Tukeeko teidän vanhemmat lastenlapsia taloudellisesti
Olen siis eronnut jo yli kymmenen vuotta sitten ja lasten isä ei tue opiskelevia lapsia taloudellisesti. Yritän tukea, mutta varani eivät riitä kolmelle lapselle. Nyt pitäisi ostaa yhdelle sänky ja toiselle pesukone. Vanhempani ovat varakkaita, mutta eivät halua osallistua. Toisaalta ymmärrän, toisaalta en. Miten teillä muilla?
Kommentit (32)
Eipä juuri. Yksi on kuollut, toinen on edunvalvonnossa, joten tuollainen tukeminen on mahdotonta, aikaisemmin oli se avokätisin, kolmas on vähävarainen. Ainoa varakas muistaa satasen rahalahjalla jouluna ja syntymäpäivänä.
Tukivat, kun olivat elossa. Viimeinenkin kuoli kuopuksen ripillepääsyvuonna.
Ei tommoseen ole eläkeläisillä varaa. Mitä oikein luulet. Kalustetuissa soluissa ei tarvita mitään ees.
Syntymäpäivinä ja jouluna lapset saavat muutaman kympin isovanhemmiltaan eli kahdelta pariskunnalta.
Minä laitan 100 euroa kuukaudessa kullekin kolmelle lapsenlapselle.
4stä 1 oli elossa, pientulonen. En oottanut mitään häneltä, vanhukselta.hävytöntähän se olisi, terve työkykyinen opiskelija voi myös itse tienata, tai hakea sossuilta, kierrätyskeskuksesta ym.
En kyllä ymmärrä, miksi ei tukisi omaa jälkikasvuaan, jos on varakas. Ehkä vanhempasi pelkäävät, ettette ikinä tule toimeen omillanne, jos he auttavat.
Vierailija kirjoitti:
4stä 1 oli elossa, pientulonen. En oottanut mitään häneltä, vanhukselta.hävytöntähän se olisi, terve työkykyinen opiskelija voi myös itse tienata, tai hakea sossuilta, kierrätyskeskuksesta ym.
Opiskelija ei saa mitään sossusta vaan joutuu ottamaan lainaa. Mieluummin sitä auttaisi kuin laittaa toisen velkaantumaan.
Ovatko omat isovanhempasi tukeneet sinua taloudellisesti? Tukisitko omia lapsenlapsiasi?
Iso osa perinnöstä meni suoraan lapsenlapselle.
Vanhempani ovat varakkaita, eivät köyhiä eläkeläisiä. Mutta kaipa tässä on tarkoitus opettaa lapset tulemaan omillaan toimeen. Yritän kuitenkin itse tukea parhaani mukaan ja siksi tämä tuntuu jotenkin epäreilulta. Sossusta ei saa mitään ja lainaa ottavat jo elämiseen, koska opintotuki on niin pieni. Ap
Ennemmin kysyisin, miksi lasten isä ei tue lapsiaan taloudellisesti? Isovanhemmat on sivuseikka tässä kuviossa.
Sänkyjä saa roskalavaryhmistä ja Torista ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija ei saa mitään sossusta vaan joutuu ottamaan lainaa. Mieluummin sitä auttaisi kuin laittaa toisen velkaantumaan.
Opiskelija voi tehdä töitä opintojen ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan 100 euroa kuukaudessa kullekin kolmelle lapsenlapselle.
Teetkö ilmoitukset verottajalle heidän puolestaan?
Isän suhteen olemme kaikki jo luopuneet toivosta kymmenen vuotta sitten. Ap
Ei. En ole itsekään saanut pennin hyrrylää isovanhemmiltani aikoinaan eikä ole koskaan tullut sellaista ajatustakaan päähän että saisinkohan heiltä jotain. Hohhoijaa. Onneksi ei ole tarvinnut ajatella edes tuollasia. Raha, kaiken pahan alku ja juuri. Ahneus ja ylpeys.
Kyllä tukevat