kättäri vai naistenklinikka?
Kommentit (12)
Osa eimee kättärille kun sielä opiskelijoita,osa taas ei mene naikkarille kun siellä liian liukuhihnatyötä. Molemmissa asiantuntevat lääkärit ja hoitajat, joten valitse vaikka sijainnin mukaan.
Molemmissa hoidetaan paljon synnytyksiä, KOS:ssa enemmän kuin NKL::la, joten ihmetyttää tuo liukuhihna-vertaus.
Entä missä keravalaiset synnyttävät?
että JOS jokin menisi itsellä tai vauvalla pieleen synnytyksessä, heillä on Suomen parhaat mahdollisuudet hoitaa hätätilanteita. Naistenklinikalta mm. pääsee maanalaista käytävää pitkin suoraan Lastenklinikalle, jossa on erinomaiset mahdollisuudet vastasyntyneen erityishoidolla. Luonnollisestikin toivon että kaikki menee hyvin, mutta on silti kiva myös tietää parhaan mahdollisen avun olevan heti saatavilla.
mutta kuulun automaattisesti naistenklinikalle koska kyseessä ns. riskiraskaus.
-LL-
Siis ei vierihoitopakkoa kuten kättärillä. Kaksi ekaa syntyi kättärillä ja jälkimmäisen kanssa valvoin siellä melkein kokonaan ne kolme vuorokautta, koska joku vauva huoneessa huusi koko ajan ja huoneessa soi puhelimet ja ravasi porukkaa...
Kuopuksen synnytyksessä tulikin sitten pieniä ongelmia, joiden vuoksi olin vuorokauden tosi huonossa kunnossa, menetin paljon verta. Silloin olin onnellinen sairaalavalinnasta, sillä vauvalla oli hyvät oltavat vauvalassa, itse en olisi kyennyt häntä hoitamaan, koska en pystynyt edes istumaan.
Kättärillä. Keravalaisena sain itse valita joko sen tai Naistenklinikan tai Hyvinkään.
Oli ihanan viihtyisää, mukavat kätilöt eikä opiskelijat Zimbabweltakaan häirinneet.
Itse pidän Naistenklinikkaa kolkkona.
kiitos 9. Minkä alueen neuvolassa olit? -4-
Heikkilän neuvolassa, eli vissiin kuuluin Idän hoitopiiriin.
että kaverit ovat käyneet mm. terkkarin enuvolassa ja saaneet myös valita itse synnytyspaikan.
millekään kodille pidäkään kuulua. Itse asiassa mitä vähemmän " kotoisaa" , sen varmemmin paikat saadaan pidettyä puhtaana...
12: hyvä tietää että voi valita. Vielä kun tietäs mihin piiriin itse kuulun...missään ei kerrota jakoalueita. Täytynee soittaa ensimmäiseen neuvolaan ja kysyä. -4-