Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lääkäri ja kätilö heittäytyivät Outin ylävatsan päälle. Outi ei ollut saada henkeä, mutta vauva oli pakko saada ulos. Kipu oli sanoin kuvaam

Vierailija
01.01.2025 |

"lääkäri ja kätilö heittäytyivät Outin ylävatsan päälle. Outi ei ollut saada henkeä, mutta vauva oli pakko saada ulos. Kipu oli sanoin kuvaamatonta. Pakokauhu otti vallan. Me kuollaan, me kuollaan Outin päässä takoi.

Lopulta lääkäri tarttui imukuppiin, kiinnitti sen vauvan päähän ja veti. Alapää tuntui repeytyvän palasiksi, ja Outi huusi. Hän huusi vielä silloinkin, kun vauva parin vedon jälkeen oli jo ulkona.

Synnytyksen jälkeen Outi vietiin leikkaussaliin ommeltavaksi. Väliliha oli revennyt pahasti, ja Outi oli menettänyt paljon verta. Hemoglobiini oli alle 70, ja Outi näki kaiken kahtena.

En ollut vielä sisäistänyt, mitä olin juuri kokenut, ja minua pelotti, että selviänkö tästä sittenkään. Hengenlähtö oli todella lähellä."

Synnyttäjä "huijattiin" alatiesynnytykseen. 

https://kaksplus.fi/raskaus/synnytys/outille-jai-vakava-synnytystrauma-…

Kommentit (1302)

Vierailija
661/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa mieheltäni on tyhjennetty joskus iso paise takapuolesta kirurgin veitsellä ilman puudutusta. En muista enää mikä syy oli, mutta jostain syystä juuri silloin puudutus ei ollut mahdollista. Mies sanoi kivun olleen sietämätöntä. Tiedä sitten...

------

Tulehtunut kudos ei puudu ja piikillä pistely olisi vain pitkittänyt toimenpidettä. Tehnyt siitä kivuliaampaa. Mutta olisiko syytä kysyä potilaalta, että laitetaanko kipupiikki vai kestätkö? Tyhjentäminen sattuu, mutta kipu loppuu nopeasti. 

Vierailija
662/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräänsä enempää ei voi kipulääkettä antaa. Vauva kärsii siitä. Toisekseen, näitä raapioita on myös niissä, jotka itse haluavat synnyttää ilman kivun lievitystä. Enempää en nyt asiaa kommentoi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No näinpä. Ei miehille sanota "valitettavasti anestesialääkäri ei nyt ehdi tulla"."

-----

"Tämä vasektomia on vain pieni toimenpide, valitettavasti puudutus ei tänään onnistu"

Oho! Muna piti repiä kokonaan irti ja pallit jäivät verisinä riekaleina roikkumaan tuohon. No mutta oot jaksanut joskus vetää käteen, niin kyllä jaksat elää tuon pikkuvaivan kanssa. Onhan sulla palkinto.

Ai mikä palkinto?

No sait pitää henkesi.

🤣🤣🤣🤣ai kauheeta. Absurdia mutta totta!

Vierailija
664/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No näinpä. Ei miehille sanota "valitettavasti anestesialääkäri ei nyt ehdi tulla"."

-----

"Tämä vasektomia on vain pieni toimenpide, valitettavasti puudutus ei tänään onnistu"

Oho! Muna piti repiä kokonaan irti ja pallit jäivät verisinä riekaleina roikkumaan tuohon. No mutta oot jaksanut joskus vetää käteen, niin kyllä jaksat elää tuon pikkuvaivan kanssa. Onhan sulla palkinto.

Ai mikä palkinto?

No sait pitää henkesi.

🤣🤣🤣🤣ai kauheeta. Absurdia mutta totta!

Eka ajatus tuon kommentin kirjoittajasta oli, että "pidän sinusta" 

Vierailija
665/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan synnyttäjä ei ole vaatinut oikeutta potkia ja raapia kätlilöitä. Se on ihan teidän mielikuvituksen tuotetta, että kätilön on pakko huutaa koska synnyttäjä potkii. 

Nyt jopa minun on pakko puuttua tähän. Kukaan ei ole sellaista vaatinutkaan. Ainoastaan on puhuttu siitä, että kätilön tulisi tietää, että synnyttäjä ei tee sitä pahuuttaan. No voin vannoa, että hän tietää sen. Se, että sanot asiasta jo kolmatta kertaa ja silloin napakammin, ei tarkoita sitä, että pitäisimme synnyttäjää pahana. Meitä ei vain myöskään saa satuttaa. Ja vaikka, ette ehkä uskokaan, on tämä raapiminen ja potkiminen ponnistusvaiheessa todella yleistä. Kipu ottaa vallan ja silloin ihminen tekee asioita, joita ei edes tiedosta. Sanon kyllä itse asiasta napakasti. Se on meille kätilöille infektioriski, että meitä raavitaan. Yhden

Eikö sulle tosiaan ole tullut mieleen että jos olisit hoitanut paremmin kipua, synnyttäjä ei tuskissaan raapisi sinua?

