Miten te nastakenkien käyttäjät käytte kaupassa? Eikö ole liukasta nastakengillä käydä sisätiloissa?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin tyhmä, että menee nastakengillä kauppaan. Jollei omista käännettävillä nastoilla olevia kenkiä niin sitten on syytä hankkia ne irralliset nastapohjalliset.
usein nastojen käyttäjät ovat iäkkäitä. Ei ole helppoa irrotella ja laittaa takaisin niitä irtopohjia. Ilman istuinta jopa mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako kaupassa kulkea nastakengillä? Itse en edes harkitsisi sellaista.
Kauppojen lattiat ovat aika paljon kovempaa ainetta kuin kotiparketti. Kyllä ne nastakengät kestää.
Vaikka lattiat olisi metallia, niin kyllä siihen ajan mittaan tulee melko rumat jäljet. Ainakin naarmut.
Voi iik. Ruokakaupassa täytyy olla kaunis lattia😂😂😂
Voi iik, haluan ruokakaupan olevan hygienin ja puhdas! Aika mahdoton pitää siistinä ja puhtasna, jos tuhannet ihmiset kävelisi nastoilla lattiat piloille
No jo sinulla on ongelmat.
Nastakengät ovat todella hyvä keksintö, ei nimittäin ole sekään halpaa huvia, kun liukastumisien seurauksena ihmiset kaatuilevat ja murtavat jalkojaan ja käsiään.
Hyvät nastakengät pitäisi olla jokaisella ainakin yli 50 vuotiaalla.
Pistän nastakengät jalasta Alepan muovikassiin ja takaisin jalkaan tuulikaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on jokin kauppa, jonka lattioilla ei saa käyttää nastakenkiä, se ei tarvitse mua asiakkaakseen liukkailla keleillä. Tai sitten pitää tarjota kaupan puolesta tossut asioinnin ajaksi ja säilytysmahdollisuus nastakengille.
Siellä taas joku persaukinen euroopanomistaja esittää vaatimuksiaan.
Vaihdan kaupan eteises lenkkarit jalkaan 😃
Nastakengät on viineisten vuosien aikana yleistyneet ihan koko ikäskaalassa, kun ennen ne kenkiin laitettavat tallat oli mummojen ja pappojen huvi.
nastakenkiä on mistä valita, joten nykyään ne on myös merkittävä asia huomioiden lattiat. Kauppakeskukset ja kaupat eivät lähtöisesti ole kieltäneet nastakenkiä, vaan pyytävät lähinnä huomioidaan esim kauppakeskusten liiketilojen lattiamateriaalin. Varsinkin puulattiat on alttiita nastoille ja kauppakeskukset onkin jättäneet liiketilojen toimijoille harkinnan. No, kukapa luulee, että yksityäinen toimija kieltäisi mitään? Kauppakeskuksella pitäisi olla tässäkin järki päässä ja tehdä se päätös puolesta tai vastaan toimijoiden puolesta. Usein unohtuu se, että vaikka mm. ruokakapoissa on kivilattiat, monissa muissa liiketiloissa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen lattiat ovat aika paljon kovempaa ainetta kuin kotiparketti. Kyllä ne nastakengät kestää.
Vaikka lattiat olisi metallia, niin kyllä siihen ajan mittaan tulee melko rumat jäljet. Ainakin naarmut.
Ei sellaista metallia ole olemassakaan joka ei nastoista naarmuuntuisi
Ei ihme, että tavaroiden ja elintarvikkeiden hinnat nousevat
Ja suurten kauppaketjujen johtajat ovat miljonäärejä!
Mulla on irtonastapohjalliset. Saan ne kyllä pois kengän alta sisälle mennessä, mutta en saa niitä enää takaisin laitettua. Täällä ei missään kaupoissa ole eteisessä penkkiä missä istua ja mun tasapaino on niin huono sairauden takia, etten seisaaltaan pysty niitä laittamaan.
>No jo sinulla on ongelmat.Nastakengät ovat todella hyvä keksintö, ei nimittäin ole sekään halpaa huvia, kun liukastumisien seurauksena ihmiset kaatuilevat ja murtavat jalkojaan ja käsiään. Hyvät nastakengät pitäisi olla jokaisella ainakin yli 50 vuotiaalla.
ja miten tää edelleenkään poistaa sen, että sä voit kantaa taskussa sinne kauppaan kävellessä nastasuojukset, jotka suijautetaan nastakenkien päälle
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen pysyy pystyssä ilman nastakenkiä.
Normaali ihminen on laiska. Tällöin näkee esim. nastoja kengissä.
Hieno ajatus nastakenkien suojista. Monessako kaupassa , ostoshelvettejä lukuunottamatta, on penkkejä . Olen suht ' taipuisa 70v + , mutta en seisoen saa edes niitä kenkiä kunnolla jalkaan ( no icebugit vetoketjulla kyllä menee , mutta ei mitkään letitettävät) saati jotain suojia. Suorituksen jälkeen pitäisi myös pestä kädet , koska kengät kaikenmaailman ravassa. Nastat on mulle henki- ja liikuntakyky vakuutus. Pari viikkoa sitten ilmalento kitkoilla ,josta kärsin vieläkin . Tuli tehtyä väärä rengasvalinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollenkaan.
