50v miehen ulkonäkö työnhaussa
Olen noin 50 v mies, joka jäi syksyllä työttömäksi it-alan yt-neuvottelujen seurauksena. On tullut värkättyä työhakemuksia myös alemman tason konsulttifirmoihin, joihin vielä palkataan. Se mikä tässä yllättää on ulkonäkövaatimus. On kysytty voisinko miettiä pitkän tukan siistimistä ja urheilullisempaa habitusta. Ei ihan suoraan siis sanottu mutta dad-belly ei tuntunut miellyttävän. Yllättää tosi paljon, jos tämä ulkonäkökeskeisyys on tulossa Suomeenkin. En aio luopua saunakaljoista enkä ponihännästä.
Kommentit (104)
Joo kotimaispohjaisissa nukkavierupajoissa ei ole ollut niin nuukaa mut ajat muuttuu.Ei saa olla velton näköinen.
Kuule ap. Pepsi maxit ja kalja pois.
Vierailija kirjoitti:
En osaa pukeutua oikein ja vaatteet ei istu päälle. Nuokin asiat opitaan nuorena.
Suomen ruotsalaiset saa syntymälahjana
Kouluttaudu sossuksi niin loppuu ulkonäkö huoli!
Vierailija kirjoitti:
Sama laitosohjaajilla. Voit olla ihan oma itsesi. Vaikka pulloharja punkkari, niin kuin minä.
N35
Aika vaikea on muuttaa tapoja noin vanhana ja jokin hieno asu voi näyttää kornilta jos on aina pitänyt jotain kauhtuneita kirpparivaatteita.pitää tyytyä kohtaloonsa kun ikää on yli viiskympoiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama laitosohjaajilla. Voit olla ihan oma itsesi. Vaikka pulloharja punkkari, niin kuin minä.
N35
Tämä on ihan ok!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N35
Tämä on ihan ok!
Nuoretkin diggaa. Meillä jakkupukuista katsotaan vinoon. Niin nuoret kuin kollegat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N35
Tämä on ihan ok!
Nuoretkin diggaa. Meillä jakkupukuista katsotaan vinoon. Niin nuoret kuin kollegat.
Hä, jakkupukuinen laitoshuoltaja????
Ei ole yhtään laitoshuoltajaa. Ne on lie sairaaloissa. Ihan ohjaajia ollaan.
- lastenkoti, nuorisokoti, koulukoti
Onhan tää ikävää.Sama jos on perinyt savolaismallisen kropan -lyhyt ja leveä ja lyhyet jalat.Sitä on vaikea puhua poies.T.Savolaisukko
Ongelma on se että haet konsulttifirmoihin. Siellä työntekijöiden pitää olla siistin ja uskottavan näköisiä, myös IT-alalla. Perinteinen IT-asiantuntijan homssuinen ja vähän epäsiisti ulkonäkö ja habitus ei noissa hommissa enää riitä.
Salskea ja lihaksikas valitaan daddy bellyn sijaan.Niin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se että haet konsulttifirmoihin. Siellä työntekijöiden pitää olla siistin ja uskottavan näköisiä, myös IT-alalla. Perinteinen IT-asiantuntijan homssuinen ja vähän epäsiisti ulkonäkö ja habitus ei noissa hommissa enää riitä.
Niissä on vielä töitä määräajaksi tai projektiin. Muualla ei oteta riskiä.
Olen ollut konsulttina IT-alalla pariin otteeseen työuran aikana ja edelleen, yhteensä 18v. Uskon, että osaaminen ratkaisee. Ulkonäön puolesta voi olla eduksi, jos on suht normaalin näköinen mutta sekään ei auta yhtään, jos osaaminen ja kokemus ei riitä.
IT-konsultti M64
Paha tilanne sulla. Jos et ole treenannut, vaatii älyttömän ponnistuksen, että saat itsesi kuntoon enää tuolla iällä. 30 vee on eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut konsulttina IT-alalla pariin otteeseen työuran aikana ja edelleen, yhteensä 18v. Uskon, että osaaminen ratkaisee. Ulkonäön puolesta voi olla eduksi, jos on suht normaalin näköinen mutta sekään ei auta yhtään, jos osaaminen ja kokemus ei riitä.
IT-konsultti M64
Näin, jos on todella kova track record oikeista töistä, sallitaan poikkeuksia. Jos olet ap niitä turhanpuhujia tai alimman tason it-duunareita ilman oikeata /vaativan tason osaamista, tulevaisuus on vaikea. Eipä muuta kuin katsetta vaikka soteen.
Ymmärrän tuon ärsytyksen. Itse olen nykyisin IT-alalla ja välillä ärsyttää ajatus siitä, että asiakastapaamiseen pitäisi olla jotain muuta kuin shortsit ja t-paita.
Olen siis aikaisemmalta koulutukseltani ollut sellaisessa ammatissa, että aina piti olla virkapuku päällä eli yleensä suorat housut, puvun takki, kiillotetut kentät.. ja se oli ihan perseestä. Vanhemmat aina jaksoivat valittaa minut nähdessään jos kenkäkään oli kiillottamatta, että mitä ne ihmiset nyt ajattelee.. Mä vain sisäisesti haukottelin..
Samalla kannalla.Parta ja paksu hyväkuntoinen tukka jees yhdistettynä hyvään ryhtiin ja lihaksiin. Nam.