.

Vierailija
852/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...sama juttu paistopisteellä, josta ei oikein enää tee mieli ottaa mitään. Lattialla donitseja ja olen nähnyt kakaroita ronkkimassa tuotteita suuhunsa, paljain käsin.

Ainakin Lidlin paistopisteissässä on niin onnettomat ottimet, että en yhtään ihmettele, jos donitsi löytää itsensä lattialta. Myyjät ja muut asiakkaat paheksuvat oman käden oikeutta, vaikka noudattaisikin Kosketus on ostopäätös -politiikkaa.

Yksi toimiva ratkaisu olisi irtoperunalaarilta tuttu muovipussi, jonka avulla voisi noukkia haluamansa tuotteet.

Nää paistopisteiden pihdit on mietityttäneet...niissä pihdeissähän on ties kuinka monen asiakkaan bakteerit. Eikö hygieenisempäämolisi ottaa se tuote hy

Täyshygieenidyyteen me ei koskaan päästä, eikä varmaan ole tarpeenkaan.  Minulle riittää se, että aina kaupasta tultuani menen melkein ensimmäiseksi käsipesulle.  

Meidän on joka tapauksessa koskettava erilaisiin asioihin ja tavaroihin, niin työssä kuin muuallakin, koko ajan.  Olin itse työssä kirjastossa, jossa käsieni kautta kulki satoja ellei tuhansia kirjoja päivässä, ja jokaiseen niistä minun oli koskettava.  Ei siinä voinut ruveta miettimään, kuka ja ketkä siihen kirjaan oli koskenut ennen minua.

Vierailija
853/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassamyyjä tervehtii edeltävää asiakasta, mutta ei sano sinulle mitään, vaikka tervehtisit ensin. Jälkeesi tulevaa tervehtii taas.

Näin käy aina toisinaan ja silloin mietin, että mikähän minussa oli vikana.

Turhempiakin asioita voit tietysti mietiskellä, mutta ihan oikeesti ; mitä välii?

Vierailija
854/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole alkoholitarjontaa lainkaan. Jos olis, ostaisin enemmän ja tuhlaisin pidempään kierrellen. 

Eduskuntaan aloite.

Kauppias kiittää. Asiakas kiittää. 

Vierailija
855/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kassa tai asiakas kommentoi ostoksia, siitä en tykkää.

Tuli mieleen, kun joskus nuorena tyttönä ostin paistopisteeltä välipalaksi pasteijan. Myyjä totesi kassalla, että jaaha, lihapasteija. Sanoin, että se oli itse asiassa fetapasteija. Myyjä tokaisi ivallisella äänellä "Se ei kyllä yhtään sen terveellisempi ole, yritätkö laihduttaa vai?" Ajattelin, että mitä helvettiä ja se taisi näkyä ilmeestänikin :D

Vierailija
856/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ovella pitäis saada näkäräiset.

Joka osastolle siirtyessä (kodinpuhtaus, taloustuotteet, tekniikka, paperi, siivous, liha, he-vi, lihakala tuoretiski, maito-rasvat, kodintekstiilit, kosmetiikka, urheilu, muoti, lehdet).

Jengi ostais enemmän.

Vierailija
857/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaupan taholta asiakkaille viihtyisyyttä lisäävää ja kohottavaa alkoholitarjontaa lainkaan. Jos olis, ostaisin enemmän ja tuhlaisin pidempään kierrellen. 

Eduskuntaan aloite.

Kauppias kiittää. Asiakas kiittää. 

Vierailija
858/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkaat valot, häly ja melu. Jättimarketeissa on helvettiä. Kaipaisin niihin useampia uloskäyntejä ja kassoja niiden lähelle, hieman kuin tavarataloissa, siis että olisi useita kassapisteitä, kun nyt kaikki ovat yhdessä paikassa ja yhdessä rivissä ja kaikkien pitää kiertää suunnilleen sama kierros marketissa. Joudun vähän paniikkiin marketeissa. Pehmeämpi valaistus ja klassinen musiikki hiljaa taustalla sopisi minulle.

Marketeissa saisi myös olla hyllyrivien seassa pieniä levähdyspisteitä. Apua, nyt kuulostan jo ihan raihnaalta vanhukselta, inhoan vain kaupassa käyntejä yli kaiken.  

Jos varallisuus sallisi, kävisin vain pienissä putiikeissa ja erikoiskaupoissa ja tilaisin kaiken kotiinkuljetuksena, mutta koska en ole kroisos, ei sellaisiin ylellisyyksiin ole varaa.

Vierailija
859/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkumalla kommunikoivat lapset, jotka eivät hiljene (saati lakkaa kirkumasta), vaikka asiakkaana selität, että he häiritsevät kaikkia. Plussana he pomppivat lastauspaikalla, näperöivät irtokarkkeja sekä hedelmiä ja heittäytyvät maahan vetämään itkupotkuraivareita. 

kasvaisit aikuiseksi, huoh

Vierailija
860/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmiehet työvaatteissa kaupassa, asbestit tai mikä lie pölyt lentää hyllyille. Myös roskakuski työvaatteissa kaupassa, ei enää hygieeninen vaate ja hanskat.

Sä olet ilmeisesti niitä hienopieruja, joitten mielestä kaikki pitäisi pyöriä sun nokkasi ympärillä.  Sori, työmies käy töissä, että tienaa elantonsa ja pyörittää osaltaan yhteiskuntaa, johon sinäkin kuulut ja jonka palveluja tarvitset.  Roskakuski on äärimmäisen tärkeä tekijä tässä yhteiskunnassa.

Työmiehellä ei aina ole valinnanvaraa vaatetuksessaan, kun se käy ostamassa ruokaa, jota se tarvitsee kuten sinäkin.

Se sun hajuvetesi löyhkä ei kuulu työntekoon eikä missään nimessä ruokakauppaan.  Pesisitkö sen pois, ennen kuin lähdet kauppaan?