Queen of fucking everything - uusi sarja yle (areena)
Huomasin tällaisen kotimaisen sarjan Areenassa ja sepä tempaisi kokonaan mukaansa, ja ahmaisin kaikki osat kertaheitolla.
Tiina Lymin aiempi Sisäilmaa - tykkäsin siitäkin.
Laura Malmivaara ihan huippu pääroolissaan.
Katso lähetysajat : Queen of Fucking Everything - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3074)
Eikö sen sormuksen tuonut eksän isä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petyin. Tosin katsoessani muistin et tämä vauhdikas ja varsin äänekäs huutokiroilu on Lymin ominaispiirre ollut aiemmissakin sarjoissa / leffoissa. Vähempikin riittäisi. Juonenkäänteet sinällään ok, samoin näyttelijäsuoritukset, mut komediaa voi tehdä vähän laadukkaamminkin kuin tällä tyylillä. Kommenteista päätellen johonkin sosioekonomiseen luokkaan tämä tyyli uppoaa.
Ei tarvi tykätä, mut mikä ihmeen sosioekonominen asia tähän liittyy millään tasolla😅 Nykyään omituinen tarve toisilla tää "luokkatietoisuus". Ei tee kuitenkaan kenestäkään parempaa.
Tuon voi ymmärtää monella tavalla. Minä varmaan olen sopivassa sosioekonomisessa asemassa koska olen tapaillut KTM-miehiä ja tunnen myös "vuittonperseitä", siksi tietyt jutut uppoaa hyvin 😉
Helsingissähän keskiluokalla on tosi vahva tarve samaistua myös alueellisesti omaan viiteryhmäänsä. Siksi moni valitsee vuokra-asumisen alueella, jossa oma tulotaso ei riitä omistumisasumiseen. Näin ollaan olevinaan vähän muista parempia eikä niin hävettäviä kuin alaluokkaiset ja köyhät, vaikka rahkeet eivät todellisuudessa niihin Etelä-Helsingin suuriin asuntoihin riitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Kristo Salmisen roolisuoritukset on iän myötä parantuneet. Oikein hyvä myös ex-onnellisissa. Yllätyin. Charmikin lisääntynyt, vaikka yleensä käy toisin. Tosi kamalan ihmisen käytöstä näytteli, mutta silti tuli esille se charmi mihin naiset voisi langeta. Ei huono.
Olisin Börjen matkaan lähtenyt.
Well hello, Kristo Salminen!
(muutenkin ihan hyvä sarja)
Vierailija kirjoitti:
Malmilla on myös sossu ja Kelan toimisto ja vielä hyvin lähellä toisiaan. Noita on nykyään Helsingissäkin enää hyvin vähän.
Tuo on varmaan ihan hyvä mittari. Kelan pisteet Helsingissä keskustan lisäksi: Itäkeskus ja Malmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petyin. Tosin katsoessani muistin et tämä vauhdikas ja varsin äänekäs huutokiroilu on Lymin ominaispiirre ollut aiemmissakin sarjoissa / leffoissa. Vähempikin riittäisi. Juonenkäänteet sinällään ok, samoin näyttelijäsuoritukset, mut komediaa voi tehdä vähän laadukkaamminkin kuin tällä tyylillä. Kommenteista päätellen johonkin sosioekonomiseen luokkaan tämä tyyli uppoaa.
Ei tarvi tykätä, mut mikä ihmeen sosioekonominen asia tähän liittyy millään tasolla😅 Nykyään omituinen tarve toisilla tää "luokkatietoisuus". Ei tee kuitenkaan kenestäkään parempaa.
Tuon voi ymmärtää monella tavalla. Minä varmaan olen sopivassa sosioekonomisessa asemassa koska olen tapaillut KTM-miehiä ja tunnen myös "vuittonperseitä", siksi tietyt jutut uppoaa hyvin
Ihmiset haluaa asua mukavasti ja ilman ulkoisia häiriötekijöitä. Mielellään maksaa isompaa vuokraa taloyhtiössä, jossa asuu ns. normaaleja ihmisiä ja rappukäytävät ovat siistit, kuin jostain hirveästä kolhoosista, jossa pitää rappukäytävässä pelätä hulluja naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Ei se sormus. Borje aikoi kosia, hänellä oli kihlasormus mukana.
Vierailija kirjoitti:
hyvä sarja siinä mielessä että näyttää kaikille millainen monikulttuurinen läävä hesasta tehty
Läävä sun housuissas.
20.8.2019
Joillain Helsingin alueilla jo liki 40 prosenttia vieraskielisiä, osalla kasvu huimaa vuodesta 2010 Muutamia huolestuttavia merkkejä
Lasten kohdalla alueiden väliset erot ovat vielä suurempia. Joillakin alueilla vieraskielisten lasten osuus yltää jo yli 50 prosentin.
Vierailija kirjoitti:
20.8.2019
Joillain Helsingin alueilla jo liki 40 prosenttia vieraskielisiä, osalla kasvu huimaa vuodesta 2010 Muutamia huolestuttavia merkkejä
Lasten kohdalla alueiden väliset erot ovat vielä suurempia. Joillakin alueilla vieraskielisten lasten osuus yltää jo yli 50 prosentin.
Vieraskielisten osuus väestöstä 2019
1. Kallahti 38 %
2. Meri-Rastila 38 %
3. Itäkeskus 37 %
4. Kontula 36 %
5. Jakomäki 34 %
6. Kurkimäki 33%
7. Kivikko 33 %
8. Puotinharju 30 %
9. Vesala 28 %
10. Itä-Pasila 27 %
11. Malminkartano 27%
12. Pihlajisto 26 %
13. Kannelmäki 26 %
14. Viikin tiedepuisto 26 %
15. Reimarla 26 %
16. Pihlajamäki 25 %
17. Ylä-Malmi 24 %
18. Tapulikaupunki 23 %*
19. Puotila 23 %
20. Mellunmäki 23 %
Malmi on nuhjuinen ja onhan siellä paljon noita vuokrakasarmeja, mutta se ei vastaa kyllä koko totuutta alueesta. Tällaisia monet Helsingin, Espoon ja Vantaan radanvarsilähiöt ovat. Todella suuri osa kaupunkilaisista asuu koillisessa suurpiirissä ja tulevaisuudessa yhä suurempi osuus. Kantakaupunki on vain kärpäsen pieru osana Helsinkiä. Itsemurhayksiöissä kitkutteleville stadilaisille junantuomille olisi tervettä nähdä kaupunkia vähän laaja-alaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun varoitit! Itse en vi tun omistajana tykkää ollenkaan, että tätä hienoa elintä halvennetaan sen alatyylisellä kielteisellä nimityksellä. Ja yläkoulun opena kuuntelin ihan riittävästi 13-vuotiaiden poikien mekaanisesti hokemaa v-sanaa.
Olen saanut sukuelimeni avulla monta monta orgasmia ja neljä lasta. Olen sitä mieltä, että joka naisen sukuelimen avulla kiroaa, se ei joko tunne sitä (ne 13-vuotiaat) tai on salaisesti pettynyt siihe suhteeseen, joka hänellä on naisen sukuelimeen.
Sinä itse halvennat alapäätäsi. Minun alapääni ei ainakaan ole v i t t u. Kiva että sinä omistat vi tun. Minulla on pi mppi.
Vierailija kirjoitti:
Kristo Salmisen roolisuoritukset on iän myötä parantuneet. Oikein hyvä myös ex-onnellisissa. Yllätyin. Charmikin lisääntynyt, vaikka yleensä käy toisin. Tosi kamalan ihmisen käytöstä näytteli, mutta silti tuli esille se charmi mihin naiset voisi langeta. Ei huono.
Mielestäni sieltä putkahtaa myös enemmän isoisää Tauno Paloa, ääni varsinkin. Toki hyvä sekoitus Taunoa ja Eskoa.
"Vaikka vi**u-sanaa viljelläänkin Tammen mukaan paljon, suomalaisessa kiroilussa on hänen mukaansa tyypillistä erilaisten sukupuolisanojen vähäisyys. Tammen mukaan vi**u on nuorten puheessa muodostunut partikkeliksi ja korvaa nykyään niinku-sanan. Seksuaalisesti offensiivista merkitystä hän ei sanassa enää näe."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään muuta ärsytä Lymin leuhkuus ja ylimielisyys? On kohdellut tuntemattomia, tuttujaan ja työryhmiä leuhkan inhottavasti vuosikymmenet. En käsitä ettei kukaan ole ottanut aihetta isommin esille. Jos hän olisi mies, hänen uransa olisi ollut jo kauan sitten ohi.
Ai niin kuin Spedellä jolla oli kuulemma äärimmäisen hankala luonne?
Vaikea sanoa, kun en Spedeä tuntenut. Spede oli myös eri aivan ikäluokkaa ja lisäksi mies, joten huono vertaus siksikin. En ole juuri tavannut yhtä kategorisesti leuhkanlaista ja ilkeää ihmistä, kuin mitä Lymi on. Hän on ollut samanlainen vuosikymmenet, ei siis uusi asia mitenkään. Mutta miksi juuri hän saa jatkaa, kun paljon vähemmästäkin monen ura on loppunut/lopetettu?
Vierailija kirjoitti:
Viimeisessä jaksossa Börje polvistuu ja hänellä on kädessään kirjekuori ja sormus. Miten tuokin kohtaus on voinut mennä joltain ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisessä jaksossa Börje polvistuu ja hänellä on kädessään kirjekuori ja sormus. Miten tuokin kohtaus on voinut mennä joltain ohi?
Siten, että tekee muuta samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selataan puhelinta samaan aikaan vai onko nämä niitä pikakelaajia? Ja sitten tullaan valittamaan että olipa huono ja sekava sarja 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään muuta ärsytä Lymin leuhkuus ja ylimielisyys? On kohdellut tuntemattomia, tuttujaan ja työryhmiä leuhkan inhottavasti vuosikymmenet. En käsitä ettei kukaan ole ottanut aihetta isommin esille. Jos hän olisi mies, hänen uransa olisi ollut jo kauan sitten ohi.
Ai niin kuin Spedellä jolla oli kuulemma äärimmäisen hankala luonne?
Vaikea sanoa, kun en Spedeä tuntenut. Spede oli myös eri aivan ikäluokkaa ja lisäksi mies, joten huono vertaus siksikin.
Pitäisikö naisten siis sukupuolensa vuoksi olla kiltimpiä kuin Spede ja muut miespuoliset ei-niin-säyseät ohjaajat?
hyvä sarja siinä mielessä että näyttää kaikille millainen monikulttuurinen läävä hesasta tehty