Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koskeeko mielestänne illalliskutsu myös vierailevan perheen AIKUISIA lapsia? Missä menee raja?

Vierailija
30.12.2024 |

En ole itse koskaan aiemmin törmännyt vastaavaan tilanteeseen, mutta nyt on pakko kysyä muidenkin mielipidettä. Ystäväni perheeseen kuuluu aikuinen tytär, joka on hänen ensimmäisestä liitostaan. Vierailemme toistemme luona perheiden kanssa joitakin kertoja vuodessa ja aina kun kutsun ystäväperheen kylään tulee tämä aikuinen tytär (tänä vuonna 20v) mukana. Hänellä ei ole kumppania ja asuu yhä kotona, mutta silti mielestäni hieman hassua, että ylipäätään haluaa tulla esimerkiksi juhannuksen viettoon meille, jossa siis me aikuiset ja kummankin perheen alakouluikäiset lapset..

Toisaalta en niin välittäisi tuleeko vai ei, mutta persoonana hän ei ole mitenkään miellyttävää seuraa. Jossain kulkee mielestäni myös raja siinä, koskeeko kutsu myös perheen aikuisia lapsia. Aikooko hän vain liittyä seuraan aina kun kutsu käy, hamaan tulevaisuuteen asti? 

Mitä mieltä ollaan, onko ok ja kuuluukin mennä näin?  

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja menee tietenkin kutsun sanamuodossa. "Herra ja rouva Virtanen" tai "herra ja rouva Virtanen perheineen". Mikä siinä nyt on epäselvää?

Vierailija
62/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä esität kutsun koko perheelle, jos et halua kutsua koko perhettä?

Miten toimisit, jos ystävälläsi on 15v lapsi, joka asuu viikot toisella paikkakunnalla, saisiko hän mielestäsi tulla samaan ruokapöytään kanssanne, kun olet ystävälläsi perheesi kanssa? Tuo 15v ei varmaankaan ole osa perhettä, joten miksi hänellä olisi oikeus olla samassa tilassa kanssasi.

15-vuotias on lapsi. 20-vuotias on täysi-ikäinen eli aikuinen. Tässä on se ero josta puhun. 

Eli et halua aikuisia teille. Kutsu ensi kerralla vain ne alakouluikäiset, ei aikuisia eli ei vanhempiakaan. 

Olet ääliö-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sen tytön mielestä teillä on kivaa? Onhan toi vähän epätyypillistä, mutta eikö siitä ole hyötyäkin, jos katsoo lasten perään vaikka? Tai sitten lopettaa vierailut kun laitetaan lasten likaksi.

Inhottava tapa sinulla, ajatella, että yhden pitää katsoa penikoitten perään, eiköhän se ole maksetun lapsenvahdin tehtävä, ei yhden vieraan. Kuka 20 v haluaa istua penskojen kanssa leikkimässä? Ei kukaan. 

Tiedän minä sellaisenkin. Tai no, on vasta 18-vuotias mutta silti. Tiedätkös kun ihmiset on erilaisia ja pitää eri asioista.

Vierailija
64/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu tulla! jos on ainut ikäisensä koko porukassa niin ei kuulu näihin juhliin, JOs vielä ei osaa vielä käyttäytyä niin ei kuulu juhliin. Onko hänellä jotain persoonaillisuushäiriötä

On, apllä on vittumaisuushäiriö. On ap noloa, että vastaat itsellesi. 

Vierailija
65/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toimisit, jos ystävälläsi on 15v lapsi, joka asuu viikot toisella paikkakunnalla, saisiko hän mielestäsi tulla samaan ruokapöytään kanssanne, kun olet ystävälläsi perheesi kanssa? Tuo 15v ei varmaankaan ole osa perhettä, joten miksi hänellä olisi oikeus olla samassa tilassa kanssasi.

15-vuotias on lapsi. 20-vuotias on täysi-ikäinen eli aikuinen. Tässä on se ero josta puhun. 

Eli et halua aikuisia teille. Kutsu ensi kerralla vain ne alakouluikäiset, ei aikuisia eli ei vanhempiakaan. 

Olet ääliö-eri

Mikä on ääliö-eri? 

Vierailija
66/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tuon ikäisenä olisi edes lähtenyt vanhempien ja sisarusten kanssa kyläilemään vaikka asuinkin kotona opiskelujen takia.

Vierailija
67/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuo on outoa, sekä itse että kaveripiiri oli 20-vuotiaana asunut jo vuosia itsenäisesti. Minun kirjoissani tuo on siis yhtä kummallista kuin jos mukana roikkuisi 35v peräkammarinpoika. Samalla lailla aikuisia molemmat.

Liekö tytöllä jokin vamma jos hän ei vielä elä aikuisen elämää? Normaali nuori muuttaa kotoa viimeistään 2. asteen opintojen jälkeen eli 18/19 vuotiaana. 

Vierailija
68/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raja menee tietenkin kutsun sanamuodossa. "Herra ja rouva Virtanen" tai "herra ja rouva Virtanen perheineen". Mikä siinä nyt on epäselvää?

Se, että sinä et ymmärrä asiasta yhtään mitään, nyt kutsu koski myös lapsia, paitsi yhtä. Sinä saatananääliö. 

Vierailija
69/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ääliö-eri

Mikä on ääliö-eri

kvg

Vierailija
70/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tosiaan nuorella ei ole niitä omia kavereita ja menoja. Olisi törkeää jättää hänet tuon porukan eli oman perheensä ulkopuolelle, ajattelepa vähän miltä tuntuisi omalle kohdalle? Itsekin olin menossa 20 vuotiaana ja asuin jo ulkomaillakin tuossa vaiheessa ihan itsekseni.

Varsinkin joku tuollainen iso juhla kuten juhannus olisi kyllä paha aika hylkiä yhtä perheen jäsentä.

Olen nyt keski-ikäinen ja ei tosiaan ole niitä ystäviä joiden kanssa viettää aina juhannusta jne, ja otan kyllä mielelläni vastaan kutsun melkeinpä mihin tahansa juurikin juhannuksena, tai muuna isompana juhlapäivänä. 

Sitä paitsi ideana olisi siis kutsua siis ne pienet lapset, mutta et heidän sisarustaan? Olisi aika karua. 

Vierailija
71/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella suomalaisella on outo käsitys, että nuoren pitäisi muuttaa kotoa viimeistään 18-vuotiaana, viimeistään, ja että on ihan ok aloitella itsenäistä elämää 17 ja jopa 16 vuoden iässä. Eipä ole ihme, että tässä maassa on niin paljon yksinäisiä ihmisiä, kun perhetunnettakaan ei saisi olla.

Tämä! Hirveä vimma on itsenäistää nuori, vaikka yksinäisyyteen. Pois, pois, pois, viimeistään heti kun täyttää 18, mielellään aiemminkin, pois jaloista! Pois!

Kaikki eivät ole valmiita samaan aikaan, kaikilla ei ole ystäviä, kaikilla ei ole menoja ja tekemistä. 

Sitten ihmetellään nuorten syrjäytymistä ja masennusta, kun edes omat vanhemmat eivät välitä eikä ystäviäkään ole.

Vierailija
72/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että sinä et ymmärrä asiasta yhtään mitään, nyt kutsu koski myös lapsia, paitsi yhtä. Sinä saatananääliö. 

Itse olet saatananääliö, 20v. ei ole lapsi.-eri

Vierailija
73/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä mieluummin otan kylään kaveriperheen nuoret aikuiset, kun kaveriperheen pienemmät päiväkoti tai ala-asteikäiset lapset. Joille pitää keksiä jotain tekemistä, ehkä erilaista ruokaa ja joiden takia kaveriperheen täytyy ennen aikojaan lähteä kotiin, koska nukkumaanmeno aika on tulossa. Keskustelustakaan ei oikein välttämättä tule mitään, kun taapero on jotain vaatimassa tai selittämässä. Kämppä on sitten mullin mallin,,kun ne on kaivanut kaikkia komeroista löytyneet vanhat lelut esille ja kuljettaneet ne ympäri kämppää.

Vierailija
74/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tuon ikäisenä olisi edes lähtenyt vanhempien ja sisarusten kanssa kyläilemään vaikka asuinkin kotona opiskelujen takia.

Et edes tuttujen luo? Kyllä minä olisin saattanut lähteäkin, jos olisin kotona vielä asunut. Olisi ollut kiva nähdä vanhoja tuttuja. 

Vierailija
75/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et edes tuttujen luo? Kyllä minä olisin saattanut lähteäkin, jos olisin kotona vielä asunut. Olisi ollut kiva nähdä vanhoja tuttuja. 

Näin niitä tuttuja ilman vanhempiakin.

Vierailija
76/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se onkin muuttunut! Minä kun olin nuori, niin ihan samalla tavalla kuin sinä toimin. Mutta nyt kun on omia nuoria ja he ovat tunteneet toisen perheen ja sen lapset koko elämänsä, niin nämä lähtee erittäin mieluisasti mukaan! Just poikani laittoi viestiä, miten uusi vuosi ja mihin aikaan ollaan menossa tuttavaperheelle syömään. Ei ole asunut meillä kolmeen vuoteen ja tulee tyttöystävänsä kanssa. Lähtevät sitten omiin juhliinsa joskus yhdeksän maissa meidän vieraspaikasta.

Vierailija
77/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos kutsutte välillä vain ne vanhemmat vaikka ulos syömään. Kummankin perheen lapset jommankumman perheen kotiin ja lapsenvahti paikalle. 20-vuotiaalta kysytään, haluaako hän olla se lapsenvahti vai tekeekö mieluummin jotain muuta. 

Tai, isät jätetään lastenvahdeiksi kun äidit keksivät menoa kahdestaan. Ja päinvastoin. 

Aika tylsältä kuulostaa tuo teidän kuvio pitemmän päälle. Varsinkin jos ärsyttää aikuisen lapsen mukanaolo. 

Vierailija
78/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä tapauksia. Varaudu, että on mukana vielä kolmevitosena, koska kokee, että lapsuuden perheen kanssa hengaillaan ikuisesti samalla lailla kun lapsenakin. 😂

Vierailija
79/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet saatananääliö, 20v. ei ole lapsi.-eri

Kyllä hän on äitinsä lapsi, sinä saatanan ääliöidiootti, ja kuuluu äitinsä perheeseen. Sinä olet paskakasa.

Vierailija
80/144 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin tuo on outoa, sekä itse että kaveripiiri oli 20-vuotiaana asunut jo vuosia itsenäisesti. Minun kirjoissani tuo on siis yhtä kummallista kuin jos mukana roikkuisi 35v peräkammarinpoika. Samalla lailla aikuisia molemmat.

Liekö tytöllä jokin vamma jos hän ei vielä elä aikuisen elämää? Normaali nuori muuttaa kotoa viimeistään 2. asteen opintojen jälkeen eli 18/19 vuotiaana. 

Sinulla ainakin on vamma, olet idiootti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän