Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei

Vierailija
01.01.2025 |

Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä

Kommentit (1617)

Vierailija
501/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan työntekijät, myyjät, jotka viskovat koreja tyhjentäessään tuotteita niistä, esimerkiksi hevi-osastoilla. Korvissa tuntuu kurjalta se pauke ja äänet aiheuttavat stressireaktion, onko niitä pakkoa paiskoa?

Meteli on Suomessa aina sallittua silloin, kun sillä ilmaistaan riuskaa työntekoa.  Ei se tunnu yhtä ahkeralta ja ammattimaiselta, jos ei paukuta, möykkää ja kirskuta.

Vierailija
502/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiton adhd:t! Tilatkaa ruoka kotiin kun ette kestä kassalla olemista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan työntekijät, myyjät, jotka viskovat koreja tyhjentäessään tuotteita niistä, esimerkiksi hevi-osastoilla. Korvissa tuntuu kurjalta se pauke ja äänet aiheuttavat stressireaktion, onko niitä pakkoa paiskoa?

Tämä! Kun selkäsi takana pamahtaa iso lava päin kovaa lattiaa, tai juuri tuo omituinen viskely ja jopa vahvikkeisella työkengällä kova potkiminen. Ihan kuin kostaisivat, kun se työ on niin pirullista ja asiakkaat paskamaisia.

Vierailija
504/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kassalla lapsi joka huutaa suoraa huutoa vanhemmalleen puhelimeen että laita sitä rahaa, laita, laita, laita, heti, heti, heti ja jankuttaa samaa monta kertaa, kun ei saa maksettua ostostaan. Lopulta myyjä tajuaa siirtyä onneksi seuraavaan asiakkaaseen ja lapsen huuto jatkuu sivummalla. Käytöstapojen opetus lapsille kiitos!

Lapset, jotka kähmivät käsin irtokarkkeja kaupassa. Nähnyt jopa pikkulapsen syövän suoraan laarista  ja heittävän karkin sinne takaisin kun se olikin väkevää salmiakkia. Yök!

Todella yök. Eikä ole ollenkaan harvinaista noissa irtokarkki hyllyissä. Lapset siellä maistelee,mutta missä on vanhemmat ...t: ex-myyjä

Tänään lapsi söi Lidlissä karkkia suoraan alimmaisista laareista. Isä myhäili vieressä. Vanhempi oli siis siinä VIERESSÄ!  

Vierailija
505/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoimmissa kauppakeskuksissa ne saakelin puhelinliittymien, lehtien, kuntosalikorttien, vakuutusten ym myyjät. Voi helvetti enkö saa mennä rauhassa edes ruokakauppaan ettei mulle joku ole tyrkyttämässä jotain "saako rouvaa hetken häiritä, mikä sähkösopimus teillä on", osta sitä, tilaa tätä,.... . Ärsyttäbää.

Joskus oli jopa niin röyhkeä nuori mies että hän hyppäsi eteeni, jouduin siis lähes pysähtymään ja hyppäämään sivuun etten kävele hänen päälle. Joskus joku vit...n hesarinmyyjä käveli perässäni vaikka sanoin etten tarvitse nyt, kiitos.  

Olen joskus valittanut eräälle kauppakeskukselle näistä ihmisten ahdistelijoista, hitto kun joka paikassa nykyää tyrkytetään jotain. Ärsyttävää.

Kyllä, tämä on ainoa asia joka ärsyttää kaupassa. Ne saatanan shakaalit parkkeeraavat aina sellaiseen paikkaan tietenkin j

Välttäkää katsekontaktia, tai kiertäkää selän puolelta ohi nopealla tahdilla.

Vierailija
506/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunat on mätiä, viikosta toiseen (kädestä pitäen yritetty vihannesvastaavaa muuttamaan säilytys oikeanlaiseksi-väittää vastaan) muovi+ vesi= mätä peruna. (mieli tekis syöttää ne sille) Olen laittanut viestiä myös kauppaketjuun (s-market) ei auta. On perunat haettava toisesta lähiöstä. Samoin porkkanat ja Lehtiselleri. Nämä on joka kokin perusainekset, mutta ei meillä. Lehtiselleriä ei vain täältä saa, ollaan joko ilman tai mennään toiseen lähiöön, missä on.

Myös sipulit on usein sisältä osittain mätiä. Meidän lähikaupassa on usein homeisia paprikoita ja homeisia kirsikkatomaatteja. Ne pitäisi tarkistaa vähintään kerran päivässä,mutta ei viitsitä.

