Muita joilla veli/sisko aiheuttaa murheita?
Kommentit (8)
soittaavat vain valittaakseen jotain tai lainatakseen rahaa.
Monesti on pinna hiukan kireällä mutta yritän ajatella, että sukuaan ei voi valita ja kai se karma mulle sitten jotain on korvanut kun on ihana mies, pieni terve ja suloinen tytär :)
enkä tiedä miten sen vois muka unohtaa, ei voi mitään.
Et onko yhtään samanlaista et saisit vertaistukea...
Hän ei ole opiskellut mitään , eikä käy töissä.. ei edes hae töitä tai opiskelupaikkaa.
On usein monta yötä, jopa viikon pari poissa perheensä luota ryyppyreissuillaan.. välillä yrittää kyllä tsempata ja olla perheensä kanssa, mutta huolestuttavalta näyttää.
On juuri eronnut, juo liikaa ja lähettelee kännipäissään itsemurhaviestejä. Itse ajattelen, että hänen on itse elämänsä koottava. En minä voi järjestää hänelle kaikkea valmiiksi. Tukea voin parhaani mukaan, mutta siinä kaikki.
Tyri opiskelupaikkansa, töitä ei halua tehdä, pyörii epämääräisessä porukassa. Lähettelee myös vittumaisia tekstareita, uhkaa itsemurhalla. Kadehtii minua. Kännissä muuttuu hulluksi, kirkuu jne.
Ahdistaa. Kiitos vastanneille, vaikeata on muillakin, huomaan.
Tiettyyn pisteeseen voit auttaa, esim. ohjata hoitoon. Mutta jos omaa tahtoa ei löydy, niin silloin ei voi kuin seurata vierestä.
Teimme neljä vuotta töitä, että saimme pikkuveljeni kuntoutukseen. Nyt voimme enää van rukoilla, että hän ymmärtää ottaa oman elämänsä haltuun. Kuvioissa on ollut masennus, päihteet ja huumeet.
Mutta ei tässä voi, kun yrittää ajatella niin, että hän on aikuinen ihminen, joka on itse vastuussa omasta elämästään, tekemisistään tai tekemättä jättämisistään. Päihteet ei ole ongelma, vaan moni muu asia...