Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te nastakenkien käyttäjät käytte kaupassa? Eikö ole liukasta nastakengillä käydä sisätiloissa?

Vierailija
01.01.2025 |

.

Kommentit (186)

Vierailija
81/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai ei saisi nastakengillä mennä kauppaan! Pitäisikö ne riisua pois kaupan ovella?  Aivan älytöntä näillä keleillä.

Nastakenkiin voi ostaa suojat (Icebug-merkkiset), niin niillä voi mennä huoletta sisälle vahingoittamatta mitään. Olen itse rei'ittänyt meidän puisen kynnyksen icebugeillani vahingossa, ennen kuin opin. Nykyään en todellakaan mene mihinkään sisälle nastakengillä. Ne on mulla vain ulkoilua varten, eikä kauppareissu ole mulle ulkoilua.

Vierailija
82/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jotkut täällä väittää ilmeisesti ihan tosissaan että nastakengillä voi mennä perseilemään sisätiloihin? Paskaks vaan kun ei ole oma, vai? Mitä helvetin vittua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt nastoja kaupoissa ym kauppakeskuksissa 30 v, enkä ole kertaakaan meinannut kaatua.

Vierailija
84/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yleensä käy nastakengillä kaupassa,  mutta silloin harvoin kun olen käynyt, niin ihan hyvin pystyy kävellä, kun vähän varoo eikä ryntäile miten sattuu. Kiusallisen kovaa ääntä vaan tahtovat pitää. 

Se ääni kertoo sulle että olet juuri tuhoamassa toisen omaisuutta.

Vierailija
85/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kauppa ei halua nastakenkäileviä asiakkaita, voi varmaan kauppias laittaa ovelle asiasta lapun. Onnea ja menestystä vaan liiketoiminnalle.

Nyt ymmärrän miksi yhdessä kaupassa oli erikseen kielletty ettei sisällä saa räkiä lattiolle. 

Vierailija
86/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on niin tyhmä, että menee nastakengillä kauppaan. Jollei omista käännettävillä nastoilla olevia kenkiä niin sitten on syytä hankkia ne irralliset nastapohjalliset.

Kuljen kaupoissa nastakengät jalassa tietenkin. Oletko niin tyhmä, että luulet että ihmiset menee sukkasillaan kauppaan 😅

Et oo kuullut nastakenkien suojista?

Ne suojat on muuten älyttömän hintaisia. Icebugin nastasuojat maksaa 39,90 ja kengät itsessään jo parisen sataa, niin on kallista.

Totta. Olen harkinnut noita suojia jo monta vuotta, siitä asti kun näin kaupassa niitä, mutta en ole raaskinut niitä ostaa. Nyt en edelleenkään käytä sitten nastakenkiä sitten muuta kuin lenkillä, joka alkaa ja päättyy oman kodin eteiseen. Niin ei sitten tarvi kävellä napsutella missään sisällä. Kuluuhan ne nastatkin siellä kivilattialla nopeammin, jos lattiakin kuluu.

Vierailija
87/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kätevämpi käyttää erillisiä nastapohjia, helppo riisua ennen kauppaan menoa. Joko yhdellä jalalla seisten tai monessa paikassa on ulko-oven vieressä tuoli tähän tarkoitukseen.

Nastakenkiin saa myös kympilla lattiasuojat, eli ne puetaan päälle, kun tullaan sisätiloihin

Missä on kympin suojia? Olen nähnyt vain noita Icebugin kalliita.

Vierailija
88/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nastakengät ole olleet mikään mummojen juttu enää vuosiin. Kelit ovat nykyään sellaiset, että parissa vuorokaudessa on sulaa, sitten tulee taas lunta ja peilijäätä. Jälkimmäinen on sellaista, että voisi luistimilla mennä. Kaupunkien kunnossapito ei pysy perässä. 

Jos tosiaan joku kauppa on sitä mieltä, että nastoilla ei saa tulla, siitä voi laittaa lapun oveen. Oikein mielelläni kannan rahani muualle,

Vierailija
89/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kaupassa kulkea nastakengillä? Itse en edes harkitsisi sellaista.

Kauppojen lattiat ovat aika paljon kovempaa ainetta kuin kotiparketti. Kyllä ne nastakengät kestää. 

Vaikka lattiat olisi metallia, niin kyllä siihen ajan mittaan tulee melko rumat jäljet. Ainakin naarmut.

Voi iik. Ruokakaupassa täytyy olla kaunis lattia😂😂😂

Voihan sitä omaa typeryyttää julistaa myös näin. 👍 

Vierailija
90/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ruveta jotain nastakenkien suojia laittamaan likaisiin kenkiin kaupassa. Kaikki maasta löytyvät epäpuhtaudet, koirankakat, kuravedet jne siirtyvät käsiin ja sitä myötä kauppojen tavaroihin. Hyi yäk. Taatusti ette myöskään niitä suojianne putsaa käyttökertojen välillä kuitenkaan.