Sitäpaitsi tulee sinullekin halvemmaksi, ettei minua tarvitse ulkona liukastumisen jälkeen kärrätä sairaalaan verorahoilla hoidettavaksi.
Hyvä kun muistutit, onkin vielä yksi hyvä kenkapari nastoittamatta. Onneksi nastoja saa eräästä verkkokaupasta halvalla.
Mitä se muhun liittyy, jos kaupan lattiat menee piloille sinun nastoistadi? En mä niitä kaupan lattioita maksa tai kauppa maksa nytkään sinun kastuamisiasi, joten yhtä kallista se veronmaksajalle kummassakin tapauksessa..
Jos pmistaisin liiketilan, jossa esim laminaatti, niin asiakkaat, jotka ei osaa käyttää nastaduojia, voisi asioida muualla Eti asia on noi kivilattiat, jossa ei nyt nastat aiheuta muuta kuin liukastumisia ja tälkainen asiakas saakin liukastella ja kaatua miten huvittaa, jos on pakko kävellä nastat jalassa sisällä
Kauppiaalla ei nykypäivänä kyllä ole varaa valita asiakkaitaan, on tuo kauppojen välinen kilpailu niin kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en kävisi ollenkaan sellaisessa kaupassa, missä ei saisi nastakengillä kulkea. Suomen talvet on nykyään sellaisia, että jalkaisin liikkuvalla ei oikeasti ole mitään mahdollisuutta selvitä koko talvea kaatumatta ilman nastakenkiä. Mulla on itselläni vuosien saatossa murtuneet molemmat ranteet, niin en kyllä enää ota yhtään riskiä.
Olen aikuinen, enkä juokse sisällä. Ainakin omilla Icebugeilla pystyy ihan hyvin napsuttelemaan kauppareissut myös.
Vierailija kirjoitti:
Hieno ajatus nastakenkien suojista. Monessako kaupassa , ostoshelvettejä lukuunottamatta, on penkkejä . Olen suht ' taipuisa 70v + , mutta en seisoen saa edes niitä kenkiä kunnolla jalkaan ( no icebugit vetoketjulla kyllä menee , mutta ei mitkään letitettävät) saati jotain suojia. Suorituksen jälkeen pitäisi myös pestä kädet , koska kengät kaikenmaailman ravassa. Nastat on mulle henki- ja liikuntakyky vakuutus. Pari viikkoa sitten ilmalento kitkoilla ,josta kärsin vieläkin . Tuli tehtyä väärä rengasvalinta.
Enemmänkin pitäisi kysyä, missä kaupassa ei ole nähnyt penkkiä ja vanhuksia istumassa vedettävine ostoskärryineen niissä?
Suosittelen: Sievin Casual Spike, jossa on kääntyvät nastat. Todella kätevät ja pysyy pystyssä. Plussana se, että valmistetaan Suomessa.
Icebug Floorsaver kulkee repussa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa, ei kai sitä nyt kauppaa varten oteta toisia kenkiä. Omat nastakengät ovat sellaiset, että joustavat jnkn verran kovalla pinnalla.
On paikkoja joihin ei voi mennä nastakengissä, esim Ateneum ja Kansallismuseo ts rakennukset joissa on vanhat lattiamateriaalit. Niissä onneksi on tarjolla tossuja, joita voi käyttää ja voihan ne omat tossut tai sisäkengät ottaa mukaan museokäynneille.
Miksi museot jne eroaa muista liiketiloista? Menkää nyt saakeli sinne museoihinkin kopsittelemaan nastojenne kanssa!
Koska niissä on lattiamateriaali vanhaa parkettia ja niissä on selvät kyltit ja henkilökunta ohjeistaa jo lippuluukulla, että nastoilla ei saa mennä sisään.
Mutta muistelen, että esim Amos rex museoon sai mennä nastakengillä ja siellä lattiamateriaali on nykyaikaista kovaa laattaa.
Ostoskeskusten diplomaattisia näkemyksiä (tehköön joku muu kuin minä sen päätöksen):
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saako-kauppaan-menna-nastakengat-ja…
muistutetaan nastakenkien liukkaudesta kovilla, kivi, pinnoilla, etenkin jos on märkä lattia ja pyydetään huomioidaan liiketilat ja alueet, joissa pehmeä materiaali..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin tyhmä, että menee nastakengillä kauppaan. Jollei omista käännettävillä nastoilla olevia kenkiä niin sitten on syytä hankkia ne irralliset nastapohjalliset.
Kuljen kaupoissa nastakengät jalassa tietenkin. Oletko niin tyhmä, että luulet että ihmiset menee sukkasillaan kauppaan 😅
Et oo kuullut nastakenkien suojista?
Ne suojat on muuten älyttömän hintaisia. Icebugin nastasuojat maksaa 39,90 ja kengät itsessään jo parisen sataa, niin on kallista.
Käytän irrallisia, tarranauhalla kiinnitettäviä kantaosan liukuesteitä, ne toimivat mulla hyvin ja käyvät kaikkiin kenkiin. Kaupassa kävelen matalasti päkiöillä tai pidempään sisätiloissa kävellessä poistan likuesteet kokonaan, sen voi tehdä vaikka seisten. Paras edullinen hankinta vuosiin nuo!