Queen of fucking everything - uusi sarja yle (areena)
Huomasin tällaisen kotimaisen sarjan Areenassa ja sepä tempaisi kokonaan mukaansa, ja ahmaisin kaikki osat kertaheitolla.
Tiina Lymin aiempi Sisäilmaa - tykkäsin siitäkin.
Laura Malmivaara ihan huippu pääroolissaan.
Katso lähetysajat : Queen of Fucking Everything - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3074)
Sarna on nimeään myöten lainannut elokuvasta Everything Everywere All At Once. Sikäli tämä ylistely menee överiksi. Kolmannen jakson jälkeen ideat ja vauhti alkaa hiipua. Näyttelijöistä Laura Malmivaara kyllä tekee uransa parhaan roolin.
Huvittaa kun Yle jokaissta toimitusta ja toimittajaa myöten on valjastettu kehumaan sarjaa. Meno on kuin Neuvostoliitossa, Pravda puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sille oikealle kiinteistökuningatar Liskille kuuluu? Onko hän konsultoinut pienestä summasta tätä käsikirjoitusta? Kun taru on todellisuutta ihmeellisempää tai toisinpäin.
Kyllähän Suomeen välittäjiä mahtuu. Liskin syntihän oli kai se, että hänen katsottiin vieneen asiakkaita entiseltä työnantajaltaan. Liski kai itse uskoi omalla työllään saaneensa asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Heh, heh eikö kukaan ole huomannut kuinka hirveä ohjelma Team Ahma on? Heti oitis kantelu tasa-arvo hemmoille :D
En katsonut, kun hermo ei kestänyt niin typerää sarjaa. Mutta sisälsikö se jotain seksististä vai sanotko vain siksi, että miehet näyttelivät?
Laura Malmivaara on loistava roolisuorituksessaan. Ei tuohon olisi sopinutkaan kuin Laura tai Matleena Kuusniemi.
Sen spurgun kanssa en tajunnut, tapahtuuko asiat oikeasti vai mielikuvituksessa.
Jännä, miten Linda keksii sekunnissa ratkaista ongelmatilanteet, yleensä rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen sormuksen tuonut eksän isä?
Viimeisessä jaksossa Börje polvistuu ja hänellä on kädessään kirjekuori ja sormus. Miten tuokin kohtaus on voinut mennä joltain ohi?
Selataan puhelinta samaan aikaan vai onko nämä niitä pikakelaajia? Ja sitten tullaan valittamaan että olipa huono ja sekava sarja 😅
Itse tein käsityötä samalla, joten silmät eivät ole ruudussa joka hetki. Ei se ole valittamista, jos kyselee jotain mitä ei nähnyt tai ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tulee treffikohtaukseen: spot on. Tarkoitus oli näyttää useampia puolia tuosta elämästä ja tämä on yksi niitä. Näiden laskutikkujen suoria arviointeja olen saanut itsekin kuulla ja vaikka ne on olleet kehuja (edustava, menestyvä, jne) niin tuleehan siinä olo että karjamarkkinoilla ollaan. En ole päin naamaa haukkunut, tietenkään, mut
Mun ystävällä oli nuorena pokkaa ja hän piti näitä pilkkanaan. Kerran baarissa tuli tällainen lipevä KTM (tai OTM, en nyt muista kumpi) mittailemaan meitä. Kun ystäväni kertoi olevansa "lähäri meikussa" tyyppi liukeni vähin äänin. Oikeasti ystäväni tienasi jo silloin niin että nimi pääsi verolistoille.
Samoin mun kaverilla, juuri kun kehuttiin edustavaksi, katsoi kundia silmät pyöreinä ja totesi, että meistä tulisi siis niin edustav
Heh. Onneksi olen köyhä. 😃
Näin ei-hesalaisena nauratti metatasolla toi Malmivaara vaarassa Malmilla...
Mitä siinä Börjen antamassa kirjekuoressa oli? Siis viimeisen jakson viimeisillä hetkillä. Mulla on niin pieni näyttö, etten saanut selvää valokuvasta enkä sen takana olleesta tekstistä.
Lymi on näyttelijöille mukava - joo olkoon vaan - mutta kun työryhmässä on kaikki muukin porukka, kuin vain ohjaaja itse ja näyttelijät. Se muu porukka on paljon suurempi.
Perinteinen kusipää kohdistaa ilkeytensä nimeomaan "alaspäin" eli sille ryhmälle, jota pitää itsensä alapuolella. On perin ymmärtämätöntä puhua vain näyttelijöihin kohdistuvasta ilkeydestä tai ahdistelusta. Ja tämän ohjaajan lisäksi kyse on myös siviilielämän paskasta käytöksestä. Jollet ole itse henkilöä itse tavannut ja tunne alan työntekijöitä jotka hänet tuntevat ja tietävät kentältä, niin sun ei kannata jatkaa kommentointia.
Vierailija kirjoitti:
Sarna on nimeään myöten lainannut elokuvasta Everything Everywere All At Once. Sikäli tämä ylistely menee överiksi. Kolmannen jakson jälkeen ideat ja vauhti alkaa hiipua. Näyttelijöistä Laura Malmivaara kyllä tekee uransa parhaan roolin.
Huvittaa kun Yle jokaissta toimitusta ja toimittajaa myöten on valjastettu kehumaan sarjaa. Meno on kuin Neuvostoliitossa, Pravda puhuu.
Tätä on kyllä kehuttu monissa muissakin medioissa. Hauskaa että luet vain Yleä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisessä jaksossa Börje polvistuu ja hänellä on kädessään kirjekuori ja sormus. Miten tuokin kohtaus on voinut mennä joltain ohi?
Selataan puhelinta samaan aikaan vai onko nämä niitä pikakelaajia? Ja sitten tullaan valittamaan että olipa huono ja sekava sarja 😅
Itse tein käsityötä samalla, joten silmät eivät ole ruudussa joka hetki. Ei se ole valittamista, jos kyselee jotain mitä ei nähnyt tai ymmärtänyt.
Miksi teet kahta asiaa samaan aikaan? Varmaan paljon muutakin sulta sitten meni ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"seikkailukomedia keski-ikäisestä kiinalaisesta maahanmuuttajanaisesta, jonka on pelastettava maailma ja perheensä toisten ulottuvuuksien avuilla."
Mikä tuossa on samaa? Ikä ja sukupuoli?
Katsoin koko sarjan jo uudenvuodenpäivänä. Harmittaa kun katsoin sarjan niin nopeasti. Nyt olen yrittänyt muutaman päivän löytää jotain uutta katsottavaa, mutta mikään ei innosta. Toivottavasti sunnuntaina MTVKatsomossa alkava Surman susi on hyvä. Ilmeisesti on kuitenkin ruotsalainen tai yhteistuotanto, mutta ei se haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teet kahta asiaa samaan aikaan? Varmaan paljon muutakin sulta sitten meni ohi.
Ei sillä ole väliä, ei se ole niin tärkeää. En jaksa että käyttää elämästäni viittä tuntia omistaen sen vain ohjelmalle. Ei ole telkkarin katsominen mun juttu, mutta halusin silti katsoa tuon.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä Börjen antamassa kirjekuoressa oli? Siis viimeisen jakson viimeisillä hetkillä. Mulla on niin pieni näyttö, etten saanut selvää valokuvasta enkä sen takana olleesta tekstistä.
Ex-mies uuden naisen kanssa ja takana teksti, että sana vaan niin se tyyppi ei enää ikinä huijaa ketään.
Tiina Lymi osaa kaivaa näyttelijöistä tunteet esiin niin että ne välittyvät katsomoonkin. Raadollista, hyvää näyttelijätyötä!
Ja mikä parasta, ei kertaakaan kukaan hoe ja toista "mä olen tosi pahoillani". Tyhjät katseet ja ontot vuorosanat loistavat poissaolollaan, kiitos siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lymin Kohtuuttomuuksia -sarja oli todella överi. Tämä on kesy siihen nähden. Tykkäsin kyllä siitäkin. Osittain juuri siksi, et oli uskallettu tehdä niin överiksi.
Ehkä se jollekin on merkki minun sosioekonomisesta asemasta. Mutta mikähän se sit on🤔
Minäkin tykkään näistä Lymin sarjoista. Jos se kertoo jotain minusta ja sosioekonomisesta asemastani, niin entä sitten? Eikö minulle saisi tehdä mitään siksi, koska en edusta tarpeeksi korkeaa tasoa? Omituinen ajatus. Ja tietenkin todella ylimielinen.
En vaadi temptation island, unelmahäiden, bachelor ym poistamista vain siksi, että minä ylhäisyydessäni katson niiden olevan tasoni alapuolella.
Bachelor on hyvä. Se Joonas on ihana henkinen, uudenlainen ja lämminhenkinen tyyppi. Maailma muuttuu. Ohis.
Tunteeko Salkkareiden Ismo tämän Lindan?
On olemassa samantapainen minisarja vuodelta 1996, "Ilman kavaluutta", jonka käsikirjoittaja on Tove Idström. Muistaako joku vielä? Minusta se jos mikä oli koukuttava sarja, erittäin taitavasti tehty, uskottava tarina, hyviä näyttelijäsuorituksia. Tässä tiivistelmä: "Nuori opettaja Paula (Niina Nurminen) on mennyt takaamaan pankin myöntämän lainan entiselle miesystävälleen Ilkalle (Vesa Vierikko), vastuuttomalle ja menevälle valokuvaajalle, jolla ei ole aikomustakaan maksaa velkaansa. Paula joutuu maksajaksi ja yrittää selviytyä tekemällä montaa eri työtä. Hän aloittaa kostoretken Ilkkaa ja lainan antanutta pankkia vastaan. Kirjapainon siivoojana hän keksii juonen häneltä rahaa vaativaa joustamatonta pankkia vastaan". Tässä sarjassa ei tapeta ketään, ei leikata sormia eikä muitakaan jäseniä irti, muistaakseni ei edes hakata ketään, mutta silti parhaita suomalaisia sarjoja, erittäin koukuttava, toivon mukaan tulee joskus vielä uusintana jollain kanavalla. Tove Idström oli huippukäsikirjoittaja.
Mitä sille oikealle kiinteistökuningatar Liskille kuuluu? Onko hän konsultoinut pienestä summasta tätä käsikirjoitusta? Kun taru on todellisuutta ihmeellisempää tai toisinpäin.