Vierailija
91/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistän nastakengät jalasta Alepan muovikassiin ja takaisin jalkaan tuulikaapissa.

Vierailija
92/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät nastakengät ole olleet mikään mummojen juttu enää vuosiin. Kelit ovat nykyään sellaiset, että parissa vuorokaudessa on sulaa, sitten tulee taas lunta ja peilijäätä. Jälkimmäinen on sellaista, että voisi luistimilla mennä. Kaupunkien kunnossapito ei pysy perässä. 

Jos tosiaan joku kauppa on sitä mieltä, että nastoilla ei saa tulla, siitä voi laittaa lapun oveen. Oikein mielelläni kannan rahani muualle,

Miksi sinun mielestä täysin itsestäänselvästä asiasta pitäisi erikseen mainita joka ikisen liikkeen ovella?

Vierailija
93/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kaupassa kulkea nastakengillä? Itse en edes harkitsisi sellaista.

Saa mennä. Kauppojen lattiat ei mitään parkettia ole. 

Itselläni ainoa poikkeus oli joku vanha museo jossa piti ottaa nastakengät pois (itsellä irrotettavat nastanauhat) niin ei mitään ongelmaa .

Vierailija
94/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä paikallisessa Citymarketissa ainakin on oikein hyvä lattia, ei ole yhtään liukasta nastakengillä.

Nastakenkien kritisoijat: käyttekö koskaan ulkona? Nykytalvisin on aivan hirveän liukasta kun välillä sataa lunta ja välillä vettä. Tulkaapa myös kokeilemaan asumista mäkisessä maastossa. Hymy hyytyy aika nopeasti.

Käyn ja omistan icebugit. Oliko vielä muuta? Mutta ei tulisi mieleenkään mennä tepastelee niillä kauppakeskuksiin ihan siitä syystä, että kauhea kopina ja nastat menee piloille.. Ne on tarkoitettu jäähän ei kivelle

Juuri tää. Rakastan mun icebugeja (ja tavaraa muutenkin, my bad, tiedän). En todellakaan menisi pilaamaan niitä kaupan lattioille, kun mua "itkettää" ulkonakin, jos on pitkän matkan sulaa asvaltilla, EIKÄ LÖYDY JÄÄTÄ.

Vierailija
95/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt nastoja kaupoissa ym kauppakeskuksissa 30 v, enkä ole kertaakaan meinannut kaatua.

Ne lattiat oli jo niin paskassa kunnossa että pito oli parantunut huomattavasti.

Vierailija
96/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun mielestä täysin itsestäänselvästä asiasta pitäisi erikseen mainita joka ikisen liikkeen ovella?

No käytän nastakenkiä myös kaupoissa. En todellakaan ala kantaan mitään varakenkiä mukana. Ihan älytön ajatuskin

Vierailija
97/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jotkut täällä väittää ilmeisesti ihan tosissaan että nastakengillä voi mennä perseilemään sisätiloihin? Paskaks vaan kun ei ole oma, vai? Mitä helvetin vittua?

Suurin osa kulkee nastoilla myös kaupoissa. Ihan normimeninkiä. Ei auta sun keuhkoomiset.

Vierailija
98/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla sun mielestä autoton aikuinen käy kaupassa, jos nastakengillä ei saisi mennä sisätiloihin? Ne kengät itsessään maksaa reilusti yli satasen ja siihen suojat päälle 40 €. Kaiken lisäksi ne suojat on esim. tällä hetkellä loppu joka paikasta. Eli mitä vaihtoehtoja mulle jää? Kadut on röpelöisessä jäässä, kun hiekoituksesta säästetään. Olen aivoinfarktista parhaillaan toipuva nelikymppinen, jolla on mm. vuoden vanha käsimurtuma takana. Minäkö nyt sitten "pereseilen", kun yritän hoitaa kauppa-asiani itse ja niin, että pysyn hengissä?! OK.

Vierailija
99/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsestään selvää on kulkea nastoilla ja on poikkeus jos ei toivottavaa kuten esim. museot 

Vierailija
100/186 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No käytän nastakenkiä myös kaupoissa. En todellakaan ala kantaan mitään varakenkiä mukana. Ihan älytön ajatuskin

Eli sun logiikka toimii niin että kun joku myy tuotteen joka on tarkoitettu ulos jäälle, niin koet ihmisoikeutenasi käyttää sitä ihan missä vaan? Voinko tulla luistimilla teille kylään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä