Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 1.1.2025

Vierailija
01.01.2025 |

Tänään on vuoden 2025 ensimmäinen päivä ja tipattomuus alkaakoon!  Terveydestähän tässä alkoholittomuudessa  on ensisijaisesti kyse. Olen kärvistelly ja huonoa omaatuntoa potenu alkoholin kuluttamisesta ja nyt taas yritän tehdä siitä lopun, tämä alkoholin kanssa länträäminen on todella kuluttavaa niin henkisesti, kuin fyysisestikkin.

Ei muuta, kuin matkaan käy!

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen päivä taputeltu, voi jo nyt sanoa, en ole menossa tähän aikaan ostaman alkoa, niin himoa ei tule minulle.

Huomaa sen , kuin siitä on tapa tullu, sitä jossain vaiheessa päivää tai iltaa alkaa suu napsumaan. Kolme rasvaista omenatorttua vetelin napaani tämän päivän aikana, huomiseksi aamukahville jäi vielä yksi, niitäkään en sit enää tee enkä tarpeita ostele, koska kolesteroli on myös saatava kohilleen.

Ärsyttää tämmönen, kun ei saa nautiskella asioista, joista pitää, ilman, että ne aihuettaa terveyshaittoja.

Saapi nähä minkälainen on päivä huomenna.

Hyvää illan jatkoa, rillit huurussa on hyvä sarja!

Vierailija
2/71 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kommentoida ja kertoa omia kokemuksia tipattomuudesta tai ihan mistä vaan taivaan ja maan väliltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, että olet päättänyt lopettaa juomisen!

Oletko ajatellut tukea päihteettömyyttäsi jonkin tukimuodon avulla? AA-kerho, työterveyshuolto, vähintäänkin alan kirjallisuus? Kuulostaa nimittäin siltä, että sinulla on aidosti ongelma alkon kanssa, jos jo ensimmäinen päivä ilman on hankala. Pelkkä tipaton tammikuu ei ehkä tavoitteena ole riittävä, vaan sinun pitäisi pyrkiä luopumaan alkoholista kokonaan.

Tipattoman tammikuun ongelma on se, että olet edelleen ajatusten tasolla tiukasti kiinni alkoholissa. Seuraat kalenteria ja pahimmillaan ehkä lasket päiviä, että pääset juomaan. Alkoholi siis hallitsee yhä ajatuksiasi, vaikka et juuri nyt juokaan. Se on huolestuttava merkki.

Vierailija
4/71 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista! En seuraa kalenteria enkä laske päiviä, enkä ajattele niin, että kunpa pääsisin juomaan.

Olen yrittänyt järkeillä itselleni, mitä korvaan alkoholilla? Alkoholin kertakäyttö ei ole runsasta, mutta silti se vaivaa ja tietysti vaikuttaa terveyteen, kuten kolesteroliin. En saisi ajatella edes juustoja enkä mitään rasvaisia ruokia ainakaan, mitkä sisältää kovia rasvoja. En saa ajatella mitään makeisia, vaikka niitä nyt silloin tällöin voi vähän nautiskella. En ole ylipainoinen ehkä ennemminkin alapaioinen.  Nyt testataan, mikä vaikutus alkoholilla on kolesteroliin, koska juustojen ja kovien rasvojen syönti ei ole ylen runsasta. Ajattelen, että jos voisi olla jopa kolme kk ilman vähäistäkään alkoholia niin luulis kolenkin tippuvan.

Nyt on toinen päivä aluillaan ja olen tyytyväinen.

Ap

Vierailija
5/71 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipattimuus on juoppojen pään nollausta.

Vierailija
6/71 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kokeilen tipatonta kuukauden. Olutta ja viiniä liian usein tullut ostettu. Lähinnä rahan säästö syynä. Ja testaan putoaako paino. Etelä Euroopassa asuessa juomat kuuluivat ruokailuun. En pidä alkoholin käyttöä pahana. Vahvoja juon harvoin. Jos nyt kuukauden tauosta on jotain hyötyä, jatkan pidenpään. 

Vierailija
7/71 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin eilen suuria kulauksia kaljaa, tippojen kanssa ei pelleillä.

Vierailija
8/71 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin eilen suuria kulauksia kaljaa, tippojen kanssa ei pelleillä.

Hassu! 😂

Ap

Vierailija
9/71 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa olla aiheesta jo useampi ketju. Itse oon mukana 15.12. avatussa keskustelussa, siellä aika monta muutakin. Yhdistettäiskö keskustelu sinne? 

Vierailija
10/71 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taitaa olla aiheesta jo useampi ketju. Itse oon mukana 15.12. avatussa keskustelussa, siellä aika monta muutakin. Yhdistettäiskö keskustelu sinne? 

Joku, joka haluaa olla se aloittaja ja että vain hänen aloittamaansa keskusteluun kommentoidaan, on aloituksen tehnyt jo muutamaa viikkoa ennenaikaisesti. En ymmärrä tuollaista?

Sitten kun on tammikuu, aloitetaan keskustelu tipattomasta tammikuusta eikä jolukuun puolivälissä erittäin itsekkäistä ja ala-arvoisista syistä!

Vierailija
11/71 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaako joku tämän asiallisen ja oikean aidon aloituksen tipattomasta tammikuusta poistoa?

Tämä on nyt minulla toinen päivä tipattomalla, en edes likörikonfentteja syö vaikka niitä on tuolla jonkin verran.

On suklaata ja muuta herkkua, mutta ei saa syödä ei. Ei saa edes ajatella.

Mutta eteenpäin sano mummo lumessa!

Vierailija
12/71 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjakortin alkoon niin se siitä tipattomuudesta.

Vierailija
13/71 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kokeilen, mutta ei tuota edes tiukkaa. Vähän niin kuin olisi kuukauden ilman joulutorttuja tai saunaa.

Vierailija
14/71 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen tipaton ja nyt kokeilen olla ainakin sen sata päivää alkotta. Eräs sivuehto on että se koskee vain Suomea. Olutta voi ottaa matkoilla mutta suht vähän menee. Elelen sellaista kullankaivajan elämää, kesät olen tiukasti töissä ja tienaan, syksyllä menee olutta ja viinejä ihan liikaa kun on varaa. Sitten tipatonta ja kohtuukäyttöä. Ei ole vaikeaa olla ilman mutta kesällä varsinkin olut jossain terassilla, omalla tai muualla on pikku nautinto. Ja näkee tuttuja. Koitan vähentää senkin saunailtoihin. Maistuukin paremmalta.

Vierailija
15/71 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tip tap tip tap tipe tipe tip tap tip tip tap!

Vierailija
16/71 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen tipaton ja nyt kokeilen olla ainakin sen sata päivää alkotta. Eräs sivuehto on että se koskee vain Suomea. Olutta voi ottaa matkoilla mutta suht vähän menee. Elelen sellaista kullankaivajan elämää, kesät olen tiukasti töissä ja tienaan, syksyllä menee olutta ja viinejä ihan liikaa kun on varaa. Sitten tipatonta ja kohtuukäyttöä. Ei ole vaikeaa olla ilman mutta kesällä varsinkin olut jossain terassilla, omalla tai muualla on pikku nautinto. Ja näkee tuttuja. Koitan vähentää senkin saunailtoihin. Maistuukin paremmalta.

Huomenta!

Minulla sama, ei ole ensimmäinen kerta tipaton tammikuu. Nyt tämä tuntuu jotenkin erilaiselta, sellaiselta rauhanomaiselta, hyväntuntuiselta. Eilen rillit huurussa sarjaa katsoessa, siinä Penny joi ilm. olutta, se teki pahaa, ei siis tehny yhtään mieli, tuli inhon tunne ja ajattelin, miksi tuota pitää litkiä, mikä juttu alkoholissa on? No, se ainakin rentouttaa eritavalla, kuin esim. joku rentouttava lääke, kuten sirdalud, oluesta ja viinistä saa nautinnon tunteen, mutta, eipä tee mieli ja yt tuntuu siltä, että tämä tammikuu tulee olemaan helppo ja voi jatkua helmikuullekkin.

Hyvää päivän jatkoa!

Vierailija
17/71 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alkoholi heikentää kehon vastustuskykyä ja lisää infektioiden riskiä, koska keho on alttiimpi mikrobeille. Alkoholin vaikutuksen alaisena keho on alttiimpi esimerkiksi hengitystieinfektioille, kuten viruksille ja keuhkokuumeelle. Lisäksi alkoholi heikentää ihmisen harkintakykyä ja lisää riskialtista käyttäytymistä."

Tämä täytyy pitää mielessä.

Ap

Vierailija
18/71 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Alkoholi heikentää kehon vastustuskykyä ja lisää infektioiden riskiä, koska keho on alttiimpi mikrobeille. Alkoholin vaikutuksen alaisena keho on alttiimpi esimerkiksi hengitystieinfektioille, kuten viruksille ja keuhkokuumeelle. Lisäksi alkoholi heikentää ihmisen harkintakykyä ja lisää riskialtista käyttäytymistä."

Ap

Olen juonut ihan liikaa jo pitkään, siis vuosia, minulla ei ikinä ole flunssia tai muita infektioita. En tietenkään laita sitä alkoholin eduksi, minulla vain saattaa olla ihan hyvä immuniteetti. Juominen muuten on tyhmää ja olen päättänyt lopettaa. 

Vierailija
19/71 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten joku alapeukuttaa tipatonta tammikuuta?

-Olen ihmetellyt tätä, että kun alkoholia valmistetaan ja myydään ja samalla varoitetaan sen haittavaikutuksista ja kehotetaan lopettamaan alkoholin käyttö

-Tupakkaa myydään ja samalla varoitellaan sen vaiktuksista terveyteen

- Juustoja valmistetaan ja sitä ei saisi syödä , kuin n. 30 g päivässä, koska syöpäriski

- Makeisia ei saisi käyttää, koska sokeri on myrk  kyä elimistölle, koska sokeri muuttuu elimistössä rasvaksi ja rasva tukkii verisuonia ja aiheuttaa rasvamaksan muodostumista jne.

- Kovai rasvoja ei pitäisi käyttää kolesterolin muodostuksen takia, mutta siti kovia rasvoja lisätään joka hel***tin paikkaan, kovia rasvoja ei pelköstään ole voi, vaan nyt salakavalin on palmuöljy ja ym. kuten shea ja kookos.Ja näitä lisätään lääkkeisiin, isäravinteisiin, elintarvikkeisiin, ihan kaikkialle.

Miten syödä ja juoda , jos ei käytä mitään noista edellämainituista?

Vierailija
20/71 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen juonut ihan liikaa jo pitkään, siis vuosia, minulla ei ikinä ole flunssia tai muita infektioita. En tietenkään laita sitä alkoholin eduksi, minulla vain saattaa olla ihan hyvä immuniteetti. Juominen muuten on tyhmää ja olen päättänyt lopettaa. 

Saanko kysyä, kuin paljon joitja ja mitä joit?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän