Queen of fucking everything - uusi sarja yle (areena)
Huomasin tällaisen kotimaisen sarjan Areenassa ja sepä tempaisi kokonaan mukaansa, ja ahmaisin kaikki osat kertaheitolla.
Tiina Lymin aiempi Sisäilmaa - tykkäsin siitäkin.
Laura Malmivaara ihan huippu pääroolissaan.
Katso lähetysajat : Queen of Fucking Everything - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3074)
Vierailija kirjoitti:
Mä en pitänyt Birgittaa niin nattssina mitä täällä on kuvailtu. Olen 1975 syntynyt ja mun lapsuus oli täynnä tuommoisia tanttoja. Kaikkia vanhempia ja ihmisiä muutenkin kunnioitettiin ja osittain omat niskavillat nouseekin juuri siitä ristiriidasta pystyyn, kuinka Linda pistää menemään ja voitelee loput bebe-leivoksilla jollei muu auta. Ei olis tullut kuuloonkaan koskaan ikinä tuollainen.
Ajat muuttuu. Onneksi. Ajatelkaa, jos pitäisi pokkuroida ja teeskennellä kunnioitusta tuollaiselle itseään täynnä olevalle, omahyväiselle tollolle, joka lillii itsepetoksessaan korvaamattomana hyväntekijänä. Toivottavasti jatko-osassa ryhdistäytyy ja pistää tuulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en pitänyt Birgittaa niin nattssina mitä täällä on kuvailtu. Olen 1975 syntynyt ja mun lapsuus oli täynnä tuommoisia tanttoja. Kaikkia vanhempia ja ihmisiä muutenkin kunnioitettiin ja osittain omat niskavillat nouseekin juuri siitä ristiriidasta pystyyn, kuinka Linda pistää menemään ja voitelee loput bebe-leivoksilla jollei muu auta. Ei olis tullut kuuloonkaan koskaan ikinä tuollainen.
Olen samaa ikää, mutta ei ollut näitä tanttoja meilläpäin. Enkä muista että olisi ihmeesti kukaan kunnioitusta vaatinut. Oletko maalta tai Pohjanmaalta? Siellä ehkä eri kulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Liian epäuskottavaa; esim. nakit huumekoirille, sormen katkonnat, sauva vaatekaapissa ja miten kiinteistövälittäjällä on kommandopipo, muutama esimerkki mainitakseni.
Meinaatko ettei semmoisella av-naisella ole eväitä mukana reissussa? Takuulla on jotain. Ja Jos Suomessa ei katkota sormia niin aika erikoista kun ihmisiä laitetaan kylmäksikin pienemmistä asioista. Mä luulen että Lindalla oli kommandopipo, koska oli sen käynyt ostamassa. Tässä on nyt yleisössä sellasta porukkaa, että jokainen jogurtin ja viherkasvin ja päällystakin osto olisi pitänyt näyttää, että se olis ns. toden tuntuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa ikää, mutta ei ollut näitä tanttoja meilläpäin. Enkä muista että olisi ihmeesti kukaan kunnioitusta vaatinut. Oletko maalta tai Pohjanmaalta? Siellä ehkä eri kulttuuri.
Tampereen keskustassa asunut koko ikäni. Kai se teille hesalaisille on maaseutua? Anteeksi, mutta en sanonut, että vanhat ihmiset tai kukaan aikuinen olisi kunnioitusta vaatinut. Aikuisten, opettajien jne kunnioitus tuli äidinmaidossa, silmille ei hypitty kuten nuoret nykyään tekee. Taidat olla se 15v, jonka poliisi taltutti juuri etälamauttimella jossain koulussa.
Kunnioitusta ja arvonantoa teille vahvat naiset, jotka teette koukuttavia, kiinnostavia ja yhteiskunta kriittisiä sarjoja!
Tiina Lymi, ansaitset kaiken hyvän palautteen, jonka olet saanut!
Laura Malmivaara, Katja Kutner ja Sanna-Kaisa Palo. Laitatte todella parasta peliin, kun karrikoitte roolihahmojanne.
Lisää tällaista. Ylelle iso kiitos, ja rahat ja työpaikat teille takaisin.
Oliko nakit vegenakkeja, ne on nyt muotia wokeilla.
Parasta on se, että Laura Malmivaara joutuu usein sänkyhommiin. On monenlaista miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian epäuskottavaa; esim. nakit huumekoirille, sormen katkonnat, sauva vaatekaapissa ja miten kiinteistövälittäjällä on kommandopipo, muutama esimerkki mainitakseni.
Meinaatko ettei semmoisella av-naisella ole eväitä mukana reissussa? Takuulla on jotain. Ja Jos Suomessa ei katkota sormia niin aika erikoista kun ihmisiä laitetaan kylmäksikin pienemmistä asioista. Mä luulen että Lindalla oli kommandopipo, koska oli sen käynyt ostamassa. Tässä on nyt yleisössä sellasta porukkaa, että jokainen jogurtin ja viherkasvin ja päällystakin osto olisi pitänyt näyttää, että se olis ns. toden tuntuista.
Juuri näin. Alkupuolella ketjua nillitettiin, että ulosoton käynnistämiseen menee ainakin puoli vuotta aijkaa yms, joten ei ollut "uskottavaa" Tämä on käsikirjoitettua draamaa, joka on tarinaa tiivistettynä tiettyyn tuntimäärään. OLisiko pitänyt näyttää ihan oikeasti puolen vuoden kuluvan, jotta olisi "todellista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereen keskustassa asunut koko ikäni. Kai se teille hesalaisille on maaseutua? Anteeksi, mutta en sanonut, että vanhat ihmiset tai kukaan aikuinen olisi kunnioitusta vaatinut. Aikuisten, opettajien jne kunnioitus tuli äidinmaidossa, s
Kun joku asia tulee ns. äidinmaidossa lapsille, se on yleensä aikuisten aikaansaama arvo tai tapa, jonka lapset näiltä omaksuvat, koska ovat lojaaleja vanhemmilleen. Vanhemmat ihmiset eivät siis ääneen sanomalla vaadi, vaan se tapahtuu vaivihkaa asenteiden kautta.
Monet meistä vanhemmista ja opettajistakin ei ole ansainnut lasten arvostusta, jos he eivät sitä osoita. Miettikää, miten lapsia kohdellaan ja miten koulukiusaamiseenkaan ei puututa.
Söikö tässä joku jukurttia, en minä ainakaan havainnut.
Tulee mieleen yksi ikkäämpi naisopettaja, joka moralisoi ja tuomitsi ja rypi itsesäälissä, kun häntä ei kunnioitettu. Oppilaista valkkasi suosikit ja muita kohteli kuin lokaa. Oikeassa kyllä oli: ei kunnioittaneet suosikit eikä muut.
Mietin vaan, keneltä Birgitta odotti arvostusta. Ketään sellaista ei näytetty, joka olisi kiitellyt häntä. Ehkä hänelle riitti oma mielikuva itsestä suurena vastuunkantajana ja hyväntekijänä, vaikka se oli väärä.
Hesarin (2.2.25) mukaan sarja on herättänyt kansainvälistä huomiota. Lähtee levitykseen kaikkiin Pohjoismaihin, Saksaan, Belgiaan ja Alankomaihin. Brittitoimittajat ovat kehuneet sarjaa. Se sai poikkeuksellista kiinnostusta Lontoossa alan tapahtumassa. Kyllä Suomessakin osataan!
Vierailija kirjoitti:
Söikö tässä joku jukurttia, en minä ainakaan havainnut.
Kyllä, kaatoi jugurttia blenderiin, miksi auot päätäsi? Luuletko, että kommentoin Rintamäkeläisiä, en, vaan tätä sarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljän jakson ajan odotin, että koska ne hyvät jaksot ja jutut alkavat, mutta ei niitä vaan tullut. Sitten oli pakko luovuttaa. Huono mikä huono.
Voitko kertoa tarkemmin, miksi oli mielestäsi niin huono? Täällä ketjussa ne, jotka tykkäsi sarjasta, perustelee kantaansa monella tavalla. Mutta ne, jotka eivät tykänneet, eivät juuri perustele. Olisi kiva kuulla tarkemmin, miksi et tykännyt.
Hauskaksi tarkoitetut jutut eivät olleet hauskoja. Roolisuoritukset hyvin heikkoja. Malmivaaran näyttelemistä vaikea seurata, niin kiusaannuttavan huonoa se on. Sanna-Kaisa Palo myös hämmentävän huono maineeseensa nähden. Milonoff, Reinikainen ja myös käytännössä kaikki pienemmissä rooleissa olleet olivat huonoja/epäuskottavia. Kristo Salminen ja Minna Haapkylä vetivät roolinsa ihan mukavasti. Kuvaus oli ihan hyvää tasoa.
En ole pitänyt sarjasta yhtään, enkä usko katsovani sitä kokonaan. Tiina Lymin huumoria ja ajatuksen kulkua muutenkaan en ole koskaan ymmärtänyt joten siitä kai tämäkin nihkeys johtuu. Kehukaa, joita kehututtaa.866
Sarjan musiikki on myös hyvä. Ei ihan tusinakamaa.
Herkku-sarjahan tämä. Ja kun jatkoa tulee, kaikuu vauvikselta äänekäs: Huraa ! Saadaan jutustelun aihetta!
Vierailija kirjoitti:
Miksi näissä vedetään aina hyvän alun jälkeen överiksi. Sisäilmaa oli samoin alussa hyvä, mutta ne epätodelliset ja lapselliset kohtaukset pilasivat. Onko tosiaan niin, että jotkut ihmiset tarvitsevat tajutakseen jonkun asian, että se alleviivataan räikeän ylimenevästi? Minä kyllä ymmärrän mitä tarkoitetaan ihan ilman mitään outoa korostamista. Nimenomaan, koska usein jätän koko katsomisen kun menee liiallisuuksiin.
Pidetäänkö katsojia kotenkin tyhminä ja yksinkertaisina? Myös v itun ja muiden kirosanojen hokeminen ei tee mitään sarjaa sen laadukkaammaksi tai taiteellisemmaksi. Eikä niiden katsojiakaan. Jospa joku uskaltaisi tehdä sarjan ilman miltei kokoaikaista kiroilua.
Millä tavoin sinua pidettiin tyhmänä ja yksinkertaisena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkiähän tavallisesta mustasta alepiposta saa saksilla kommandopipon. Alle viidessä sekunnnissa. Niinhän se on fiksumpaa keikkaa ajatellen muutenkin. Nainen voi aina vieläpä selittää, että hups piti leikata joku hintalappu uudesta tarkista ja tuli laitettua vahingossa sakset taskuun. Saksethan ovat myös tiukan paikan tullen ase.
Muistutti entistä naapuria, joka pyöritti menestyvää, mutta vähän hämärää raksayritystä. Samanlainen habitus ja puhetyyli. Ehkä näitä on siellä täällä.