Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukeeko teidän vanhemmat lastenlapsia taloudellisesti

Vierailija
31.12.2024 |

Olen siis eronnut jo yli kymmenen vuotta sitten ja lasten isä ei tue opiskelevia lapsia taloudellisesti. Yritän tukea, mutta varani eivät riitä kolmelle lapselle. Nyt pitäisi ostaa yhdelle sänky ja toiselle pesukone. Vanhempani ovat varakkaita, mutta eivät halua osallistua. Toisaalta ymmärrän, toisaalta en. Miten teillä muilla? 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan 100 euroa kuukaudessa kullekin kolmelle lapsenlapselle. 

Teetkö ilmoitukset verottajalle heidän puolestaan?

Hassu, ei ylitä lahjaveron rajaa, ei ole veroasia.

Vierailija
22/32 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen suku on varakas ja lapsi saanut mm. asunnon, josta maksaa isovanhemmille vain nimellistä vuokraa. Toinen suku taasen "varaton", eli sieltä ei kyllä mitään tule. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4stä 1 oli elossa, pientulonen. En oottanut mitään häneltä, vanhukselta.hävytöntähän se olisi, terve työkykyinen opiskelija voi myös itse tienata, tai hakea sossuilta, kierrätyskeskuksesta ym.

Opiskelija ei saa mitään sossusta vaan joutuu ottamaan lainaa. Mieluummin sitä auttaisi kuin laittaa toisen velkaantumaan. 

Opiskelija voi tehdä töitä opintojen ohessa.

Harva pystyy tekemään niin paljon, että sillä tulee toimeen. Opiskelu on opiskelijan päätyö.

Vierailija
24/32 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4stä 1 oli elossa, pientulonen. En oottanut mitään häneltä, vanhukselta.hävytöntähän se olisi, terve työkykyinen opiskelija voi myös itse tienata, tai hakea sossuilta, kierrätyskeskuksesta ym.

Opiskelija ei saa mitään sossusta vaan joutuu ottamaan lainaa. Mieluummin sitä auttaisi kuin laittaa toisen velkaantumaan. 

Harva pystyy tekemään niin paljon, että sillä tulee toimeen. Opiskelu on opiskelijan päätyö.

Meillä muksut tekivät kaikki jotain sivuhommaa. Kellään heistä ei ollut lainaa ja heillä oli aina rahaa tilillä mukava summa. Elivät tosin säästeliäästi ja jokaiselle kelpasi soluasunto. 

Vierailija
25/32 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitan reilusti alle verotusarvon, joka on  4999,99 euroa kolmessa vuodessa. Mun lahjoitus on kullekin 3600 euroa kolmessa vuodessa. 

Vierailija
26/32 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varasi eivät riitä, niin älä tue oman elämäsi kustannuksella. Suomessa opiskelija pärjää kyllä tarvittaessa muutenkin. Eri asia sitten, jos sinulla on rahaa käytössä reippaasti tai on akuutti hätätilanne (esim. sairastumisesta johtuva).

Meillä mummo antaa opiskelijalastenlapsille 50 € jouluisin ja syntymäpäivisin. Muut isovanhemmat ovat jo kuolleet. Eläessään he eivät antaneet taloudellista tukea, mutta yhdellä oli säästöhenkivakuutus, josta kukin lapsenlapsi sai hänen kuoltuaan muutaman tonnin.

Vierailija
27/32 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä muksut tekivät kaikki jotain sivuhommaa. Kellään heistä ei ollut lainaa ja heillä oli aina rahaa tilillä mukava summa. Elivät tosin säästeliäästi ja jokaiselle kelpasi soluasunto. 

Opintotukea on leikattu ja leikataan edelleen. Pitäisi tehdä tosi paljon töitä, että ei tarvitsisi lainaa. Mieluummin opiskelijan soisi keskittyvän opintoihin kuin itsensä uuvuttamiseen.

Vierailija
28/32 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tukee. Olen myös yh ja sairaslomallakin nyt. Lasten isä ei ole edes elareita maksanut eikä siis mitenkään tue. Vanhempani ostivat pojalleni uuden sängyn ja mikron esim. Eivät ole erityisen varakkaita, mutta kohtuulliset eläkkeet heillä on.ovat mahdollistanwet toisen lapsen harrastuksetkin. Itse ovat ehdottaneet näitä kaikkia.

Vierailija
29/32 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla 'vanhuksista' olis rahaa niin eivät auttaneet koskaan lapsiankaan, vielä vähemmin lapsenlapsiaan. Eläneet, elävät tyyliin että mitään etukäteisperintöjä ei jaeta.

Hän jolla on antalias ja huomaava luonne on huonossa hapessa rahalliseti. Mutta antaa tunnepuolella paljon.

Noi saitajaakot eivät ole koskaan edes halanneet lapsenlapsiaan.

Vierailija
30/32 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta kertymästä taida tulla lahjaveroa.

Vierailija
31/32 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän puolelta ei penniäkään, äidin puolelta mukavasti rahallista tukea ilman suurempia syitä

Vierailija
32/32 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla 'vanhuksista' olis rahaa niin eivät auttaneet koskaan lapsiankaan, vielä vähemmin lapsenlapsiaan. Eläneet, elävät tyyliin että mitään etukäteisperintöjä ei jaeta.

Hän jolla on antalias ja huomaava luonne on huonossa hapessa rahalliseti. Mutta antaa tunnepuolella paljon.

Noi saitajaakot eivät ole koskaan edes halanneet lapsenlapsiaan.

Ton jutun etukäteisperinnöistä tuli ihan heidän omasta suusta.

Olivat suuttuneita meille koska heidän omat ystävänsä aikoinaan auttoivat aikusta lastaan.

Pitkä saarna kuultiin kuinka tyyperää heistä on auttaa aikusia lapsiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi