Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei
Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä
Kommentit (1617)
Meitsi ei kyllä ymmärrä tätä superjulmaa kaupassa käynti asennetta. No, mä käyn 2-3 x kk pääsääntöisesti isommilla ostoksilla. Kun meen varmistan, ettei mitään estettä ole asioida niin kauan kun tarve vaatii. Kiertelen kaikessa rauhassa ostoslistani kanssa, kulkien ns. silmät selässäkin, väistän mielelläni joka tyyppiä jolla tuntuu olevan hervoton kiire ja hoppu ihan kuin ois tuli persiin alla. Mä nautin käydä ihan rauhassa kaupassa. Kassalle kun meen, jään jonon hännille kiltisti odottamaan. Kun olen vuorossa, niin heti kun hihna lähtee liikkeelle alan lastaamaan siihen ostoksia, joskus joku on jo laittanut välipulikan, joskus ei, mutta helppo nakki asettaa se siihen. Laitan tuotteet aina niin, että viivakoodi on kassahenkilölle suoraan lukijan suuntaan. Nopeaa menee kassalla kun ei tartte tuotteita pyöritellä. Lastaan tavaroita takaisin kärryyn kun kassa vilauttelee kassakoneeseen tuotteet. Viimeisiä kun vilauttaa, siirryn valmiiksi kassan luo, maksan ostokseni, kiitän ja pikaisesti tyhjennän loput tavarat kärryyn ja poistun väljemmille vesille pakkaamaan ja lähden hyvillä mielin kärryineni autolle, vien kärryn sille kuuluvaan paikkaan kun tavarat ovat autossa ja hilpasen kotiin vailla minkäänlaista tressiä neljä kestokauppakassia ja kylmälaukku täynnä tavaraa ja olen onnellinen, että minulla ja perheelläni on kuitenkin talous siinä kunnossa, että voin ylipäätään käydä kaupassa.
Jos ei ole mahdollista tilata ruokaostoksia verkosta, niin ottakaa nyt ihmeessä elämänasenteeksi myötätunto kanssaihmisiä kohtaan, tai vähintäänkin neutraali suhtautuminen. Aina sitä yllättyy, mikä ihmisiä ärsyttää netissä. Ja oletan, että kun jotain kirjoitetaan nettiin, sitä useimmiten tarkoitetaan oikeasti. Sitten taas oikeassa elämässä moni ehkä esittää, että mikään ei ärsytä. No, mielestäni voiton tämän ketjun kitinöistä vie se, että kassahenkilö ei älyä tyrkätä kapulaa tarpeeksi pitkälle seuraavalle jonossa. 😆 Tämä taitaa ärsyttää siis sellaista henkilöä, jolla on tapana laittaa (enemmistön mielestä vääräoppisesti) kapula omien ostostensa eteen 😆 Jos laitat (oikeaoppisesti) kapulan omien ostostesi jälkeen, niin varmaan kaikissa kaupoissa ne kaikki kapulathan ovat hyvin käden ulottuvilla, jopa se lähimpänä kassaa oleva. 😆
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ihmisten typeryys! On aika murtaa "kuningas-ajatus"!! Väännetään kassan kanssa milloin mistäkin ollen koko ajan väärässä ja täysin vailla asiantuntemusta kaupan toimintatavoista tai yleensä tavoista. Postilla tyrkätään myyjän naaman eteen puhelimen näyttö, lähes naamaan kiinni, että " mulla ois tämmönen paketti" ja olen sen takia maailman tärkein ihminen ja kaikki muu saa jäädä varjoon. Kassalla ei vastata tervehdykseen mitenkään, ei edes sillä muovikassilla enää kun se pitää itse etsiä. Otetaan kylmä tai lämmintuotteita ja piilotellaan niitä mihin tahansa, kun mieli muuttuu . Uhkaillaan kirkuvia lapsia hylkäämällä heidät "tänne kaupan tätin luokse kokonaan , jos ette tottele".Tästäkö se kauppaviha alkaa jo pienenä?....Milloin joku meistä sanoo sen , ettei me olla hänen lapsen tätejä eikä kaupan tätejä vaan ihan vain myyjiä. Ja kyllä sitä punnitsemista omin pikku kätösin ehtii opetella sittenkin kun lapsi ylettä
Hyvä kirjoitus. Joskus muinoin ,ollessani myyjä,kun äiti puhui lapselle kaupan tädistä ,sanoin että en kyllä ole täti vaan myyjä . Ihan normaalisti juttelin ,mutta ei lapsosen äiti oikein ymmärtänyt. Toisti meinaan kohta samat sanat lapselleen.
Rouva joka kuvittelee, että jaksan seistä 5 minuuttia paikallani ostoskärryn kanssa ruuhkaisessa kaupassa.
