Millaisilla tuloilla ottaisit 250 000 euron lainan?
Onko liian iso laina, jos omia säästöjä ei ole yhtään ja tulot on yhteensä 4500e?
Kommentit (90)
Ei tuota mitään vaikeuksia. Ja kuten joku sanoi, koskaan ei tiedä - juuri sen takia kannattaa asua hyvin niin kauan kuin voi. Ei ole vaikeaa myydä hyvä asunto hyvältä alueelta, jos tulee tarve muuttaa pienempään. Minulla se pienempi asunto on jo valmiina, omistan sen 100% ja sen on nyt vuokralla.
uskomatonta ettei täällä ole muita kuin jätti tuloisia kirjoittelemassa,tai sitten kaikki suurentelee tulojaan reilusti,en tunne yhtäkään perhettä kenellä on tyyliin 6000tonnin netto tulot,vaan tavallisia lapsiperheitä joilla asuntolaina ja lapset ja brutto tulot noin 4000.
Me ollaan mielestämme ihan tavallinen lapsiperhe ja tienataan silti hyvin. Minä en oikeastaan tunne muita kuin meidän tapaisia...
ja sinä myös näköjään vaan tietynlaisia perheitä noin sanoessasi?
Eli ei nuo 6000¿ tulot kauhean yleisiä ole. Varsinkin lapsiperheet elävät nykyjään tosi pienillä tuloilla.
mutta en minä väitä muunlaisia valehtelijoiksi.
36
ihmettelin vain että onko tosiaan näin,en sanonnu ketään valehtelijaksi. 36
väitit että " ihmiset suurentelevat tulojaan" . Lienee synonyymi valehtelulle?
36
Mutta sinä ilmeisesti olet, koska rynnit tänne muita haukkumaan ja sen jälkeen kirkkain silmin muunnat totuutta...
36
hauskaa illanjatkoa sinullekin ja parempaa huomista päivää. 36
Sait näpeillesi ja nyt harmittaa. Voi pientä.
Alatko ymmärtää, miksi toiset tienaa enemmän kuin toiset...
Joten ehkä kolminkertaisilla tuloilla :) Nyt käteen jää perheessä 1600+ 2500¿/kk.
<huonotuloiset kirjoittavat suurista tuloistaan vaikka todellisuudessa elävät vuokralla jossain lähiössä. Eivät ymmärrä, että joku haluaa asua väljemmin ja siinä 300 000 euron talossa/ rivarissa. Suurella osalla AV -mammoista ei ole ikinä varaa edes omaan asuntoon. Ja eivät ymmärrä miksi joku ostaa oman.
Laskekaa tulot ja menot. Kasvukeskuksissa eivät hinnat tule romahtamaan vaikka AV -mammat kuinka toivovat että niiden hienojen talojen asukkaat joutuisivat lainoineen vaikeuksiin. Elämä on. Toisilla on varaa, toisilla ei.
Itse asun Tampereella ja asuntojen hinnat ovat kallistuneet jatkuvasti. Miten ne siitä yhtäkkiä romahtaisi?
niin miksi ei lainakin samalla summalla?
Jotta hinnat voivat jatkuvasti nousta 10 prosenttia vuodessa, pitäisi ihmisten maksukyvynkin nousta. Siis suuren joukon ihmisiä. Jos pelkästään korkoja joutuu maksamaan pienestä kolmiosta yli 800 euroa kuussa, niin siinä alkaa moni miettiä, onko oikeasti rahaa siihen. Jos on, niin hyvä. Mutta ongelmiin joutuu, jos ei ole riittävästi maksukykyä.
oleellista on se, että mitä se otettu laina kattaa! Koko talon tai asunnon hintaa en koskaan ottaisi lainaa, ainakaan tässä markkinatilanteessa, jossa hinnat kiistatta ovat aika hirmuiset. Olisi inhottava joutua tilanteeseen, jossa hinnat olisivat laskeneet huimasti ja silti olisi pakko myydä ja jäljelle jäisi velkaa mutta ei asuntoa tai taloa :/.
Meillä nettotulot minimissään 4000 euroa kuussa plus lapsilisät ja kipuraja on kyllä se 150 000 lainaa ja silloin pitäisi kyllä asunnon tai talon olla niin hyvälstä paikalta, että arvo huonommassakin tilanteessa olisi se 150 000 vähintään...Tällä hetkellä meillä lainaa 70 000 euroa ja maksetaan 1000 euroa/kk.
Maksan itse vuokraa 560 euroa kuussa. Jos ostaisin tältä alueelta vastaavan asunnon, pelkästään lainan korkoihin menisi vastaava summa. Siihen päälle vielä vastike ja lyhennykset.
Just otettiin lainaa 200 000 e, omia säästöjä oli toinen mokoma. Kai sitä olisi voinut isommankin ottaa, ainakin pankki olisi auliisti myöntänyt mutta meille riittää tämä hyvin. Jää rahaa vielä shoppailuun ja matkusteluunkin.