Vierailija
507/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mUA ON ALAKANUT ÄRSYTTÄÄ NE MUOVIPAKETTIN RAPINAT KUN IHMIST LAITTAA NIITÄ KÄRRYYN. PITÄÄKÖ SITÄ RASIAA PURISTELLA.

Vierailija
508/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mUA ON ALAKANUT ÄRSYTTÄÄ NE MUOVIPAKETTIN RAPINAT KUN IHMIST LAITTAA NIITÄ KÄRRYYN. PITÄÄKÖ SITÄ RASIAA PURISTELLA.

Mitä rasiaa?

Vierailija
509/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kassalla lapsi joka huutaa suoraa huutoa vanhemmalleen puhelimeen että laita sitä rahaa, laita, laita, laita, heti, heti, heti ja jankuttaa samaa monta kertaa, kun ei saa maksettua ostostaan. Lopulta myyjä tajuaa siirtyä onneksi seuraavaan asiakkaaseen ja lapsen huuto jatkuu sivummalla. Käytöstapojen opetus lapsille kiitos!

Lapset, jotka kähmivät käsin irtokarkkeja kaupassa. Nähnyt jopa pikkulapsen syövän suoraan laarista  ja heittävän karkin sinne takaisin kun se olikin väkevää salmiakkia. Yök!

Todella yök. Eikä ole ollenkaan harvinaista noissa irtokarkki hyllyissä. Lapset siellä maistelee,mutta missä on vanhemmat ...t: ex-myyjä

Tänään lapsi söi Lidlissä karkkia suoraan alimmaisista laareista

Moneen kertaan nähty täälläkin. Oksettavaa. Mutta mikäpä ei olisi näille "adhd"-muruille sallittua?

Ihan sama juttu paistopisteellä, josta ei oikein enää tee mieli ottaa mitään. Lattialla donitseja ja olen nähnyt kakaroita ronkkimassa tuotteita suuhunsa, paljain käsin.

Vierailija
510/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun kassa ilmoittaa maksettavan summan aletaan etsiä käsilaukusta lompakkoa ja sieltä sitten pankkikorttia. Miksi sitä korttia ei voi kaivaa esille etukäteen?

Mulla on lähes aina niin paljon tavaraa, että olen vielä latomassa hihnalle viimeisiä ostoksia, kun kassa ilmoittaa summan. Missä kädessä mä pankkikorttia pidän. Yritän toimia tosi nopeasti ja kortti on nopeasti saatavilla laukusta. 

Vierailija
511/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että ootte ihania :). Monet naurut olen saanut tätä ketjua lukiessa! Huomaa että kaupassa käynti on suuri hauska seikkailu!

Arjen tilannekomiikka on parasta huumoria.

Vierailija
512/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin et olen ainoa, jota nämä äänet häiritsee. Usein ihan järjetöntä paiskimista tosiaan.

Vierailija
513/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut rääpii takimmaiset tuotteet joissa pisin päiväys, vaikka etummaisissakin on runsaasti päiväystä jäljellä

myyjä

Juomat on isommalla todennäkösyydellä kylmempiä. Ja jos samaan hintaan saa, onhan se järkevämpää ottaa se pidemmän päiväyksen omaava tuote. Ehkä pitäisi kehittää joku systeemi missä lyhyemmän päiväyksen omaavista tuotteista saisi jotain pientä alennusta. esim 5-10snt/päivä. En tiedä miten tämän saisi tehtyä, mutta tämä voisi kannustaa ihmisiä valitsemaan tuotteita, jotka menevät aikaisemmin vanhaksi. Ei tulisi niin paljon hävikkiä kaupalle ja ihmiset ei niin usein ottaisi tuotteita takaa, paitsi tietenkin kylmässä olevat tuotteet, jotka aiotaan käyttää heti.

Vierailija
514/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen jäykistely ärsyttää. Tulin juuri Espanjasta ja siellä nautin kaupoissa tunnelmasta. Ei näyttänyt olevan kiire ja hermot kireällä kenelläkään. Suomessa on ihmeellinen tosikkokulttuuri. Jos ei kapula ole oikeaan aikaan oikeassa paikassa, jo on herneet nenässä. 

Mä laitan aina kapulat, usein vieläpä ostosten molempiin päihin. En vaan jaksa ymmärtää mikä siinä on vaikeaa. Toisaalta tämä on asia mikä ei edes ärsytä. Mulla on ostoksia kolme neljä kassia, joten parin kapulan latominen ei tunnu enää missään :D

Vierailija
515/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungen kapulat rattaisiin, toisin sanoen, ostoskärryjen pyöriin, repikää siitä.

Vierailija
516/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tullaan kauppaan iltakahdeksaksi, vaikkei haeta alelapputuotteita ja sitten ihmetellään, kun on pitkät jonot. Jotkut tekee tätä jopa tahallaan. Tämä siis S-kaupoissa jossa tuplailta-ale alkaa kahdeksalta.

Minäkään en ymmärrä miksi sinne pitää tulla siihen aikaan, vaikka tämä tupla-ale on ollut jo kauan käytössä ja ihmisten luulisi tietävän tämän. Onko kyse samasta ilmiöstä, kun eläkeläiset rynnivät aina pankkeihin jonottamaan työssäkäyvien lounasaikaan tai muutoin ruuhkaisimpiin aikoihin.

Käykö joku työikäinen pankkissa muuten, kuin ajan tilaamalla? ja jos se pankki on auki noin vaan mennä eli sen klo 11-13 niin pakko se mummonkin on siellä silloin käydä. Iäkkäät kai niitä pankkipalveluja edes päivittäis pankkiasioihin käyttää ja muilla on laina-tai muita asioita

Oli vain vertaus johon olisin toki voinut lisätä sanan -ennen-.

Vierailija
517/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumuus, talvipakkasilla on kaupan sisällä niin lämmin, että henkilökunta on t-paidoissa. Ei oteta huomioon, että asiakas tulee ulkovaateissa ja pitäisi pystyä se kauppakierros tekemään. Sisällä voisi olla vähän viileämpää, koska henkilökunta voi aina laittaa pitkähihaiset.

Vierailija
518/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä: seisotaan tumput suorina tuijottamassa kassatyöntekijää tai omia ostoksia, kun voisit olla pakkaamassa niitä ostoksiasi. Et edes ota bonuskorttia saati pankkikorttia valmiiksi, vaan vasta sitten alat kaivella käsilaukusta sitä, kun kassa ilmoittaa loppusumman. Ja tämän maksamisen jälkeen alat hitaasti pakata koko kärryllisen verran ostoksia niihin kestokasseihin, jotka vasta tässä kohtaa kaivat esille 🤦🏻 Kassoilla on tasan kaksi hihnastoa ja kun kaksi samanlaista idioottia sattuu ostoksineen edellesi, homma on jumissa pitkän tovin. Ei missään muodossa sujuvaa! 

Minä pakkaan sen jälkeen kun olen maksanut. Siinä ei kauan mene. 

Riippuu ostosten määrästä.

Vierailija
519/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen laittaa kapulan kassalla omien ostosten perään!

Kärryjen/lastenvaunujen kanssa ei tukita käytävää.

Kärryä ei oteta siihen hyllyn eteen! 

Tätä olen aina miettinyt, että missä minun pitäisi oikeaoppisesti seisottaa kärryä ruuhkaisessa marketissa, usein vielä sellainen jäykkäliikkeinen ja pitkä autokärry taaperoiden vuoksi matkassa. Keskellä käytävää oleva kärry on mainittu tässä ketjussa monta kertaa ärsyttävänä, mutta jos kärry on hyllyn edessä, joutuvat ihmiset odottaa pääsyä sen takana olevien tavaroiden luo. "Omassa" marketissani mahtuu rinnakkain max. kolme kärryä, eli keskelle jättämällä mahtuisi molemmin puolin ohi, mutta hyllyjenvierustat luonnollisesti parveilevat ihmisiä kärryineen, jolloin käytävä menee helposti kokonaan tukkoon. Jos jättää kärryn sillä tavalla "kaistojen" keskelle, että ihminen mahtuu tarvittaessa hyllyn ja kärryni väliin, niin sitten on vain yksi "kaista" vapaana.

Ja joo, aika usein joudun pysähtyä etsimään tiettyjä tuotteita tai lukemaan tuoteselosteita, vakavista allergioista kärsivien lasten äiti kun olen. 

Vierailija
520/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on kärryt ja jäät tutkimaan jotain hyllyn eteen, niin ne aseta kärryt taaksesi niin, että muillakin on pääsy sille hyllylle etkä vie kahden metrin tilaa. Kuitenkin niin, ettet tuki käytävää kärrylläsi.