En ole tämä kätilö. Mutta mietitkö ollenkaan ennen kuin syyllistät kätilöä siitä, että synnyttäjät joutuu kipua kokemaan? Ei sitä kipua voi kokonaan poistaa ja tämän voin usean lapsen synnyttäneenä sanoa, jonka jokainen synnytys on ollut erilainen kivunlievityksiltään ja kestoltaan. Lisäksi ihmisetkin reagoi kipuun ja kivunlievityksiin eri tavoin. Minusta on tökeröä syyttää kivusta kätilönä ja laittaa synnytyskivun heidän piikkiinsä.

Vierailija
666/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ongelmana onkin synnyttäjät, jotka saavat kätilön huutamaan. Onneksi mulla oli vähän parempia kätilöitä.

Vierailija
667/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hakemassa apua lääkäriltä erektiohäiriöön: 

Lääkäri: "Jahas, onko lapsiluku täynnä?"

Mies: "Kyllä, viisi on tullut hankittua."

Lääkäri: "Jaa no mutta ethän sinä sitä sitten enää mihinkää tarvitse."

Vierailija
668/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä mies potilaan kun ilmoitetaan, että nyt operoidaankin ilman puudutusta, koska syyt x ja y. Vois olla miehelle operaation jälkeen massia tiedossa.. 

No näinpä. Ei miehille sanota "valitettavasti anestesialääkäri ei nyt ehdi tulla". 

No voi vit tu. Jos siellä muualla on kyse elämästä ja kuolemasta niin olen voinut esim. epiduraalia odotella ilman mitään suurta draamaa.

Vierailija
669/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole tämä kätilö. Mutta mietitkö ollenkaan ennen kuin syyllistät kätilöä siitä, että synnyttäjät joutuu kipua kokemaan? Ei sitä kipua voi kokonaan poistaa ja tämän voin usean lapsen synnyttäneenä sanoa, jonka jokainen synnytys on ollut erilainen kivunlievityksiltään ja kestoltaan. Lisäksi ihmisetkin reagoi kipuun ja kivunlievityksiin eri tavoin. Minusta on tökeröä syyttää kivusta kätilönä ja laittaa synnytyskivun heidän piikkiinsä."

Kyllä mä syyllistän itseäni kätilönä, jos synnyttäjä on kovissa kivuissa puutteellisen kivunhoidon vuoksi. Vaikka tiedän toki että synnytyskipu sinänsä ei ole mun aiheuttamaa.

Vierailija
670/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerma perse synnyttäjät valittavat aivan kaikesta. Ei ihme että työntekijät eivät jaksa alallaan kun saa kuulla paskaa joka saatanan päivä. Aika moni synnyttäjä on kuin perseeseen ammuttu karhu eli jotain vikaa varmaan päässä. Säälittää syntyvän vauvan puolesta millaiseen helvettiin ovat joutumassa.

Kannattaisi lukea Raamattua. Siellä neuvotaan että naiselle on hyväksi olla sävyisä, hiljainen, nöyrä ja kuuliainen. Veikkaampa että se synnytys sujuu paljon kivemmin, jos tottelisi kirjan neuvoa. Omasta asenteestahan se kaikki on kiinni. Ei ihme jos on vaikeaa, kun itse on vaikea.

Se tosiaan olisi kaikille kätevintä, että nainen muistaisi olla sävyisä ja tottelevainen.

ja siellä sanotaan myös, että nainen vaietkoot seurakunnassa

ja kielletään pukeutumasta vaatteeseen, jossa on käytetty kahta erilaista kangasta

Vierailija
671/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-----

Ai mikä palkinto?

No sait pitää henkesi.

Lisäksi tässä jumppaohjeita, jos vaivat helpottuisivat niiden myötä. Suosittelen myös jatkossa pitämään inkotinenssisuojia. Eikä sen väliä vaikka peli ei enää toimi, aikansa kutakin. Tää kuuluu asiaan. Kyllä näiden vaivojen kanssa voi elää ja moni elääkin koko elämänsä. 

