Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei

Vierailija
01.01.2025 |

Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä

Kommentit (1818)

Vierailija
821/1818 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä seuraan hintoja, mitä piipataan. Ostan kerralla todella paljon ja ostokset pitää laittaa järjestyksessä kasseihin. Toki yritän laittaa ne kassahihnalle jo siinä järjestyksessä. En mä ala hikipäässä siinä kassan päässä äheltää ja sitten kaivelemaan kesken lompakkoa. Silloin, kun käyn puolison kanssa kaupassa, toinen seisoo kassalla ja toinen pakkaa sitä mukaa.

Jos sinulla on t"odella paljon ostoksia" tukit kassan tehokkaasti. Siinä vaiheessa kun maksat ja alat järjestellä niitä hihnalta tulee jos seuraavan ostokset. Mihin ne menevät, jos vieruskaveri on tehnyt saman tempun kuin sinä? Itsekästä kassan valtaamista. Kyse ei ole kiireestä vaan siitä miten otetaan muutkin huomioon ja saadaan kassojen toiminta sujuvaksi. Ihme ettei tämmöistä alkeellista tapaa ymmärretä etenkin kun on iso

Eikö siis saakaan olla paljon ostoksia yhdellä kauppakäyntikerralla? Paljonko on paljon? Kuka määrää kuinka paljon ostoksia saa olla yhyeensä? 

Vierailija
822/1818 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Invapaikat varaa teinit aivan pokkana nokan edestä naureskellen. Kun se invalupa nyt olisi joku erityisoikeus, jonka kaikki haluaa. Se on pakon sanelema ja siihen liittyy yleensä vakava sairaus, haitta-asteluokka 11 tai enemmän. Ja olisi kiva jos viereiseen ruutuun ajava huomioisi ne ovet, ne tarvis saada auki kokonaan. Jopa ilman pyörätuolia, jos ei koivet tai selkä pelaa.

Pyörätuolissa istuvaa ei väistetä eli omalla kohdallani tarkoittaa sitä, että pahimmat kaartaa suoraan siihen eteen jalkoihini jotka ovat äärimmäisen kipeät, eivät kestä kosketusta ja kolhaisu sattuu niin paljon, että itku tulee. Tai jos satun olemaan kävelykunnossa ja käytän kyynärsauvaa, sen on moni jopa potkaissut jalallaan pois alta!! Olkoot vahinko, mutta haloo. Eikö kukaan katso eteensä?! Olen kerran lentänyt maahan sen takia pahasti. 

Märkä lattia, lähtee se kyynärsauva liukkaasti alta vesilätäköissä.

Kerran melkein tyhjässä Lidlissä yksi nainen käveli aivan selkäni takaa, tilaa oli siis koko kaupan verran kävellä muualta, ja löi vahingossa käden tuoreeseen leikkaushaavaani. Itku ja huuto tuli kivusta, mutta eipä paljoa anteeksi sanaa kuulunut. 

Nyt joulua varten käytiin Jumbossa Prismassa ja olihan hirvee reissu. Penkkejä ei melkein missään ja kauppa on valtava. Ihmiset kävelee päin, tönii sut pois samalta hyllypaikalta aivan pokkana, vaikka mulla nyt ei sen kauempaa sen tavaran ottaminen hyllystä kestä kuin muillakaan. Tullaan kärryillä väistämättä aivan kohti ja päin, minähän en väistä asenteella. 

En ymmärrä, kun olin vielä terve ja kävin töissä, ei tullut koskaan mieleen käyttäytyä noin ketään heikompaa kohtaan. Mieluummin autoin tai ainakin kysyin tarvisko jeesiä. Nyt kun itse joudun pakosta olemaan se heikko lenkki yhteiskunnassa, näen kuinka itsekeskeinen ihminen oikeasti on. Niin se näkyy myös monissa tän palstan kommenteissakin. Piilossa on hyvä huudella totuuksia muille, osaamatta asettua sinne toiselle puolelle tilannetta. 

Olkaa ihmisiä ihmisille. Ainakaan vammaisuuksia ja invaliditeetteja ei kannata kauheasti kadehtia. Ja kyllä, meidän EI tarvitse olla vaan 4 seinän sisällä 247. Joskus on pakko mennä jopa kipeänä kaupoille ja asioille. Silloin kun ei ole pakko niin turhia en kyllä itse huitele muiden mätkittävänä. Ja aina on joku mukana, en voi kantaa kauppakasseja tai työntää painavaa kärryä. Plus muuta mitä tässä nyt on sivutuotteena mukana. 

