Työmatka suuntaansa 60 km. Mitä autoa suosittelet?
Maallemuutto vihdoin toteutui. Työmatka on nyt 60km suuntaansa.
Mitä autoa suosittelisit?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Dacia
Halpa romanialainen koliseva peltikasa. En voi suositella.
Millainen tie? Mä ajelin kevyesti joka viikonloppu kotiin yli 300 km ihan pikkupösöllä. Kaikkein huonoimmilla keleillä jäin työapaikkakunnalle, mutta vain jos märkää lunta satoi vaakasuoraan tai pakkasta oli yli 25 astetta. Eli aika harvoin sattui näin. Mun työmatka oli ykkös ja kakkosluokan teitä alusta loppuun, ei siis ihan pienimpiä teitä.
Sellaista, jota ei tarvitse työntää tai hinata.
Vierailija kirjoitti:
Diesel Golf
Aadolfin viimeinen kosto
Mitsubishi Carisma. Luotettava, pienikulutuksinen. Tonnilla voi jo löytyä hyvä yksilö n.300 tkm ajetun.
Vierailija kirjoitti:
Toyota. Aina varma!
Itsellä Toyota Carina. Vaikka on vanha auto niin todella luotettava. Itsellä 40 km työmatka. Ikinä ei ole auto jättänyt.
Eihän se jätä mutta ruostuu äkkiä entiseksi suolatulla tiellä.
täyssähkö, esim Kia Niro tai sisarmalli hyandai Kona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dacia
Maasturi. Böndellä et ilman nelivetoa pärjää kun tiellä on aamulla 30 senttiä auraamatonta lunta ja aurauskeppien välissä suunnistat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dacia
Maasturi. Böndellä et ilman nelivetoa pärjää kun tiellä on aamulla 30 senttiä auraamatonta lunta ja aurauskeppien välissä suunnistat.
Kainuussa korvessa pärjää takavedollakin.
Onnea uuteen kotiin ja työhön. Sitä tarvitset. Mulle riitti 12 vuotta korvessa, vaikka kauppaan ja palveluihin oli vain 16 km.
Tulee melkoisen tyyriiksi asua syrjässä varsinkin jos ei auto käynnisty tai kuski sairastuu. Taksia et saa.
Työpäivän lisäksi olet tien päällä 2-4 tuntia ja aina selvin päin. Ei paljon jää aikaa huolehtia itsestä, perheestä, tönöstä.
10 x 60 km on 600 km viikossa. Sähköauto tulee edullisimmaksi.
Dieselin hinta nousee kohta rajusti eikä bensakaan nykyisestä halpene ja sulla menee sitä tankillinen viikossa.
Työmatkavähennystä leikattiin ja omavastuu nousi. Kiitos Purran, töissä ei kannata käydä eikä maalla asua.
Sähköautolle ääni vaikka aina varma Skoda. Enyaq coupe hivelee jo silmääkin.
Auto ajojen mukaan. Minä ostaisin täyssähkön. Lataa halvalla pörssisähköllä öisin ja saa verotuksessa vähennykset.
Aurinkopaneelit katolle ja ottaa auton akun käyttöön, myös talon sähköihin. Bensaan menisi viikossa 90€ ja 48 viikkoa 4320 € ja päälle huollot+ ajoneuvovero Karkeasti 5000 säästö vuosittain, kun hupiajotkin menisi halvalla.
Ei taida olla ihan paras vaihtoehto pitemmille työmatkoille. Tuo on lähinnä kaupunkiauto. Tuo oli ensimmäinen autoni kun sain kortin.
Vähän sellainen eka harjoitteluauto. Sillä ei uskaltanut rekkaa ohittaa kun kiihtyi niin hitaasti. Lisäksi kauhea taustamelu oli aina. Huono äänieristys.