Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei

Vierailija
01.01.2025 |

Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä

Kommentit (1617)

Vierailija
461/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttävät nuoret naiset kassalla. Kysyin ihan asiallisesti, että olen laittamassa rahaa omalle tililleni, niin oli todella epäkohtelias ja vihaisesti kysyi papereita? Näytin ajokortin, mutta se ei hänelle kelvannut ja vaati passia, joka oli toki minulla näyttää. Kun S-market ketju oikeasti haluaa vain sen ajokortin ei sitä passia. Mutta ihan ilmeisesti vain ilkeyttään kysyi sitä passia?

Ja kun olin muuttamassa, niin kysyin nuorelta naiselta, että onko teillä pahvilaatikoita, niin vastaus oli todella ilkeää käytöstä minua kohtaan, että ei kuulu tähän kauppaan lainkaan, että pitää kysyä henkilökunnalta, niin vastasin hänelle, etkö sinä siis kuulu henkilökuntaan lainkaan, kun kysyin juuri sinulta? Ja tämä samainen nuori nainen siirtynyt K-Citymarketin palvelukseen, ja siellä työssään pussailee mies ystävää? Kuuluuko työaikaan se pussailu ja halaaminen työaikana? 

Nykyään olen huomannut, että nuoret naiset ja miehet ovat jotkin todella ilkeitä käytökseltään. Toki löytyy myös hyvin käyttäviä ihmisiä iästä riippumatta, mutta olen huomannut, että nuoret eivät enää kohtele vanhoja ihmisiä arvostavasti, vaikka heitä kohtelee hyvin ja kysyy vain tiettyjä asioita, niin huono kohtelu lisääntynyt yhä enemmän? Mistä se johtuu oikeasti? Kun itse kohtelen muita hyvin sen mukaan, miten he kohtelevat minua. 

Vierailija
462/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaiset ostoskärryt (puhtaita on ylipäänsä vaikea löytää, kun kärrejä säilytetään pihalla).

Likainen/tahmainen kassahihna

Lapset, jotka menevät kassahihnan päähän (perheen maksuvuoroa odottaessaan) koskettelmaan toisten ostamia tuotteita.

Leivät, jotka ovat normaalihintaisia, mutta kuitenkin kuivia

Maitorullakot (kylmäkaapin ovenraosta, rullakon takarivistä on vaikea saada maitopurkkeja, ellei ole joogoharrastaja)

Itsepalvelusalaattipisteet, hygienialtaan aivan järkyttäviä

Muka edulliset huipputarjoukset - todellisuudessa alennusta tyyliin 10 senttiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te menette ylipäätään kauppoihin, jos ne kerran ärsyttävät noin paljon? Tehkää netissä ostoksenne ja antakaa meidän vanhuksien hölmöillä keskenämme liikkeissä. Tulkaa sitten joukkoomme, kun olette täyttäneet 75 vuotta ja olette kömpelöitä käyttämään tulevaisuuden elektronisia vempaimia.

Vierailija
464/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummut ja papat, jotka hyökkäävät maksupäätteen eteen siinä vaiheessa, kun myyjä vielä käsittelee minun ostoksiani. Millään ei haluta väistää, kun menen maksamaan ja lopuksi jäädään norkoilemaan kylkeen kiinni. Tekisi mieli kysyä maksaako hän ostokseni, kun siinä seisoo, mutta minut on kasvatettu olemaan kohtelias vanhuksille.

Selkään tönijät ovat tupakan ja oluen ostajat.Sitten on niitä olevinaan fiksuja ,jotka jäävät hihnan viereen seisomaan ajattelematta, että perässätulijakin haluaa laittaa  ostoksensa hihnalle. Eniten minua pelottaa kuitenkin kaupantyöntekijät, jotka heiluvat hyllyjä täyttäessään vaarallisen muskelimiesmäisesti tai työntelevät kärryjään niin että asiakas joutuu väistelemään , jos ei halua   tuntikausiksi päivystykseen jonottamaan. Isoissa marketeissa todellisuutta..

Vierailija
465/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näytin ajokortin, mutta se ei hänelle kelvannut ja vaati passia, joka oli toki minulla näyttää. Kun S-market ketju oikeasti haluaa vain sen ajokortin ei sitä passia. Mutta ihan ilmeisesti vain ilkeyttään kysyi sitä passia?"

Pankkitapahtumien (esim. rahan laitto tilille) yhteydessä on esitettävä virallinen henkilöllisyystodistus, mitä ajokortti ei ole. Hoiditpa pankkiasiasi sitten pankissa tai lähikaupassa, niin tämä on pelin henki eikä myyjän ilkeilyä.

Vierailija
466/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä musiikki, erityisesti kaikki teostovapaa länkytys.

Vierailija
467/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähempä tästä nyt kauppaan ärsyyntymään ja ärsyttämään muita..

Vierailija
468/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaiset korit. Eikö niitä voi pestä?

Vierailija
469/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä logiikkaa, että ne jotka ovat jo ennestään jonon kärkipäässä, siirtyisivät toiseen jonoon. Toisekseen, kun uusi kassa avataan, siihen yleensä kävelee sellaisiakin, jotka eivät ole vielä ehtineet jonottaa ollenkaan.

Siitä tulisi vain hidasta ja kaoottista, jos alettaisiin jotain hierarkiaa selvitellä. Asioiden pitää sujua ja rullata ja nopeat syövät hitaat.

Jos uusi avaava kassa päästää aiemmin jonottamattomat meidän pitkään jonottaneiden ohi, multa jää ainakin ostokset siihen paikkaan ja lähden toiseen kauppaan. Niin ne asiat rullaa.

Vierailija
470/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, mutta päinvastoin setämiehen silmää mielllyttää tiukoissa ohuissa legginsseissä tai jumppahousuissa kauppaan tulevat herkkupeput. 

Vierailija
471/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassalla lapsi joka huutaa suoraa huutoa vanhemmalleen puhelimeen että laita sitä rahaa, laita, laita, laita, heti, heti, heti ja jankuttaa samaa monta kertaa, kun ei saa maksettua ostostaan. Lopulta myyjä tajuaa siirtyä onneksi seuraavaan asiakkaaseen ja lapsen huuto jatkuu sivummalla. Käytöstapojen opetus lapsille kiitos!

Lapset, jotka kähmivät käsin irtokarkkeja kaupassa. Nähnyt jopa pikkulapsen syövän suoraan laarista  ja heittävän karkin sinne takaisin kun se olikin väkevää salmiakkia. Yök!

Todella yök. Eikä ole ollenkaan harvinaista noissa irtokarkki hyllyissä. Lapset siellä maistelee,mutta missä on vanhemmat ...t: ex-myyjä

Vierailija
472/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennään kaupan porteista sisään ja jäädään sitten siihen tukoksi kaivelemaan jotain kauppalistaa tai muuta häröilemään. Nämä on kyllä yleensä vanhoja ihmisiä.

Ovat kyllä ihan kaiken ikäisiä,jopa lapsiperheitä olen nähnyt näin tekevän . Ne on kai useimmiten alle keski iän.

Vierailija
473/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan työntekijät jotka luulee, että muka varastat jotain. Tulevat siihen viereen kyttäämään.

Minulle tuota ei ole sattunut koskaan. Luultavasti en näytä varkaalta.

Joillekin.

Vierailija
474/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että kassamyyjä lähtee punnitsemaan jotain yhtä mandariinia kilometrin päähän. Löisi kassaan vaan jonkun hinnan eikä olisi niin aivopesty ja alistettu. Järkeä voisi käyttää eikä seisottaa koko jonoa jonkun mitättömän asian takia.

Oikeastaan se kassahenkilö ei saisi lähteä mihinkään siitä työpisteeltään.   Jos on punnitsematon  tuote , asiakas voi mennä sen itse mittaamaan,jolloin jono hidastuu , tai jättää ostamatta. Ihan perus turvallisuus asioita. 