Sitä luulisi suomalaisten olevan niinkuin bussipysäkeillä monen metrin päässä toisistaan, mutta kokeilepa mennä klenkkaamaan kauppaan. 

Eli lyhyesti ärsyttää älytön perseily ja ajattelemattomuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1818 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut rääpii takimmaiset tuotteet joissa pisin päiväys, vaikka etummaisissakin on runsaasti päiväystä jäljellä

myyjä

Yksinasujana välillä joutuu niin tekemään joidenkin tuotteiden kohdalla, jotta ei tulisi turhaa hävikkiä. Eri tilanne, jos syöjiä on useampia. Ei kaikkien asiakkaiden elämäntilanne ole samanlainen. 

Vierailija
824/1818 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän Cittarissa on heti kärryjen ja sisäänmenoporttien jälkeen ensimmäinen kassa ns veikkauskassa, vaikka kyllä siihen on yhdistetty myös tavallinen kassa, mutta sellaisena sitä käytetään vain ruuhka-aikoina. Minua ärsyttää aivan älyttömästi se, etteivät ihmiset voi jättää veikkauksiaan ensin ja vasta sitten ottaa ne kärryt ja mennä sisään, ei luulisi olevan vaikeaa, mutta meillä ihmiset parveilevat ja tukkivat koko käytävän, kun he vasta takaisin tullessaan, ohitettuaan ulosmenokassat tulevat täysine kärryineen veikkausjonoon sen sijaan, että olisivat hoitaneet veikkausasiat ensin, tilaa käytävällä on rajatusti, jos kaikki kärryineen odottavat veikkauksen jättämistä. Muutamalle olen kyllä huomauttanutkin, että eikö niitä veikkauksia voisi jättää jo kauppaan tullessaan ja ottaa kärryn sen jälkeen, ettei sitten tarvitse tukkia koko ulosmenotietä, reaktiot voinette arvata.

Lieksassa

Vierailija
825/1818 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoskorin kahvalukituksen rikinäisyys. Välillä saa käydä koko koripinon läpi, että löytää korin jossa kahvan lukitus toimii. On todella ärsyttävää ja hankalaa kulkea korin kanssa, jossa kahva ei lukkiudu.

Vierailija
826/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hapankaalta ostavat duunarikommarit ! FYI !

Joo, jäsenkirja pitäisi vaatia kassalla.

Kimchillä maustettua versiota saisi myydä vasta, kun on ensin todistanut, että kannattaa Korean tasavaltaa eikä Korean demokraattista kansantasavaltaa.

Ja berliininmunkkien ostajille pakollinen kielikoe. Jawohl! (Paitsi tietysti Aatun valinnassa).

Vierailija
827/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupankäynnin psykologiaa ... ei siinä asiakasta ajatella vaan halutaan kaiki psykologisin keinoin kasvattaa kulutetun rahan määrää.

Monessa ruokakaupassa on vieläkin se maitohylly ihan liikkeen perällä, jotta asiakas saisi mahdollisimman paljon virikkeitä parempikatteisille heräteostoksille.

Vierailija
828/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankkitapahtumien (esim. rahan laitto tilille) yhteydessä on esitettävä virallinen henkilöllisyystodistus, mitä ajokortti ei ole.

Ajokorteissa on eroja. Toiset käyvät, toiset eivät. Näin siis ainakin Aktia-pankiss.

Vierailija
829/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunat on mätiä, viikosta toiseen ... Olen laittanut viestiä myös kauppaketjuun (s-market) ei auta.

Samaa vikaa K- ja L-ketjuissa. Jopa varhaisperunapussista pelmahtaa homeen löyhkä, kun sen avaa kotona.

Yllättäen S-nettikaupassa on ollut kuivaa tavaraa. Mielenkiinnolla odotan mitä tulossa olevasta 5 kilon pussista paljastuu.

Lähikaupassa irtoperunat olisivat varma valinta, mutta aina ei jaksa. Multaisten perunoiden huuhteluvesi taitaa olla ongelmajätettä kerrostalossa...

