Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei

Vierailija
01.01.2025 |

Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä

Kommentit (1617)

Vierailija
521/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttävät nuoret naiset kassalla. Kysyin ihan asiallisesti, että olen laittamassa rahaa omalle tililleni, niin oli todella epäkohtelias ja vihaisesti kysyi papereita? Näytin ajokortin, mutta se ei hänelle kelvannut ja vaati passia, joka oli toki minulla näyttää. Kun S-market ketju oikeasti haluaa vain sen ajokortin ei sitä passia. Mutta ihan ilmeisesti vain ilkeyttään kysyi sitä passia?

Ja kun olin muuttamassa, niin kysyin nuorelta naiselta, että onko teillä pahvilaatikoita, niin vastaus oli todella ilkeää käytöstä minua kohtaan, että ei kuulu tähän kauppaan lainkaan, että pitää kysyä henkilökunnalta, niin vastasin hänelle, etkö sinä siis kuulu henkilökuntaan lainkaan, kun kysyin juuri sinulta? Ja tämä samainen nuori nainen siirtynyt K-Citymarketin palvelukseen, ja siellä työssään pussailee mies ystävää? Kuuluuko työaikaan se pussailu ja halaaminen työaikana? 

Nykyään olen huomannut, että nuoret naiset j

Lain mukaan ajokortti ei ole virallinen henkilötodistus. Pankkiasioita hoitaessa käy vain passi tai henkilökortti.

Vierailija
522/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassaneidit, jotka flirttailee, mutta maksutapahtuman jälkeen eivät vilkaisekaan minuun päin, kun pakkaan ostoksiani. Otapa tuosta selvää ovatko kiinnostuneita vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassaneidit, jotka flirttailee, mutta maksutapahtuman jälkeen eivät vilkaisekaan minuun päin, kun pakkaan ostoksiani. Otapa tuosta selvää ovatko kiinnostuneita vai ei.

Miehet ja "flirttailu".

Vierailija
524/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lihava nuori silmälasipäinen kassatäti tuhahtaa v.ttumaisesti kuin varkaaksi syyttäen, että "missäs ne loput maidot on", kun huomautan hänen laskuttaneen viisi ylimääräistä maitotölkkiä siinä kassalla vielä seisoessani. Avasin sitten vielä pakkaamani pussit ja näytin ettei niitä maitoja ollut kuin se määrä minkä sanoin. Kyllä hän palautti liikaa maksamani rahat, muttei edes pahoitellut syytöstään.

Tapahtui Ilomantsin S-Marketissa 2010-luvun taitteessa, jos nyt tämä kassaneiti sattuisi palstaa lukemaan ja tuntisi piston sydämessään.

Vierailija
525/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun takana oleva ei malta odottaa omaa vuoroa. Minä maksan ostoksen ja sen jälkeen minä menen laittamaan ne kasseihin.

Vierailija
526/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärryjen ostososiossa istuvat lapset, etenkin jos ovat kengät jalassa, mutta muutenkin, ovat kontanneet ja istuneet ties missä.

Tämä on erittäin ärsyttävää ja kuvottavaa. 

Vierailija
527/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun kassa ilmoittaa maksettavan summan aletaan etsiä käsilaukusta lompakkoa ja sieltä sitten pankkikorttia. Miksi sitä korttia ei voi kaivaa esille etukäteen?

Mulla on lähes aina niin paljon tavaraa, että olen vielä latomassa hihnalle viimeisiä ostoksia, kun kassa ilmoittaa summan. Missä kädessä mä pankkikorttia pidän. Yritän toimia tosi nopeasti ja kortti on nopeasti saatavilla laukusta. 

Miten se kassa voi ilmoittaa summan, kun olet vielä latomassa sitä tavaraa hihnalle?

Vierailija
528/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm,

jos kaupan henkilökunta tekee samaa, niin teen myös minä niin!

Vierailija
529/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tullaan kauppaan iltakahdeksaksi, vaikkei haeta alelapputuotteita ja sitten ihmetellään, kun on pitkät jonot. Jotkut tekee tätä jopa tahallaan. Tämä siis S-kaupoissa jossa tuplailta-ale alkaa kahdeksalta.

Minäkään en ymmärrä miksi sinne pitää tulla siihen aikaan, vaikka tämä tupla-ale on ollut jo kauan käytössä ja ihmisten luulisi tietävän tämän. Onko kyse samasta ilmiöstä, kun eläkeläiset rynnivät aina pankkeihin jonottamaan työssäkäyvien lounasaikaan tai muutoin ruuhkaisimpiin aikoihin.

Mun työvuoro loppuu välivuoropäivinä niin että olen suunnilleen kahdeksalta kotona ja meillä on prisma kodin vieressä. Ei huvita mennä ensin kotiin ja sitten pukea uudestaan kauppaanmenon takia. Ei kyllä meidän prismassa mikään ruuhka ole edes kahdeksalta. ennen ysiä on kun "kaikki" huomaavat että just nyt heti on pakko saada pari olutta :D

Vierailija
530/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen laittaa kapulan kassalla omien ostosten perään!

Miksi?

Vierailija
531/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24/7 Citymarkettiin menet yöllä. Koko valtava marketti on aavemaisen tyhjä. Mutta juuri sillä yöaikaan ainoalla kassalla joudut sitten jonottamaan.

