Oliko Stigan rattikelkka 80-luvulla niin kallis että vain rikkailla oli sellaiseen varaa?
Kommentit (165)
Mulla oli -60 luvun alussa itse tehty (faija ja vaari, joka oli seppä) rattikelkka, joka oli minusta monella tapaa parempi kun sitten ne Stigat mitä tuli kauppoiihin kun olin jo teini ja kiinnostuksen kohteet oli vaihtuneet lätkään ja tyttöihin, vaikka eihän sitä tietty oikein muille myöntää kehdannut vaikka näkyihän se varmasti käytöksestä.
No oli miten oli, Stigan kelkassa oli kieltämättä hyviäkin puolia, se oli varmasti kevyempi kun ne itse tehdyt tai aiemmat kaupoiissa olleet mallit ja siksi Stigaa jaksoi varmasti paremmin raahata ylös mäkeä ja ehkä se myös pehmeämmällä lumella luisti paremmin kun niiden aiempien potkukelkan kaltaisilla jalaksilla olevien, joita meidän niitä käyttäessä ne oli.
Stiga Iconiq eli se halvin wanhaa perinteistä matkiva malli, maksaa prismassa 64,95.
Ei ollut. Mutsi (yh pienipalkkaisella alalla) hommasi sellaiset minulle ja veljelleni.
Mulla oli sellanen käytettynä ostettu kapeasuksinen harmaa, sininen penkki ja ratti. Oiskohan äitee sanonu, että 100mk oli hinta. Olin 10v.
Meillä oli sininen Stiga ja Saab 99. En nyt kutsuisi meitä erityisen varakkaiksi, mutta sellaisia keskiluokkaisia oltiin silloin.