Vierailija
475/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä, mutta päinvastoin setämiehen silmää mielllyttää tiukoissa ohuissa legginsseissä tai jumppahousuissa kauppaan tulevat herkkupeput. 

Sama juttu. Useemman kerran kassajonossa tuollaisen takana kulli osoittaa heräämisen merkkejä. Parasta kun kärryn pohjalta hän nostelee niitä viimeisinpiä ostoksia hihnalle.

Vierailija
476/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S ryhmän kassoilla tämä pakollinen Hyvää päivänjatkoa. Eli kassat ei saa itse päättää mitä he sanoo vaan pakko sanoa tuo . Ihan kuin jossain kommu nisti maassa

Tuossa lirkutuksessa ärsyttää varsinkin se, että se otettiin käyttöön hintojen kaksinkertaistamisen jälkeen. Juu, tosi hyvää päivänjatkoa, juu, kun tilisi huutaa jälleen kerran hoosiannaa. 

Koska ne hinnat sitten nousi kaksinkertaiseksi .  Varmaan viisitoista vuotta sitten pomo sanoi että kaikille on noi lirkutukset lueteltava.  Kas kun se testi asiakas käy ja tekee niitä raporttejaan. 

Vierailija
477/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa vaikka ensialkuun viikko syömättä niin saatte hieman perspektiiviä asioihin 

Vierailija
478/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpojat sushitiskillä. Osa menee väärään suuntaan, kun laatikoita on tiskin yläpuolella koko matkalta tarjolla. Sitten huomaavat, että olen ottimien kanssa lähdössä valkkailemaan, ottavat ottimet ja tunkevat eteen. Toiset jäävät valkkailemaan koko suvun voimin että mitä otetaan ja miksi ja sitten vielä joku valkkailussa mukana ollut vasta ottaa lootan ja ottimet ja aloittaa oman jahkailunsa. Kannattaa miettiä etukäteen, niin ei jumita koko tiskiä.

Lihatiskillä etuilijat ilman numeroa, sitten ne, jotka nukkuvat oman onnensa ohi ja sanovat että jäivät välistä, vaikka heidän nenänsä edessä huudettiin numero ja sitten myyjät jättävät seuraavana vuorossa olleen palvelematta, kun tämä myöhäisherännäinen on saatu palveltua, koska sen jälkeen tietysti painetaan seuraava numero.

Elisan tms tyrkyt myyjät heti sisäänkäynnin jälkeen, onneksi eivät sentään lähde kävelemään perässä.

Maitohyllyn edessä pidetään aina torikokousta.

Vierailija
479/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kun kassa erikseen etsii lippaastaan mahdollisimman saastaiset ja repaleiset vaihtorahat asiakkaalle. Lähes sääntö S-marketeissa ja Saleissa.

Mulle kävi tänään just näin! Palautin pulloja yli viidellä eurolla tohon meidän lähi-Absille jossa on Sale. Myyjällä kesti tosi kauan antaa raha, se kaiveli ja kaiveli ja löysi lopulta rikkinäisen viiden euron setelin josta pysty luopumaan. Miks pitää asiakkaalle antaa rikkinäisiä? Ite kun olin kaupassa töissä niin likaiset ja rikkinäiset laitettiin illalla tilityspussiin ja pankkiin, että ottavat pois kierrosta. Pohjakassaan jätettiin siistit setelit.

Vierailija
480/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että kassamyyjä lähtee punnitsemaan jotain yhtä mandariinia kilometrin päähän. Löisi kassaan vaan jonkun hinnan eikä olisi niin aivopesty ja alistettu. Järkeä voisi käyttää eikä seisottaa koko jonoa jonkun mitättömän asian takia.

Oikeastaan se kassahenkilö ei saisi lähteä mihinkään siitä työpisteeltään.   Jos on punnitsematon  tuote , asiakas voi mennä sen itse mittaamaan,jolloin jono hidastuu , tai jättää ostamatta. Ihan perus turvallisuus asioita. 

Kyllä pitää pystyä joku suurin piirtein hinta vaikka yläkanttiin kassaan lyömään. Ei voi olla niin avutonta.