50v miehen ulkonäkö työnhaussa
Olen noin 50 v mies, joka jäi syksyllä työttömäksi it-alan yt-neuvottelujen seurauksena. On tullut värkättyä työhakemuksia myös alemman tason konsulttifirmoihin, joihin vielä palkataan. Se mikä tässä yllättää on ulkonäkövaatimus. On kysytty voisinko miettiä pitkän tukan siistimistä ja urheilullisempaa habitusta. Ei ihan suoraan siis sanottu mutta dad-belly ei tuntunut miellyttävän. Yllättää tosi paljon, jos tämä ulkonäkökeskeisyys on tulossa Suomeenkin. En aio luopua saunakaljoista enkä ponihännästä.
Kommentit (104)
Sairaalassa hoitajana hyvännäköinen mies, jolla tummaa partaa ja sänkeä ja tummat aatoilevat puolipitkät hiukset. Nam, mikä mies ja "hoiti" mua! En nyt ollut edes kipeä vaan leikkauksen jälkeen seurannassa yön yli. Jos olisin ollut kipeä, olisin parantunut alta aikayksikön vain häntä tuijottamalla. Oli noin viisikymppinen.
Miten suhtaudut hampaiden valkaisuun.Se on tärkeää kuten hyvä hymy/ suora rivistö!
Pitkät paksut ja hyvin leikatut hiukset hyvät
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tuon ärsytyksen. Itse olen nykyisin IT-alalla ja välillä ärsyttää ajatus siitä, että asiakastapaamiseen pitäisi olla jotain muuta kuin shortsit ja t-paita.
Olen siis aikaisemmalta koulutukseltani ollut sellaisessa ammatissa, että aina piti olla virkapuku päällä eli yleensä suorat housut, puvun takki, kiillotetut kentät.. ja se oli ihan perseestä. Vanhemmat aina jaksoivat valittaa minut nähdessään jos kenkäkään oli kiillottamatta, että mitä ne ihmiset nyt ajattelee.. Mä vain sisäisesti haukottelin..
Olitko vahtimestari?
Haluatko saada työn vaii pitää dokaamisen js setämiesponihännän?
Presidentiksi pääsee viiskymppisenä, jos kroppa näyttää urheilulliselta. Tuossa virassa edustavuus näytti olevan tärkein valintakriteeri.
Minusta on täysin oikein, että ulkonäkö on yksi kriteeri työnhaussa. Tämä tulee lisääntymään.
Tunkkainen ponnari-look ja pömppö kaljamaha.En valitsisi töihin enkä sen paremmin lähipiiriini.Koominen näky.
Noo, jos on raamikas ja komea alfa, pitkä tukka sallitaan noin vanhana. Muuten 😱
Vierailija kirjoitti:
Presidentiksi pääsee viiskymppisenä, jos kroppa näyttää urheilulliselta. Tuossa virassa edustavuus näytti olevan tärkein valintakriteeri.
Stubbi on lähempänä kuutta kymppiä ja todella edustava ja tiukassa kunnossa. Lisäksi kovat meriitit. Aika kaukana daddybody-ruikuttajasta.
Oletko kenties naismainen muutenkin jos tukkakin on kuin rappioalkkismammalla ?
Vierailija kirjoitti:
Pidän ulkonäöllä arvottamista törkeänä.Ei lihava ole laiska.
Lihava on kuvottava.
Vierailija kirjoitti:
Tunkkainen ponnari-look ja pömppö kaljamaha.En valitsisi töihin enkä sen paremmin lähipiiriini.Koominen näky.
Vastenmielinen näky.
Näen jo kuvitelmissani kuinka paidan nappi pingottaa niin mahassa kuin kaulassakin. Ylin nappi onkin varmaan napittamatta kun on niin paksu kaula. Hrrrrrr. Jäätävä look.
Nörtinkin kannattaa joskus ajatella ulkonäköään.
Jos et ole todellinen it osaaja, hommat loppuvat joka tapauksessa. Saat ihan vapaasti oleilla lähiökämpässäsi pieruverkkareissa ja hiirenhännässäsi. Good for juu.
Olen alle 30v nainen, ja multa on kysytty työnhaussa voisinko miettiä toisenvärisiä hiuksia, kuulemma pitäisi olla lämpimämmän ruskeat. Ulkonäköni on siisti, ei ole tatuointeja ja pukeudun asiallisesti. 50-vuotiaana tuskin kysellään edes haastatteluun vaikka olisin missin mitoissa, ihan vain siksi etten ole mies. Sukupuoltani en sentään ole valmis työpaikan saamiseksi korjaamaan. Ketjun aloittajalle esitetyt kehityskohteet näyttäytyvät tässä valossa melko kohtuullisina.
Noin oppimiskyvytöntä ihmistä ei varmaan kannata palkata yhtään mihinkään.
Jos on tuo tilanne,jää työttömäksi.Tossa iässä alkaa perintö olla ajankohtainen.Sen turvin voi elellä?