Vierailija
830/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut pitkää ketjua, joten tästä on saatettu keskustella. Mua ei häiritse mikään muu kuin yksi asia ja se häiritsee sitäkin enemmän. Miksi oi miksi ihmiset parkkeeraavat sen ostoskärrynsä aina kylmähyllyjen eteen, pitkittäin oikein, jotain hyllyltä etsiessään!? 

Vierailija
831/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ärsytä kaupassa käynnissä mikään paitsi sinne meneminen ja kauppakassien kotiin raahaaminen. 

Olenkin ulkoistanut tämän autolliselle puolisolle ja kuljetusfirmoille. 

Vierailija
832/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...sama juttu paistopisteellä, josta ei oikein enää tee mieli ottaa mitään. Lattialla donitseja ja olen nähnyt kakaroita ronkkimassa tuotteita suuhunsa, paljain käsin.

Ainakin Lidlin paistopisteissässä on niin onnettomat ottimet, että en yhtään ihmettele, jos donitsi löytää itsensä lattialta. Myyjät ja muut asiakkaat paheksuvat oman käden oikeutta, vaikka noudattaisikin Kosketus on ostopäätös -politiikkaa.

Yksi toimiva ratkaisu olisi irtoperunalaarilta tuttu muovipussi, jonka avulla voisi noukkia haluamansa tuotteet.

Vierailija
833/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvesillä ja voimakkaan hajuisilla partavesillä itsensä kyllästäneet ihmiset! Jopa ostoskärryn kahva haisee partavedelle ja tarttuu käsiin. Lemupilvi seuraa näitä ihmisiä. 

Vierailija
834/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät perunat ja pa s kaset ostoskorit.

Vierailija
835/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää teräväreunaiset kinkkupaketit tai vastaavat, jotka repii ostoskassin kappaleiksi, jos et ole tosi tarkka pakkaamisen kanssa.

Vierailija
836/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä Lieksassa on tuo veikkausten jättö ongelma, en tiedä, onko muuallakin, mutta kyllä se tosiaankin vatuttaa ja kunnolla👎

Vierailija
837/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutuksiin tarkoitetuista kaiuttimista pauhaa diskanttivoittoisesti musiikkia joka hermostuttaa vaan kun ei pysty ajattelemaan. Ja kun palautekanavalle laitat asiasta niin mitään ei asian eteen tehdä. On kuulemma nuorten työntekijöiden viihteeksi laitettu.

Minä tulen kauppaan ostoksille, en musiikkia kuuntelemaan. 

Vierailija
838/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja berliininmunkkien ostajille pakollinen kielikoe. Jawohl! (Paitsi tietysti Aatun valinnassa).

Turussa niiden nimi on piispanmunkki. Varmaan siksi ettei turkulaiset osaa saksaa, mutta pitääkö näyttää teologisen tiedekunnan tutkintotodistus, jotta saa ostaa?

Vierailija
839/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko on ollut? Nuo sormien nuolijat hedelmäpussia aukaistessaan ja niillä samoilla kuolaisilla sormilla  tuotetta punnitsemaan :( 

Hyi helkutti, ei tulisi mielenkään alkaa kaupassa nuoleskelemaan sormia. Ensin kosket niihin kämäsiin kärryihin/koreihin. Vanhemmat ihmiset tätä tekee.

Niitä hedelmäpusseja ei kuivilla sormilla saa auki kun sormet vaan luistaa siinä muovin pinnalla. Itse en nuole näppejä vaan kostutan niitä sylkemällä hitusen sormiin, sitten saa pussin auki.

Ehkä kaupoissa voisi olla hevi-osastolla pumppupulloja, joista saa suihkautettua näpeilleen vettä ennen pussin avaamista? Tai vaikka käsidesiä (nestemäinen versio eikä limainen).

Vierailija
840/1818 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parinkymmenen eri veikkaustuotteen setviminen ja uuden porukkaloton kyhääminen. Maksu kolikoilla, koska niitä on kerätty kimppalottoon neulontakerhossa. Loput kortilla, koska Sepolla ei ollut käteistä. Niin ja sitten eri kortilla postimerkkejä, ja vielä Teuvolle yksi tupakka-aski.

Kaupoissa voisi olla omat kassat, joilla voi hoitaa pelkät tupakan ostot ja veikkaukset. Sujuvoittaisi.

Mutta silloin suurimman osan ajasta se kassa olisi ilman kassahenkilöä joka tulisi aina sitten siltä ainoalta käytössä olevalta kassalta joka v*n välissä.