H&M:n vaatteet 134-170cm tytöille, pettymysten pettymys.
Olen jo pitempään katsonut, että onpa eri linjoilla tyttöjen vaatteet, kun siirrytään pikkutyttöjen osastolta isompien puolelle.
Nyt oma tyttö on sen kokoinen, että tarvitsee vaatteita kokoa 140cm. Ikää on 6,5 vuotta ja lumipenkoissa leikitään. HM tarjoaa napapaitaa, lyhyen lyhyttä ulkotakkia, laskettua vyötäröä farkuissa ja collegehousuissa, kapeaa mallia luonnollisesti muutenkin. Värit ankeatakin ankeampia, vain se pakollinen vaaleanpunainen kulkee välissä. Poissa on pienempien tyttöjen vaatteiden iloisuus ja värikäs tyyli, hauskuus ja positiivisuus ja rennot mallit leikkeihin
Tänään annoin asiakaspalautetta osaston myyjälle, joka totesi kyseisen kokoryhmän olevan " young" - tyyliä HM:ssä. Vertailun vuoksi poikien osastolla sallitaan samankokoisten pukeutua vielä ihan rentoihin verkkareihin, collareihin ja huppareihin.
Äänestimme jaloillamme ja löysimme mieleisiä vaatteita Zarasta. Trendikkyydestä ei tarvinnut tinkiä pätkääkään (ei sitä oltu nyt tosin hakemassakaan), ja silti saimme ihanan mukavia vaatteita tytölle.
Kommentit (10)
Ärsyttää, kun tavallisesta, rennon reippaasta leikki-ikäisen vaatteesta on tullut erikoisuus, jota pitää jahdata.
Eipä silti, kun kerran löytää ne tietyt kaupat, joista löytää tarvitsemansa, ei metsästys ole enää tarpeen.
Meidän tytöille (eskarilainen ja 9 v) on meinaan sieltä löytynyt ihan kivoja vaatteita. Ei napapaitoja ja pissiskuteita, vaan lapsille sopivia. Onhan siellä niitä vaikka kuinka: farkkuja muitakin kuin lantiomallia, collegehuppareita, erilaisia trikoopaitoja, neuleita...
henkkamaukalla on meinaan isoilla toinenkin ns. trendi ja se on huomattavasti käytännöllisempi myös isommille pikkuisille kuin young.....hyvä että laitoit asiakaspalautetta...se on paras tapa vaikuttaa...
Meidän kohta 7-vuotiaalle mieleisempiä olisicat iloisen väriset reilut ja mukavat vaatteet.
niin ihania aivan tavallisia lastenvaatteita saa MIRATUOTE nimisestä paikasta. Pieni kotiyritys mutta sieltä löytää lapsille LASTEN vaatteita!
Aivan leppäkorvenkoulun ja -päiväkodin vieressä
Vierailija:
Tänään annoin asiakaspalautetta osaston myyjälle, joka totesi kyseisen kokoryhmän olevan " young" - tyyliä HM:ssä. Vertailun vuoksi poikien osastolla sallitaan samankokoisten pukeutua vielä ihan rentoihin verkkareihin, collareihin ja huppareihin.
.
ja kyllä henkasta ja maukasta sekä lindexistä on vaikea löytää kivaa vaatetta. En henkilökohtaisesti tykkää musta lila väriyhdistelmistä enkä pienistä pääkalloista.
Jotain perusvaatetta löytyy, mutta ei paljon. Vaatteiden hankinnat teen monista eri liikkeistä ja Benettonilta ja Esprtitin EDC-mallistosta löydän sitten kivaa kirkasta yksinkertaista. Aika hakuammuntaa ja aikaa vievää.
Henkkamaukalla kokonaisuudessaan huono mallisto. Joitain valopilkkuja löytyy.
Joskus harvoin löytyy Lindexistä jne. jotain kivaa tyttömäistä vaatetta. Inhoan lantiofarkkuja, napapaitoja ja niitä kamalia pääkallovaatteita. Mä " löysin" viikonloppuna Benettonin ja siellä tosiaan oli kivoja vaatteita ja EDC:n vaatteita myös ostan aina kun löydän.
Kuoseista olen vähän samaa mieltä. yli 140cm:n kuviot ovat ihan liian teinimäisi. POissa tosiaan on se värikkyys ja iloisuus ja tilalla hilettä, mustaa ja ankeita kuoseja.
Tyttö haluaisi edelleen esim hauskoja eläinhahmoja eikä aina vaan jotain tekstiä. Niiden ei tarvitse olla imeliä, vaan esimerkiksi sitä samaa sarjakuvamaista henkeä mitä näkee pojilla.
Aika ei anna myöten kiertää kovin paljon, mutta aina tilanteen salliessa teen niinkin. JesperJunior sieltä löytyykin. Ja ehkä muitakin, joita en ole ehtinyt bongailla viime kuukausina?
Toki maailmasta vaatteita löytyy, kun vain jaksaa kiertää. Se minua kai tässä risookin, kun minun mielestäni pitäisi suuren rättikaupan ymmärtää, minkä kokoisille myyvät vaatteitaan. Joka niemessä ja notkossa kohoaa H&M, jonka mielestä on kiva kun tyttöjen selkä on paljaana ja kaula-aukko lähenee napaa.