Vierailija
672/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräänsä enempää ei voi kipulääkettä antaa. Vauva kärsii siitä. Toisekseen, näitä raapioita on myös niissä, jotka itse haluavat synnyttää ilman kivun lievitystä. Enempää en nyt asiaa kommentoi. 

Ne on niitä parempia ihmisiä. Katsokaas kun minä synnytyin ilman kivun lievitystä, huusin, raavin, itkin ja potkin ja lakanat sotkin ja olin niin onnellinen.

Vierailija
673/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä mies potilaan kun ilmoitetaan, että nyt operoidaankin ilman puudutusta, koska syyt x ja y. Vois olla miehelle operaation jälkeen massia tiedossa.. 

No näinpä. Ei miehille sanota "valitettavasti anestesialääkäri ei nyt ehdi tulla". 

No voi vit tu. Jos siellä muualla on kyse elämästä ja kuolemasta niin olen voinut esim. epiduraalia odotella ilman mitään suurta draamaa.

Mutta jos olisi tarpeeksi niitä anestesialääkäreitä? 

Vierailija
674/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-----

Ai mikä palkinto?

No sait pitää henkesi.

Lisäksi tässä jumppaohjeita, jos vaivat helpottuisivat niiden myötä. Suosittelen myös jatkossa pitämään inkotinenssisuojia. Eikä sen väliä vaikka peli ei enää toimi, aikansa kutakin. Tää kuuluu asiaan. Kyllä näiden vaivojen kanssa voi elää ja moni elääkin koko elämänsä. 

Mutta älkää vaan puhuko mitään asiasta! Ette saa pelotella muita vasektomiaan menijöitä, nuoria ihmisiä. Vaietkaa asiasta.

Vierailija
675/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-----

Ai mikä palkinto?

No sait pitää henkesi.

Epäreilua, mies tuli kuulluksi ja sai jumppaohjeita. Naiset tuupataan vaan ovesta pihalle ja kvg.

Vierailija
676/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan synnyttäjä ei ole vaatinut oikeutta potkia ja raapia kätlilöitä. Se on ihan teidän mielikuvituksen tuotetta, että kätilön on pakko huutaa koska synnyttäjä potkii. 

Nyt jopa minun on pakko puuttua tähän. Kukaan ei ole sellaista vaatinutkaan. Ainoastaan on puhuttu siitä, että kätilön tulisi tietää, että synnyttäjä ei tee sitä pahuuttaan. No voin vannoa, että hän tietää sen. Se, että sanot asiasta jo kolmatta kertaa ja silloin napakammin, ei tarkoita sitä, että pitäisimme synnyttäjää pahana. Meitä ei vain myöskään saa satuttaa. Ja vaikka, ette ehkä uskokaan, on tämä raapiminen ja potkiminen ponnistusvaiheessa todella yleistä. Kipu ottaa vallan ja silloin ihminen tekee asioita, joita ei edes tiedosta. Sanon kyllä itse asiasta napakasti. Se on meille kätilöille infektioriski, että meitä raavitaan. Yhden

Voisiko väkivaltaa käyttävät synnyttäjät jättää lapsen teon sitten sivistyneemmille ihmisille? Voisivat ostaa vaikka babyborn nuken ja leikkiä synnytystä ja hoivata sitä nukkea.

eri

Vierailija
677/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-----

Ai mikä palkinto?

No sait pitää henkesi.

"Älä siinä ulise ja valise kun siitä kumminkin tykkäsit, minkä takia tänne tulit."

Vierailija
678/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos olisi tarpeeksi niitä anestesialääkäreitä? 

Sehän maksaa. Kyllä naiset joutaa kärsimään, ainahan näin on tehty. Onhan naiset jo itsekin sosiaalistettu kärsimään. Se on täysin normaalia. Naiset kilpailee kärsimyksistään ja syyllistävät naisia, jotka eivät haluaisi kärsiä. 

Vierailija
679/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joku vanhempi kätilö, joka sanoi mulle "älä siinä huuda kun et ole tehdessäkään huutanut!"

Vastasin "mistä helvetistä sinä sen tiedät?!?"

Vierailija
680/1302 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tosiaan olisi kaikille kätevintä, että nainen muistaisi olla sävyisä ja tottelevainen.

ja siellä sanotaan myös, että nainen vaietkoot seurakunnassa

ja kielletään pukeutumasta vaatteeseen, jossa on käytetty kahta erilaista kangasta"

Älkää nyt pilatko hyvää juttua.  Sen pointti kun oli että synnytyksessä naisilta vaaditaan absurdeja asioita.  Ei siitä tarvi ruveta väittelemään, että ihan älyttömiähän ne ovat.