Tipaton tammikuu 1.1.2025
Tänään on vuoden 2025 ensimmäinen päivä ja tipattomuus alkaakoon! Terveydestähän tässä alkoholittomuudessa on ensisijaisesti kyse. Olen kärvistelly ja huonoa omaatuntoa potenu alkoholin kuluttamisesta ja nyt taas yritän tehdä siitä lopun, tämä alkoholin kanssa länträäminen on todella kuluttavaa niin henkisesti, kuin fyysisestikkin.
Ei muuta, kuin matkaan käy!
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Hyvin meni tämäkin päivä!
Täyttä p jaskaa oli tämäkin päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin meni tämäkin päivä!
Täyttä p jaskaa oli tämäkin päivä.
Noh, miksi?
Ap
Heti, kun alkaa randomisti raivostuttamaan😣 ja jos pävä ei lähe heti putkeen aamulla sängystä ensimmäisen askeleen otettuaan, niin silloin iskee uhma😫, joka tarkoittaa sitä, että nyt loppuu tämä tipaton tammikuu🍷🍺🍷🍺🍷🍺🍷🍺🍷!
Onneks se meni nyt ohi. 🤦
Ei tätä elämää taida kestää täysin selvinpäin.
Ja ei taida kukaan täällä olla tipattomalla, taidan olla ainut suomessa. Ja muutenkin ihan turhake!
Tämäkin päivä meni kunniakkaasti, huh,huh.
Ap
En ymmärrä miksi Tammikuu pitäisi olla tipattomalla, paljon vapaapäiviä ja pitkä kuukausi. Mielummin sit Helmikuu jos sekään, kun on jo työn touhut käynnissä jne. T. parina iltana (3) ottanut
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi Tammikuu pitäisi olla tipattomalla, paljon vapaapäiviä ja pitkä kuukausi. Mielummin sit Helmikuu jos sekään, kun on jo työn touhut käynnissä jne. T. parina iltana (3) ottanut
Juu, mietin itekkii tota helmikuuta, mutta en tiijä, miksi se on aina tammikuu? Tammikuu on pitkä kuukausi, mut katotaan, kuin tässä käy. (Kuningas alkoholi 😡)
Kuudes päivä . Kyllä olsi tänään niin tehny mieli. Mutta tipattomana meni tämäkin päivä.
Eilinen meni väsyneenä , mutta hyvin vaikka rentouttavaa tekikin mieli, mutta en langennut.
Yhdeksäs päivä alkaa tipattomana, wow! Illalla alkaa olla jo niin väsyny, ettei jaksa yhtään mitään muuta, kuin töllöttää telkkua.
Yöt jotakuinkin saa nukuttua hyvin, ellei tuo iäkäs naapauri alkaisi paukkamaan ja kolistelemaan ennen kukon laulua, sitä taas tapahtuu tuon tuosta.
Aijaijai.. on se alkoholisteilla rankkaa? Mitä pointtia tuossa edes on, jos sitten seuraavat 11 kk vetää kaksin käsin taas. Kannattaisi lopettaa kokonaan, toki 1 kk voi olla joillekin hyvä alku.
Itse olen viime keväänä diagnosoitu alkoholisti, ja oon ryypänny vuoden verran noin 30 annosta viikossa lähinnä pitääkseni vieroitusoireet poissa ja myös ollakseni pari iltaa viikossa vähän kännissä.
Ennen uutta vuotta mulla oli parin päivän känniränni.
1.1. oli niin kaamee krapula, etten saanu syötyä koko päivänä mitään. Jotain mehua yritin juoda etten pyörtyis, ja oksensin nekin ulos vielä illalla klo 22.
2.1. oli edelleen jäätävä krapula ja vapina ja sain vasta illalla syötyä ekaa kertaa pariin päivään.
3.1. fyysisesti jo parempi olo ja heti teki viinaa mieli, kun krapula hellitti.
4.-9. päivä menivät myös enemmän tai vähemmän viinahimoissa kärvistellen. Väsyttänyt, vituttanut ja itkettänyt on normaalia enemmän, varmaan aika tavallisia vieroitusoireita. Oon lähinnä maannut kotona, kun toistaseks mihinkään ei huvita mennä eikä mitään tehdä ilman viinaa (oon vielä 11.1. asti lomalla).
Kaippa tää tästä. 4kk ois tavotteena olla nyt tipaton niin pääsee toleransseista ja toivon mukaan myös viinanhimosta eroon.
No, nyt sit päivä 11 kohta lopuillaan, taas oli vähällä, etten lähe viinakauppaan.
Mulla yleensä, on viikkoannos ollu n. 12-15 annosta keskimäärin ja välillä kyllä on päiviä , etten ota mitään, mutta kun sitä on yksinäinen niin se on niin helppoo ottaa.
Ap
Tipaton ja sokeriton menossa. Suussa kitkerä maku taitaa olla jo ketoosi. Pitää ostaa testiliuskoja. Tarkoitus on saada aineenvaihdunta käyntiin ja kesään mennessä painoa alas ainakin 10 kg. Mieluusti enemmän.
Mulla alkoi jo ennen uuttavuotta nyt on mennyt 13 päivää ja yötä,aion jatkaa sellaiset viisikuukautta,eli vähintään toukokuun viimeiseen päivään asti ilman alkoholia.
Päivä meni ja huomista kohti tipattomana. Ap
Väsyttävää touhua tämä tipaton, väsyttää niin , nyt nukkumaan.
Neljäs päivä alkaa.
Ap