Ostoskärry viedään auton luokse, muttei jakseta kärrätä enää kauppaan tai niille tarkoitettuun katokseen. Pahimmillaan tyrkätään se nurmikon puolelle, ettei se vierisi tielle. Senkin vaivan voisi käyttää sen kuljettamiseen oikeaan paikkaan.
Joku idiootti levittelee ostoskärryihin ilmaisjakelulehtiä.
Itsepalvelutiskeillä perseessä kiinni roikkuvat puhisevat hiostajat, jotka poimivat tuotteita tarkoituksellisen nopeasti korostaakseen, että heillä on kiireempi kuin muilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun kassa ilmoittaa maksettavan summan aletaan etsiä käsilaukusta lompakkoa ja sieltä sitten pankkikorttia. Miksi sitä korttia ei voi kaivaa esille etukäteen?
Mulla on lähes aina niin paljon tavaraa, että olen vielä latomassa hihnalle viimeisiä ostoksia, kun kassa ilmoittaa summan. Missä kädessä mä pankkikorttia pidän. Yritän toimia tosi nopeasti ja kortti on nopeasti saatavilla laukusta.
Vitsi, super kassahenkilö, kun pystyy kertomaan hinnan kun vielä viimeisiä tavaroita hihnalle lastaat. Ihailtavaa nopeutta teikäläisen kauppapaikasta. Ajatella, kyllä on varmaan mentalisti tuo kyseinen kassahenkilö. Ois kyllä kiva hänet tavata.
Minua ärsyttää, kun mummot laittavat ne likaiset, kuraiset vetokassinsa ostoskärryyn. Hyi! Itse laitan ne roikkumaan kassikoukkuun, en IKINÄ kärryyn sisäpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies, kun jään sen kärryjen kanssa odottamaan johonkin, jossa ei ole muiden tiellä, niin eikös se ole kohta siirtynyt jonnekin, minne luulee mun menevän seuraavaksi. Sitten etsin kädet täynnä tavaroita, että mihinkäs se mies on nyt mennyt, niin se onkin siellä toisessa päässä pitkää hyllyriviä, josta just tulin sinne, missä käskin odottaa.
Aa, sulla on eksyttäjä! Näistä on ollut parikin ketjua.
Minun mieheni on sellainen vekkuli, että kun jätän kärryn johonkin kohtaan, jossa se ei ole kenenkään tiellä ja menen ruuhkaiselle hyllylle hakemaan tavaraa, hän kipittää paikalle, ottaa kärryn ja menee jonnekin kauemmas sen kanssa odottamaan. Sitten etsin miestä ja kärryä syli täynnä tavaraa ja tatti otsassa.
Joka ikinen kerta, ei auta sanominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä: seisotaan tumput suorina tuijottamassa kassatyöntekijää tai omia ostoksia, kun voisit olla pakkaamassa niitä ostoksiasi. Et edes ota bonuskorttia saati pankkikorttia valmiiksi, vaan vasta sitten alat kaivella käsilaukusta sitä, kun kassa ilmoittaa loppusumman. Ja tämän maksamisen jälkeen alat hitaasti pakata koko kärryllisen verran ostoksia niihin kestokasseihin, jotka vasta tässä kohtaa kaivat esille 🤦🏻 Kassoilla on tasan kaksi hihnastoa ja kun kaksi samanlaista idioottia sattuu ostoksineen edellesi, homma on jumissa pitkän tovin. Ei missään muodossa sujuvaa!
Minä pakkaan sen jälkeen kun olen maksanut. Siinä ei kauan mene.
Riippuu ostosten määrästä.
Ei riipu vain siitä. Minä olen nopea.
Se kassahihnan välikapula on tarkoitettu myyjälle, ei meille asiakkaille. Selvennän. Siis kun olen laittanut KAIKKI ostokseni hihnalle, voi perässä tuleva voi laittaa jo ostoksensa hihnalle, vaikka kapulaa ei ole välittömästi saatavilla. Riittää että kapula on siinä vaiheessa hihnalla kun minun ostokseni on leimattu, emme siis tarvitse viittä kapulaa viisi asiakasta ennen kassaa. Yrittäkää ymmärtää mitä tarkoitan, saatatte oivaltaa jotain. Tarpeen tullen avatkaa suunne ja päästäkää sieltä sanoja, kuten Hei tästä alkavat minun ostokseni tai Antaisitko kapulan tähän väliin, pelkään että en ymmärrä kohta mitä tavaroista ovat minun. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että kassamyyjä lähtee punnitsemaan jotain yhtä mandariinia kilometrin päähän. Löisi kassaan vaan jonkun hinnan eikä olisi niin aivopesty ja alistettu. Järkeä voisi käyttää eikä seisottaa koko jonoa jonkun mitättömän asian takia.
Oikeastaan se kassahenkilö ei saisi lähteä mihinkään siitä työpisteeltään. Jos on punnitsematon tuote , asiakas voi mennä sen itse mittaamaan,jolloin jono hidastuu , tai jättää ostamatta. Ihan perus turvallisuus asioita.
Kyllä pitää pystyä joku suurin piirtein hinta vaikka yläkanttiin kassaan lyömään. Ei voi olla niin avutonta.
Ei voi myydä koska tuotteessa pitää olla ean-koodi mistä hinta. Ei se ole avutonta, vaan ihan työpaikan ja työnantajan vaatima juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat pariskunnat, äijä kärryjen kanssa poikittain hyllyjen edessä, ei pääse lähellekään. Nainen miettii ja seisoo tyhjänpanttina.
Myös nuoret perheet tekevät tätä. Heillä on vielä ne useita metrejä pitkät lasten autokärryt hyllyn edessä tukkeena. Ja sitten hartaasti koko perhe pohtii, ostetaanko vadelma- vai päärynäjogurtti.
Ihmiset jotka ilmeisen tietoisesti rykivät vihannes/hedelmäkaukaloihin ja/tai käsiin, ja sitten hiplaavat em. kaukaloiden antimia.
Koronan aikaan kassan kapulat otettiin pois ja silti onnistui ostaminen.
Vierailija kirjoitti:
Tuota en tiedä vaivaako muita ne pakastekaapit, joiden edessä on se allas. Sieltä ylimmältä hyllyltä ei 166senttinen mummo kyllä saa poimittua mitään.
Olisi hyvä, jos saisi jonkin kepin sinne asiakkaille, että voisivat jotenkin alakautta tökkiä sitä seitipakettia reunusta lähemmäs.
Onhan siellä varmaan jossain niitä pieniä jakkaroita, muttei uskalla niille kiipeillä, kun ei oikein ole tuo tasapaino enää luotettavalla tasolla.
Pariin otteeseen olen joltakulta mieheltä pyytänyt apua ja heille se on helppoa. Pitäisi varmaan kasvaa pituutta tai jotain.
Noh köpöttelen toiseen kauppaan aina kalapäivinä.
Olen monta kertaa auttanut ylähyllyostoksissa lyhyitä ihmisiä, jopa kerran pientä vanhaa ukkia. Aina saa pyytää apua.
N 175cm
Reilussa vuorokaudessa 28 sivua enimmäkseen aika pienistä ärsytyksen aiheista, aika hauskaa :D Suurin osa ihmisistä käyttäytyy käsitykseni mukaan asiallisesti kaupoissakin ja niihin muihin en jaksa käytää ajatusenergiaani, vaikka tietysti välillä minuakin meinaa ärsyttää :D
Hyvää uutta vuotta kaikille ja erityisesti just sulle :)
ps. anteeksi, tiedän, että tällainen kommentti on monista tosi ärsyttävä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun valitset kassojen luona mielestäsi sen lyhimmän jonon, niin eiköhän siihen kehkeydy jollekin joku tilanne jota selvitellään ja lopulta se sinun jono olikin se kaikista pisin. Näin käy todella usein.
Ja noin käy varsinkin silloin, kun sinulla on kiire. Tuo on joku ihme laki.
Se on se Murphyn laki. Sen mukaan mennään.
Alkukesästä kun kesälomat alkavat, ilmestyy ukkoja, jotka eivät ole vuoteen käyneet kaupoissa. Ne yrittävät olla yliavuliaita, mutta ovat jatkuvasti toisten tiellä edessä tai takana. Kärry aina väärässä paikassa. Lapsia, jos on matkassa, niin niille esitetään, että isä tässä on joviaali. Parkkihallissa annetaan tietä ja hidastetaan kaikkien menoa.
Ottaa pattiin, jos ei välitetä hygieniasta ja ikäviä tilanteita joutuu näkemään.
Näin ruokakaupassa, kun täti nosti hihansa ylöspäin ja työnsi kätensä liki kyynärpäätä myöten suolakurkkupurkkiin. Pyöritteli kättään suolakurkkupurkin nesteessä ja valitsi sopivat kurkut pussiinsa. Hyi.
Irtokarkkitiskillä myös hyi, kun asiakas ottaa kädellään namun purkista ja pistää sen suuhunsa. Ai, se ei maistunutkaan hyvälle. Syljenpä sen kämmenelle ja palautan takaisin irtokarkkilaariin😱 Tämä näky paloi silmiin yhdessä karkkikaupassa viime vuonna.
Onkohan meillä sama mies? Niin tuttua!