Menin Ympyrätalon S-markettiin klo 23.30. Hyllyssä sattui olemaan jäljellä useammmpi kilo lihaa 60% alennuksella, kun viimeinen myyntipäivä. Sille  yhdelle ainoalle auki olevalle kassalle oli jonoa niin paljon, että vuorokausi ehti vaihtua, eivätkä enää suostuneet  myymään ostoksiani. Siinä jäi sitten ostokset tekemättä ja kumpikin osapuoli hävisi, kun usea kilo täysin hyvää lihaa meni hävitykseen. Koko iso S-marketti tosiaan muuten huusi tyhjyyttään, paitsi sen kassan kohdalla, jonottaa sai puoli tuntia. Ja kuten kuvioon sopi, niin toista kassaa ei millääm kuulunut, puhumattakaan että itsepalvelukassat olisivat olleet käytössä!

Vierailija
532/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat tuotteet, täyteen hintaan ärsyttää, 

Vierailija
533/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen laittaa kapulan kassalla omien ostosten perään!

Miksi?

Ei toki pakko ole jos haluat maksaa seuraavan asiakkaan ostokset. 

Vierailija
534/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kärryjä ei palauteta siististi paikalleen. Kolhivat autoja tai joutuvat jopa varastetuksi lähialueelle. Ovat kauppiaalle kalliita. Viedäänhän myös muiden jättämiä kärryjä, jos sellaisia nähdään? :)

Vierailija
535/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä verkossa tehtyjä tilauksia kärryihin pakkaavat työntekijät.

Ovat yleensä poikittain käytävällä, kärry milloin missäkin tukkeena ja kaupan asiakkaat heidän tiellään. Yhtään ei väistetä, ängetään, etuillaan. Ymmärrän että heillä on kiire kun ne tilatut tuotteet pitää saada keräiltyä mutta ei se oikeasti kaupasta hyvää kuvaa anna että ostoksia tekevät asiakkaat on henkilökunnan tiellä.

Vierailija
536/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakettia noutaessa kysytään nimi tai myyjä huutaa sen kovaa. Koko kauppa tai kassajono kuulee nimen. Ellei ole vain koodi tms. Onneksi osa ei tee sitä.

Alepaan tuli nuutuneen sekä väsyneen näköinen nainen kolmen lapsensa kanssa. Hän ojensi ilmeisesti maksusitoumuksen kassalle. Kassa nosti sen korkealle päänsä yläpuolelle, ja huusi  viereiselle kassalle:"MITES ME TEHDÄÄN NÄIDEN SOSSUN MAKSUSITOUMUSTEN KANSSA?"!. Kauppa oli täynnä ja jono pitkä, joten suuri osa varmaan kuuli. Kaverini totesi "toi kassa nolasi todella pahasti tuon naisen lapsineen, huutamalla niin että kaikki kuuli":

Vierailija
537/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma tapa saada takana tulevat raivostumaan, kun 20:59 alat sååtämään korttien kanssa kassalla. Itse tähtään aina tuohon, että saan mahdollisimman monta "viimehetken oluenostajaa" jonoon taakseni lähikaupassa, kun vain 1 kassa + itsepalvelukassat käytössä. Kerran onnistuin täyden kärryn kanssa suututtamaan yhden ukon totaalisesti. Kysyi jonossa, kun näki täyden kärryn, että voisinko päästää hänet edelle, kun ostaa vain muutaman oluen. Sanoin ihan suoraan, että käy vaan viemässä kaljat takaisin hyllyyn, mulla kestää tässä sen verran, ettet varmasti ehdi ajoissa maksamaan. Hyvä, ettei turpaan vetänyt.

Vierailija
538/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ihmisten typeryys! On aika murtaa "kuningas-ajatus"!! Väännetään kassan kanssa milloin mistäkin ollen koko ajan väärässä ja täysin vailla asiantuntemusta kaupan toimintatavoista tai yleensä tavoista. Postilla tyrkätään myyjän naaman eteen puhelimen näyttö, lähes naamaan kiinni, että " mulla ois tämmönen paketti" ja olen sen takia maailman tärkein ihminen ja kaikki muu saa jäädä varjoon. Kassalla ei vastata tervehdykseen mitenkään, ei edes sillä muovikassilla enää kun se pitää itse etsiä. Otetaan kylmä tai lämmintuotteita ja piilotellaan niitä mihin tahansa, kun mieli muuttuu . Uhkaillaan kirkuvia lapsia hylkäämällä heidät "tänne kaupan tätin luokse kokonaan , jos ette tottele".Tästäkö se kauppaviha alkaa jo pienenä?....Milloin joku meistä sanoo sen , ettei me olla hänen lapsen tätejä eikä kaupan tätejä vaan ihan vain myyjiä. Ja kyllä sitä punnitsemista omin pikku kätösin ehtii opetella sittenkin kun lapsi ylettää itse vaakalle hiukan muuna kuin pahimpana ruuhka-aikana.

Vierailija
539/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjä ostoskärry otetaan matkaan autohallista, vaikka niitä varmuudella on myös kaupan sisällä, ja sitten sillä parkkeerataan liukuportaisiin (siis sille liuskalle) siten, ettei ohi pääse kävelemään. 

Vierailija
540/1617 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset